156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Blur
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Kesä 2014, 12:38

156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta

Viesti Kirjoittaja Blur »

Tervehdys,

kaverilla on tuollainen -03 2.0JTS, joka sammui ajosta eikä lähde käyntiin. 230tkm ajettu.
Pyörittää kyllä, mutta ei käynnisty. Ei mikään insinööri tämä kaveri, joten tietojen lypsäminenkään etänä ei oikein onnistunut..

Olen haarukoinut valmiiksi muutamia vaihtoehtoja, mikä voisi olla vikana:

1) Kampiakselin asentotunnistin
2) Tankissa oleva pumppu tai korkeapainepumppu
3) Jakohihna poikki?

Tuo viimeinen askarruttaa eniten, millä se olisi helpoin todeta?
Jos auto pyörittää startilla kivasti ja kuulostaa siinä normaalilta -> hihna ok?
Hihnanvaihdoista ei tietoa, täytyy tutkailla merkintöjä.

Kokemuksia ja valistuneita arvauksia otetaan vastaan, hieno peli muuten, mutta jos hihna poikki niin taitaa männä suoraan purkuun.
Vikakoodien lukuun kun pääsen niin varmaankin auttaa asiaa, katsotaan mitä tuo Fordiag osaa siitä kertoa, siellä on oma FIAT/ALFA-yhteysmahdollisuus moninaisten FORD-kilkkeiden lisäksi (KW71)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta

Viesti Kirjoittaja willez »

Hihnan voi tarkistaa kattomalla pyöriikö nokat kun starttaa. Öljykorkki irti ja taskulampulla kattoo pyöriikö. Joissain autoissa voi olla loiskelevy edessä tosin.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Sama kävi omalle GT jts:lle. Vikakoodien lukua vaatii polttoaineongelmat. Mahdollisesti antaa polttoainepaineesta koodia ja sillon on vika missä tahansa polttoainepaineen osalta. Bensapumpun sulake kannattaa kattoa kun se meni itseltäni kun osuu johto maihin jossain. Vaihdoin myös korkeapainepumpun mutta turhaan, multa löytyy sitten ylimääräinen tuollainen jos tarvii. 150e voin myydä eli omakustannehintaan, uutta ei kannata edes harkita kun maksaa yli tonnin. Oma projektini venyy kun en ole vielä löytänyt missä kohtaa johto osuu maihin.

Nokkien/kampuran asennontunnistin antaisi varmaan myös vikakoodin, jompi kumpi noista oli sellainen että auton viiletessä lähti taas käyntiin. Tietty voi olla hihnakin mutta se on helppo tarkistaa ja todnäk olisi päästänyt pahaa ääntäkin.

Blur
Viestit: 21
Liittynyt: 15 Kesä 2014, 12:38

Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta

Viesti Kirjoittaja Blur »

Kiitoksia kommenteista, ilmoittelen kyllä tähän kun on päässyt tutkimaan.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 156 2.0JTS valistuneita arvauksia sammunut ajosta

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Inertiakytkin / kolarikytkin lauetessaan aiheuttaa myös käymättömyyden, sijainti muistaakseni kuskin istuimen alla.

Vastaa Viestiin