156 2.0 JTS hyytyy kovan kiihdytyksen jälkeen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Samiaani
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Touko 2014, 12:14

156 2.0 JTS hyytyy kovan kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Samiaani »

Hommasin käytetytyn Alffan aika huokeaan hintaan ja nyt pitäisi sitä alkaa kunnostaa.

Eli 2003 2.0 JTS 156 BOSElift-malli kyseessä, ajettu n. 200t ja jakopäänremppa aivan kohta käsillä.
Motor control system failurea herjaa jatkuvasti ja on sitä ilmeisesti tehnyt jo yli vuoden verran. Mistä saisin tuon vikakoodilukijan edullisesti tilattua ja mitä kaikkea sillä pystyy tekemään ja minkä ohjelman tarvitsen läppäriin?

Auto ajettuttu n. vuosi sitten Auto Milanoon ja sieltä koitettu lukea vikoodia mutta mitään ongelmaa ei ole havaittu ja koodit nollattu (mulla on kuitti tästä)

Mikä aiheuttaa sen, että kovan kiihdytyksen jälkeen (kierrokset rajoittimeen asti) kone menee hengettömäksi ja vaikka talla pohjassa niin ei reagoi siihen mitenkään. Kuitenkin uudelleen käynnistämisen jälkeen kone toimii aivan normaalisti..

Autossa on myös kaikennäköistä pikku sähkövikaa, penkinlämmitin ei toimi, radio toimii vaihtelevasti (aina ei kaikki kaiuttimet soi). Noista sähkövioista tulikin mieleen että mahtaisiko tuo hyytyminen johtua huonosta akusta/hapettuneista liitännöistä? Sähköviat pahenevat kun auto hyytyy eli mun järkeen jotain yhteyttä noilla on..

Autoon on vaihdettu melkein vuosi/10 000km sitten uusi akku mallia HANKOOK 12/72 KALSIUM MF ja joku muu osa nimeltään AUTOL. PHILIPS H6W 12V 6W BAX9S. Onko tuossa tarpeeksi virtaa pyörittämään autoa? Auto käynnistyy kyllä ihan nätisti eli varauksen pitäisi olla ok.

Kaasuläppä vaihdettu uuteen käytettyyn 10/2012 kun aiempi oli jähmettynyt paikoilleen. Miten tuolta pitäisi alkaa etsimään ongelmaa?

Pakoputken haitariosan on myös havaittu vuotavan vuosi sitten.

Ilmastointi ei toimi ainakaan täydellisesti(puskee siis vähän kylmempää ilmaa kuin jos se on pois päältä mutta ei tarpeeksi)
Ilmastointi myös naksahtaa kun sen laittaa päälle ja joskus kun tyhjäkäynnillä käytän kierroksia n. 1400-1600-välillä.
Onko normaalia ja korjaantuuko ihan vain ilmastoinnin täyttämisellä?

Apua otetaan ilomielin vastaan ja kiitokset jo etukäteen kaikille vastaajille!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 2.0 JTS hyytyy kovan kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Finest »

Samoihin löytynee vastauksia jos jaksaa etsiä aiemmista ketjuista.
Tässä muutama helpoin sekalaisessa järjestyksessä:

-ilmaisella Multiecuscan:illa päässee pitkälle + kaapeli + läppäri
täältä tuetut automallit ja ecu:
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Maksetulla versiolla sitten aukeaa punaiset osiot.

-kaiuttimien vika voi olla ovien läpivienneissä -> liitinten putsaus / herkistely

-PHILIPS H6W 12V 6W BAX9S, google haku -> parkkipolttimo?

-jos tuntuu olevan virtapuolella vikaa niin tekisin: latausjännitteen mittaus, napojen putsaus ja kengät huolellisesti kiinni, maadoituspisteiden putsaus, akun vaihto (olikin jo ok), laturin vaihto

-ilmastoinnille varmaan ensin huoltotäyttö

Samiaani
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Touko 2014, 12:14

Re: 156 2.0 JTS hyytyy kovan kiihdytyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Samiaani »

Noniin.. Nyt kävin luetuttattamassa koodit liikkeessä ja sain seuraavanlaiset:

168010 - Unknown fault code
P0120 - Kaasun/polkimen asentotunnistimen/kytkiminen A-piirin virhetoiminto
- Katkonainen
P1121 - Kaasuläppäasema, rata 1
- Katkonainen
P1337 - Momentin ohjaus (vertailu)
- Katkonainen

Mikäs olisi sitten ensiaskel noiden korjaamiseen?

Vastaa Viestiin