156 pikkubusson laatikko porsii pian. Jemmassa on 164:n 3.0-litrainen moottori/vaihdelaatikko-kokonaisuus.
Mitenköhän iso operaatio olisi laittaa tuo kokonaisuus 156:n keulalle?
Onkohan moottorin ja vaihdelaatikon kiinnitykset runkoon samoilla kohdilla?
Mitenhän vetoakselit osuu kohdilleen?
Onko kukaan tehnyt tätä?
Silverinellä on 3-litrainen 156:ssaan, mutta taitaa olla 156:n oma laatikko jatkeena?
Kannattaako tätä edes yrittää?
Onko tehty: 156 keulalle 164:n mylly+laatikko
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Onko tehty: 156 keulalle 164:n mylly+laatikko
Jos tuosta laillisen pelin meinaa niin tuleeko ongelmaksi päästöt? Samanikäluokan 166sesta varmaan onnistuukin lain puitteissa.
- 90
- Viestit: 8047
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Onko tehty: 156 keulalle 164:n mylly+laatikko
ei onnistu laillisesti, suosittlen 166:n kolmelitraista pannua+ vaihteistoa, ehjä 156 V6:n laatikkokin olisi toki tiedossa jos kiinnostaa..
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Onko tehty: 156 keulalle 164:n mylly+laatikko
Jos vaikka tekisi ratakäyttöön...
- Keltsi
- Viestit: 1836
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Onko tehty: 156 keulalle 164:n mylly+laatikko
Ei tuossa kai mitään suurempia ongelmia ole. 164:n laatikko on hyvin läheistä sukua 156 V6:n laatikolle, joten saattaa jopa 156:n korvakkeet sopia tuohon laatikkoon. Myös vetoakselit pitäisi osua pituutensa puolesta ja ehkä jopa laipat on samalla pulttijaolla.
Moottorin korvakkeiden sopivuudesta en osaa sanoa mitään, kun on tullut tutkittua ainoastaan Busso-konetta 147:n keulalla...
Jonkin verran ristiin noita eri osia eri moottoreista varmasti joutuu vaihtamaan ja sitten tietenkin osa pitää soveltaa/rakentaa jostain ihan muista, mutta eiköhän tuo tehtävissä olisi.
Moottorin korvakkeiden sopivuudesta en osaa sanoa mitään, kun on tullut tutkittua ainoastaan Busso-konetta 147:n keulalla...
Jonkin verran ristiin noita eri osia eri moottoreista varmasti joutuu vaihtamaan ja sitten tietenkin osa pitää soveltaa/rakentaa jostain ihan muista, mutta eiköhän tuo tehtävissä olisi.
"No smoke => no power => no hope"