Kirjoittaja |
Viesti |
Polforea
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17 Viestit: 8901 Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina 335xi E90 350i DHC 99 GL 2D 4C 1:24 TBi
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Sulake toimi siis juur niinku pitikin, pelasti muun tekniikan uhrautumalla ensimmäisenä.
_________________ Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
|
11 Touko 2020, 21:48 |
|
 |
alfa 156 v6
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02 Viestit: 5148 Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: QP V 4.7S harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Polforea kirjoitti: Sulake toimi siis juur niinku pitikin, pelasti muun tekniikan uhrautumalla ensimmäisenä. Niin sen pitäis toimia, monesti vaan italoissa tuntuu että sulake palaa viimeisenä. Auton mukana  varsinkin 75:ssa.
|
12 Touko 2020, 06:55 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
GeeTV kirjoitti: Taidanpa kyllä syyttää itteäni koko episodista... Mittari säilyi ehjänä, mutta sulake ei. No vähällä ja halvalla selvisit! Eläköön sulakkeet. Tekevälle sattuu 
_________________ Ayrton Senna da Silva forever
|
13 Touko 2020, 20:56 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
alfa 156 v6 kirjoitti: Polforea kirjoitti: Sulake toimi siis juur niinku pitikin, pelasti muun tekniikan uhrautumalla ensimmäisenä. Niin sen pitäis toimia, monesti vaan italoissa tuntuu että sulake palaa viimeisenä. Auton mukana  varsinkin 75:ssa. Tästä tulee mieleen potilasnostin joita meillä firmassa oli vuosia sitten. Niistä satunnaisesti paloi pääsulakkeita tasoa normaalisti nostaessa. Tehtaalta tuli "korjaussarjoja" jotka pitivät sisällään 5oomA sulakkeen tilalle 1A sulakkeita ja "1A sulake"-tarroja Sitten alkoi palaa satunnaisesti virtalähteitä kyseisistä tasoista. Tähän tuli tehtaalta "korjaussarjoja" jotka pitivät sisällään 800mA sulakkeita ja tarroja vanhojen päälle joissa lukee "800mA sulake" Koulussa sulakkeiden mitoitus opetettiin ihan eritavalla  En tiedä tekivätkö koskaan versiota 2.0 jossa ei pala sulake tai virtalähde kun laitetta käyttää luvattujen painorajojen puitteissa 
_________________ Ayrton Senna da Silva forever
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote päivämäärä 15 Touko 2020, 08:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
|
13 Touko 2020, 21:04 |
|
 |
FinPat
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11 Viestit: 2595
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Wile E. Coyote kirjoitti: Tehtaalta tuli "korjaussarjoja" jotka pitivät sisällään 5oomAh sulakkeen tilalle 1A sulakkeita ja "1A sulake"-tarroja Sitten alkoi palaa satunnaisesti virtalähteitä kyseisistä tasoista. Tähän tuli tehtaalta "korjaussarjoja" jotka pitivät sisällään 800mAh sulakkeita ja tarroja vanhojen päälle joissa lukee "800mAh sulake" Ampeeri ja Ampeeritunti ovat eri suureiden yksiköitä. Sulakkeiden poksahtamisprofiileja lienee paljon flink-flinkitä trage-trageen mutta ei kai mitään mitata ampeeritunteina? Nyt pitää myöntää maalaisuutensa tässä kohtaa.
|
13 Touko 2020, 22:24 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ajatus vain oli kirjoittaessa kuutamolla. mA ja Ampeereista oli tarkoitus puhua. En ole insinööri mutta tiedän kyllä sentään noiden eron  EDIT: Ja kaikki sulakkeet oli muuten samoja hitaan profiilin perus lasiputkia.
_________________ Ayrton Senna da Silva forever
|
15 Touko 2020, 08:45 |
|
 |
Klaus
Liittynyt: 24 Elo 2019, 22:53 Viestit: 7
Auto: GTV Busso -99
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Onkos joku taistellut ABS ja (!) -vikavalojen kanssa? Mulla mokomat syttyivät terävämmän jarrutuksen jälkeen, samalla myös nopeusmittari lopetti toimintansa. Sen jälkeen kun auton käynnistää seisonnasta, nopeusmittari toimii eivätkä vikavalot pala, mutta vika palautuu taas hetken ajelun jälkeen. Näissähän nopeusmittari ei taida tulla ABS-anturin kautta, mutta mietin silti että oliskos kenties ABS:n ECU tai anturi sökönä? Jos joku tietää vippaskonstin miten tuon saisi toimimaan edes sen aikaa että leimamies ehtisi auton hyväksyä niin olisi aika bueno 
|
31 Touko 2020, 18:53 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mistä muualta se nopeuden mittaisi ellei abs-antureiden kautta? Olisiko mahdollisesti johto jostain osittain nirhautunut poikki jos välillä toimii.
|
02 Kesä 2020, 10:13 |
|
 |
Tiige
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50 Viestit: 2300 Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2 GTV TB Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: Mistä muualta se nopeuden mittaisi ellei abs-antureiden kautta? Olisiko mahdollisesti johto jostain osittain nirhautunut poikki jos välillä toimii. Perinteisesti vaihdelaatikon anturilta?
_________________ ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
|
02 Kesä 2020, 20:30 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tiige kirjoitti: jmi kirjoitti: Mistä muualta se nopeuden mittaisi ellei abs-antureiden kautta? Olisiko mahdollisesti johto jostain osittain nirhautunut poikki jos välillä toimii. Perinteisesti vaihdelaatikon anturilta? Olen ollut käsityksessä että jos autossa on abs-jarrut niin mittaus tulee aina niistä. Taas oppii uutta.
|
03 Kesä 2020, 06:11 |
|
 |
Klaus
Liittynyt: 24 Elo 2019, 22:53 Viestit: 7
Auto: GTV Busso -99
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: Tiige kirjoitti: jmi kirjoitti: Mistä muualta se nopeuden mittaisi ellei abs-antureiden kautta? Olisiko mahdollisesti johto jostain osittain nirhautunut poikki jos välillä toimii. Perinteisesti vaihdelaatikon anturilta? Olen ollut käsityksessä että jos autossa on abs-jarrut niin mittaus tulee aina niistä. Taas oppii uutta. Ymmärtääkseni vaihdelaatikolta saa nopeuden, mutta menee ilmeisesti jarrujen ECU:n kautta? Jotenkin lienevät olevan yhteydessä kun nopeusmittari yrvähtää jarruvalojen syttyessä. 
|
03 Kesä 2020, 15:42 |
|
 |
FinPat
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11 Viestit: 2595
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: Tiige kirjoitti: jmi kirjoitti: Mistä muualta se nopeuden mittaisi ellei abs-antureiden kautta? Olisiko mahdollisesti johto jostain osittain nirhautunut poikki jos välillä toimii. Perinteisesti vaihdelaatikon anturilta? Olen ollut käsityksessä että jos autossa on abs-jarrut niin mittaus tulee aina niistä. Taas oppii uutta. Jotenkin olen ollut uskossa että ihan ensimmäisissä ei-ABS 916:ssa olisi vaihdelaatikossa anturi mutta ABS:lliset sitten taas ABS antureiden kautta.
|
03 Kesä 2020, 18:58 |
|
 |
alfa 156 v6
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02 Viestit: 5148 Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: QP V 4.7S harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
FinPat kirjoitti: jmi kirjoitti: Tiige kirjoitti: Perinteisesti vaihdelaatikon anturilta? Olen ollut käsityksessä että jos autossa on abs-jarrut niin mittaus tulee aina niistä. Taas oppii uutta. Jotenkin olen ollut uskossa että ihan ensimmäisissä ei-ABS 916:ssa olisi vaihdelaatikossa anturi mutta ABS:lliset sitten taas ABS antureiden kautta. Vanhan 2Si absillisen gtv:n/Spiderin lootassa on anturi mutta 5.3 absilla tulee pyöräantureilta nopeustieto. absittomista ei tietoa mutta tod näk juuri näin että laatikon anturilla nekin, ei ole yhtään absitonta tullut vielä vastaan (siis tehtaalta absitonta, kaikkihan nuo 2si yksikölliset jollain tapaa tuntuu rikki olevan  ). Vaihto mahtoi tulla 2si:stä 5.3:een Ph2 yhteydessä
|
04 Kesä 2020, 07:20 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Minulla on sellainen muistin varainen "varma tieto" että Gtv turbossa on öljytikun suhteen suunnitteluvirhe jonka johdosta öljyn max-merkki on käytännössä min-merkki. Onko kenelläkään muistikuvaa mistä tälläinen tieto tulee? Voisin vaikka vannoa lukeneeni sen jostain luotetusta lähteestä vuosia sitten. Nyt kun asia tuli puheeksi en löytänytkään ns. kättä pidempää mistään. Robert Foskett:n "Alfa Romeo 916 gtv and spider the complete story" Brooklands:n "Alfa Romeo spider & gtv performance portfolio" Eivät mainineet asiasta tai sitten en huomannut. Osaako kukaan auttaa vain olenko nähnyt unta 
_________________ Ayrton Senna da Silva forever
|
07 Kesä 2020, 09:11 |
|
 |
webs
Liittynyt: 14 Syys 2013, 10:01 Viestit: 31
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Onko tullut muilla vastaan, että 916 takajarrut on "huonot"? Katsastuksessa tuli hylky. Jarruvoimat liian pienet takana ja ero liian suuri 0,4/0,6kN. Edessä oli yli 2kN. Liukutapit liikkuu hyvin ja palat on uudet. Nyt oon tehnyt "herkistelyä" mekanismilla kiristyvän männän kanssa. Polkenut ulos ja kierrellyt takaisin. Nestettä tulee ulos, kun kokeilin ilmausruuvista. Käsijarru oli ok ja sen vipu liikkuu satulassa. Takajarrujen kuormituksen säätöventtiili on ikäänkuin toisessa laidassa koko ajan. Ymmärrykseni mukaan antaa tuolloin täydet paineet, jos on ehjä. Kokeiltu myös toinen venttiilin asetus. Mistähän voisi olla kyse? Poljin on myös jotenkin kovan ja raskaan oloinen, painuu aika vähän.
|
14 Heinä 2020, 18:25 |
|
 |
FinPat
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11 Viestit: 2595
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ei tullut vastaan huonoja takajarruja (knock the wood, knock-knock) Spiderissa mutta kuvaamasi oireiden perusteella itse epäilisin takajarrujen säätöventtiiliä ja katsoisin tarkkaan ovatko putket saaneet osumaa tai taitoksia.
|
15 Heinä 2020, 09:06 |
|
 |
FinPat
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11 Viestit: 2595
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Sopivatko 3.0 24v etuiskunvaimentimet 3.0 12v autoon? Sen mitä olen auton alle katsonut ja räjäytyskuvia aiheesta tutkinut minusta näyttää siltä että ainoa ero 12v ja 24v etuiskunvaimentimissa on kallistuksen vakaajan kiinnityskorva joka löytyy 24v versiosta mutta ei 12v mallista.
Tämän pohjalta päättelisin että 12v autoon voi laittaa 24v etuiskunvaimentimet mutta ei toisin päin. Tietääkö joku tämän varmuudella? '
|
16 Heinä 2020, 08:45 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ostin takaluukkuun uudet kaasujouset, mutta en keksi kuinka vanhasta saa ne takaluukun johtoliittimet siirrettyä uuteen kaasujouseen?
|
21 Heinä 2020, 11:45 |
|
 |
MikkoMM
Liittynyt: 25 Tammi 2019, 23:39 Viestit: 7 Paikkakunta: Tampere
Auto: Gtv 3.0 V6 24V '98 Ex: 75 TS '90
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Takajarruista. UKn Alfa palstojen mukaan mikäli käsijarrun lukemat on hyvät, mutta takajarruissa muuten ei ole voimaa, niin syynä on apurunkoon kiinnitetty jarrupaineensäädin yms. Niitä on eri versioita riippuen auton vuosimallista, mikäs vuosimalli on kyseessä? Vanhempaa mallia on saatavilla uutena (malli jossa ulkoinen jousi, 95-9X), keskimmäistä ei löydy mistään (9X-98) ja uusinta ei löydy myöskään (98-...). En ole varma onko kahdessa viimeisessä mitään eroa muutakuin osakoodi. Avaaminen on hankalaa, mutta jos sen saa auki niin putsaaminen auttaa. Mikäli saat auki niin ota ihmeessä kuvia ja kerro miten sen teit. Jos hankit uuden, niin laita kuva miltä sen pitäisi näyttää puhtaana suojakumin takaa. Tässä ketjussa muutamia kuvia. On hyvä huomata että vanhemmassa ja uudemmassa on myös erilaiset sisäiset jouset. Vanhaa mallia ei saa kiinni uudempaan apurunkoon (niistä puuttuu reikä johonka ulkoinen jousi kiinnitetään): https://www.alfaowner.com/threads/retro ... r.1179921/
|
21 Heinä 2020, 18:50 |
|
 |
Macela
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 15:56 Viestit: 2365 Paikkakunta: Pori
Auto: . 166 2.5 V6 -01 156 2.5 V6 -99
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
GeeTV kirjoitti: Wile E. Coyote kirjoitti: Oli tarkoitus siirtää Getvonen ulos, kun en viitsinyt maalata keskikonsolin osia samassa tilassa. Tahmausongelma? Ajattelin tosta omasta maalata tai vähintäänkin hävittää sen tahmean pinnan keskikonsolin muoveista mäelle mutta otetaan ideoita vastaan millä sais sen pinnan pois niin että alta tulisi siisti musta muovi esiin.
_________________ Noni
|
21 Heinä 2020, 21:24 |
|
 |
Alfissimo
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55 Viestit: 8294 Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0 Pyhään kolmen polkimen 166 3.0 Kourajonossa 156 x4
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Eikös siihen xyleeni pure ja mustana pitäisi pysyä.
_________________ Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
|
21 Heinä 2020, 21:42 |
|
 |
GeeTV
Liittynyt: 26 Elo 2010, 19:44 Viestit: 12 Paikkakunta: Espoo
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Macela kirjoitti: GeeTV kirjoitti: Wile E. Coyote kirjoitti: Oli tarkoitus siirtää Getvonen ulos, kun en viitsinyt maalata keskikonsolin osia samassa tilassa. Tahmausongelma? Ajattelin tosta omasta maalata tai vähintäänkin hävittää sen tahmean pinnan keskikonsolin muoveista mäelle mutta otetaan ideoita vastaan millä sais sen pinnan pois niin että alta tulisi siisti musta muovi esiin. Yritin ensimmäiseks tinnerillä, pienpoistoilla ja isopropanolilla pyyhkiä tahmoja veks. Tuloksetta... Mutta sitten löysin netistä jostain vinkin, että laittaa Vanish Oxi Actionia pari mitallista kuumaan veteen ja antaa osien lillua siinä sekotuksessa noin 5-10 minuutin ajan. Sen jälkeen alkaa sienellä jynssäämään tahmoja veks. Ite laitoin muoviseen (vedet sisällä pitävään) muuttolaatikkoon tuon ”pesuveden” johon mahtui just ja just keskikonsolin osat. Ja tää vinkki oikeesti toimi!  Sitten kun osat on puhtaat tahmamaaleista, niin pyyhintä isopropanolilla, pohjat kirkkaalla muovipohjamaalilla ja päälle puolikiiltävä musta vinyyli spray. Näin sain itse freesattua keskikonsolin uudenveroiseksi!
|
21 Heinä 2020, 21:46 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: Ostin takaluukkuun uudet kaasujouset, mutta en keksi kuinka vanhasta saa ne takaluukun johtoliittimet siirrettyä uuteen kaasujouseen? Eikö kellään ole kokemusta takaluukun kaasujousien vaihdosta?
|
23 Heinä 2020, 09:28 |
|
 |
webs
Liittynyt: 14 Syys 2013, 10:01 Viestit: 31
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: jmi kirjoitti: Ostin takaluukkuun uudet kaasujouset, mutta en keksi kuinka vanhasta saa ne takaluukun johtoliittimet siirrettyä uuteen kaasujouseen? Eikö kellään ole kokemusta takaluukun kaasujousien vaihdosta? Vaihdoin coupeen alkukesästä. En muista, että jousissa olisi ollut kiinni mitään liittimiä. Olisikohan Spiderissä joku ero. Sisemmät nivelet oli aika syvällä piilossa. Tuli huomattua, että jousissa (V/O) on parin sentin pituusero. Uudet oli tietysti samanpituiset. Takakontti aukeaa nyt sen takia muutaman asteen vähemmän.
|
23 Heinä 2020, 17:09 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
webs kirjoitti: jmi kirjoitti: jmi kirjoitti: Ostin takaluukkuun uudet kaasujouset, mutta en keksi kuinka vanhasta saa ne takaluukun johtoliittimet siirrettyä uuteen kaasujouseen? Eikö kellään ole kokemusta takaluukun kaasujousien vaihdosta? Vaihdoin coupeen alkukesästä. En muista, että jousissa olisi ollut kiinni mitään liittimiä. Olisikohan Spiderissä joku ero. Sisemmät nivelet oli aika syvällä piilossa. Tuli huomattua, että jousissa (V/O) on parin sentin pituusero. Uudet oli tietysti samanpituiset. Takakontti aukeaa nyt sen takia muutaman asteen vähemmän. Siis liittimet, jotka ilmoittavat onko takaluukku auki tai kiinni, onko coupessa mittaristossa valoa takaluukulle?
|
23 Heinä 2020, 19:53 |
|
 |
webs
Liittynyt: 14 Syys 2013, 10:01 Viestit: 31
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: webs kirjoitti: jmi kirjoitti: Vaihdoin coupeen alkukesästä. En muista, että jousissa olisi ollut kiinni mitään liittimiä. Olisikohan Spiderissä joku ero. Sisemmät nivelet oli aika syvällä piilossa. Tuli huomattua, että jousissa (V/O) on parin sentin pituusero. Uudet oli tietysti samanpituiset. Takakontti aukeaa nyt sen takia muutaman asteen vähemmän.
Siis liittimet, jotka ilmoittavat onko takaluukku auki tai kiinni, onko coupessa mittaristossa valoa takaluukulle? On symboli mittaristossa, mutta en ole nähnyt valon syttyvän. Konepellistä ja ovista syttyy kyllä. Ottaisikohan GTV:ssä signaalinsa takakontin lukosta. Siinä on mikrokytkin, joka on ohjaa takakontin valoa. Itelläni tuo kytkin on rikki, koska takakontin sisävalokaan ei syty. Vaikuttaa, että spiderissa on jollain lailla erilainen ratkaisu, jos kaasujousissa on kiinni kytkin, liekö kattomekanismin takia.
|
26 Heinä 2020, 21:50 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mielenkiintoista. Ei koupessa ole kaasusylintereiden yhteydessä mitään kytkimiä/liittimiä. Spiderissako on? Minulla kyllä takapaksin valot pelaa mutta täytyy tunnustaa että en muista nähneeni valoa avoimesta paksista. Ehkä se on vain aina ollut kiinni virtojen ollessa päällä. Sitähän ei auki edes saa virtojen ollessa päällä ellei ole toisia avaimia  Edit: omassa oli mikrokytkin siellä paksin lukon yhteydessä heittänyt henkensä ja vaihdoin sen jotta sain akun tyhjenemisen kuriin. Mikrokytkin oli hajonnut sillai kivasti että oli joko luukku auki=lähellä 0 ohmia tai luukku kiinni parisen sataa ohmia jolloin tyhjensi akkua pidempään seisoessa.
_________________ Ayrton Senna da Silva forever
|
27 Heinä 2020, 22:22 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Spiderissa tosiaan vasemmassa kaasuputkessa on liittimet, jotka käsittääkseni yhteen lyödessä ilmoittavat että luukku on kiinni. En vaan käsitä kuinka ne saisi siirrettyä uuteen kaasuputkeen. Niitä ei ole halkaistu tms. Onko muita Spiderin omistajia, jotka osaisi auttaa? Kolmas kuva oheisessa linkissä. Vaikka ylemmässä liittimessä on ruuvi niin mielestäni se vain kiristää liittimen kaasuputken runkoon. Taitaa tosiaan olla vain ph1:ssä. https://www.alfaowner.com/threads/boot- ... g.1184905/
|
28 Heinä 2020, 07:08 |
|
 |
vesamaan
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03 Viestit: 1736 Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella 156 2,5 V6 kesällä matkalla paaliin 156 V6
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
nyt tulee vahvaa mutuilua/huonoa muistia...
saako tuon muoviosan jossa on "kuppi" kierrettyä irti tuosta jousen varresta? ja jos, niin tulisiko kytkin sitten varren päätä kohti pois?
|
28 Heinä 2020, 07:23 |
|
 |
AKaT
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 14:19 Viestit: 57 Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina, Fiat 125 S, 132, Argenta...
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kuinka paljon öljyä tarvitaan, kun ohjaustehostimen öljyt vaihdetaan? Ja mitä öljyä siihen suosittelette. Ainakin 156:een tuolla monet suosittelivat Valvolinen Synpoweria.
|
29 Heinä 2020, 11:01 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
AKaT kirjoitti: Kuinka paljon öljyä tarvitaan, kun ohjaustehostimen öljyt vaihdetaan? Ja mitä öljyä siihen suosittelette. Ainakin 156:een tuolla monet suosittelivat Valvolinen Synpoweria. Katso huoltokirjasta oikea öljy, muistaakseni olisi n. 1 litra.
|
30 Heinä 2020, 06:14 |
|
 |
AKaT
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 14:19 Viestit: 57 Paikkakunta: Espoo
Auto: Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina, Fiat 125 S, 132, Argenta...
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: AKaT kirjoitti: Kuinka paljon öljyä tarvitaan, kun ohjaustehostimen öljyt vaihdetaan? Ja mitä öljyä siihen suosittelette. Ainakin 156:een tuolla monet suosittelivat Valvolinen Synpoweria. Katso huoltokirjasta oikea öljy, muistaakseni olisi n. 1 litra. Uso e manutenzione sanoo Tutela GI/A, mutta mahtaako tuota mistään liikkeestä pääkaupunkiseudulla saada. Sen vuoksi kyselen, että mikä olisi hyvä vaihtoehto.
|
03 Elo 2020, 14:08 |
|
 |
Garmund
Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44 Viestit: 1899 Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05 ja muutama harrastealfa
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ihan atf öljyä laitoin ite, gm dexron II lukee gtv korjausoppaassa luokituksena ja tosiaan merkkinä toi tutela.
_________________ Suoraan vaan suoraa
|
04 Elo 2020, 08:46 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Joo ei tolla merkillä ole väliä, Dexron II:ta vaan kuten korjausopas ilmoittaa. Motonetistä itse hain.
|
05 Elo 2020, 06:21 |
|
 |
Garmund
Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44 Viestit: 1899 Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05 ja muutama harrastealfa
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Muistaakseni ihan google haulla löytyi helposti kyseinen manuaali. Lukeeko auton mukana tulleessa ohjekirjassa vain tuo tutela ilman luokitusta?
_________________ Suoraan vaan suoraa
|
05 Elo 2020, 10:05 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Rankkasateiden jälkeen huomasin että takaluukun pohjalla oli vettä puoli desiä. Selviä valumisjälkiä en heti löytänyt, mutta kastelukannulla kaatelun jälkeen näyttää että vesi tulee takavalon kautta oikealta puolelta. Takavalon yläpuolella on tiiviste, mutta on sellainen irrallinen joka tulee vain peltiä vasten. Ei mitenkään näyttänyt rikkinäiseltä, mutta ei se mitenkään täysin tiivis ole voinut koskaan olla, siinähän tarvitsisi olla jotain silikoonia tms. jolla tiiviste liimattaisiin peltiin kiinni. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta vuodosta?
|
14 Syys 2020, 10:59 |
|
 |
FinPat
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11 Viestit: 2595
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: Onko muilla kokemuksia samanlaisesta vuodosta? Ei ole Spider juuri sateessa ollut mutta pesun jäljiltä on kontti mielestäni ollut kuiva. Pitää tarkistaa erikseen kun seuraavan kerran huuhdon pölyt pois.
|
14 Syys 2020, 11:59 |
|
 |
Garmund
Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44 Viestit: 1899 Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05 ja muutama harrastealfa
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: Rankkasateiden jälkeen huomasin että takaluukun pohjalla oli vettä puoli desiä. Selviä valumisjälkiä en heti löytänyt, mutta kastelukannulla kaatelun jälkeen näyttää että vesi tulee takavalon kautta oikealta puolelta. Takavalon yläpuolella on tiiviste, mutta on sellainen irrallinen joka tulee vain peltiä vasten. Ei mitenkään näyttänyt rikkinäiseltä, mutta ei se mitenkään täysin tiivis ole voinut koskaan olla, siinähän tarvitsisi olla jotain silikoonia tms. jolla tiiviste liimattaisiin peltiin kiinni. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta vuodosta? On kokemusta että kontin pohjalla vähän vettä, ei hajua mistä tulee. Pitääpä tarkistaa tuo takavalon tiiveys.
_________________ Suoraan vaan suoraa
|
14 Syys 2020, 17:21 |
|
 |
Wile E. Coyote
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24 Viestit: 4112 Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996 käyttöauto:turbo traktori 156 V6 Q2 2000 "in memoriam"
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti: Rankkasateiden jälkeen huomasin että takaluukun pohjalla oli vettä puoli desiä. Selviä valumisjälkiä en heti löytänyt, mutta kastelukannulla kaatelun jälkeen näyttää että vesi tulee takavalon kautta oikealta puolelta. Takavalon yläpuolella on tiiviste, mutta on sellainen irrallinen joka tulee vain peltiä vasten. Ei mitenkään näyttänyt rikkinäiseltä, mutta ei se mitenkään täysin tiivis ole voinut koskaan olla, siinähän tarvitsisi olla jotain silikoonia tms. jolla tiiviste liimattaisiin peltiin kiinni. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta vuodosta? Ainakin itsellä teki tuota kun takavalo panelin tiivisteet oli väsähtäneet. Eli panelissahan on tiivistettä koko matkalta yltympäriinsä kaikkien aukkojen kohdalla. Pitkään silloin etsin mistä se vesi tulee. Koko takavalo irti ja tarkistelemaan missä kunnossa se tiiviste on. Taisin tiivistemassalla sivellä koko tiivisteen yhtenäiseksi. Kontti ollut kuiva monta vuotta sen jälkeen.
_________________ Ayrton Senna da Silva forever
|
18 Syys 2020, 22:43 |
|
 |
jmi
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12 Viestit: 1052
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017 Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
|
 Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Wile E. Coyote kirjoitti: jmi kirjoitti: Rankkasateiden jälkeen huomasin että takaluukun pohjalla oli vettä puoli desiä. Selviä valumisjälkiä en heti löytänyt, mutta kastelukannulla kaatelun jälkeen näyttää että vesi tulee takavalon kautta oikealta puolelta. Takavalon yläpuolella on tiiviste, mutta on sellainen irrallinen joka tulee vain peltiä vasten. Ei mitenkään näyttänyt rikkinäiseltä, mutta ei se mitenkään täysin tiivis ole voinut koskaan olla, siinähän tarvitsisi olla jotain silikoonia tms. jolla tiiviste liimattaisiin peltiin kiinni. Onko muilla kokemuksia samanlaisesta vuodosta? Ainakin itsellä teki tuota kun takavalo panelin tiivisteet oli väsähtäneet. Eli panelissahan on tiivistettä koko matkalta yltympäriinsä kaikkien aukkojen kohdalla. Pitkään silloin etsin mistä se vesi tulee. Koko takavalo irti ja tarkistelemaan missä kunnossa se tiiviste on. Taisin tiivistemassalla sivellä koko tiivisteen yhtenäiseksi. Kontti ollut kuiva monta vuotta sen jälkeen. Joo tuota takavalon yläpuolen tiivistettä on vaikea siististi tiivistää peltiä vasten, joten ainut vaihtoehto taitaa olla tosiaan irroittaa takavalo ja korjata paneelin tiiviste.
|
18 Syys 2020, 23:02 |
|
|