Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Aloitetaanpas tällekin mallille omansa.

Aloitan itse:

Yritin katsoa takalasin lämmittimen toimimattomuuden syytä ja huomasin että koko rele puuttuu! Se tuskin on ainut vika kun noissa on ongelmia ollut. Mutta jotta homma etenisi niin pitäisi tietää minkälainen rele sinne kuuluu? Tunnen itseni tyhmäksi kun en osaa tietoa löytää netistä enkä huoltomanuaalista :( Eikä varaosaliikkeessäkään osattu sanoa mikä rele sinne kuuluu!? Ilmeisesti ajastettu, jossain luki että 20min. Mutta olisiko jollain antaa oikein releen tyyppiä tai varaosanumeroa että osaisi hankkia tyhmempikin yksilö moisen...

Tässä linkki jonka takana on korjausohjeet lämppärille jos joku haluaa omansa korjata ennen kuin johto sulaa/sulaketaulu sulaa/auto palaa/...

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... r-fix.html
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote, 24 Heinä 2023, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Voisiko joku ystävällisesti katsoa omastaan?

Ratin vasemmalla puolella olevasta sulake/rele taulusta. Pitäisi olla vasemmassa reunassa alimmainen. Lukee kyllä manuaalissakin. Mutta ei tyyppiä. Käyn tänään kysymässä vielä jostain toisesta varaosaputkasta jos siellä osattaisiin auttaa.

Thanks 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Sain mittailtua ja tarkasteltua sen verran että sulaketaulu ja rele kanta näyttävät ihan ehjiltä, ja että kytkin toimii, ja takalasille tulee virrat lainaamalla toista relettä tuohon lasinlämmittimen kantaan. Kuitenkin vain niin kauan kuin pitää nappulaa pohjassa. Onko oikea rele siis ajastettu? Britti foorumilla puhuttiin nimittäin repsikan puolella jalkatilassa olevasta ajastimesta? Eli onko vuosimalli eroja niin että toisissa on erillinen ajastin ja toisissa releessä ajastin? Kun oman kytkentä kaaviossa ei näy erillistä ajastinta :?

Kiitollinen olisin edelleen jos joku osaa auttaa. Kun vaikuttaisi siltä että oikeanlaisella releellä tuo voisi tulla kuntoon.
Ayrton Senna da Silva forever

Rk-alfagtv

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Täytyy näin lievänä offtopicina nostaa hattua, että ylipäätään jaksat alkaa moista vikaa korjaamaan. Itselläni ei nimittäin ole koskaan ollut autoa omistuksessa, jossa ko. osa ylipäätään toimisi. Enkä sitä ole tähän päivään mennessä osannut kaivatakkaan, mutta varmasti toki toimiessaan ihan hyödyllinen kapistus. Ei vain tahdo Suomen talvi pitää noita ehjänä kovinkaan monessa autossa. :roll:

Voisin kyllä yrittää katsoa omastani huomenna päivänvalossa. Jos siis osaan.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Näkyisikö sopivaa tässä kuvassa?
Vasemman rivin viimeisessä koodi 7686773 kuten kaikissa muissakin harmaissa kikkuloissa. Auto on phase1 (-97)
https://www.dropbox.com/s/cd1mgcmx6x8j43v/14050003.jpg

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Voishan tuon vaikka zekata omastakin, nyt kun GTV on ekaa kertaa myös talvi käytössä. Poika sillä viime talven tuossa ajeli ja mielestäni takalasin lämppäri ei pelaa, mahtaa olla otettu pois toiminnasta juurikin tämän takia.

Zekataan kun joutaa
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tattista 8) Ikävä kyllä nyt näyttää siltä että näissä on eroja alkupään osalta! Katsoppas sulaketaulun kuvaa mun projektiketjusta :o: Luulisin että mulla kuitenkin on muuten releet kohdallaan kun kaikki muu autossa toimii. Pieni toivon kipinä että tuohon ei kuulu kuvassasi oleva rele. Jos kuuluu, niin sitten vika on ohjainlaitteessa, joka on jossain... :(

Nyt tarttis ilmeisesti 96 vuosimallin omistajien apua, ellei peräti turbo mallikin pidä olla?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Täytyy vielä jatkaa tähän ja jakaa tietoa silläkin uhalla että näitä ei kai saisi laittaa näkyville copyright takia? Tuskin tästä kukaan pillastuu? Otetaan pois jos ei käy.

Eli tässä pari otosta tuosta kaaviosta. Jos tuo paikkaansa pitää niin eikös tuo ole ajastetun releen merkki. Olettaen että avaimella on käännetty virrat, voi kytkimellä kytkeä releen joka pysyy vetäneenä ajan X. Periaatteessa tuollaisen aikareleen voisi tietysti itsekin väsätä, mutta menee kyllä jo vähän pelle peloton osastolle :roll:
Kuva

Tuosta näkee vähän paremmin
Kuva
Ayrton Senna da Silva forever

blitza
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2011, 21:37
Car(s): GTV 2.0TS -97
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja blitza »

No niin. Profiilin mukainen kikkare pomppas katsastuksessa syynä ruosteiset taka alatukivarret (siis ne mihin jousi tulee) Tuntuu pikaisella kattelulla olevan melko kalliita osia.. 450€ oli saksan maalla. Saako muuten noita tukivarsia hitsata? Ei varmaan.
Toinen syy oli myös takaa poikittaisten tukivarsien (nämä mihin iskari tulee kiinni) sisemmät puslat. Ei niissä väljää ollu mutta tukivarsi ottaa kiinni siihen korvakkoon. Onko nuo puslat revenny vai mitä? Molemmilla puolin sama homma. Inssi oli epävarma kuuluuko olla noin vai ei, hylkäsi kuitenkin tästäkin...
https://www.dropbox.com/s/551tan0s1jh9p ... ivarsi.jpg

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

jotakinhan tuolle puslalle on tapahtunut. Mulla ainakin varsi on keskellä tuota haaraa

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mulla oli joskus katsastuksessa toinen pusla myös tuolla tavalla vinossa. Ei hylännyt, kun ei tiennyt, miten pitää olla. Käski kuitenkin menemään johonkin asiantuntevaan korjaamoon kysymään. Ja kyllähän ne toki nykyään on "keskellä".
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

ebay ja sakasa, tukivarsia saa käytettynä 150 alkaen ja uusia 250 alkaen !
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mistä kytkimen työsylinteri järkevään hintaan?
Ja olisikohan tämä oikea:
http://www.mister-auto.fi/fi/tyosylinte ... JL108.html
Eberin numerot eivät ihan täsmää.

Entä takaluukun kaasujouset?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

No nyt selvisi että eperin kuvassa on pikku virhe. Releen numero on 60545405 eikä se mitä eperin kuvassa lämppärin symbolin luona väitetään. Ja se on kuin onkin ajastettu (20min). Melkoista salapoliisin työtä taas tarvittiin. Samaa ratkaisua on käytetty ainakin 155, gtvssä ja spiderissa. Yhäkin olisi kiva jos joku varmistaisi omastaan. Sen verran varma olin kuitenkin että laitoin jo yhdelle kaupalle kyselyä osan perään kun löytyi listalta. Jos hyvin käy niin tämäkin pieni, mutta ärsyttävä murhe on kohta taakse jäänyttä elämää :) Vielä jos tietäisi releen valmistajan ja heidän numeron osalle niin saanti voisi olla parempaa. Tuskin tuota kuitenkaan pelkästään Alfalle on tehty.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Finest kirjoitti:Mistä kytkimen työsylinteri järkevään hintaan?
Ja olisikohan tämä oikea:
http://www.mister-auto.fi/fi/tyosylinte ... JL108.html
Eberin numerot eivät ihan täsmää.

Entä takaluukun kaasujouset?
Sylinteri tilattu paikalliselta Varaosavarikolta 35€. Made In Italy by Metelli..

^Sitä relettä kävisin näyttämässä autosähköliikkeessä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Rele meni tilaukseen Alfoihin erikoistuneesta Italialaisesta e-bay putiikista. Eihän tuo ihan halvaksi tule mutta ei anna luonto periksi. Tälle tielle on lähdetty, ja lämppäri laitetaan kuntoon tavalla tai toisella :twisted:

Kunhan se saapuu niin sitä voi halutessaan vilauttaa autosähkärille josko sellaisen voisi saada lähempää. Ilman mallia aika vaikeaa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mistä löytyisi listauksia osien vastaavuuksista?
Esim. tänään koitin tutkailla öljyn suodatinta, kun suoraan tuohon 2.0 v6 tb:n ei oikein löydy

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Enpä osaa sanoa. Kiinnostaisi toki itseänikin.

Tuossa Ebay:stä poiminta:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-GTV- ... 461d01b740
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tuossa yksi, Metelli SpA:
http://www.metelli.com/en/settori.php?m ... rsione=220

Tuon mukaan esim. etujarrulevyt samat kuin monessa 147:ssa, 156:ssa jne.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Finest kirjoitti:Mistä löytyisi listauksia osien vastaavuuksista?
Esim. tänään koitin tutkailla öljyn suodatinta, kun suoraan tuohon 2.0 v6 tb:n ei oikein löydy
Ainakin parin filtterivalmistajan sivuilta katselin taulukkoja, joiden mukaan tb:n öljynsuodatin olisi sama kuin 156 3.2. En nyt kyllä muista minkä merkkisistä suodattimista oli kyse. Kuitenkin noissa listoissa 2.5-litraiseen tarjottiin eri suodatinta.

Takakontin kaasujousen varmaan löytää motonet/biltema valikoimista kun ottaa pumpun mukaan ja hakee vastaavilla spekseillä olevaa. Tämä siis jos tarvikepumppu kelpaa sinne piiloon. :wink:
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tosiaan vähän ex tempore ostin eilen M-Filterin suodattimen MH-3367 (LL) Puuilosta.
Oikeaa malliahan ei ollut listoilla, mutta otin filsun, joka sopii ainakin: vanhempaan 164 V6 3.0, 166 2.0 V6, 3.2 156 & GT, GTV 3.0 yms.
Voi siis olla jopa oikea :)
Suodatin on Long Life-versio, kestää 20-30 tkm.
Olisko pitänyt ottaa myös Long Life öljyä Valvolinen Racingin tilalle :silly:

Biltemasta en ole ikinä ostanut auton osia kun ei ole Volvoa tai Saabia ollut..
Tosiaan noita pumppuja voisi sieltä katsoa.
Viimeksi muokannut Finest, 08 Touko 2014, 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Omat kaasujouset ostin muistaakseni jostain perus autovaraosa liikkeestä mallikappaleen avulla. Mutta täytyy sanoa että vaikka speksit on pumpun mukaiset niin kansi ei uusilla pumpuilla nouse ylös asti ilman apua jostain syystä. Olisi mielenkiintoista tietää onko tuonne kenties joskus vaihdettu väärät->ja olisin sitten ostanut uudet väärät? En ole jaksanut perehtyä koskaan mutta kun nyt tuli mieleen niin laitapas omasi tiedot tähän ketjuun ylös niin jos irroittamatta näkyy voisin verrata omaan...

Nouseeko muilla paksin kansi ihan yös asti?

Ps. Rele on jo matkalla. Nyt katsotaan Italian ja suomen postin tehokkuus. Perillä ennen joulua? :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos muualta ei pumppuja löydy, niin Sarlin toimittaa mallin perusteella. Osaa toki myös laskuttaa, mutta toimittaa. Toisaalta, tähän mennessä ei noissa Lesjöforsin pumpuissa ole muuta miinusmainittavaa ollutkaan kuin hinta - ovat todella laadukkaan tuntuisia ja oloisia ja näin 3-vuotiaina edelleen tikissään, mitä randomhalpis ei välttämättä olisi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Aloin muistella nähneeni jossain getvoseen lesjöforsin pumppuja tavaratilan kantta varten.
Ja niitähän löytyy sparetolta n. 14€ hintaan. En nyt saa linkkiä tähän luurilla mutta osastolta interior equipments löytyy.

EDIT: ja tässä se linkki.
Viimeksi muokannut Herra Salo, 08 Touko 2014, 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

hain sopivan mittasen motonetista. Oli paljon tehokkaampi kuin alkuperäiset. Nyt pärjäsi yhdellä ja voimaa on juuri sen verran että kun luukun aukaisee, nousee ylös asti. :drinking:

foobar
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
Paikkakunta: Laitila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja foobar »

Wile E. Coyote kirjoitti:Omat kaasujouset ostin muistaakseni jostain perus autovaraosa liikkeestä mallikappaleen avulla. Mutta täytyy sanoa että vaikka speksit on pumpun mukaiset niin kansi ei uusilla pumpuilla nouse ylös asti ilman apua jostain syystä. Olisi mielenkiintoista tietää onko tuonne kenties joskus vaihdettu väärät->ja olisin sitten ostanut uudet väärät? En ole jaksanut perehtyä koskaan mutta kun nyt tuli mieleen niin laitapas omasi tiedot tähän ketjuun ylös niin jos irroittamatta näkyy voisin verrata omaan...

Nouseeko muilla paksin kansi ihan yös asti?

Ps. Rele on jo matkalla. Nyt katsotaan Italian ja suomen postin tehokkuus. Perillä ennen joulua? :mrgreen:

Vaihdoin oman luukun jouset uusiin (alkuperäisiin), kun vanhat ei toimineet enää yhtään. 170newtonia taisi olla voima.
Hienosti toimi siihen asti, kunnes nakkasin luukkuun takaspoilerin kiinni. Sen jälkeen uudet(kaan) jouset eivät jaksaneet pitämään kantta yläasennossa.
Spoileri on kyllä orkkis lisävaruste.

Mun mielestä 156:n etukannen jouset ovat suht samanlaiset. Niissä luulisi olevan enemmän voimaa. Onko kukaan kokeillut?

Jousien voimassa kyllä pitää joku roti olla. Heitin hätäpäissäni gtv:n etukanteen kiinni Transitin ison takaluukun jouset. Nyt saa lähes istahtaa kannelle, että saa kiinni :)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Seuraava tyhmä kysymys:
Pyyhkijät eivät oikein toimi. Vajaa liikerata, parin pyyhkäisyn kokeilulla kasvoi jo reiluun puoleen vällin tuulilasia.
Englannin foormilta tulkitsin, että moottori auki ja vastuspintojen puhdistus sekä rasvaus?
Ilmeisesti sade kelillä ongelmat pahimmillaan ja tänään satoi ja sataa vieläkin.
Jäi muutkin hommat vaiheeseen :(

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

jatkoa edelliseen:
Eli tihkussa on vikaa muuten toimii.
Moottorin irrotin ja putsasin, ei kyllä ollut mitenkään likainen.
Liittimet putsasin myös. Näillä toimilla ei ollut vaikutusta.
Muita vikapaikkoja?

Muille etsijöille ja itselle muistiksi.
Motonetistä hain katalysaattorin molempien päiden tiivisteet.
14-0113 taaempi rengastiiviste
14-0019 laippatiivisteet (pulttijako oikea, keskireikä liian, iso tuskin vaikuttaa tiiviyteen)

Typerää kun myyjät ei osaa oe-numerolla löytää, vaan pitää itse netistä etsiä vastaavat.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Lisää satelee, vaikkei kukaan vastaa :(
Minkälainen savotta on vaihtaa panarm:in runkopusla?
Kannattaako vaihtaa suoraan uretaanipuslat, power ja strong flex tarjoavat vain kovempaa versiota?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ainakin nuo Uretaaniset on helpommat asentaa ja mitä luultavammin edullisemmat Työnä noiden vaihto ei ole sen kummoisempi kun muittenkaan vastaavien puslien. Itte laittelin GTVn perään pari uretaanista. Eroa vanhaan en huomannut muuten, mutta kun kelit lämpes alkoi puslat narista. Sitä jatku pari viikkoa ja nyt on taas hiljaiset.

Suhailija
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 06:56
Car(s): Gtv 2.0 TS Ph 1
Giulietta 1.4 T-jet

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Suhailija »

Vaihdoin omaani powerflexin uretaanipuslat lähinnä helpon paikoilleen laiton ja halvan hinnan vuoksi. Periaatteessa puslien irroittamiseen riittää rautasaha ja sopiva lyömäholkki ja vasara. Holkista joutui lyömään keskiosan läpi, jolloin pääsi asettelemaan rautasahan holkin lävitse ja sitten vain hinkuttamaan. Ärsyttävää hommaa mutta omastani ei 10t prässillä kaikki irronneet niin joutui sitten noin irroittamaan. Uusien laitto olikin sitten jo helppa kun uretaanipuslat suorastaan sujahtivat paikalleen.

Rk-alfagtv

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Kertokaas, GTV:n omistajat millaisella hinnalla olette saaneet yleensä jakopään vaihdatettua? Kyselin merkkihuollosta, lupasivat 650e. Kuulostaa aika paljolta, edellisten autojen kanssa jakopään on saanut teetettyä parilla satasella osineen. Tietenkin jos tuntisi jonkun Alfa-harrastaja-remppaajan niin maksaisi käteisellä hänelle tästä operaatiosta. (Jos tunnet itsesi edellisestä lauseesta, niin minuun saa kyllä yhteyden pikaviestillä).

Pelottaa tuo jakopää kun sille tulee syksyllä ikää 3v ja kilometrejä kuitenkin nyt vasta 10 000 tällä hihnalla takana. Talvisinkaan ei ole ajettu, mutta silti paine korvien välissä sanoo tuon jakohihna -ketjun luettuaan, että ehkä mieluummin varman päälle.

milaih
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja milaih »

Omaan Spideriin 2.0ts osat (molemmat remmit, kiristäjät ja pumppu) taisi olla jotain 140€ (mister auto) ja työ 220. Ja sitten venakopan ja tulppien tiiviste oli jotain 45€.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Powerflex:in mustat puslat tulossa.

Öljymäärästä löytyi Alfisti.net:istä juttua:
"One peculiarity that the turbo engines from the Alfa GTV is the dipstick. This dipstick just cannot tell the truth! The problem lies in the amount of oil. Originally Alfa Romeo laid down the amount of oil used for an oilchange at 7.3 l, but because there was still a residue of oil in the cooler (0.8 l) there was only the need to change 6.5 l. The dipstick told another story, as soon as the 6.5 l oil was put into the engine the dipstick showed more than maximum. To make things easier for everyone it was decided that the maximum line on the dipstick is actually the minmum."

Eli öljyä pitäisi olla tikussa vähintään max-viivaan asti?

Edit: ei taida saada järkevään hintaan kumeja plenumin ja imuputkien väliin?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mun tarttis kans etsiä uudet kumit noihin imuputkiin. Muistan vaatimattomasti satasella jossain nähneeni, mutta en muista missä :oops: Eikä haittais jos edullisemmin jostain löytäis...

Öljytikku tarina on ilmeisesti tosi. Itse en ainakaan uskalla ajella muuten kuin maksimi merkissä öljyt aina. Tarkistan mieluummin usein ja lisään aina heti tilkan. Ties vaikka nuo omat nokka-akseli vauriot olis syntyneet juuri tuon takia?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jotain 15€/£ muistelen myös olleen kappalehinta.
Musta silikooniputki voisi olla käypästä ja halvempaa noihin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Arvaa kuka laittoi silikoni putkesta leikatut pätkät kun ajatteli säästävänsä?

Ja arvaa pysyykö ne paikoillaan vaikka miten kiristää laadukkailla klemmareilla?

:drinking:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Katsoin projektilangasta, että ovat ihan "hienot" väriltään. Siksi mielummin mustaa.
Johtuuko värinästä vai mistä, etteivät pysy paikallaan?

156:ssani on alumiinista ja silikonista tehty imuputki (ilmi-plenum välillä) ja sen kanssa ei ole ollut mitään.
Niinpä ajattelin silikonin sopivan tuohonkin paikkaan.
Täytyy mitata halkaisijat ja funtsia vaihtoehtoja. Ei viitsisi valkanisoituvalla teipillä laitella.

Edit: ainakin 155 2.5 v6 samat gummit, jos helpottaisi org. osien löytymistä

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Finest kirjoitti:Edit: ainakin 155 2.5 v6 samat gummit, jos helpottaisi org. osien löytymistä
Tästä inspiroituneen tarkistin 155:n huoltokansiosta, mistä edellinen omistaja oli ostanut uudet kumit.
Kuitissa nettisaitti ja äkkiähän ne löytyivät:
http://www.classiccars.co.at/cms/index. ... 1&Itemid=3
Eikös ne nuo ole?

Jos tilaatte niin ottaisitteko mullekin yhden sarjan? :D
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Siltä näyttää, eikä paha hinta jos se on tuo 6.70€ +pk:t.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Noiden sivujen mukaan 155 2,5 on eri tötteröillä...

Lisäksi myyvät "ei oota" :(
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Niinpä onkin. Joltain varaosasivustolta ongin tiedon. Saman sivuston tiedoilla hain pakoputken tiivisteet Motonetistä ja se sopivat.

Ainakin tuolla on kumien mitat (sisä?)mitat 43 / 38mm, joista varmaan johtuu silikoni- ja muiden letkujen käytön hankaluus.
Pieni ero, mutta ilmeisesti tarpeeksi, jolloin toinen on kireä tai löysä laittaa paikalleen.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja KJS »

Heikalta tilailin parisen vuotta sitten. Oisko silloin ollut 12 € / kpl.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jalamari kirjoitti:Ainakin nuo Uretaaniset on helpommat asentaa ja mitä luultavammin edullisemmat Työnä noiden vaihto ei ole sen kummoisempi kun muittenkaan vastaavien puslien. Itte laittelin GTVn perään pari uretaanista. Eroa vanhaan en huomannut muuten, mutta kun kelit lämpes alkoi puslat narista. Sitä jatku pari viikkoa ja nyt on taas hiljaiset.
Tällä hetkellä kiinnostaa, että onko mahdollista vaihtaa ilman ulkopään irroitusta.
Eli kulma ylös (jouselta kuormaa pois), sisäkiinnitys irti (huomioi vieläkin jousi..), pusla pois ja uusi tilalle.
Vai molemmat päät auki ja varsi sekä jousi pois. Tallin pöydällä sitten puslan vaihto.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Miksei tuo onnistuisi, mutta tuskinpa siitä mitään etua saat. Yleensä kun yrittää selvitä mahdollisimman vähällä purkamisella aikaa työhön menee kolminkertainen määrä.:drinking: Vanhan puslan irroitus varresta auton alla ei ole välttämättä herkkua.

Avatar
Sape
Viestit: 1394
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Sape »

Minkälaisen lukijan tarvitsee että pääsee käsiksi GTV:n ABS vikakoodeihin?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mitenkäs hyvin sähköantennit toimii gtv:ssä?
En tiedä onko mankassa johtoa sille tai onko se edes kiinni.
Verhoiluja kun purin niin ainakin liitin oli irroitettu antennikoneistosta. Rumahan se pitkä piiska on ja ei oikein lyhyt tynkäkään istu siihen.
Tälläistä ajattelin viritellä tilalle:
http://www.ebay.co.uk/itm/Glass-Window- ... 0915272105
Onko kokemuksia?

foobar
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
Paikkakunta: Laitila

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja foobar »

Finest kirjoitti:Mitenkäs hyvin sähköantennit toimii gtv:ssä?
En tiedä onko mankassa johtoa sille tai onko se edes kiinni.
Verhoiluja kun purin niin ainakin liitin oli irroitettu antennikoneistosta. Rumahan se pitkä piiska on ja ei oikein lyhyt tynkäkään istu siihen.
Tälläistä ajattelin viritellä tilalle:
http://www.ebay.co.uk/itm/Glass-Window- ... 0915272105
Onko kokemuksia?
Kyllä nuo parempia on, kuin kokonaan ilman, mutta kannattaa ostaa sellainen malli, missä on vahvistin mukana.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Ajattelin, ettei tarvitse johtojen kanssa puljata.
Tuleeko siihen heräte vai jatkuva virta?

Edit: antennin moottorihurisee nyt, kun johdot ovat kiinni ja mankan laittaa päälle. Antenni ei liiku.
Saisiko tuosta näppärästi virran aktiiviselle ikkuna-antennille vai tulee sieltä jotain "singnaalivirtaa" pituuden määritystä varten?
Viimeksi muokannut Finest, 28 Touko 2014, 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)

Viesti Kirjoittaja Finest »

Aiemmin kun pyyhkijän koneistoa irrottelin, niin huomasin ettei ole raitisilmasuodatinta.
Hyvin saman näköinen aukko ja kiinnitys kuin 156:ssa. Mahtaako myös gtv:hen saada jälkiasenteista kehikkoa?
Puhaltaa roskat ja siitepölyt sisälle :evil:

Vastaa Viestiin