Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 17 Helmi 2020, 00:46



Vastaa viestiin  [ 432 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto) 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
A Bart kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan :shock:
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.

Resetoitko motronikin?
Siinä saattaa mennä muuten hetki kun se menee vanhoilla arvoilla.
Kannattanee se opettaakin uudelleen kiltiksi.


Akku oli irti, muuta resetointia en tehnyt, miten sellainen edes tehdään?
Tyhjäkäynti korjautui ja tehoa tuli hieman lisää. Ja on siinä 3500 paikkeilla pieni piristyminen :-D


02 Elo 2019, 06:33
Profiili

Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Viestit: 1535
Paikkakunta: Pori
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
jmi kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
jmi kirjoitti:
Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan :shock:
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.

Resetoitko motronikin?
Siinä saattaa mennä muuten hetki kun se menee vanhoilla arvoilla.
Kannattanee se opettaakin uudelleen kiltiksi.


Akku oli irti, muuta resetointia en tehnyt, miten sellainen edes tehdään?
Tyhjäkäynti korjautui ja tehoa tuli hieman lisää. Ja on siinä 3500 paikkeilla pieni piristyminen :-D


Tuokin ajaa asian aivan hyvin jos se on yli vartin irti.
Itse olen välillä kayttänyt vielä tyhjäkäyntiä kylmästä koneesta flektin ekaan käynnitymiseen => sammutus ja minuutin päästä startti ja liikenteeseen.


02 Elo 2019, 15:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5048
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Potilas -96 2.0 TS GTV.

Ongelma, laturi ei lataa yhtään. Ei tyhjäkäynnillä eikä kierroksilla. Latauksen merkkivalo toimii ihan normaalisti eli syttyy kun laittaa virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää.

Ei ole herätevirtaongelma, eli mistään "ranetuksesta" ei ole kyse valonkaan osalta. Kokeilin tämän antamalla suoraan herätteen laturin päähän. Myös jännitteen mittasin suoraan laturin päästä ja näyttää hyvin lähelle akkujännitettä eli yhteys akullekin kunnossa.

Onko tullut moista vastaan ja mikä laturin komponentti on ollut rikki?


11 Elo 2019, 15:37
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 932
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Alusta asti auto on tuntunut hieman tukkoiselta ja tänään tuli ajettua pieni hetki ilmamassa-anturi irroitettuna ja koneen toiminnassa ei ollut mitään muutosta. Eli kaiken järjen mukaan ilmi olisi rikki, mutta mistä sellaisen löytää cf1:seen, varaosanumero 46407008,bosch 0280217111? Onko kokemuksia toimiiko tarvikemalli?[/quote]

Magneti Marellin ilmi ei kauan kestänyt vaan nyt on tullut vikakoodia että ei saa virtaa ja auto sammuilee heti käynnistyksen jälkeen. Alkuperäinen paikalleen ja nyt auto jää taas käyntiin. Tutkin noita "air quantity" ja "desired air quantity" lukuja Multiecuscanilla alkup. ilmin ollessa paikallaan.. "Desired" ei nouse yli 30kg/h edes täyskaasukiihdytyksessä "air quantityn" ollessa silloin lähes 500kg/h, onko tuo normaalia?


17 Elo 2019, 17:46
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1660
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kuvasta selviää oikeestaan kaikki, tai ei mitään :mrgreen: :evil:

Kuva

Eli -97 3,0 GTV polttaa abs-valoa, eikä suostu juttelemaan MESsin kanssa. Mitäs nyt? Käytössä K-line kaapeli, 3-pin adapteri ja rekisteröity MES. Kuvassa näkyvä teksti käväisee näytöllä sen aikaa että ehtii ottaa kuvan.


02 Syys 2019, 14:07
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5048
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Toimiiko vilkkukoodit?


02 Syys 2019, 16:53
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1660
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ööö... Linkkiä ohjeisiin?

edit. tais löytyä. Testaan huomenna


02 Syys 2019, 18:21
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1660
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ei vilku, ei nollaa valoa. Mitäs seuraavaksi? Mihis kaikkialle on sulakkeita ja releitä jemmattu?


03 Syys 2019, 18:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5048
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
vesamaan kirjoitti:
Ei vilku, ei nollaa valoa. Mitäs seuraavaksi? Mihis kaikkialle on sulakkeita ja releitä jemmattu?


perinteisesti boxi paskana sitten... ollu jo 4:ssä GTV:ssä sama ja ecun vaihdolla asettunut (pl. yksi missä valo edelleen paloi vaikkei vikakoodeja eikä toiminnassa ongelmaa :roll: )

Mittaa alkuun siitä yksikölle menevästä 4-napasesta liittimestä että maadotus (musta), jatkuva 12v(punanen paksu) ja virtalukon kautta 12v (en muista väriä) tulee. se neljäs (sininen?) menee mittariston vikavalolle ja sytyttää valon maadottaessa. Toinen maadoitus tulee yksikön päähän ruuvilla kiinni jarrupääsylinterin luokse, se kannattaa myös tarkastaa. jos nuo ok niin ecun vaihtopuuhaan pääset.


04 Syys 2019, 08:28
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1660
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
tuo perinteinen vika oli omakin arvaus heti, kun MES ei keskustellut. Mistähän lähtis uutta (vanhaa) etsimään? Ebayssa on joku, kotimaassa tuskin on kauheesti moisia tarjolla. Pitääkö ostaa koko yksikkö vai voiko pelkän ecun vaihtaa? En oo ABSsän kanssa ennen joutunut taistelemaan, vinkit on tervetulleita. Pitää vielä mitata noi mitä neuvoit, jos vaikka sieltä joku katkos löytyi. Tuon viimeisen maan jo katsoinkin, oli kunnossa

Joku noita mainostaa korjaavansa, onko kokemusta kuinka homma toimii? Hinta houkuttais kyllä kokeilemaan korjausta...


05 Syys 2019, 10:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1900
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 Jtdm -05. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98 (Arvi).
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mulla tuli kanssa 147:lla ???-merkkejä ABS:n ECUn ISO codeen eikä ecu jutellut MESsin kanssa. Otin liittimen irti siitä konehuoneen ABS-yksikön kyljestä, putsasin paineilmalla ja ruikin runsaasti WD40:stä. Tämän jälkeen ecu alkoi vastailemaan ja sain nollattua virheilmoitukset. On toiminut toistaiseksi.


05 Syys 2019, 12:05
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1660
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Jotain contact cleaneria ruikin pariin otteeseen, ei ollu apua. Liittimet on kyllä sen näköiset että pieni rapsuttelu ei välttämättä olis ollenkaan huono ajatus... WD käväs mielessä mutta kun oli tommonen purkki hyllyssä niin koitin sitä. Tänään testataan weedeetä.....


05 Syys 2019, 13:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5048
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
vesamaan kirjoitti:
tuo perinteinen vika oli omakin arvaus heti, kun MES ei keskustellut. Mistähän lähtis uutta (vanhaa) etsimään? Ebayssa on joku, kotimaassa tuskin on kauheesti moisia tarjolla. Pitääkö ostaa koko yksikkö vai voiko pelkän ecun vaihtaa? En oo ABSsän kanssa ennen joutunut taistelemaan, vinkit on tervetulleita. Pitää vielä mitata noi mitä neuvoit, jos vaikka sieltä joku katkos löytyi. Tuon viimeisen maan jo katsoinkin, oli kunnossa

Joku noita mainostaa korjaavansa, onko kokemusta kuinka homma toimii? Hinta houkuttais kyllä kokeilemaan korjausta...


Voi vaihtaa pelkän ecun, mutta nuo sähkökytkennät kannattaa eka käydä lävitse. Mulla saattaa olla parikin ecua, riippuen numerosta mikä sulla siinä omassa on. ecu pitää irrottaa yksiköstä ennen kuin numeron näkee.


06 Syys 2019, 12:14
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1660
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Nyt on kokeiltu lisää:
Toisesta pumpusta ECU->virrat päälle, valo pysyy sammuksissa. Auto käyntiin, valo sytty :evil: tämän jälkeen valo palaa heti kun laittaa virrat päälle
Toinen pumppu omalla ECUllaan-> valo palaa
Spideristä mittaristo-> valo palaa
Takapenkin takana olevat sulakkeet+releet tarkistettu silmämääräisesti, kontaktipinnat ok. Pitää kaivaa jostain samanlaisia releitä ja kokeilla miten käy.

Ja siis edelleen MES ei keskustele, satunnaisesti saa jonkun yhteyden mutta ei mitään älyllistä dataa, vikkukoodit ei toimi eikä ABS-valon nollaus onnistu ( 20 x virrat päälle)

Mitähän sitte keksis :?


17 Syys 2019, 10:25
Profiili

Liittynyt: 19 Heinä 2009, 19:03
Viestit: 1660
Paikkakunta: Orimattila
Auto: 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Onko tästä firmasta kokemuksia

https://www.ecutesting.com/common-fault ... abs-fault/

Ei toi korjaus kauheita maksais, mitä sitten lienee rahti sumujen saarelle ja takas :?

Mut voisko olla niin hyvä mäihä, että olis kaks samalla lailla käyttäytyvää risaa yksikköä käsissä :bad-words:


17 Syys 2019, 14:11
Profiili

Liittynyt: 14 Syys 2013, 10:01
Viestit: 12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Hiukan noista tuoreen hankinnan mittareista.
Eli nopeus/matkamittari ei toimi. Ilmeisesti kyseessä anturi ja se on vaihteistossa. Olisiko numeroa oikealle anturille? vuosimalli -97 ja koneena TB.
Myös jäähdytysnesteen lämpömittari toimii vähän epäloogisesti. Nousee kyllä jonkun verran ja välillä näyttää oletettavasti oikeinkin. Termostaatti on vaihdettu hiljattain ja lämmintä tulee sisälle. Varoitusvalo palaa kuitenkin koko ajan vaikka mittari näyttää 60-70C. Pitäisikö muuten nousta -1C kelissä helposti puoliväliin normaaliajossa?


05 Marras 2019, 23:01
Profiili

Liittynyt: 14 Syys 2013, 10:01
Viestit: 12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
alfa 156 v6 kirjoitti:
Potilas -96 2.0 TS GTV.

Ongelma, laturi ei lataa yhtään. Ei tyhjäkäynnillä eikä kierroksilla. Latauksen merkkivalo toimii ihan normaalisti eli syttyy kun laittaa virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää.

Ei ole herätevirtaongelma, eli mistään "ranetuksesta" ei ole kyse valonkaan osalta. Kokeilin tämän antamalla suoraan herätteen laturin päähän. Myös jännitteen mittasin suoraan laturin päästä ja näyttää hyvin lähelle akkujännitettä eli yhteys akullekin kunnossa.

Onko tullut moista vastaan ja mikä laturin komponentti on ollut rikki?


Omaani oli laturi vaihdettu Ruotsissa kolmisen vuotta sitten. Syistä tai oireista en tiedä, mutta näköjään ihan hyvä että se on uusittu.


05 Marras 2019, 23:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Viestit: 155
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Osaisiko joku sanoa, mikä kytkin soveltuisi -99 V6 TB:n koneen ja V6 156:n 6-vaihteisen laatikon väliin? 235 mm näyttäisi olevan halkaisija kaikissa noissa kutoskoneen kytkimissä, mitä vastaan tuli. Orkkis GTV, GTA, vai joku muu. Onko näissä sitten muuta eroa, kun tehon- ja väännönkesto?

Tarkoituksena on siis vaihtaa 6-lovinen loota nykyisen 5-lovisen tilalle. C3884 vaihteistoa näyttää eperin mukaan olevan sekä GTV:ssä että 156:ssa eli tuo 6-vaihteinenkin loota (C4431?) sopii ilmeisesti fyysisesti suoraan paikalleen. Jostain muistan lukeneeni, että GTV:n vetaritkin sattuisivat tähän yhdistelmään.


27 Joulu 2019, 21:38
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1121
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Se 6-vaihteinen laatikko on tyypiltään C.530.6, ja se on mm. 166 V6 TB mallissa, josta voi verrata osia sinun autoosi. Laatikko on myös uudemmissa GTV 3.0 ja 3.2 malleissa 6-vaihteisena, samoin 156 malleissa V6 koneen kanssa. Joissain malleissa on sama laatikko 5-vaihteisena, kuten vanhemmissa 156 JTD malleissa sekä vanhemmissa 166-malleissa (2.0TS, 2.5V6 ja JTD). Suurimmat erot autoosi ovat kaapeleilla tapahtuva vaihteensiirto ja vetävä kytkin, eli aika tavalla saa osia vaihdella.


Viimeksi muokannut seppo päivämäärä 04 Tammi 2020, 08:12, muokattu yhteensä 2 kertaa



28 Joulu 2019, 09:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4632
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Minulla on GTV turbossa 156 GTA:n kytkin, mutta turbon vakio 5-vaihteinen laatikko. Kytkinvipu ja työsylinterin teline on otettu 156 V6:n laatikosta, joiden avulla työntävä kytkin on muutettu vetäväksi.

Miten lienee onnistuuko tuo 156 V6:n laatikko turbon vaihdekepillä vai pitäisikö se olla peräisin myös 6-lovisesta?

_________________
Alfaholismia vuodesta 2001


29 Joulu 2019, 19:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Viestit: 155
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kiitokset tiedoista. Taas takaisin koneen ääreen pyhien jälkeen.

Vaihdekeppiä en tosiaan tullutkaan miettineeksi, kun tuossa uudemmassa (-99 mallinen ph2) turbossa vaihteensiirto on jo vaijereilla. Siinä ykkösversiossahan taisi olla vielä ne tangot. Eperin mukaan vaihteensiirtomekanismi olisi sama kaikissa uudemmissa V6 koneisissa GTV malleissa, ainoastaan vaihdekepin nupille annetaan eri varaosanumero. Luulisin, että tuohon ei tarvi sen suuremmin tehdä muutoksia.

Eper väittää, että kytkimen työsylinteri olisi sama GTV 2,0 turbo ph2, GTV 3,0 V6 24v ja GTV 3,2 V6 24v sekä 156 2,5 V6 koneissa ja pääsylinteri olisi sama sekä GTV 3,0 24v että 2,0 turbo koneissa. Siitä haarukasta ja painelaakerista eperissä ei ollut parempia kuvia. Kytkin levykin on samankokoinen (235 mm), kuin noissa isommissa vaparikoneissa. Vanhassa turbossa näyttäisi olevan 230 mm.

Tsekkasin kytkimen alkuperäisnumerolla (71734947) netistä ja esim täällä ehdotetaan samaa kytkintä -99 turboon ja 3,0 V6 24 v koneisiin. Kerroit Seppo että tuota 6-vaihteista laatikkoa on noissa 3 litraisissa malleissa. Voikohan tosiaan olla, että tuo ph2 mallin loota on sitten tuota samaa uudempaa sarjaa :-D

Tämä tuli mieleen, kun tuo nykyinen kytkin alkoi luistamaan isommilla vaihteilla ja se pitäisi vaihtaa. Tallissa olisi irtonainen 156:n 6-vaiheinen loota, jonka ajattelin kokeeksi laittaa ensi kesän ajokaudelle uuden kytkimen kanssa, mikäli se nyt kohtuutyöllä menee paikalleen. Alkuperäinen vaihteisto on aika harva ja tuo 6-vaihteinen sopisi tiheäpien välitysten vuoksi paremmin omaan ajoon, kun ei tuolla kuitenkaan tule mitään pitkiä matkoja ajeltua.


01 Tammi 2020, 20:57
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1121
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ai autosi on '99 (mallisarja '98), en tullut ajatelleeksi että noinkin uusi TB on kyseessä! No tilanne onkin erilainen, autossasi on tämä umpikoppainen C.530-vaihteisto, mutta 5-vaihteisena. Tämä on kuitenkin täysin eri välityksillä kuin vaikka 3.0 24v tai tuo sinun 156 2.5 24v. Tämä laatikko, se on kuin 166 2.5 24v mallissa (5-v) mutta perä on tiuhempi (3,563 ->3,353). Tuon 156 24v-mallin laatikon varmaan voi pistää paikoilleen ilman ongelmia jos se muuten on kunnossa, kytkin on sama, vetävä jne, kytkinkoppaa kannattaa tutkiskella, ovatko ne samoja mm. startin osalta, samoin takimmainen kiinnityspisteet koriin? Näissä kiinnityspisteissä oli eroja ainakin 156 ja 166 välillä, perämurikan kopan vaihtamalla oikeaksi hommasta selviää. Mm. 156:n laatikosta piti leikata pala pois, jotta se sopi 166-malliin! Nopeustiedot tässä uudessa GTV:ssä on jo otettu abs-jarruilta, sen puolesta myös ok.
JK. Yksi kysymysmerkki on ehkä laatikon pituus, se on ehkä syy, miksi tehdas laittoi TB ja 3.0 12v koneiden jatkoksi 5-vaihteiset askit. 24v koneisiin tehtiin muutoksia jakopäähän jo 156 markkinoilletulon aikaa, jotta 6-vaihteinen laatikko mahtui aisojen välii nippa nappa. Katso kuinka paljon laatikko tulee pyöräkoteloon nyt, ja arvioi sitten kun on 6-vaihteinen laatikko on 3cm pidempi. Haittaako pyörien kääntymistä jne?


Viimeksi muokannut seppo päivämäärä 04 Tammi 2020, 08:25, muokattu yhteensä 5 kertaa



02 Tammi 2020, 09:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Viestit: 155
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tämä yksilö on tuotu Italiasta joskus 2000 luvun puolenvälin paikkeilla. Suomalaisen rekisteriotteen mukaan kyseessä on -99 malli.

Kiitokset jälleen kattavasta tietopaketista. Laatikonvaihtohan kuulostaa siis ihan mahdolliselle hommalle. Soveltuvuuden kannalta nuo kaikki uudemmat kytkimet käyvät siis ilmeisesti tähän? Taitavat kaikki olla vetäviä.

Täytynee kirjoittaa juttua tuonne projektiosastolle, kun pääsee laatikkojumppaan asti.


02 Tammi 2020, 15:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5048
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ramsester kirjoitti:
Tämä yksilö on tuotu Italiasta joskus 2000 luvun puolenvälin paikkeilla. Suomalaisen rekisteriotteen mukaan kyseessä on -99 malli.

Kiitokset jälleen kattavasta tietopaketista. Laatikonvaihtohan kuulostaa siis ihan mahdolliselle hommalle. Soveltuvuuden kannalta nuo kaikki uudemmat kytkimet käyvät siis ilmeisesti tähän? Taitavat kaikki olla vetäviä.

Täytynee kirjoittaa juttua tuonne projektiosastolle, kun pääsee laatikkojumppaan asti.


Tämä sun lienee se mun ex-GTV? Musta ja tosiaan -99.

Kyllä siihen 156:n v6 laatikko menee ihan suoraan. 166:ssa on erilainen perämurikka ja siitä ei loota käy (perän kopan vaihtamalla kyllä) mutta 156 loota menee. Kytkin on sama 235mm kuin muissakin v6:ssa vetävällä asetelmalla.


02 Tammi 2020, 16:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4632
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Phase I:ssä lienee viistainta pitää alkuperäinen laatikko ja laittaa vaan sinne lukko. Tosin kytkin mulla on muutettu vetäväksi ja paikallaan on 156 GTA:n kytkin.

_________________
Alfaholismia vuodesta 2001


02 Tammi 2020, 19:40
Profiili

Liittynyt: 30 Kesä 2008, 13:27
Viestit: 1121
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Taitaa olla ph1 kytkimiä vaikea löytää, joten tuo rakennemuutos on perusteltu!


02 Tammi 2020, 19:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4632
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Juu ja kun voimaa on vakiota enemmän, niin haluttiin vähän tuhdimpi kytkin tuonne.

_________________
Alfaholismia vuodesta 2001


03 Tammi 2020, 17:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Viestit: 155
Paikkakunta: Lappeenranta
Auto: GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Alfa 156 v6, tuo on se sinun vanha yksilösi. Auto on nyt ollut telakalla reilun vuoden, kun ensin alkoi kytkin luistamaan ja samalla reissulla pettivät laakerit turbosta. Ahdin työnsi öljyt pakoputkeen suhteellisen sankan savupilven säestämänä. :shock:

Hyvä kuulla, että laatikon vaihto on noin helppoa. Taidan laittaa GTA:n kytkimen tilaukseen. Tarkoitus olisi saada tuo taas ensi kesäksi liikenteeseen uudella kytkimellä ja 6-vaihteisella laatikolla.

Kone on taas käyntikunnossa, mutta siinä on pieniä ongelmia. Kone lähtee kylmänä käyntiin täysin normaalisti, mutta lämmettyään tyhjäkäynti alkaa pienenemään, kunnes kone lopulta sammuu. Koneen saa kyllä pidettyä kaasun kanssa käynnissä, mutta lämpimänä sitä ei enää saa käyntiin. Epäilen, että lambda anturi antautui tuossa turborikossa. Kylmänähän lambdaa ei käytetä, joten tuo käyntiongelma voisi johtua siitä. Voiko tuo käynnistämättömyys kuumana johtua myös siitä vai olisiko jotain ideoita? Vaihdoin myös uuden tunnistimen ykkössylinterin tulpanjohtoon, kun vanhasta oli kuori hankautunut puhki, mutta en usko, että vika olisi siinä.

Jostain syystä vikakoodien luku ei onnistu, niin vianhaku on nyt vähän hakuammuntaa. Multiecuscan kyllä yhdistää ecuun, mutta yleensä yhteys katkeaa viimeistään viiden sekunnin päästä ja siinä ajassa ei paljon ehdi vianhakua tehdä. Sama läppäri ja kaapelit toimivat kyllä muissa autoissa.


05 Tammi 2020, 14:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Elo 2012, 22:44
Viestit: 1720
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Auto: Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Lamda irti, niin sillä saa sen toimivuuden selvitettyä, jos toimii paremmin ilman lamdaa on lamda todennäköisesti rikki.

Yksi mikä tulee taitaa kanssa oireilla ensiksi kone lämpimänä startatessa on kampiakselin asentoanturi, mutta ei sen kai pitäisi tuommoista käynnissä pysymättömyyttä aiheuttaa.

_________________
Suoraan vaan suoraa


06 Tammi 2020, 00:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24
Viestit: 3984
Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996
"in memoriam"-
156 V6 Q2 2000
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Muistaako/tietääkö kukaan onko v6 turbon öljyntäyttökorkki tosiaan sama kuin melkein kaikissa saman ikäluokan Alfoissa? Eikös TS koneissa ainakin ollut ihan erilainen. Hitto kun ei ole edes varaosanumeroa juuri nyt käsillä. Tuli vain mieleen että originaalista on korkin reunoista murtunut paloja ja olisin metsästänyt uuden.

Eli tämä pitäisi käydä?
https://www.ebay.com/c/1825275290

tai tarvike:
https://www.partsworld-uk.com/products/oil-filler-cap

Alfa Romeo RZ
Alfa Romeo SZ
Alfa Romeo 147 GTA
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Alfa Romeo 155 1.8 TS
Alfa Romeo 155 2.0 TS
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo 156 3.2 V6
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 164 3.0 V6
Alfa Romeo 164 2.5 V6
Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo 166 3.2 V6
Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo GTV 2.5 V6
Alfa Romeo 3.2 V6
Alfa Romeo 916 Spider 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 916 Spider 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.2 V6
Lancia Thesis 3.0 V6
Lancia Thesis 3.2 V6

_________________
Ayrton Senna da Silva forever


03 Helmi 2020, 14:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 5048
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Wile E. Coyote kirjoitti:
Muistaako/tietääkö kukaan onko v6 turbon öljyntäyttökorkki tosiaan sama kuin melkein kaikissa saman ikäluokan Alfoissa?


On samanlainen ja nuo linkkien korkit käy kyllä V6 TB koneeseen.


03 Helmi 2020, 16:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24
Viestit: 3984
Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996
"in memoriam"-
156 V6 Q2 2000
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
tänksistä :x-mas: EDIT:Hyvä että edes joku osa on sama :mrgreen:

_________________
Ayrton Senna da Silva forever


04 Helmi 2020, 10:59
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 432 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: alezi, Google [Bot] ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com