Alfa 156 v6 kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jermu
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 10:17

Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja jermu »

Terve,
Olen aloittamassa 156 2.5 v6 turbon rakentamista ja kysyisin että tietääkö kukaan mistä saa pitävämpää kytkintä?
Tätä mallia ei ole ilmeisesti paljon rakennettu turbolle ja kaikki vinkit ovat tervetulleita.
Osia on paljon ja puuttuu enään muutama letku.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Asiaa :-D GTAn kytkin on hieman järeämpi mutta tuskin sekään riittää? Olikohan Helixillä saatavana tuohon vahvempaa kytkintä...? Samalla sit lukko tasauspyörästöön.
Abarth 500 Esseesse

jermu
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 10:17

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja jermu »

Helixiltä saattais löytyä, täytyy laittaa niille kysely.
Tässä autossa on jostain syystä lukko, en tiedä milloin se on asennettu kun ei papereista näy, sain kattavan huolto historia mukaan kun ostin auton.
Paljonkohan tälläinen moottori kestää ahtopaineita, arvauksia?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Abarth »

jermu kirjoitti: Paljonkohan tälläinen moottori kestää ahtopaineita, arvauksia?
Siis vakio kone vai?

jermu
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 10:17

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja jermu »

Vakio kone.
Tähän ei ilmeisesti löydy paksumpia kansi pahveja?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mun arvaus on, että ruisku menee kahville kun imusarjaan nousee ylipaine.
Ja jos ruisku jostain syystä sattuisi toimimaan paineilla, niin alle 0.5 pitäisin paineet.
Mitään faktaahan mulla siis ei tämän moottorin ahtamisesta ole, mutta veikkaisin, että vakio kone ei lähde toimimaan ihan pelkästään ahdin lisäämällä.

jermu
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 10:17

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja jermu »

Isommat suuttimet on ja samoin pensa pumput säätimellä, en ole ensimmäistä kertaa virittämässä autoa.
Tämä kytkimen pito on ainot ongelma tässä vaiheessa, tosin taitaa tulla myös vetoakseli ongelmat?
Alusta ja jarrut on laitettu ratakuntoon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15032
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuulostaa aika eksoottiselta projektilta kyllä. Projektiosastolle oma tarina tästä? Mites muuten jarrut hoidettu, ihan perinteisesti alipainetehostimella vai tehnyt tehostamattomat, kuten rallin pikkuluokissa ainakin monet tekevät?

jermu
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 10:17

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja jermu »

En tiiä onko tästä projektiosastolle mitään.
Jarrut on kisalevyillä ja brempon paloilla ihan normaalilla tehostajalla.
Turbo on garret t3/t4 uusi ja tarkastettu, öljyn kierto on jäähdyttimen läpi ja keulalle tulee välijäähdytin.
Tehoja ajattelen noin 295-325hp.
Muutamilla ulkomaalaisilla sivuilla on tehty tälläinen projekti ja hyvin tuloksin.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jos nyt edelleen puhutaan ihan vakiokoneesta, niin ei taida ihan 300 onnistua... :roll:

jermu
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 10:17

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja jermu »

Luin yhtä ulkomaalaista saittia ja siellä oli otettu vakio 2.5 l v6 koneesta 0.5 bar paineella 295 heppaa vakio koneesta samanlaiseslla ahtimella, tosin ne käytti 7 suutinta.
Mulla on vaan 6 jotka virtaa 390ccm/2 mitkä pitäs riittää pensapumpun kanssa bosch 044.
Sen näkee sitten seosmittarista mitä pitää säätää.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Okei. Aika hyvin on sitten saatu.

Olisko tähän kyseiseen projektiin linkkiä?

Itse sain kipinän eräästä turbotetusta 8v twin sparkista, jossa oli vakio sisuskalut ja nokat ja jota ajettiin 0.8bar -paineilla. Ruisku tosin oli vaihdettu KMS:ksi. Suuttimetkin vakiot, mutta niiden tuotto taisikin sitten ensimmäisenä rajoittaa tehoja (216hp/320nm).

jermu
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 10:17

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja jermu »

Tästä linkistä katoin vähän noita tehoja, sain sellaisen käsityksen että nää oli ajanut 7 suuttimella, http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... 2-5-a.html

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Aika hurjaa tekstiä, varsinkin kun puhutaan pyörätehoista :shock:

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Taitaa sopiva kytkin löytyä Helixiltä kun katsoo ahdetun Fiat/Lancia 16-/20-venttiilisen osastolta.

Avatar
GreenThing
Viestit: 832
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Itse en lähtisi vaparin moottorinohjauksella ahtamaan, vaan hommaisin virityskäyttöön soveltuvan säädettävän boxin.
Muuttujia on kuitenkin sen verran enempi tuollaisessa ahdetussa koneessaa vs. vapari, että hyötysuhde/kestävyys jää alhaiseksi.
Ei se pelkkä lisäbensan syöttö ole mikään autuaaksi tekevä asia.
Sitten taas kirotaan ettei ite tehty turbokone kestä.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
Polforea
Viestit: 11185
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa 156 v6 kytkin

Viesti Kirjoittaja Polforea »

GreenThingin linjoilla, eli vaihda suosilla moottorinohjaus ylipaineen päälle ymmärtävään malliin. Nakutuksen välttämiseksi kannattaa miettiä polttoaineeksi bensan sijasta etanolia (RE85), ellet halua puristuksia pudottaa - pikkubussossa taitaa vakiona olla rutut hivenen kympin päällä.

Meinaatko ahtaa kahdella hyrrällä, asymmetrisesti vai tehdä todella mielenkiintoisen pakosarjahässäkän molemmilta pankeilta yhdelle ahtimelle?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin