Kannen kiristysmomentti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PeePee
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Huhti 2014, 14:47
Car(s): Alfa Romeo 147 2,0l ; vm. 2001

Kannen kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja PeePee »

147:n kansiremppaa tässä tehty ja niputettu sitä kasaan. Onko Italialaisilla joku normaalista poikkeava kiristysjärjestys pulteille, vai voiko sovitella jostakin muusta? Entäpä momentit? Netistä löytyi vähän vanhemmasta tietoa, että olisi 20Nm, 40Nm ja sitten 90+90+90 astetta. Onko näin?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kannen kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Normaali kiertävä kiristysjärjestys keskeltä alkaen - 40Nm + 90˚ + 90˚ + 90˚.

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannen kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja dilledong »

OT

Just runtattiin kiihdyttimen kannet kiinni, 190 nyyttöniä oli viimene momentti....

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Kannen kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kannattaa ottaa kunnon varsi, tuo 90+90+90 astetta on ihan pirusti!

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannen kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

ja muistakaa öljytä pultit hyvin, muutoin alkaa 90+90+90 hyppimään (siis pultti kiristyy pykälillä, hyppimällä)
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Vastaa Viestiin