Missä sijaitsse ECU ohjausyksikkö ja onko helposti irroitettavissa.
Onko tyyppinumero nähtävillä ilman irroitusta.
Jos boxi vaihdetaan,jääkö vanha käynnistysenesto toimimaan?
Auto toimii normaalisti,mutta on tarkoitus vaihtaa ns "teho" ECU tilalle.
Jagge ja junior team
Alfa 156 1.6 ECU
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3335
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfa 156 1.6 ECU
Tuohon ei varmaa vastausta, mutta 2.0 ts koneessa se on kaasuläpän yläpuolella missä kaksi isoa liitintä.
Uusi käyttämätön ecu alkaa toimimaan vanhan ajoneston kanssa, mutta käytetyssä pitää myös ajonestolaitteisto olla sama. Toinen vaihtoehto ohittaa ajonesto.
Tällaiseen käsityksen olen saanut kuulopuheiden perusteella.
Uusi käyttämätön ecu alkaa toimimaan vanhan ajoneston kanssa, mutta käytetyssä pitää myös ajonestolaitteisto olla sama. Toinen vaihtoehto ohittaa ajonesto.
Tällaiseen käsityksen olen saanut kuulopuheiden perusteella.
Re: Alfa 156 1.6 ECU
Miten sen ajoneston voi ohittaa?VMTD kirjoitti:Tuohon ei varmaa vastausta, mutta 2.0 ts koneessa se on kaasuläpän yläpuolella missä kaksi isoa liitintä.
Uusi käyttämätön ecu alkaa toimimaan vanhan ajoneston kanssa, mutta käytetyssä pitää myös ajonestolaitteisto olla sama. Toinen vaihtoehto ohittaa ajonesto.
Tällaiseen käsityksen olen saanut kuulopuheiden perusteella.
Tarvitaanko merkkikorjaamoa vai voiko autosähköhuolto tehdä sen?
jagge
- Cadamuro
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Alfa 156 1.6 ECU
Tuolta löytyy juttua tuosta ajoneston tutkimisesta kun itelläni oli ongelmaa ton kanssa. Ratkaisuna tilasin ecun, immon, avaimen ja virtalukon saksasta halvalla ja vaihdoin kaikki. Tuohan toimii siis sillä periaatteella, että ecu kysyy immoboksilta onko avaimen sirussa oleva koodi oikea. Immo kysyy avaimelta, jos oikea koodi niin immo antaa eculle tiedon "ok" jolloin ecu antaa autolle "luvan käynnistyä". Jos siis jonkun näistä kolmesta otat pois tai vaihdat toiseen, ei toimi enään.
Tossa pari linkkiä tuohon avuksi, en tiedä miten toimivia ratkaisuja ovat kun itse vaihdoin kaikki. Tutkiskele sieltä:
Ajoneston poisto (Hollanti)
Ajoneston korjaus (Englanti)
E: ajoneston voi ohittaa ainakin ongelman ilmetessä kaasupoljinta painelemalla. Auton mukana pitäisi olla CODE lappu missä näkyy nelinumeroinen luku. Olikohan niin että kun "code" ja ruiskunvalo palaa, painetaan kaasupoljinta niin kauan että ruiskunvalo sammuu -> poljin ylös ja annetaan valon vilkkua sen ensimmäisen numeromäärän verran (eli jos CODE lapun koodi esim. 5719) niin annetaan vilkkua 5 kertaa, sitten poljin pohjaan niin kauan että valo taas sammuu->poljin ylös ja seuraava numero. Korjatkaa joku jos olen väärässä, en ihan satavarmaksi muista miten tuo valo alkaa vilkkumaan
Ee: En tiedä olisiko tuossa viriboksissa tuo jotenkin jo poistettu valmiiksi?
Tossa pari linkkiä tuohon avuksi, en tiedä miten toimivia ratkaisuja ovat kun itse vaihdoin kaikki. Tutkiskele sieltä:
Ajoneston poisto (Hollanti)
Ajoneston korjaus (Englanti)
E: ajoneston voi ohittaa ainakin ongelman ilmetessä kaasupoljinta painelemalla. Auton mukana pitäisi olla CODE lappu missä näkyy nelinumeroinen luku. Olikohan niin että kun "code" ja ruiskunvalo palaa, painetaan kaasupoljinta niin kauan että ruiskunvalo sammuu -> poljin ylös ja annetaan valon vilkkua sen ensimmäisen numeromäärän verran (eli jos CODE lapun koodi esim. 5719) niin annetaan vilkkua 5 kertaa, sitten poljin pohjaan niin kauan että valo taas sammuu->poljin ylös ja seuraava numero. Korjatkaa joku jos olen väärässä, en ihan satavarmaksi muista miten tuo valo alkaa vilkkumaan
Ee: En tiedä olisiko tuossa viriboksissa tuo jotenkin jo poistettu valmiiksi?
Kantapään kautta vuodesta -93..