Syttyvirta hävisi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Syttyvirta hävisi

Viesti Kirjoittaja miki »

Antakaa vähän vinkkiä missä vika vois olla :shock: . Eilen auto sammui kesken ajon kuin olisi avaimesta käännetty, mitään nykimistä ei sitä ennen ollut. Omasta mielestä vika on syttypuolella ja sytytyspuolien plus- ja miinusnapojen välillä ei ole jännitettä vaikka virrat on kytketty, eikös siinä pitäis olla normaali akkujännite. Startatessa pyörii normaalisti ei vaan lähde käyntiin, niin ja kyseessä on 75 TS.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Puolille tulee kyllä jännite virtalukolta, mutta Motronic antaa niille maata vain silloin kuin toivoo saavansa kipinän aikaiseksi. Toisin sanoen sitä maata pätkitään.

Kokeiles ottaa tulpanhattu irti, mieluummin saman pytyn kumpikin hattu, ja katso iskeekö kipinää pyöritettäessä. Mutta jos aiot pitää hattuja kädessä pyöritettäessä, käytä kumihanskaa tms. vastaavaa eristettä. X tuhatta volttia ei tunnu kivalta nakeissa, kokemuksen syvällä rintaäänellä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Syttyvirta hävisi

Viesti Kirjoittaja HOTA »

miki kirjoitti:Antakaa vähän vinkkiä missä vika vois olla :shock: . Eilen auto sammui kesken ajon kuin olisi avaimesta käännetty, mitään nykimistä ei sitä ennen ollut. Omasta mielestä vika on syttypuolella ja sytytyspuolien plus- ja miinusnapojen välillä ei ole jännitettä vaikka virrat on kytketty, eikös siinä pitäis olla normaali akkujännite. Startatessa pyörii normaalisti ei vaan lähde käyntiin, niin ja kyseessä on 75 TS.
Arvaus ! Virtaluokonpohja paskana ?

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Uusi diagnoosi

Viesti Kirjoittaja miki »

Juu, ei sattunut ihan oikein meikäläisen arvaus viasta, kipinää löi hyvin mutta bensaa puuttui. Syynä olikin polttoainepumppu joka ei enää virka mitään, Huomenna entinen pois ja maanantaina hakemaan uutta tilalle. Jospa se siitä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kannattaisiko muuten ennen bensapumpun vaihtoa kokeilla pumpun releen toiminta? Niissähän kuuluu noin yleisesti ottaen olevan usein feilua.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

On se sökö

Viesti Kirjoittaja miki »

Kokeilin eilen pyörittää pumppua suoraan virtaa antamalla, mutta se vain rusahti eikä lähtenyt pyörimään. Tänään irrottelin pumpun ja kokeilin vielä, nyt se lähti pyörimään rutinan säestyksellä mutta ei nostanut painetta ollenkaan. Rele kyllä toimii oikein.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: On se sökö

Viesti Kirjoittaja 90 »

miki kirjoitti:Kokeilin eilen pyörittää pumppua suoraan virtaa antamalla, mutta se vain rusahti eikä lähtenyt pyörimään. Tänään irrottelin pumpun ja kokeilin vielä, nyt se lähti pyörimään rutinan säestyksellä mutta ei nostanut painetta ollenkaan. Rele kyllä toimii oikein.
on tainnut tulla pumpulla tunnit täyteen.... :) itsellä teki aikanaan juuri samanlailla :)

Vastaa Viestiin