75 TS, konsultointia eturipustuksesta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Wierzbowsky
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 20:46
Car(s): 75 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

75 TS, konsultointia eturipustuksesta

Viesti Kirjoittaja Wierzbowsky »

Tarvitsisin vähän konsultointia eturipustuksen suhteen suhteen.
1. Jotta saisin alatukivarren irti niin täytyykö minun ensin vetää sauva irti tukivarresta (mikä kierre on sauvan takapäässä, en löytänyt sopivaa omasta miljoonalaatikosta). Käsitykseni mukaan tämän jälkeen alatukivarsi menee löysäks ja saan irroitettua tukivarren jalan (2 pulttia). Liittyykö alatukivarren etupäässä oleva kuningaspultti/mutteri mitenkään tämän paketin irroittamiseen.
2. Jos ohjaustehostajan öljyt pääsee raidetangon suojakumin sisään niin onko kyseessä ominaisuus, jonkun helposti vaihdettavan tiivisteen uusiminen vai entinen ohjausakseli?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11229
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 75 TS, konsultointia eturipustuksesta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarvitseeko tukivarren tausta uutta peltiä?

Tästä nyt on aika monta vuotta kun 75:n alatukivartta irrottelin korin hitsaushommien vuoksi, mutta muistaakseni tukivarren koriin kiinnittävät pultit mahtuu avaamaan vaikka tukivartta ei irrota vääntösauvasta. Tosin tukivarren saamiseksi riittävästi sivuun piti vääntösauva saada irti korin päästä, ja omassa autossa sauvan poorit olivan sen verran jumppasessa & runkopalkki pehmeä että sauvan irrotustöiden jälkeen pääsi hitsaamaan myös palkkia.

Kannattaa uittaa pooriin moneen kertaan irrotusöljyä ja antaa sen muhia pitkään niin onnistumiselle on paremmat mahdollisuudet. Ja muista merkata sauvan asento palkissa niin saat tukivarren takaisin oikeaan korkeuteen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: 75 TS, konsultointia eturipustuksesta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jos keulaa ei ole madallettu saa tukivarren pultit kaivettua pois varren ollessa vääntösauvassa kiinni. Vähän joutuu ehkä vääntämään tukivartta alaspäin. Sitten vaan lekaa tukivarteen kunnolla niin kyllä se irtoaa sauvasta tai sauva korista. Spoorit kannattaa merkata hyvin molemmissa päissä. Hitsauskone kannattaa pitää lähettyvillä. Pehmeää löytyy vääntösauvan kiinnityksen ympäristöstä ja/tai tukivarren kiinnityksen ympäristöstä. Kierre vääntösauvan päässä on M10 1,25 nousulla. En tiedä oletko purkamassa tukivartta mätäkorjauksien tieltä pois vai vaihtamassa puslia, mutta ne puslat kannattaa vaihtaa samalla. Ne on varmasti väljät jos joku ei ole aikaisemmin vaihtanut. Väljää ei vaan renkaita repiessä huomaa helposti kun vääntösauva painaa väljät pois. Ne puslat voi näyttää vaikka tältä.

Hammastangon tiivisteet pystyy vaihtamaan. Joku joka on homman tehnyt voipi kertoa tarkemmin kuinka perseestä se on. Itsellä sattui olemaan vuotamaton yksilö.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Vastaa Viestiin