Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Valvoja: Moderators
Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Sähkövikaketju luettu, mutta tämänlaista ei muilla ole vielä ollut - Jee!
Puolentunnin kaupunkiajelun jälkeen, auto kävi tyhjäkäyntiä noin 10 min. Uudelleen liikkeelle lähtissä huomasin ABS-valon palavan, tosin sammui 15 s. jälkeen. Ehkä minuutin ajon jälkeen radiosta ei kuulunut mitään. No seuraaviin liikennevaloihin saavuttaessa radio alkoi taas kuulumaan. Kun lähdin liikkeelle, niin olisikohan ollut kakkonen tai kolmonen sisällä, niin radio taas lakkasi kuulumasta. ICS hellotti normaalisti, mutta ei reagoinut kanavanvaihto yrityksiin, meni tosin käskystä päälle ja pois. Tätä pelleilyä onkin sitten jatkunut eli radio mykistyy kun saa kelattua vähän vauhtia ja herää henkiin kun jarrutan tai pysähdyn.
Seuraavan käynnistyksen jälkeen näyttö oli kuin joulukuusi, mutta valo sammuivat puolen minuutin sisään. Laturin merkkivalosta pääsi antamalla kierroksia, kuin vanhassa kuorma-autossa konsanaan. Radio -oireet jatkuivat ja ilmastointikaan ei toimi automaattiasennossa, joskin ainakin puhallin pöyrii manuaalissa. Sanomattakin on selvää, että A/C failure teksti tulee, kun automaattiasentoa pitää päällä.
Myöhemmin illalla ajelin maantieajoa noin tunnin verrran, radio suljettuna. Arviolta 3-5 min välein kuului kajareista naksahdus, aivan kun niissä olisi ovipiuhan kontaktiongelmaa. Muut sähköt tuntuvat toimivan (ajo- ja sisävälot, ovet, ikkunat, pyyhkijät pesureineen).
Ensimmäinen kysymykseni kuuluu, että mistäköhän moiset oireet voivat johtua? Ymmärrän autoista yhtä paljon kun Stuart Baxterin äiti autolla ajamisesta, mutta onko kuitenkin jotakin, mitä voisin samantien tehdä omin pikku kätösin?
Toinen kysymykseni on, että mihinköhän sähkövikainen ajokkini kannattaa viedä? (Kuusakoskelle - tiedetään) Joskus vuonna kivi ja kilpi kävin Konalassa Deltan pojilla (Rami ja Timo?). Osaako joku suositella hyvää autosähkökorjaamoa pk-seudulla tai etelä-Hämeessä?
Puolentunnin kaupunkiajelun jälkeen, auto kävi tyhjäkäyntiä noin 10 min. Uudelleen liikkeelle lähtissä huomasin ABS-valon palavan, tosin sammui 15 s. jälkeen. Ehkä minuutin ajon jälkeen radiosta ei kuulunut mitään. No seuraaviin liikennevaloihin saavuttaessa radio alkoi taas kuulumaan. Kun lähdin liikkeelle, niin olisikohan ollut kakkonen tai kolmonen sisällä, niin radio taas lakkasi kuulumasta. ICS hellotti normaalisti, mutta ei reagoinut kanavanvaihto yrityksiin, meni tosin käskystä päälle ja pois. Tätä pelleilyä onkin sitten jatkunut eli radio mykistyy kun saa kelattua vähän vauhtia ja herää henkiin kun jarrutan tai pysähdyn.
Seuraavan käynnistyksen jälkeen näyttö oli kuin joulukuusi, mutta valo sammuivat puolen minuutin sisään. Laturin merkkivalosta pääsi antamalla kierroksia, kuin vanhassa kuorma-autossa konsanaan. Radio -oireet jatkuivat ja ilmastointikaan ei toimi automaattiasennossa, joskin ainakin puhallin pöyrii manuaalissa. Sanomattakin on selvää, että A/C failure teksti tulee, kun automaattiasentoa pitää päällä.
Myöhemmin illalla ajelin maantieajoa noin tunnin verrran, radio suljettuna. Arviolta 3-5 min välein kuului kajareista naksahdus, aivan kun niissä olisi ovipiuhan kontaktiongelmaa. Muut sähköt tuntuvat toimivan (ajo- ja sisävälot, ovet, ikkunat, pyyhkijät pesureineen).
Ensimmäinen kysymykseni kuuluu, että mistäköhän moiset oireet voivat johtua? Ymmärrän autoista yhtä paljon kun Stuart Baxterin äiti autolla ajamisesta, mutta onko kuitenkin jotakin, mitä voisin samantien tehdä omin pikku kätösin?
Toinen kysymykseni on, että mihinköhän sähkövikainen ajokkini kannattaa viedä? (Kuusakoskelle - tiedetään) Joskus vuonna kivi ja kilpi kävin Konalassa Deltan pojilla (Rami ja Timo?). Osaako joku suositella hyvää autosähkökorjaamoa pk-seudulla tai etelä-Hämeessä?
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Ihan ekana tsekkaisin akun kaapelit, että ovat kiinni kunnolla. Toisena sitten maadoitukset. Akusta runkoon, moottorin maadoitus jne. Mutta jos et itse asiaa aio tutkia, niin enpäs pohdi tämän enempää. Joku neuvonee asiantuntevan korjaajan pk-seudulta.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Latausjännite kannattaa tsekata.
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Alppilan autohuolto Karjalankatu 2 siellä myös pikahuolto.Asennutin aikanaan 75:seen coprahälyttimen kaukooven avaimineen hyvin pelas kunnes 75 paloi.Ei johtunut hälyttimestä.Ralliladan kärjellinen virranjakaja tuunattiin siellä 12-26 asteen välillä toimimaan ja 8000 kierrosta kestämään hyvin toimi kunnes Latuska paloi ei johtunut v-jakajasta.Riksussa on ja joku Boschin valtuuttama korjaamo.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Akun kaapelit näyttivät olevan tukevasti kiinni ja navat puhtaan näköiset. Kaapelit näytti ehjiltä. Akun kannessa olevan väripallukan mukaan akku OK.Jakke kirjoitti:Ihan ekana tsekkaisin akun kaapelit, että ovat kiinni kunnolla. Toisena sitten maadoitukset. Akusta runkoon, moottorin maadoitus jne. Mutta jos et itse asiaa aio tutkia, niin enpäs pohdi tämän enempää. Joku neuvonee asiantuntevan korjaajan pk-seudulta.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Yleismittarilla auto käynnissä latausjännitteen tarkistus. Jos syöttää ylijännitettä, voi vehkeet seota tai jopa hajota.
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
^Ja joku antamaan hiukan kierroksia.
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Mulla on käynyt mielessä, että voiskohan vika olla tossa laturissa. Kolmesataatonnia on kuitenkin mittarissa. Mitä näitä juttuja on seurannut, niin akku/laturiviat näyttää aiheuttavan jänniä juttuja. Harmi vaan kun noi yleismittarit on ihan loppu, mutta pulttipyssy ja pajavasara löytyy.Jonzan kirjoitti:Yleismittarilla auto käynnissä latausjännitteen tarkistus. Jos syöttää ylijännitettä, voi vehkeet seota tai jopa hajota.
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Mun 2000 vuosimallin 166:sessa akkukengät ja liitos näytti olevan ihan ok. Kun akku vaihdettiin tänä talvena, piti toinen kenkä uusia myös. Pelkkä ulkoinen tarkastelu ei välttämättä tuo siis vikaa esiin.Holtsi kirjoitti:Akun kaapelit näyttivät olevan tukevasti kiinni ja navat puhtaan näköiset. Kaapelit näytti ehjiltä. Akun kannessa olevan väripallukan mukaan akku OK.Jakke kirjoitti:Ihan ekana tsekkaisin akun kaapelit, että ovat kiinni kunnolla. Toisena sitten maadoitukset. Akusta runkoon, moottorin maadoitus jne. Mutta jos et itse asiaa aio tutkia, niin enpäs pohdi tämän enempää. Joku neuvonee asiantuntevan korjaajan pk-seudulta.
Re: Eksoottista sähkövikaa pukkaa (166 2.5 '99)
Laturin vaihdolla selvittiin.