Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 23 Touko 2019, 09:50



Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
2.4 20v JTD ei käynnisty 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2006, 10:42
Viestit: 3062
Paikkakunta: Laihela
Auto: 166JTD
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, 156 2.5V6x2, 147JTD,
Vastaa lainaamalla
Viesti 2.4 20v JTD ei käynnisty
AVKlla myynnissä ollut "jyrsijävaurioitunut" Lancia Thesis päätyi Laihialla. Tekniikka taitaa olla kokolailla sama kuin esimerkiksi 166 2.4 20v JTDm, joten otin vapauden kysyä myös täältä. Johtoja on liitetty paljon, enkä enää löydä konetilasta poikki olevia johtoja. Fiatecuscanilla näkyy startatessa pyörimistieto. Tankissa oleva bensapumppu pyörii virrat päälle laittaessa 5sek ja startatessa sama 5sek ja sitten pumppu lakkaa pyörimästä. Samalla hetkellä kun pumppu sammuu, FESillä katsottuna Järjestelmäpaine alkaa tippua 60bar melko nopeasti nollaan. Kokeilin myös startata kytkemällä tankin pumpulle jatkuvan jännitteen releen ohi. Vaikka matalapainepumppu pyöri kokoajan järjestelmäpaine tippui samalla tavalla melko nopeasti nollaan. Ajatuksia mistä voisi vielä alkaa johtokatkosta etsiä? Tai diagnosoida jotain FESillä? Mikä paine järjestelmässä pitäisi startatessa olla?


09 Touko 2019, 17:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Viestit: 1451
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Thesis, スバル e una berlina a 4 porte
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
En muista paineen raja-arvoja, mutta reilusti korkeampi sen pitäisi mielestäni olla. Hämärä mielikuva kytee 800 bar lukemasta. Eikö MES kerro myös paineen asetusarvon eli sen, mitä ECU pyytää?
JTD periaatteessa ilmaa itse itsensä, mutta ehkä on syytä silti käydä polttoainelinjat suodattimineen läpi. Johtosarjasta katselisin tavallistakin tarkemmin läpi jakotukin paineanturin johdotuksen. Sekä tietysti korkeapainepumpun.

_________________
Järkiautoilija


09 Touko 2019, 21:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Viestit: 1739
Paikkakunta: Parkano
Auto: 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Minulla vuoti yksi suutin, eikä käynnistynyt. Ohivuoto mittauksella selvisi vasta vika.

_________________
Just driving.


09 Touko 2019, 21:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Viestit: 687
Paikkakunta: Nummela
Auto: 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Jostain on jäänyt mieleen 200bar alarajana käynnistymiselle. Ei hajuakaan onko oikeaa tietoa.

_________________
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04


09 Touko 2019, 21:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13239
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
200bar tuli vastaan joskus minimipaineeksi. Suutin vuotaa pahasti, jämähtänyt auki tai korkeapainepumppu kaputt? Tai sitten jopa paineenrajoitin kuollut ja päästää paineet karkuun?


10 Touko 2019, 05:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4939
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Yli 150bar pitäisi olla startatessa kun kierrokset +200rpm tehtaan ohjeistuksen (DTE 166) mukaan, oletan Thesiksessä olevan samaa luokkaa :roll:

paineensäädön johdotusta tutkisin ehkä seuraavaksi.

Google anto ekalla haulla tuon näkösen mutikan muttei osannut eritellä konetyyppiä, korkeapainepumpun persuksissa kuitenkin:
Kuva


10 Touko 2019, 07:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2006, 10:42
Viestit: 3062
Paikkakunta: Laihela
Auto: 166JTD
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, 156 2.5V6x2, 147JTD,
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Oiskohan tuossa sitten ihan oma anturi seurantaan ja paineensäätöön?. Railkiskon molemmissa päissä näkyy meinaan olevan anturit. Fiatecuscanille näyttää sinällään ihan loogisen tuntuisesti. 4,3bar kun matalapainepumppu pyörii josta voisi päätellä, että anturi näyttää oikein. Juuri tuon Alfa156v6 kuvan mukaisesta jutikasta oli kaapelit poikki ja jotka toki liitetty jo aiemmin yhteen. Täytyy nyppäistä toisen anturin kaapeli irti ja jos FES näyttää painetietoa niin selvinnee anturi joka syöttää tiedon säätömotikalle.


10 Touko 2019, 07:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4939
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Jalamari kirjoitti:
Oiskohan tuossa sitten ihan oma anturi seurantaan ja paineensäätöön?. Railkiskon molemmissa päissä näkyy meinaan olevan anturit. Fiatecuscanille näyttää sinällään ihan loogisen tuntuisesti. 4,3bar kun matalapainepumppu pyörii josta voisi päätellä, että anturi näyttää oikein. Juuri tuon Alfa156v6 kuvan mukaisesta jutikasta oli kaapelit poikki ja jotka toki liitetty jo aiemmin yhteen. Täytyy nyppäistä toisen anturin kaapeli irti ja jos FES näyttää painetietoa niin selvinnee anturi joka syöttää tiedon säätömotikalle.


Sitten jotain eroa 166:een ainakin on, siinä kun on vaan laatikon päässä paineanturi. Ei sinänsä yllätä Luigin vehkeissä jos juuri tähän yksilöön olisi tehty asia eri tavalla kuin muihin :|


10 Touko 2019, 07:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Elo 2005, 11:49
Viestit: 1286
Paikkakunta: Kangasala
Auto: 159 2,4jtdm Q, MITO QV, GTV ts -95, GTV ts -03, Spider ts -03, 156 TS, 156 JTS farkku, 147 1.6 TS, KIA Sportage, Microcar
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Mulla oli se railiputken kuskinpuoleisn anturin liitin lukitus rikki ja anturin johto näennäisesti paikallaan, kontakti ei kuitenkaan riittänyt käynnistymiseen.
Arvoja ja tarkempaa analyysiä en tehnyt koska tuon löysin heti alkututkinnassa.

Käynnistyminen saattaa jäädä tekemättä myös jos akun vännite on hiukan matala ja startti ei saavuta tarvitttavaa nopueutta, tämäkin todettu mutulla ja korjaantunut heti uudella akulla. Akku ei sii kuollut vaan jaksoi pyörittää mutta ei kunnolla.

Viisaammilla on parempia idoita, nämä nyt osuneet omalle kohdalle.

-aj-

_________________
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi


10 Touko 2019, 08:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Viestit: 687
Paikkakunta: Nummela
Auto: 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Ainakin mun 166 käynnistyy tosi laiskalla pyörityksellä. Se kun on seissyt välillä pitkiäkin toveja.

_________________
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04


10 Touko 2019, 14:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2006, 10:42
Viestit: 3062
Paikkakunta: Laihela
Auto: 166JTD
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, 156 2.5V6x2, 147JTD,
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Tämä lähti lopulta käymään. Vika ei ollut enää suuri. paineensäätöön liittyviä kaapeita mittaillessa liittimiltä eculle huomasin että railkiskonpaineensäätimen pinnit on yhdessä. Eli pinnit oli oikosulussa liittimen sisältä. Suutin olikin hieman kärsineen oloinen. Joku vika autossa mahtaa kuitenkin edelleen olla. Paikallaan kasutellessa valkoista savua alkaa tulla reilusti 3000rpm kohdilla eikä käynti mielestäni muutenkaan ole yhtä siistiä kuin 166 10v koneessa . Kierroksia tuntuu myös ottavan aika laiskasti. Noo, täytyy ottaa tarrakilvet ja ajella pieni lenkki... :drinking:


18 Touko 2019, 12:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Viestit: 1451
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Thesis, スバル e una berlina a 4 porte
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Fumata bianca tarkoittanee joko ongelmaa kannentiivisteen kanssa, runsasta määrää vettä dieselin seassa tai uuden paavin valintaa. Ei näistä aina tiedä. EGR-venttiili on hyvä siivota ja pa-suodatin vaihtaa ennen jatkotutkimuksia.

_________________
Järkiautoilija


18 Touko 2019, 13:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2006, 10:42
Viestit: 3062
Paikkakunta: Laihela
Auto: 166JTD
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, 156 2.5V6x2, 147JTD,
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Savua tulee paljon eikä se ainakaan vesihöyrylle haise. :lol: Edellinen omistaja vannoi että auto on ehjänä ajettu talvisäilöön, joten en kyllä kannentiivistevikaankaan usko.


18 Touko 2019, 16:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Viestit: 971
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Auto: 147 1.9 JTDm -07
147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex:156 2.0 T.Spark -01
ex:147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 2.4 20v JTD ei käynnisty
Voipi olla myös suutin tai useampi paskana.. Eikös se näin ollut että palamaton diesel aiheuttaa valkoista savua :)


21 Touko 2019, 08:52
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 14 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Rauta, wekkuli ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com