Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 23 Touko 2019, 21:43



Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ] 
147 ja ongelmat 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 147 ja ongelmat
Tuli tuossa viimevuoden lopulla ostettua 2.0 147 vuosimallia 2005..


Noh jossain ajellessa vaiheessa tuli ruutuun ilmoitus että öljynpaine on alhainen ja huomasin myös että moottorin ääni kuulosti jotenkin karkealta (kuin diesel). Vein auton autokeskuksen huoltoon öljynvaihtoon, jossa totesivat että moottorin ääni on vähän outo ja öljyn seasta tuli metallisilppua.. kehottivat tarkkailemaan öljyn määrää jos sieltä vaikka jotain on rikki.

En kauheasti moottoreista ymmärrä niin jatkoin ajelua, vilkaisten silloin tällöin öljytikkua ja näytti olevan ok, auto piti kuitenkin tuota dieselmäistä ääntä kokoajan. ~1000km jälkeen pitemmän siivun ajettuani sain kuitenkin taas viestejä alhaisesta öljynpaineesta. Lisäsin itse öljyä ja otin yhteyttä autoliikkeeseen jossa huoltoveijari totesi että ei olis moisen äänen kuultuaan kannattanut ajaa metriäkään. Sanoivat kuitenkin että tulevat puoleen väliin vastaan korjauksessa johon suostuin.

Noh nyt auto on ollut kolmisen viikkoa korjaamolla (autoliikkeen valitsema (oma?) pilipali korjaamo), kuulemma nokka-akseli on hajonnut ja tänään puhelimessa kuulin ettei niitä saa mistään. Olivat yrittäneet "koko yläkertaa" vaihtaa mutta oli kuulemma vääränlainen sekin ja mistään nyt ei siis osia löydy. Kehotti jopa mua katsomaan jos ebaysta tms löytyisi. Vilkaisin, en löytänyt.

Tulihan tuossa varmasti mokattua itsekin mutta hiljalleen alkaa tilanne vituttaa, eikä tässä enää tiedä mitä tekisi. Jos joku tietää mistä moisia palikoita voisi etsiä niin apua otetaan vastaan :I olen senverran huono tuossa firmojen kanssa vänkäämisessä että mieluiten ottaisin vain auton mahd. pian ehjänä takaisin, mutta kai se pitää muitakin vaihtoehtoja kohta harkita.


31 Maalis 2010, 17:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4939
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 ja ongelmat
fnx kirjoitti:
Vein auton autokeskuksen huoltoon öljynvaihtoon, jossa totesivat että moottorin ääni on vähän outo ja öljyn seasta tuli metallisilppua.. kehottivat tarkkailemaan öljyn määrää jos sieltä vaikka jotain on rikki.


WTF, silppua koneesta öljyn mukana ja kehottavat vain tarkkailemaan JOS jotain on rikki :lol:

Kokonaista kantta esim täältä.


31 Maalis 2010, 18:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Viestit: 3184
Paikkakunta: Akaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jos kone on tavis ts niin onhan mullakin siihen kansi ja vaikka toinen varalle. :wink:

_________________
..ammattina autoslalom..


31 Maalis 2010, 18:50
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4895
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Hajonnut nokka-akseli lienee seuraus eikä syy. :(

Kertomuksesi perusteella kehottaisin hakemaan uutta voimanlähdettä keulalle. Varmaan nykyisestäkin käyttökelpoisen saa kun vaihtaa/koneistaa kaiken mutta nopeampaa ja halvempaa vaihtaa koko pata.

_________________
VMP


31 Maalis 2010, 18:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Viestit: 997
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Vauriota voi olla muuallakin kun on kerran öljyn seassa metallisilppua ollut. Kiertokankien laakerit vähintään pitäisi tarkistaa, öljypohja ja -pumppu vähintään putsata. Metallisilppua voi tuon jälkeenkin jäädä öljykanaviin jollei täysin pureta ja sitten lähteä liikkeelle ja tuhota laakereita.

Riskittömintä ja todennäköisesti pitkän päälle edullisinta olisi vaihtaa koko moottori. Toisaalta putsaamalla, läpikäymällä ja vaurioituneet osat vaihtamalla tulee varmasti hyvä niinkin. Hinta voi vaan tulla todella kalliiksi.

Kannattanee harkita auton myyntiä konevikaisena tai vaihtomoottorin hankkimista. Tehdaskorjattu vaihtomoottorit maksaa kai noin kolme tonnia plus vaihtotyö.

_________________
Alfaton ainakin hetkellisesti...


31 Maalis 2010, 20:49
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Viestit: 422
Paikkakunta: Vaasa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Täydellinen koneremontti, (no, paljonko niitä hippuja oli)
Eli kampiakselin laakerit, (runkolaakerit ja kietokankienlaakerit)
Jos nokat kulunut, uudet nokat ja laakerointi.
Uusi öljypumppu.
Ja tietysti öljykanavien pesu.
Ehkä halvempi, mutta ei mikään halpajuttu.
Jos tehdaskorjatun koneen saa 3000€ kallistun siihen.

_________________
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.


01 Huhti 2010, 15:05
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Terve ja kiitos kommenteista. Päädyin lopulta tuohon moottorin vaihtoon, pitäisi vain löytää nyt se moottori. Varaosahaulla en löytänyt sopivia (kai?), avk:lla oli yksi sopiva ehdokas tulossa purkuun, mutta enemmän kiinnostaisi tämä:

http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-Romeo-2-0-T- ... 4ce79585c7

En juuri uskalla toivoa että täällä kellään olisi noista kokemusta mutta kommentteja olisi kuitenkin hyvä saada.. Palautteen ja ilmoituksen perusteella muutenkin vaikuttaisi ihan asialliselta ja rahtienkin jälkeen olisi halvempi kuin suurin osa mitä suomesta löytyy.

Ja kysynpä vielä että onko olemassa erilaisia 2.0 twinspark koneita, eli voinko olettaa että tuon ilmoituksen kone tai mikä tahansa muu 2.0 t-spark sopii tuohon omaan menopeliini?


14 Huhti 2010, 18:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4895
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti 
On erilaisia. Nyt en uskalla sanoa voiko vanhan moottorisi ulkoisia osia hyödyntämällä "päivittää" vanhanmallisia 16V moottoreita 147:n CF3 moottoriin.

Edit: Myyjä tosin osannee kertoa nämä (tai myydä sinulle 147:n moottorin)


14 Huhti 2010, 18:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Viestit: 997
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Minäkin olen joitain pienempiä osia tuolta Autolussosta tilannut kun purkuosat Suomessa ovat olleet hinnaltaan moninkertaisia. Heillä on osia vähän joka lähtöön kun purkavat niin paljon alfoja.

Jos päätät tilata niin kerro mitä kokonaisen moottorin rahdiksi tulee. Saattaa jonkin verran maksaa mutta tulee varmasti edullisemmaksi kuin Suomesta ostettu purkumoottori, joka saattaa olla missä tahansa kunnossa. Nuo moottorit ovat peruskunnostettuja mutta missään ei oikeastaan kerrota että pitääkö rikkinäinen moottori toimittaa tilalle kuten suomessa tehdaskorjatuissa osissa yleensä tehdään eli vaihtolaite.

EDIT: niin kannattaa suoraan lähestyä heitä kysyen juuri nimenomaiseen autoosi sopivaa moottoria niin tulee ainakin oikeanlainen. Kyllä siellä moottoreita riittää.

_________________
Alfaton ainakin hetkellisesti...


15 Huhti 2010, 07:08
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2006, 10:42
Viestit: 3062
Paikkakunta: Laihela
Auto: 166JTD
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, 156 2.5V6x2, 147JTD,
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Joo. sähköpostilla viestiä niin saat varmemmin oikean motin. Kyllä kai nuo vanhemmatkin paikalleen menee. Uudemmissa on ainakin erilaiset männät/männänrenkaat. Mulle tuli katalysaattori tuolta.


15 Huhti 2010, 10:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Syys 2009, 23:58
Viestit: 91
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Ikävä kuulla tosta ongelmasta... en malta olla kysymättä, että onko muilla 147 omistajilla ilmennyt vastaavaa / muita ongelmia, katselin nimittäin hankitanmielessä 156:sten ohella myös 147 käytettynä. Miten tuo luotettavuus muuten on 156 vs. 147? Olen ymmärtänyt että vuodesta 2002 eteenpäin 156:sten laatu on ollut erittäin hyvää?


15 Huhti 2010, 15:12
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Joo sähköpostilla olen jo asioita sieltä kysellytkin, mutta tämän sortin tilauksessa haluan varmistua asiasta kunnolla :) Sanoivat vain että kaikissa tuon ikäisissä (2005) on sama 2.0 TS kone.

Pyysin arviota rahdin hinnastakin ja vastaus oli että "£200 or so". Hintaa tulisi siis nykykurssilla yhteensä jotain 1600e


15 Huhti 2010, 17:12
Profiili

Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29
Viestit: 175
Vastaa lainaamalla
Viesti 
fnx kirjoitti:
Joo sähköpostilla olen jo asioita sieltä kysellytkin, mutta tämän sortin tilauksessa haluan varmistua asiasta kunnolla :) Sanoivat vain että kaikissa tuon ikäisissä (2005) on sama 2.0 TS kone.

Pyysin arviota rahdin hinnastakin ja vastaus oli että "£200 or so". Hintaa tulisi siis nykykurssilla yhteensä jotain 1600e


Veli sai joskus Deltalta 2500e tehdaskorjatun kakslitrasen twinsparkin, kun kampiakselin laakerit hirtti kiinni. Meidän mutsilla meni 147 1.6ts laakerit ja remppa maksoi kaverilla 2000e sopuhintaan. Ei se aina ostaessa riitä, että kysyy "onko ajeltu vähillä öljyillä?", vastaus on kuitenkin aina "ei ole".


15 Huhti 2010, 18:37
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Olisiko kellään suositella jotain korjaamoa jossa tuo moottorin vaihto onnistuisi edullisesti? Mielellään jostain Herttoniemen lähistöltä vielä

Automilanoon soitin ja siellä sanottiin että pahimmillaan tommoseen hommaan voi mennä joku 3 päivää ja hintaa lähemmäs pari tonnia. Tuo uusi moottori kun tulee ilman kaikkea lisähärpäkettä jotka joutuu siitä vanhasta sitten hyödyntämään ja tähän se aika kuulemma tuhraantuu kun joutuu ensin vanhasta purkamaan ja sitten laittamaan siihen uuteen. tjsp.. :D

Soundplaceen soitin myös mutta eivät kuulemma viitsi noin isoa hommaa tehdä. Suositteli sieltä kyllä jotain tammerdiesel-mestaa, pitänee sinne pirautella ja kysellä. Mutta muitakin suosituksia/ehdotuksia otetaan mielellään vastaan


21 Huhti 2010, 17:20
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Uppailen nyt tätä aihetta kun sain viimein tuon moottorin ja soitin uudestaan tammerdieseliin eikä se kuulemma onnistukaan enää. plääh

Tuntuu että aika sama mihin sen vie kun sellaista paikkaa ei löydykään mistä ei jollain olisi huonoja kokemuksia. Mutta ehdotuksia otetaan silti vastaan :D


22 Touko 2010, 09:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2004, 13:54
Viestit: 1858
Paikkakunta: Hki
Auto: La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Malminkartanon autohuolto, kysypä sieltä.

_________________
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!


22 Touko 2010, 09:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Heinä 2003, 17:08
Viestit: 1026
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
fnx kirjoitti:
Olisiko kellään suositella jotain korjaamoa jossa tuo moottorin vaihto onnistuisi edullisesti? Mielellään jostain Herttoniemen lähistöltä vielä

Automilanoon soitin ja siellä sanottiin että pahimmillaan tommoseen hommaan voi mennä joku 3 päivää ja hintaa lähemmäs pari tonnia. Tuo uusi moottori kun tulee ilman kaikkea lisähärpäkettä jotka joutuu siitä vanhasta sitten hyödyntämään ja tähän se aika kuulemma tuhraantuu kun joutuu ensin vanhasta purkamaan ja sitten laittamaan siihen uuteen. tjsp.. :D


Automilanon pojat vaihtaa nykyään vain hihnaa ja suodatinta hyvällä katteella :mrgreen: Paskahommiin jaksa ruveta :lol:

_________________
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI


22 Touko 2010, 10:22
Profiili

Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Viestit: 915
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 159 2.0 JTDm SW -11, 147 2.0 TS Collection -09
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Oma luottokorjaamoni on tässä. Jos Järvenpää ei ole liian kaukana niin voi ainakin kysäistä, uskon että periaatteessa onnistuu, mutta nyt keväällä on kokemukseni mukaan aika lailla kirjat täynnä.


22 Touko 2010, 10:45
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Pepperoni kirjoitti:
Oma luottokorjaamoni on tässä. Jos Järvenpää ei ole liian kaukana niin voi ainakin kysäistä, uskon että periaatteessa onnistuu, mutta nyt keväällä on kokemukseni mukaan aika lailla kirjat täynnä.


Tuolta tuli aika varattua.. pari viikkoa tosiaan on jonoa mutta eipä se tässä vaiheessa enää tunnu :D Arvioi tyyppi hinnaksi 800-1000e. Mielenkiintonen ero tuohon automilanon 1800e (joka taisi kyllä olla jonkunlainen worst case-arvio, mutta molemmat kuitenkin puhuivat samalla tavalla että "parin kolmen päivän homma")


24 Touko 2010, 19:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Viestit: 997
Paikkakunta: Vantaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Pari-kolme päivää siinä hommassa saa menemään vain amatööri (kuten allekirjoittanut) pukkien varassa autotallin lattialla ilman tunkkia kummempaa nosturia. Kova hommahan tuossa toki on ja hyvä että saat työn alle.

Mitä muuten se rahti tuli maksamaan?

Olethan varma että tuossa 800-1000e arviossa oli - eikä + ;)

_________________
Alfaton ainakin hetkellisesti...


25 Touko 2010, 14:27
Profiili WWW

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
BSTR kirjoitti:
Pari-kolme päivää siinä hommassa saa menemään vain amatööri (kuten allekirjoittanut) pukkien varassa autotallin lattialla ilman tunkkia kummempaa nosturia. Kova hommahan tuossa toki on ja hyvä että saat työn alle.

Mitä muuten se rahti tuli maksamaan?


Nooh parempi tietysti mitä vähemmän kestää, mutta sellaisesta ajasta nuo puhuivat :)

Tjaa unohdin vissiin mainita, £300 maksoi rahti. Reilu 1700e maksoi koko satsi euroissa.

BSTR kirjoitti:
Olethan varma että tuossa 800-1000e arviossa oli - eikä + ;)


:D luulisin, ei tuota plussaa ja miinusta (tai viivaa) puhelimessa niin herkästi sotke


26 Touko 2010, 04:40
Profiili

Liittynyt: 01 Kesä 2010, 19:33
Viestit: 2
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Olen aika samanlaisessa tilanteessa. Ostin viime syksynä 147 vm. 2004, nyt mittarissa 103tkm.

Talvella alkoi palaa moottorin vikamerkkivalo, mistä huolestuneena vein auton tarkistettavaksi ei-merkkihuoltoon. Veikkasivat, että puolissa olisi vikaa ja suosittelivat niiden vaihtamista. No siihen suostuin, kuten myös jakopään vaihtoon joka oli käyttöiän(?) puolesta tulossa tiensä päähän määräaikaishuollon yhteydessä.

Puolien ja tulppien vaihdosta huolimatta moottorin vikamerkkivalo jatkoi satunnaista palamista, kunnes ilmat lämpenivät. Merkkivalo ei enää palanut, kun ilmat pysyivät plussan puolella. Päättelin tästä, että ehkä kyseessä oli sittenkin joku anturivika/kosketushäiriö, joka johtui kylmistä käynnistyksistä ja kosteudesta.

Nyt reilu kuukausi sitten huomasin, että moottorin käyntiääni on muuttunut karkeammaksi, ikään kuin metallisemmaksi. Öljyt olen tarkistut n.1000km välein, ja tarpeen vaatiessa lisännyt.

Vein auton jälleen huoltoon (tällä kertaa Autokeskus), ja ottivat sen tarkistettavaksi. Seuraavassa lainaus huoltokuitista:
"Puristuspaineet mitattu, ohivuodot keskimäärin 10%. Tulpat nokeutuneet pahasti. Diagnoosi moottorista: Kampiakselin kiertokankien laakerivaurio, metallisilppua koneessa, nokka-akselit mahdollisesti kuluneet. Moottori käynyt todennäköisesti jossain vaiheessa vähillä öljyillä. Moottorin uusinta suositeltavaa, hinta-arvio 8500e."

8500e kuulostaa todella hurjalta. Ei tuon auton hinta ehjänäkään olisi juuri enempää. Noh, nyt auto seisoo pihassa vailla suunnitelmaa. Ehdotuksia otetaaan vastaan. Ilmeisesti olisi järkevintä tilata korvaava moottori ja viedä vaihdettavaksi? Jos kustannukset pysyvät parissa kolmessa tonnissa, voisin tähän lähteä. Vaihtoehtona on laittaa myyntiin pikkuvikainen 147... :(


01 Kesä 2010, 20:12
Profiili

Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Viestit: 36
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
koivo kirjoitti:
Olen aika samanlaisessa tilanteessa. Ostin viime syksynä 147 vm. 2004, nyt mittarissa 103tkm.

Talvella alkoi palaa moottorin vikamerkkivalo, mistä huolestuneena vein auton tarkistettavaksi ei-merkkihuoltoon. Veikkasivat, että puolissa olisi vikaa ja suosittelivat niiden vaihtamista. No siihen suostuin, kuten myös jakopään vaihtoon joka oli käyttöiän(?) puolesta tulossa tiensä päähän määräaikaishuollon yhteydessä.

Puolien ja tulppien vaihdosta huolimatta moottorin vikamerkkivalo jatkoi satunnaista palamista, kunnes ilmat lämpenivät. Merkkivalo ei enää palanut, kun ilmat pysyivät plussan puolella. Päättelin tästä, että ehkä kyseessä oli sittenkin joku anturivika/kosketushäiriö, joka johtui kylmistä käynnistyksistä ja kosteudesta.

Nyt reilu kuukausi sitten huomasin, että moottorin käyntiääni on muuttunut karkeammaksi, ikään kuin metallisemmaksi. Öljyt olen tarkistut n.1000km välein, ja tarpeen vaatiessa lisännyt.

Vein auton jälleen huoltoon (tällä kertaa Autokeskus), ja ottivat sen tarkistettavaksi. Seuraavassa lainaus huoltokuitista:
"Puristuspaineet mitattu, ohivuodot keskimäärin 10%. Tulpat nokeutuneet pahasti. Diagnoosi moottorista: Kampiakselin kiertokankien laakerivaurio, metallisilppua koneessa, nokka-akselit mahdollisesti kuluneet. Moottori käynyt todennäköisesti jossain vaiheessa vähillä öljyillä. Moottorin uusinta suositeltavaa, hinta-arvio 8500e."

8500e kuulostaa todella hurjalta. Ei tuon auton hinta ehjänäkään olisi juuri enempää. Noh, nyt auto seisoo pihassa vailla suunnitelmaa. Ehdotuksia otetaaan vastaan. Ilmeisesti olisi järkevintä tilata korvaava moottori ja viedä vaihdettavaksi? Jos kustannukset pysyvät parissa kolmessa tonnissa, voisin tähän lähteä. Vaihtoehtona on laittaa myyntiin pikkuvikainen 147... :(


Eikö näihin juttuihin auta autotohtorilla käynti ennen ostopäätöstä.

_________________
T.L


01 Kesä 2010, 22:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Viestit: 1482
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156GTA, 156v6
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Eepe kirjoitti:
Eikö näihin juttuihin auta autotohtorilla käynti ennen ostopäätöstä.


Tuskin ainakaan tässä tapauksessa, ostaessahan ei ollut mitään oireita?
Mahdollisesti ed. omistaja ajellut vähillä öljyillä, mutta ei se välttämättä heti korkkaa jos lisää heti öljyä?
Korjatkaa tarvittaessa, mutta tuskin ne tohtorit puristuksia mittaa saatikka öljyjä tutkii?


01 Kesä 2010, 22:40
Profiili

Liittynyt: 01 Kesä 2010, 19:33
Viestit: 2
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Juu ostettaessa (vaihtoautoliikkeestä) hyrräsi nätisti. Lupasivat 3 kuukauden takuun moottorille ja voimansiirrolle. Ongelmat alkoivat tietenkin sen 3 kk jälkeen.


01 Kesä 2010, 22:52
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Ite oon laskeskellu että jos alle kolmen tonnin jää niin olen tyytyväinen.

Voi olla että suomesta löydät käytetyn moottorin esim. avk:lta halvemmalla kun tuo mitä ite maksoin, tai ainakin se vaihtotyö on ilmeisesti "kokonaiselle" moottorille nopeampi ja halvempi.

Lisäksi suosittelisin vielä olemaan yhteydessä autoliikkeeseen, on niillä virhevastuu tuon 3kk jälkeenkin. Tässä lisäinfoa aiheesta:

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf


02 Kesä 2010, 05:24
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Noniin nyt on kamppeet kiinni, mutta joku ajonestosysteemi on menny päälle eikä konetta saada käyntiin :roll:

huoh.. noh tyyppi sanoi soittavansa huomenna lähi-deltaan jos siellä olisi joku nollausvempele jolla sen saa pois. Tai jos ei siellä ole niin autokeskukseen sitten

Melkein jo ehdin olla hieman toiveikas että juhannukseksi auton saisin mutta enpä tiiä siitäkään enää.


22 Kesä 2010, 15:44
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Nyt vituttaa.. tai itkettää.. tai jotain.

Kävin tänään hakemassa autoa, hyvin pelas ja muutaman kilometrin pääsin ilosesti, sitten alko lämmöt nousee ja kävi ihan tapissa asti. Annoin jäähtyä ja kerran koitin käynnistää mutta auto ruikkas nestettä lamppujen pesurööristä (WTF!?!) jota aika pikkasen säikähdin. Mutta käynnistyi se sitten ja eikun takas korjaamolle. Ei juuri pystyny normaalisti ajamaan ettei lämmöt nousis liikaa, tyhjäkäynnillä pysyi kurissa.

Huomenna korjaamon tyyppi vaihtaa termarin jos vaikka olis siitä kiinni, jos ei niin sitten taas koitetaan jotain muuta.

Jostain syystä kilometrinäyttö jäi vilkkumaan episodin seurauksena (?)


30 Kesä 2010, 18:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Viestit: 1899
Paikkakunta: Mellilä
Vastaa lainaamalla
Viesti 
fnx kirjoitti:
Jostain syystä kilometrinäyttö jäi vilkkumaan episodin seurauksena (?)


Akun kenkä ollut irti,niin sen jälkeen vilkuttaa.Vaatii muistaakseni jonkun nollauksen


30 Kesä 2010, 21:15
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4895
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kuvauksen perusteella termarin saa vaihtaa useempaankin kertaan, ennenkuin auto tulee kuntoon. Toki voihan senkin vaihtaa ajankuluksi.

Miten jäähdytysjärjestelmä on ilmattu?
Jos vesipumppu olisi rikki, niin silloin nousi lämmöt myös alhaisilla kierroksilla?


30 Kesä 2010, 21:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Viestit: 1482
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156GTA, 156v6
Vastaa lainaamalla
Viesti 
fnx kirjoitti:
Nyt vituttaa.. tai itkettää.. tai jotain.

Kävin tänään hakemassa autoa, hyvin pelas ja muutaman kilometrin pääsin ilosesti, sitten alko lämmöt nousee ja kävi ihan tapissa asti. Annoin jäähtyä ja kerran koitin käynnistää mutta auto ruikkas nestettä lamppujen pesurööristä (WTF!?!) jota aika pikkasen säikähdin. Mutta käynnistyi se sitten ja eikun takas korjaamolle. Ei juuri pystyny normaalisti ajamaan ettei lämmöt nousis liikaa, tyhjäkäynnillä pysyi kurissa.

Huomenna korjaamon tyyppi vaihtaa termarin jos vaikka olis siitä kiinni, jos ei niin sitten taas koitetaan jotain muuta.

Jostain syystä kilometrinäyttö jäi vilkkumaan episodin seurauksena (?)


Kylläpä se nyt koittelee.
Vai ruikki nesteet lampunpesurista? :shock: Oisko menneet letkut vähän ristiin? No tuskin sentään, mutta selittäis kyllä tuon. Myös vuoto jossain kohtaa voi olla syynä, mutta ei vissiin laskenu nesteitä alleen?
Kyllä se vois tosiaan se termari jumissa, tai ihan vaan se että systeemissä on vielä ilmaa. lisäilee muutamaan kertaan ja käyttelee välillä.


30 Kesä 2010, 22:25
Profiili

Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:01
Viestit: 14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Soitti tyyppi tänään että termarin vaihto auttoi. En sen tarkempia yksityiskohtia viittiny kuunnella kun ulkomailla olen mutta toivottavasti se nyt sitten toimii.


01 Heinä 2010, 22:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Syys 2011, 22:13
Viestit: 4
Paikkakunta: Eurajoki
Vastaa lainaamalla
Viesti 147 2.0 T.Spark vm. 2005 öljynpaine matalalla?
Aloitetaan ura foorumilla ihmettelemällä Alfan omituista käytöstä. Auto on jo jonkin aikaa antanut varoitusilmoituksen "Engine Oil Pressure Low" niin, että varoitus vilahtaa näytöllä ja sammuu saman tien. Ilmoitus tulee yleensä tyypillisesti, kun:
1. Kääntyy jyrkästi vasemmalle varsinkin, jos lähtee liikkeelle paikaltaan (mm. liikennevalot)
2. Äkillinen kova jarrutus

Yritin tarkistaa öljyt, mutta en saa tikkua niin ulos, ettei öljyä "tahriintuisi" tikkuun ja tulkinta on siten vähintäänkin hankalaa. Onko kellään mitään käryä, mistä tällainen voisi johtua? Anturivika ehkä vai jotain vakavampaa mahdollisesti?


21 Syys 2011, 17:45
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4785
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti 
aloita nyt suoraan niin ettet aja metriäkään ennenkuin se öljytaso on tarkistettu, ei pitäisi olla noin hankalaa aina se vähä tahriintuu se tikku mutta parilla yrityksellä pitäisi onnistua, katso tikun molemmilta puolita vaikka.

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


21 Syys 2011, 18:40
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2008, 18:28
Viestit: 3209
Paikkakunta: Tuusula
Auto: -
159 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^^ Viittaa vahvasti, että öljyn määrä on liian pieni. Nuo TS koneet tuppaa sitä syömaan kohtuulisen paljon.
Seuraavan vaihdon yhteydessä vaihda Selenian 10W 60 öljyt tilalle niin se öljyn kulutus väheneen huomattavasti.
Ainakin emännän ex 147:ssa öljyn kulutus putosi käytännössä olemattomaksi.

_________________
One life, live it!


21 Syys 2011, 19:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Syys 2011, 22:13
Viestit: 4
Paikkakunta: Eurajoki
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Suba kirjoitti:
^^ Viittaa vahvasti, että öljyn määrä on liian pieni. Nuo TS koneet tuppaa sitä syömaan kohtuulisen paljon.
Seuraavan vaihdon yhteydessä vaihda Selenian 10W 60 öljyt tilalle niin se öljyn kulutus väheneen huomattavasti.
Ainakin emännän ex 147:ssa öljyn kulutus putosi käytännössä olemattomaksi.

Kiitos vinkistä. Sain varattua ajan Rauman Delta-Autosta ensi maanantaiksi. Saavat siellä tarkistaa, mikä on vika ja öljyt varmaan vaihdetaan samalla, joten annan ohjeet, että Seleniaa laitetaan.


21 Syys 2011, 20:34
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4785
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jos meinaat ajella ennen maanantaita niin kannattaisi sinne tippa lisätä öljyä, kone ei tykkää hyvää jos sillä ajelee liian pienillä öljynpaineilla

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


21 Syys 2011, 21:19
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Viestit: 1482
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156GTA, 156v6
Vastaa lainaamalla
Viesti 
V6 kirjoitti:
jos meinaat ajella ennen maanantaita niin kannattaisi sinne tippa lisätä öljyä, kone ei tykkää hyvää jos sillä ajelee liian pienillä öljynpaineilla


Lisäisin litran-pari jos en osaisi lukea mittatikkua. Voi tosin olla jo myöhäistä, toivottavasti ei mene koko kone vaihtoon :(


21 Syys 2011, 21:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Syys 2011, 22:13
Viestit: 4
Paikkakunta: Eurajoki
Vastaa lainaamalla
Viesti 
toolman kirjoitti:
V6 kirjoitti:
jos meinaat ajella ennen maanantaita niin kannattaisi sinne tippa lisätä öljyä, kone ei tykkää hyvää jos sillä ajelee liian pienillä öljynpaineilla


Lisäisin litran-pari jos en osaisi lukea mittatikkua. Voi tosin olla jo myöhäistä, toivottavasti ei mene koko kone vaihtoon :(

Lisätty jo. Ei kai sitä sinne liikaakaan voi laittaa.


21 Syys 2011, 21:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13239
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kyllä sitä itseasiassa voi laittaa liikaa =) Muutama litra yli, niin äkkiä hukutat koneen ja siitähän lysti seuraa... Joku täällä varmaan on nähnytkin moisen tapauksen, niin kertokoot paremmin tietävänä, mitä seurasi.
Itse olen vain autokoulun varoituksen tuosta saanut :D


22 Syys 2011, 08:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Viestit: 1742
Paikkakunta: Helsinki
Auto: 159 SW
ex 147 1.6
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Varsinkaan dieseleissä ei saa ylitäyttää.


22 Syys 2011, 09:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Touko 2011, 10:54
Viestit: 181
Paikkakunta: Castello di Tavastia
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tuolta löytyy 147:n korjaus-/ huolto-ohjekirja. Olisiko siitä apua mihinkään ongelmaan? :?

_________________
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"


22 Syys 2011, 10:52
Profiili

Liittynyt: 31 Joulu 2018, 13:59
Viestit: 3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 147 2.0 T.Spark vm. 2005 öljynpaine matalalla?
Trekolmestar kirjoitti:
Aloitetaan ura foorumilla ihmettelemällä Alfan omituista käytöstä. Auto on jo jonkin aikaa antanut varoitusilmoituksen "Engine Oil Pressure Low" niin, että varoitus vilahtaa näytöllä ja sammuu saman tien. Ilmoitus tulee yleensä tyypillisesti, kun:
1. Kääntyy jyrkästi vasemmalle varsinkin, jos lähtee liikkeelle paikaltaan (mm. liikennevalot)
2. Äkillinen kova jarrutus


Itselle kävi tänään tuo skenaario yksi. Käännyin vasemmalle ja näyttö huusi öljynpaineista, mutta teksti hävisi sitten saman tien enkä ainakaan huomannut itse valon syttyvän. Öljyjen pitäisi vielä riittää 10 000 kilometriin ja kävin tuossa tarkistamassa, niin kyllä tikkuun öljyä tarttui yli minimin. Lienee silti hyvä veto käydä huomenna ostamassa öljyä ja laittaa sinne ehkä puolikas pullo ja vaihtelee sitten suodattimet ja öljyt kunnolla, kun kilometrit täyttyy?

Kun lisään öljyä niin olisiko moottoria hyvä tyhjäkäyttää ennen ajamista sellainen kymmenisen minuuttia? Ja onko tämä oma toimintamalli muutoinkaan ideaali?


21 Touko 2019, 17:23
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 43 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com