Kymyksiä Mitosta!

Alfoista

Valvoja: Moderators

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Grandy kirjoitti:Mitä sellainen "S"merkki tarkoittaa joka ilmestyy lumihiutaleen tilalle monitoiminäytössä ilmestyen sinne muutaman sekunnin välein?? Muutaman kerran sen näyttänyt!
S-merkistä en ole varma, mutta ulkomuististani kaivan sen tiedon, että Miton manuaalin mukaan lumihiutaleen tilalle ilmestyy viivoja, jos ulkoilman lämpötilaa ei voida näyttää. Täytyy ehkä latailla manuaali myös koneelle, niin pääsee tarkistelemaan asiaa.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Jep..S jossa kehällä ei nuolen tapaiset mutta "kaaren" tapaiset siinä S:n ympärillä?? Kerran yritin sitä lootaa irroittaa mutta yleensä kun järki loppuu niin siitä alkaa voima, joten annoin sen vielä olla...siellä syvemmällä näkyy jotkkin olakkeet joita pitää painaa sisään päin varmaankin?

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Latasin Manuaalin netistä myös itselleni mutta QV-mallista ei ollut mitään mainintaa..kaikki näytti jokseenkin samalta kuitenkin..mitään mainintaa tuosta merkistä en löytänyt!

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Start/Stop kytketty pois päältä?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Jos start stop kytketty pois niin syttyy mittaristoon oma valo siitä, taisi olla nopeus puolella. Mut jos kone sammuksissa start stop takia niin silloin syttyy ajotietokoneeseen juurikin tuo startstop logo. :shock: eli voisko olla se

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kyllähän mä niitä nappeja aluksi painelin mut en muistanut sitä tosiaan..oudosti se ilmoittelee sitten ihan yht´äkkiä vaikka en ole sitä toimintoa päällä pitänyt..jotain sähköhäikkää siinä nyt on koska se koneen hetkellinen "hörähdys" joka tänäänkin ilmeni kun kytkimen pohjaan laitoin..josta mainitsin aiemmin ketjussa! Koneen kierrokset käy nollassa mutta jää käymään sitten normaalisti..hmm! Start/stop pois käytöstä joka tapauksessa?? Kiitos JONESI..alkaa noi palaset loksahtelee paikoilleen! :?
ps. ja ne xenonit ei aamulla toiminut mutta nyt illalla olivat taas ryhdissä!

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Jahas.

Eli (S)-merkki on ohjelmoitu näkymään monitoiminäytössä ja se tarkoittaa Start&Stopin olemista käytössä/toimivan oikein/tms. Englanninkielisen manuaalin .pdf-versiosta kohdasta "Display" sivuilta 28 ja 114 löytyy asiasta maininta. Suomenkielisessä maininta on varmaan kohdan "Näyttö" alla. Sivulta 116 löytyy (vika)lista, milloin (S) vilkkuu.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja palkus »

Juur töissä eräs asiakas manasi, kun sen autoon oli tehty n.15k€ edestä takuuremonttia ja edelleen v*ttuili. Sitten eräs "pärnäsen" reeraamon jamppa (asiakkaan tuttu) oli laittanut kiine yhden löysässä olleen maadoituksen. Siinä se sitte oli. :) Onkos Miton akku myös nyt varmasti täysin iskussa?

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

sanctus kirjoitti:Jahas.

Eli (S)-merkki on ohjelmoitu näkymään monitoiminäytössä ja se tarkoittaa Start&Stopin olemista käytössä/toimivan oikein/tms. Englanninkielisen manuaalin .pdf-versiosta kohdasta "Display" sivuilta 28 ja 114 löytyy asiasta maininta. Suomenkielisessä maininta on varmaan kohdan "Näyttö" alla. Sivulta 116 löytyy (vika)lista, milloin (S) vilkkuu.
Voitko vähän avata mitä sieltä löytyy? Mulla on sellainen manuaali jossa ei ole mainintaa..täytyypä ettiä oikea opus!

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

En mä nyt mitään varmaa osaa sanoo tässä vaiheessa. Se on käynnistynyt normaalisti pakkasillakin ja toiminut suht ok! Mä olen aina korjannut omat autoni ja nyt tässä tapauksessa en ole halunnut siihen kajota sillä haluan vähän saada tietoa muutenkin uudesta merkistä josta ei aiempaa kokemusta sekä mietin myös mitä aion tehdä jatkossa..auto on vajaa 3 viikkoa ollut minulla! Kylläkin ihan aiheellisia huomioita heitit..monasti pikkuasioista kyse lopulta!

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Grandy kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Jahas.

Eli (S)-merkki on ohjelmoitu näkymään monitoiminäytössä ja se tarkoittaa Start&Stopin olemista käytössä/toimivan oikein/tms. Englanninkielisen manuaalin .pdf-versiosta kohdasta "Display" sivuilta 28 ja 114 löytyy asiasta maininta. Suomenkielisessä maininta on varmaan kohdan "Näyttö" alla. Sivulta 116 löytyy (vika)lista, milloin (S) vilkkuu.
Voitko vähän avata mitä sieltä löytyy? Mulla on sellainen manuaali jossa ei ole mainintaa..täytyypä ettiä oikea opus!
Tästä linkistä pitäisi saada noita manuaaleja ladattua:

http://aftersales.fiat.com/elum/Model.a ... _number=#1

Tässä s&s:n vilkkumiseen liittyviä seikkoja:

"ENGINE FAILED STOPPING CONDITIONS
When the system is operating, due to comfort, emission control
and safety reasons, the engine could not stop in some conditions,
among which:
❍ still cold engine;
❍ especially cold outside temperature;
❍ insufficiently charged battery;
❍ operating heated rear window;
❍ windscreen-wiper operating at max. speed;
❍ particulate filter (DPF) regeneration in progress (only for Diesel
engines);
❍ open driver's door;
❍ unfastened driver's seat belt;
❍ engaged reverse (for example during parking manoeuvres);
❍ for versions equipped with dual zone automatic climate control
(for versions/markets, where provided), if an adequate level
of thermal comfort has not been reached or MAX-DEF function
activation;
❍ during the first utilization period, for the system initialisation.

In these cases, the display shows a message and - for those versions/
markets where it has been fitted - the (S) symbol on the
display flashes.
"

Yksi hyvä arvaus joillekin sähköongelmille voisi olla akun varaustasoon liittyvät jutut.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kiitos kovasti sanctus :)

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Huono akku on usein syypää start&stop ongelmiin. Pitäisi tehdä akkutesti akulle jotta kunto selviäisi

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Niin varmasti monenlaisia temppuja tekee jännitehäviöt, huonot maadotukset ym. No voikos tälläistä tapahtua mistä mainitsin vaikka start/stop ei ole päällä?? ..no voihan kaikki vaikuttaa kaikkeen..huonot kosketukset jne..

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Jos start&stop on kytketty pois (palaa valo mittaristossa sekä ilmoittaa disconnected) niin ei kuulu moottorin sammua. Start&stop toiminto on aina päällä ellei itse ole kytketty katkasimesta pois, katkasin löytyy ratin Vas puolelta missä sumuvalo katkasimet.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Tomlau kirjoitti:Jos start&stop on kytketty pois (palaa valo mittaristossa sekä ilmoittaa disconnected) niin ei kuulu moottorin sammua. Start&stop toiminto on aina päällä ellei itse ole kytketty katkasimesta pois, katkasin löytyy ratin Vas puolelta missä sumuvalo katkasimet.
Kulla mina sen tietaa...mutta kuten tuossa aiemmin mainitsin tekee auto outoja temppuja..meinaa sammua kun kytkimen painan alas! Seurataan tilannetta taas huomenna :) ..tulipa tästä pitkä viestiketju :mrgreen:

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Miten toimii xenoneissa tuo automaattinen korkeuden säätö?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Etu ja taka akselissa löytyy asentotunnistimet ja siten säätää ajovaloja kun tietää onko paljon tavaraa takakontissa

tietääkö kukaan miten säädetään blue&me puhe volyymia kovemmalle, ettei aina tarttisi säätää volyme napista lisää ääntä ?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Grandy kirjoitti:Miten toimii xenoneissa tuo automaattinen korkeuden säätö?
Automaattisesti. Ne säätyy siinä kun starttaa auton ja anturit tarkkailee auton kallistuksia, jonka mukaan säätää joko ylemmäs tai alemmas valoja. Sitten jos ne veivaa ylös-alas koko aika ajon aikana, niin jotain vialla. Tai jos ei veivaile itteään ikinä ollenkaan.

Avatar
ItALFA
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja ItALFA »

Tomlau kirjoitti:tietääkö kukaan miten säädetään blue&me puhe volyymia kovemmalle, ettei aina tarttisi säätää volyme napista lisää ääntä ?
Jos muistan hyvin:
Pistä radion päälle
Paina radion painiketta MENU
sitten ylä tai ala nuolilla etsi EXT AUDIO
sitten volyymi-nupilla voit laittaa haluttu säätö (minulla on 24 ja se on riittävä)
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Shuttle kirjoitti:
Grandy kirjoitti:Miten toimii xenoneissa tuo automaattinen korkeuden säätö?
Automaattisesti. Ne säätyy siinä kun starttaa auton ja anturit tarkkailee auton kallistuksia, jonka mukaan säätää joko ylemmäs tai alemmas valoja. Sitten jos ne veivaa ylös-alas koko aika ajon aikana, niin jotain vialla. Tai jos ei veivaile itteään ikinä ollenkaan.
Siis tarkotin että millä tavalla...jotain häikkää on kun valot tippuu eikä pidä säätöä! Aamulla saattaa hetken olla ryhdissä. Tänään "ryömimällä" hitaasti haki korkeutta enkä tiedä mille tasolle ne jäi..mietin että mistä alkaisin asiaa selvittelemään?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Tomlau kirjoitti:Etu ja taka akselissa löytyy asentotunnistimet ja siten säätää ajovaloja kun tietää onko paljon tavaraa takakontissa

tietääkö kukaan miten säädetään blue&me puhe volyymia kovemmalle, ettei aina tarttisi säätää volyme napista lisää ääntä ?
aloita vikakoodien luvulla

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Joo..mulle alkaa selviämään nää auton salat! Täytyy rehellisesti sanoa että hieman nolottaa näin jälkeen päin kun selvisi toi Start/stop systeemi..mullahan oli se päällä koko ajan mutta huonoksi onneksi tuolla aiemmin ketjussa olevat syyt estivät systeemin toimimisen niin kuin kuvittelin..oli takalasin lämmitys päällä samaan aikaan ym. ja mitä nyt milloinkin. Ainut ongelma on tosiaan noi xenonit jotka eivät pysy ylhäällä ja takakontin valo. Mulla ei ole niitä testikaapeleita joten täytyy laittaa tilaukseen että näkee vikakoodit. Multiecuscan on ladattu koneelle(ver.1.8 ) ..toivottavasti on oikea versio?

Avatar
lerppu
Viestit: 5902
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

GT:ssä aikoinaan oli xenonien asentoanturin varsi poikki. Koska anturi oli väärässä asennossa, toinen valo jäi liian alas yläasennossaan. Anturin vaihto (tukineen) auttoi. Ai missäkö anturi? - Tietenkin taka-akselin päällä. (En tiedä päteekö MiToon, omassa ei onneksi moisia kaasuhärpäkkeitä ole.)

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kiitos paljon..täytyy hieman tutkia ja on vähän suuntaa mistä aloittaa! Molemmat valot valuvat ja valokytkimellä saa ne taas hieman ylös päin mutta menevät lopulta ala-asentoon kun hetken odottaa..pitkät päällä voi huoletta ajella kun ei häikäise vastaantulijoita!

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kuinka lähtee xenonien sähköliitin irti umpiosta..oli ahdas paikka eikä näe kovin tarkasti että käännetäänkö liitintä vai miten se oli? Korkeudensäätömoottori on ilmeisesti siinä umpion päädyssä..vähän vaikea selittää mutta kuka tietää niin osaa kertoa! Löytyykö Mitoon varaosakuvastoa sekä huoltotiedostoa sähköisessä muodossa?

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja newport »

uskoisin et sulla vika löytyy alustassa olevista kork.säätö antureista...
kantsis käydä luettaa vikakoodit ettet turhaan pura..

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Se on aikomuskin kunhan hommaan testikaapelit ensin ellei ensi hätään olis Täällä Mikkelin suunnalla jollain piuhoja? Voiko jostain ladata varaosa ja huolto-ohjelmaa Mitoon?

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Ole sitten varovainen ettet saa sähköiskua kun ropaat liittimien kanssa

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Kiitos Tomlau kun opastat mutta en nyt ihan noviisi ole kuitenkaan vaikka vois sellaisen kuvan saada minusta :wink: ..mielummin kysyn kuin mitään en autostani tiedä! Olisko pitänyt avata uusi topic kun kysymykseni ei liity oikeastaan mitenkään näihin aiempiin..sekä kyselin noiden huolto ja varaosa-ohjelmien perään? Moniin merkkeihin löytyy sellainen ja helpottaa tee-se-itse korjaajaa..miten ja mistä löytyy jokin komponentti autossa sekä vikakoodit ym.?

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja newport »

kantsis varmaan kaveerata merkkikorjaamon heppujen kanssa...
kokemuksesta voin sanoa et helpottaa elämää :-D

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Off topic -huomiona tähän.

Mikäli Miton omistajilla on käytössään vain suomenkielinen omistajan manuaali/käyttöohjekirja/tms., kannattaa mahdollisesti hankkia myös englanninkielinen versio. Eilen availlessani kojelaudan sulakerasiaa, etsiskelin suomenkielisestä manuaalista mahdollisimman lähellä valmistajan ilmoittamaa tapaa avata rasia, mutta tulos oli aika hämmentävä. Jopa sen verran hämmentävä, että ohjeita lukiessa tajusi, että jotain puuttui.

Ylempänä suomenkielisen manuaalin kuva seuraavalla tekstillä:
"Kojelaudan sulakerasia. Päästäksesi käsiksi sulakkeisiin, laske kantta A (kuva 42) ja avaa kaksi kannen sisäistä pulttia. Sulakkeet sijaitsevat sulakerasiassa kuvan 43 mukaisesti."

Ja alempana englanninkielisen manuaalin kuva:
"Fuse box on dashboard. To access the fuses lower the lid A - fig. 42 and remove the cover B in the area C by releasing the inner retainers C and then the tabs D. fig."

En tiedä, onko näitä muitakin ja eroaako englanninkielinen ratkaisevasti esim. italiankielisestä versiosta.
Liitteet
sulakerasia2.png
sulakerasia2.png (82.13 KiB) Katsottu 4800 kertaa
fusebox2.png
fusebox2.png (81.56 KiB) Katsottu 4800 kertaa

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kymyksiä Mitosta!

Viesti Kirjoittaja Grandy »

Monta kertaa on toivomisen varaa noissa suomennoksissakin ja varsinkin jos kääntäjä ei tiedä tekniikasta mitään voi antaa osille outoja nimityksiä! Itseltäni tuo lähti koko paneelin kanssa..näyttäis ettei lähde pelkkä kotelo ainakaan kovin helposti..yritin mutta lähtikin paneelin kanssa ja meni takaisin paikoilleen ihan nätisti!

Vastaa Viestiin