Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo, täräytin kuoppaan kuppasella tiellä, niin kylläpä alkoi MCSF-valo palaa, eikä resetoitunut sammuttaessa. Mikähän osa sielä vois täräyksestä vittuuntua tai jotain ?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vastaus on sama kuten aina....

Ecu scan kiinni ja kurkkimaan....

Olisko joku liitin irronnu täräyksestä?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja rausku »

Kahteen kertaan syttynyt vilkkumaan tuo kyseinen valo. Ensimmäisellä kerralla sammutin peffagrillin ja ajovalot pois. Toisella kerralla jouduin laittamaan vielä sterkat kiinni ja valot pois ennenkuin lopetti vilkuttamisen.
Pätkäajo ja kovat pakkaset hyydyttävät jo kohtuu vanhaa akkua. Täytyy kokeilla jos pari kertaa kuitenkin latais sen täyteen ja vasta sitten ostais uuden jos vielä toistuu.

Manuska sanoo, että vähennä vauhtia, mutta itsellä tuo on ilmestynyt valoissa tyhjäkäynnillä seistessä ja tapahtumilla on ollut väliäkin toista tuhatta kilsaa. Tietty siitä vikamuistiin jotain jää ja voishan sen käydä lukaisemassa tai no katsastuksessahan se luetaan viimeistään :)

Ihan vaan jos jollekin vastaan tulee, niin sähkönkulutusta vähentämällä katoaa jossain tilanteissa.
Viimeksi muokannut rausku, 23 Tammi 2014, 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Näissäkin kinnereissä alkaa olemaan sen verran paljon elektroniikkaa että kannattaa ehkä harkita AGM akkua tilalle. Tiedän montakin herjaa jotka ovat sillä poistuneet, etenkin näillä keleillä.

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja rausku »

Joo mä meinasin jos vaihdan niin ostaa just AGM akun.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja PK »

Niinku mulla on tuore Exide-akku, et sen kunto tuskin lienee syynä. Kone kyl toimii niinku pitääkin, et jospa se on tää reilu pakkanen. No, pajalle mars! , itse itseäni komentaen.

Venttiville
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja Venttiville »

Itselleni tuli myös tämä kyseinen varoitus ensimmäistä kertaa toissapäivänä. Autolla (siis 156, 2.0 JTS) ajettiin vakionopeudensäätimellä ja moottorikin oli lämmennyt jo suhteellisen lämpimäksi, kun takana oli kuitenkin jo 15km. Yhtä äkkiä kesken ajon tuli kyseinen ilmoitus ja vauhti alkoi hidastumaan, vaikka vakionopeudensäädin oli päällä. Kokeilin painaa kaasupolkimella kaasua, mutta kaasu ei reagoinut ollenkaan. Jouduin auton ajamaan tien sivuun. Moottori kuitenkin kävi, mutta kaasu ei reagoinut. Sammutin auton ja starttasin uudestaan ja edelleen kyseinen varoitus tuli, mutta tällä kertaa kaasu toimi normaalisti. Ajoin auton normaalisti kotia ja ajossa/autosta ei huomannut mitään ongelmaa, vaikka valo paloikin. Pari tuntia myöhemmin, kun autolla lähdin uudestaan liikenteeseen niin kyseinen valo oli poistunut eikä onneksi ole näkynyt nyt.

Onko kenelläkään ideoita, mistä kyseinen valo olisi voinut syttyä ja kannattaako nyt enää käydä lukemassa vikakoodit huoltamossa? Ja onko tarvetta tehdä mitään suurempaa nyt vai seurailla vaan? Mitä oon palstoja lukenut, niin tämä näyttää suhteellisen yleinen ongelma olevan.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

^ Vikakoodeja lukemaan niin selviää mikä paikka oli hetkellisesti sekaisin...

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Afla Romeoideni diiva on nimensä ansainnut :)

Olen jo useamman päivän ajatellut ehtiessäni kirjoittaa 'hyvin kulkee-ketjuun' kuinka Centrocampista on mukisematta niellyt jonkun 5 kiloa kilometrejä viime syksystä ilman huolen/ongelman häivää.

Viikonlopuksi suunniteltua vajaan tuusan lenkkiä olin ajatellut hoidella JTS:llä, mikäs sen hienompaa kuin sulava italialaissedan joka menee kaarteet tyylillä ja hotkii suoria.

Ja kuten italialainen käsilaukkua kantava ammattijalkapalloijia konsanaan oli ajatus moisesta liikaa, hikinauha meni pinoon ja varvasta kolottaa tms. Tässä tapauksessa ruutuun iski se koodi

Kulkee ja vetää, tyhjäkäynti vähän vaeltaa, useampi startti ei auta. Täytynee kai taas aloittaa normisetti - kaasuläpän putsaus, akku irti, liittimien ihmettely, olisi pöydällä etukäteen hankittuna uudet tulpat, ehken nekin samalla reikiin. Äh :(

Taidan hakea huomenna Contessan ja Caddyn pihaan ja siirtää tämän pihan perälle joksikin aikaa, oppiihan olemaan ;)

-Tazio

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Venttiville kirjoitti:Itselleni tuli myös tämä kyseinen varoitus ensimmäistä kertaa toissapäivänä. Autolla (siis 156, 2.0 JTS) ajettiin vakionopeudensäätimellä ja moottorikin oli lämmennyt jo suhteellisen lämpimäksi, kun takana oli kuitenkin jo 15km. Yhtä äkkiä kesken ajon tuli kyseinen ilmoitus ja vauhti alkoi hidastumaan, vaikka vakionopeudensäädin oli päällä. Kokeilin painaa kaasupolkimella kaasua, mutta kaasu ei reagoinut ollenkaan. Jouduin auton ajamaan tien sivuun. Moottori kuitenkin kävi, mutta kaasu ei reagoinut. Sammutin auton ja starttasin uudestaan ja edelleen kyseinen varoitus tuli, mutta tällä kertaa kaasu toimi normaalisti. Ajoin auton normaalisti kotia ja ajossa/autosta ei huomannut mitään ongelmaa, vaikka valo paloikin. Pari tuntia myöhemmin, kun autolla lähdin uudestaan liikenteeseen niin kyseinen valo oli poistunut eikä onneksi ole näkynyt nyt.

Onko kenelläkään ideoita, mistä kyseinen valo olisi voinut syttyä ja kannattaako nyt enää käydä lukemassa vikakoodit huoltamossa? Ja onko tarvetta tehdä mitään suurempaa nyt vai seurailla vaan? Mitä oon palstoja lukenut, niin tämä näyttää suhteellisen yleinen ongelma olevan.

Sama vika oli mulla JTS:n kanssa..... Teki juuri tuota. Valitettavasti 3 kuukautta deltan takuu huollon huomassa ei onnistunut korjaamaan vikaa.

Sillon vaihdettiin kaasuläppää ja ilmiä ja johtosarjaa ja ties mitä, mutta vika ilmaantui aina parin viikon välein.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Pasi kirjoitti:
Venttiville kirjoitti:Itselleni tuli myös tämä kyseinen varoitus ensimmäistä kertaa toissapäivänä. Autolla (siis 156, 2.0 JTS) ajettiin vakionopeudensäätimellä ja moottorikin oli lämmennyt jo suhteellisen lämpimäksi, kun takana oli kuitenkin jo 15km. Yhtä äkkiä kesken ajon tuli kyseinen ilmoitus ja vauhti alkoi hidastumaan, vaikka vakionopeudensäädin oli päällä. Kokeilin painaa kaasupolkimella kaasua, mutta kaasu ei reagoinut ollenkaan. Jouduin auton ajamaan tien sivuun. Moottori kuitenkin kävi, mutta kaasu ei reagoinut. Sammutin auton ja starttasin uudestaan ja edelleen kyseinen varoitus tuli, mutta tällä kertaa kaasu toimi normaalisti. Ajoin auton normaalisti kotia ja ajossa/autosta ei huomannut mitään ongelmaa, vaikka valo paloikin. Pari tuntia myöhemmin, kun autolla lähdin uudestaan liikenteeseen niin kyseinen valo oli poistunut eikä onneksi ole näkynyt nyt.

Onko kenelläkään ideoita, mistä kyseinen valo olisi voinut syttyä ja kannattaako nyt enää käydä lukemassa vikakoodit huoltamossa? Ja onko tarvetta tehdä mitään suurempaa nyt vai seurailla vaan? Mitä oon palstoja lukenut, niin tämä näyttää suhteellisen yleinen ongelma olevan.

Sama vika oli mulla JTS:n kanssa..... Teki juuri tuota. Valitettavasti 3 kuukautta deltan takuu huollon huomassa ei onnistunut korjaamaan vikaa.

Sillon vaihdettiin kaasuläppää ja ilmiä ja johtosarjaa ja ties mitä, mutta vika ilmaantui aina parin viikon välein.
Miulla muistaakseni kerran tehnyt ton, oliskohan ollut herjaa kasupolkimen antureista tms, eli antoivat elektronisen kaasupolkimen 2 anturia eri arvot ja auto "limp modeen" tms. sammutus&käynnistys poisti limp moden.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Motor Control System Failure pitkästä aikaa....

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Garmund kirjoitti:
Miulla muistaakseni kerran tehnyt ton, oliskohan ollut herjaa kasupolkimen antureista tms, eli antoivat elektronisen kaasupolkimen 2 anturia eri arvot ja auto "limp modeen" tms. sammutus&käynnistys poisti limp moden.

Polkimen potukan vika oli yksi meidänkin virheistä yhdellä kerralla. Ja uudelleenkäynnistys ei aina auttanut. Potikkaa ei kyllä vaihdettu tuossa deltalle varmaan 2000€ maksaneen satunaisten osien vaihto-operaation aikana.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin