156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hyppii
Valvoja: Moderators
156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hyppii
Olisiko täällä antaa tällaisella maallikolle vinkkiä, missä voisi olla vika alla olevassa tilanteessa.
Jos 156 on vähänkin aikaa parkissa alamäessä keula edellä, niin ajamaan lähtiessä ajo on hyppivää, auto pörisee ja tärisee ja pitää kovaa melua, sisälle tulee bensan haju ja "palaneen" katku. Moottoriöljy oli muutama viikko sitten vähissä ja sitä lisättiin pullollinen. Bensatankki täynnä. (Mikään merkkivalo ei pala, tosin niihin ei ole enää ihan 100% luottamista, kun kojelaudasta on palanut valoja...)
Ongelma katoaa (tai ainakin on tähän mennessä kadonnut), kun auto on taas seuraavan kerran parkkeerattuna vähän pidemmän aikaa tasaisella maalla. Ongelmaa ei ole, jos auto on perä edellä parkkeerattuna alamäkeen.
Vinkkejä missä vika ennen kuin kiikutamme auton korjaamolle ja maksamme huimia summia asiasta, jonka olisi voinut ehkä itsekin selvittää
Jos 156 on vähänkin aikaa parkissa alamäessä keula edellä, niin ajamaan lähtiessä ajo on hyppivää, auto pörisee ja tärisee ja pitää kovaa melua, sisälle tulee bensan haju ja "palaneen" katku. Moottoriöljy oli muutama viikko sitten vähissä ja sitä lisättiin pullollinen. Bensatankki täynnä. (Mikään merkkivalo ei pala, tosin niihin ei ole enää ihan 100% luottamista, kun kojelaudasta on palanut valoja...)
Ongelma katoaa (tai ainakin on tähän mennessä kadonnut), kun auto on taas seuraavan kerran parkkeerattuna vähän pidemmän aikaa tasaisella maalla. Ongelmaa ei ole, jos auto on perä edellä parkkeerattuna alamäkeen.
Vinkkejä missä vika ennen kuin kiikutamme auton korjaamolle ja maksamme huimia summia asiasta, jonka olisi voinut ehkä itsekin selvittää
- palkus
- Viestit: 5470
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
^oliko 4 litranen pullo? Elikäs mitäs nyt näyttää tikku öljyn tasoksi?
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Litran pullo autohuollossa käskettiin laittamaan. Öljyn taso täytyy käydä vielä mittaamassa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
katso syttyykö ja sammuuko moottorinvikavalo kun virrat laittaa päälle. ekana tietenkin kannattaa laittaa se öljytaso ihan maksimiin asti, tuo litra ei auta mitään jos mittatikku ei edes kastu
Outo vika ja varmaan sopivan hankala löytää syyllinen
Outo vika ja varmaan sopivan hankala löytää syyllinen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Vähistä öljyistä hankala kuvitella johtuvan myöskään, mutta kai sekin teoriassa voisi mahdollista olla? Enempi uskon siihen, että keula alaspäin jostain syystä konehuoneeseen tulee enemmän bensaa kuin pitäisi. Bensankatku ja nuo taas viittaisi mahdollisesti lambdaan/imuvuotoon? Joka tapauksessa aloita diagnosointi suoraan öljyhommasta. Jos jollakulla lähiseutulaisella tai sinulla on MultiEcuScan + piuha, voisi helpottaa lyödä paikalleen ja katsoa reaaliaikaista anturidataa käynnistyksen yhteydessä.
Ainiin, toisenmerkkisessä tiedän olleen hieman vastaavaa vikaa. Syyksi paljastui vesi pakoputkessa - sopivassa kulmassa ollessaan vesi tuli liian lähelle lambda-anturia -> antoi aivan puutaheinää-tietoa -> huono käynti, rikastukset jne. päin seiniä. Korjaantui itsestään riittävän pitkällä moottoritiepätkällä ilman jurnutusta matalilla kierroksilla - kenkää annettiin. Tähän taas sitten sanon, että katso että siellä koneessa on sitä öljyä ennen kuin miettii kenkimistä, muuten voi tulla parikin ärräpäätä...
Ainiin, toisenmerkkisessä tiedän olleen hieman vastaavaa vikaa. Syyksi paljastui vesi pakoputkessa - sopivassa kulmassa ollessaan vesi tuli liian lähelle lambda-anturia -> antoi aivan puutaheinää-tietoa -> huono käynti, rikastukset jne. päin seiniä. Korjaantui itsestään riittävän pitkällä moottoritiepätkällä ilman jurnutusta matalilla kierroksilla - kenkää annettiin. Tähän taas sitten sanon, että katso että siellä koneessa on sitä öljyä ennen kuin miettii kenkimistä, muuten voi tulla parikin ärräpäätä...
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Mittatikun mukaan öljyä pitäisi kyllä olla ihan hyvin.
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Tuo vettä pakoputkessa teoria kuulostais oikeelta syylliseltä. Voi koittaa myös kaasutella ja kattoa tuleeko putkesta vettä,roisketta..
- Epezi
- Viestit: 7511
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Onko sattumoisin niin että auto on lohkolämppärissä sillon kun keula on alaspäin ja muutoin ei ole lämmityksessä?
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Itsellä kävi sama mielessä. Eiköhän tässäkin tapauksessa kannata lähteä hakemaan sitä helpointa ratkaisua. Onkohan ajot yleensä lyhyitä ja rauhallisia vetoja kaupungissa?Aquatica kirjoitti:Syyksi paljastui vesi pakoputkessa - sopivassa kulmassa ollessaan vesi tuli liian lähelle lambda-anturia -> antoi aivan puutaheinää-tietoa -> huono käynti, rikastukset jne. päin seiniä.
Jos öljyt on tarkistettu ja kunnossa, niin kannattaa yrittää tuota pidempää ajoa kovemmilla kierroksilla. Sitten kun auto on ajettu kuumaksi, niin yrittää uudestaan seisottaa keula alaspäin. Mikäli vika ilmenee taas, on se jossain muualla.
Senza cuore saremmo solo macchine
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Ainoa mikä mulle on tullut vastaan keula alaspäin parkkeerauksessa on että jos pitkään käyttää vähällä tankilla niin loppuu bensa ja vesi menee kabiinin ilmanottoon
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Keula ollut alaspäin ja öljy/vesi valunut tulppien koloihin, tasaisella ei ole päässyt vaan valunut muualle ? Tulppa pois pelistä kun starttaa, täristää ja haisee bensalle.
Ei kait näissäkin ole sitä volkkari oiretta, kun TSI koneen parkkeeraa nokka pystyyn niin ketjun kiristin nyrjähtää öljynpaineen laskiessa ja startatessa jako sanoo piks poks ja kone moro
Ei kait näissäkin ole sitä volkkari oiretta, kun TSI koneen parkkeeraa nokka pystyyn niin ketjun kiristin nyrjähtää öljynpaineen laskiessa ja startatessa jako sanoo piks poks ja kone moro
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 parkkeerattu alamäkeen nokka edellä => tärisee ja hy
Tommosesta en ole kuullutkaangtvaj kirjoitti: Ei kait näissäkin ole sitä volkkari oiretta, kun TSI koneen parkkeeraa nokka pystyyn niin ketjun kiristin nyrjähtää öljynpaineen laskiessa ja startatessa jako sanoo piks poks ja kone moro