GTV:n akun lataaminen / ajonesto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Rk-alfagtv

GTV:n akun lataaminen / ajonesto

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Hei. Vaivaan nyt tyhmällä kysymyksellä, mutta, ajattelin näin talvea vasten ladata akun varooksi kun en tiedä yhtään sen varaustilaa. Eli josko se ottaisi virtaa vastaan. Olin lukevinani tuosta ajonestosta että jos siinä on esim. vikaa sitä nollaillaan irrottamalla akun johtoja joten onko tässä jotain huomioitavaa kun alan akkua lataamaan? Eli ajattelin siis miinuspiuhan irti ottaa lataushetkellä ettei mene mitään hajalle.

En tosiaan ole koskaan ajonestollista autoa omistanut joten kysyn siis nyt ihan varooksi vain. Ettei käy sitten niin että lataan akun täyteen mutta sitten ajonesto alkaakin aukoa päätä enkä pääse lähtemään huomenna. :D

timppa r
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Syys 2010, 23:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: GTV:n akun lataaminen / ajonesto

Viesti Kirjoittaja timppa r »

Mä olen ottanut talveksi miinuskengän irti.Ei ole ollut murheita sen suhteen ja sitten ladannut sen normaalisti.
timppa r

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: GTV:n akun lataaminen / ajonesto

Viesti Kirjoittaja KJS »

Todennäköisin tilanne missä ajonesto menee sekaisin on silloin jos avaimet on virtalukossa kun apuvirtakaapelit kytketään. Itse olen aina talven ajaksi ottanut akun kokonaan pois autosta.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: GTV:n akun lataaminen / ajonesto

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Alkuun otin aina akun irti, nyt toista talvea mennään niin että akku on paikallaan ja ylläpitolaturi kiinni. Välillä avain jää virtalukkoon, väliin se on jossakin irtona. Tosistaiseksi kummallakaan tavalla ei ole ollut ongelmaa. Ongelma tulee varmaankin silloin jos akku on kiinni ja varaus laskee liian alas ja tämän jälkeen aletaan laitailemaan tai antamaan virtaa.
Auttaako asiaan jos hälyn kytkee pois siitä oik. "etulokarin" alta ?
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Rk-alfagtv

Re: GTV:n akun lataaminen / ajonesto

Viesti Kirjoittaja Rk-alfagtv »

Jees, latailin akun eikä ongelmaa. Miinusnavan vain irrotin normaalisti. Itse asiassa ajoittain v****llut ajonesto toimii nyt ongelmitta kaupan päälle :-D

Hyvin on GTV:llä toistaiseksi talvella pärjäillyt. Sillä olisi tarkoitus koko talvi pärjätäkkin, letkulämmittimen siihen vielä asennutan niin ei tarvitse kylmästä käynnistellä. Äsken kyllä lähti helposti kymmenen asteen pakkasesta kylmänä käyntiin :)

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: GTV:n akun lataaminen / ajonesto

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Rk-alfagtv kirjoitti:Jees, latailin akun eikä ongelmaa. Miinusnavan vain irrotin normaalisti. Itse asiassa ajoittain v****llut ajonesto toimii nyt ongelmitta kaupan päälle :-D

Hyvin on GTV:llä toistaiseksi talvella pärjäillyt. Sillä olisi tarkoitus koko talvi pärjätäkkin, letkulämmittimen siihen vielä asennutan niin ei tarvitse kylmästä käynnistellä. Äsken kyllä lähti helposti kymmenen asteen pakkasesta kylmänä käyntiin :)
Juuri näin tuntuu olevan monessa muussakin nykyautossa,yöksi akunkenkä irti ja aamulla on vinoilevat elektroniikka härpäkkeet ruodussa.
Mun piti aikoinaan volvon automaattilaatikon ohjainta boottailla. Se kun ei tykännyt mun talviajotavasta

Vastaa Viestiin