pohja ruosteessa
Valvoja: Moderators
pohja ruosteessa
Elikkäs mulla on tommonen 159 ja katsastuksessa huomasin alatukivarren tai mikä nyt onkaan pohjan joku iso tuki on päässyt ruostumaan aika pahasti. No kyselin eräästä liikkeestä ongelmasta ja siellä sanoivat ettei kannata alustamassata sitä (ruostuttaisi nopeammin) vaan pitäisi öljytä pohja. Kyselin tästä menetelmästä muualta ja siellä sanottiin että Se on hyvin väliaikainen ratkaisu. Tässä nyt ihmettelen sitten mitä tekis, ja jotain pitäs tehdä tai parin vuoden päästä viimeistään ruostuu puhki. Olisko kellään neuvoja?
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: pohja ruosteessa
Sama vika rahikaisella... Luigit ovat maalanneet sen naurettavalla 40 mikronin paksuisella kerroksella joka hilseili kivasti pois.... Hioin puhtaaksi, vetäsin maalia pintaan ja ruostemönjät päälle.... Ei kait siinä oikein muutakaan voi.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in
Re: pohja ruosteessa
Käy kysymässä ammattilaisilta esim. Uusi autosuojaamo Kotka, Kotkassa. Hoitivat minun 159 :n ruostuneet etupalkit kuntoon, hinta 150 €. Pohja ja kotelot olivat kunnossa, suojattu 2 vuotta käyttöönotosta. Etupalkisto oli päällystetty muovilla ja oli päästänyt kosteutta väliin ja ruostunut, vaikka oli suojattu 2 vuotta käyttöönotosta.samking kirjoitti:Elikkäs mulla on tommonen 159 ja katsastuksessa huomasin alatukivarren tai mikä nyt onkaan pohjan joku iso tuki on päässyt ruostumaan aika pahasti. No kyselin eräästä liikkeestä ongelmasta ja siellä sanoivat ettei kannata alustamassata sitä (ruostuttaisi nopeammin) vaan pitäisi öljytä pohja. Kyselin tästä menetelmästä muualta ja siellä sanottiin että Se on hyvin väliaikainen ratkaisu. Tässä nyt ihmettelen sitten mitä tekis, ja jotain pitäs tehdä tai parin vuoden päästä viimeistään ruostuu puhki. Olisko kellään neuvoja?
- AlfaTom
- Viestit: 2856
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: pohja ruosteessa
Muovipinnoite on pahinta mitä pellin päälle voi laittaa, takuuvarma ruostuminen. Talon kattopellit on aivan eri juttu.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: pohja ruosteessa
Mulle laitettiin 159:siin -07 täydellinen ruostesuojaus finikor puodissa. Omasta mielestä hurjan näkönen verrattuna saabbeihin ja volvoihin, joilla oon ajellu. 40 vuotta autoja suojannut ammattilainen ei kovin pahana pitänyt mutta suositteli suojausta. Makso, mutta aion autoa jonkin aikaa pitää. Toivottavasti seuraava omistaja arvostaa tuota myyntihetkellä
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: pohja ruosteessa
Sinkkimaalipurkki odottaa hyllyssä inspiraatiota täälläkin.
Vaikuttaa aika työläälle hommalle ton maalaus ja suojaus. Ainakin jos yrittää oikein kunnolla tehdä. Tosin onhan toi palkisto niin paksua rautaa, että taitaa ruoste olla enemmänkin kauneusvirhe kuin oikea ongelma. Kai se kuitenkin ois hyvä maalata joskus.
Alkuperäinen maali muistuttaa kyllä ennemmin jotain varastointia varten laitettua väliaikaista suojausta kuin mitään oikeaa maalausta.
Vaikuttaa aika työläälle hommalle ton maalaus ja suojaus. Ainakin jos yrittää oikein kunnolla tehdä. Tosin onhan toi palkisto niin paksua rautaa, että taitaa ruoste olla enemmänkin kauneusvirhe kuin oikea ongelma. Kai se kuitenkin ois hyvä maalata joskus.
Alkuperäinen maali muistuttaa kyllä ennemmin jotain varastointia varten laitettua väliaikaista suojausta kuin mitään oikeaa maalausta.
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: pohja ruosteessa
En laittaisi sinkkispräytä tuohon etupalkistoon, tyhjää parempi mutta tämä on omien kokemusten pohjalta paras:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602123/R ... erox-250ml
Ei tarvi olla edes hirmu tarkka ruosteenpoiston kanssa kunhan kaikki irtoavat rappaa pois ja vähän näyttää laikkaharjaa tai hiekkapaperia. Eihän tuosta etupalkistosta kaikkia nurkkia kunnolla pääsekaan putsaamaan paikallaan. Sitten sutii Noveroxia pintaan ja antaa kuivaa. Sitten painaa kotelonsuojaa putkien sisälle ja Dinitrolin alustamassaa päälle niin ei voi paremmin alustahommia hoitaa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602123/R ... erox-250ml
Ei tarvi olla edes hirmu tarkka ruosteenpoiston kanssa kunhan kaikki irtoavat rappaa pois ja vähän näyttää laikkaharjaa tai hiekkapaperia. Eihän tuosta etupalkistosta kaikkia nurkkia kunnolla pääsekaan putsaamaan paikallaan. Sitten sutii Noveroxia pintaan ja antaa kuivaa. Sitten painaa kotelonsuojaa putkien sisälle ja Dinitrolin alustamassaa päälle niin ei voi paremmin alustahommia hoitaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: pohja ruosteessa
Tommosta tököttiä sattuu olemaan autotallissa:
http://www.nor-maali.fi/fi/tuotteet/tuo ... c_87_(1:1)
Samaa tullut käytettyä moneen paikkaan ja ainakin aikaisempien kokemusten mukaan pysyy hyvin kiinni ja ruoste pysyy poissa vaikka saakin vähän hiekkaa ja suolaa päällensä. Se hyvä puoli tuossa on kanssa ettei ole niin kauhean tarkka minkä päälle maalaa.
Koteloiden sisään meinasin kyllä laitella just noita Dinitrolin ohuempia aineita.
Vielä kun jostain löytyis intoa alkaa puuhastlemaan
http://www.nor-maali.fi/fi/tuotteet/tuo ... c_87_(1:1)
Samaa tullut käytettyä moneen paikkaan ja ainakin aikaisempien kokemusten mukaan pysyy hyvin kiinni ja ruoste pysyy poissa vaikka saakin vähän hiekkaa ja suolaa päällensä. Se hyvä puoli tuossa on kanssa ettei ole niin kauhean tarkka minkä päälle maalaa.
Koteloiden sisään meinasin kyllä laitella just noita Dinitrolin ohuempia aineita.
Vielä kun jostain löytyis intoa alkaa puuhastlemaan
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: pohja ruosteessa
Tätä mukaillen tuli omaa suojattua. Kuvia yms täältä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=26757JiiTeeÄssä kirjoitti:En laittaisi sinkkispräytä tuohon etupalkistoon, tyhjää parempi mutta tämä on omien kokemusten pohjalta paras:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602123/R ... erox-250ml
Ei tarvi olla edes hirmu tarkka ruosteenpoiston kanssa kunhan kaikki irtoavat rappaa pois ja vähän näyttää laikkaharjaa tai hiekkapaperia. Eihän tuosta etupalkistosta kaikkia nurkkia kunnolla pääsekaan putsaamaan paikallaan. Sitten sutii Noveroxia pintaan ja antaa kuivaa. Sitten painaa kotelonsuojaa putkien sisälle ja Dinitrolin alustamassaa päälle niin ei voi paremmin alustahommia hoitaa.
Re: pohja ruosteessa
Omien kokemuksien mukaan Noverox päästää kosteuden läpi tai sitten 2 kertaa pensselillä ja hyvä kuivatus ei riitä kyseisellä aineella, edes pintaan mikä ei saa mekaanista kulutusta. mielummin 2-komponentti maalia ja toiselle puolella öljyä? eli varmaan juuri kotelosuojaa. mutta äkkiseltään sanoisin että ruosteensyöjien päälle ei kannata laittaa pelkkää massaa, se taitaa päästää kosteuden läpi. Tosin vaikka kesäautoissa menee varmaan erittäin hyvin.JiiTeeÄssä kirjoitti:... Sitten sutii Noveroxia pintaan ja antaa kuivaa. Sitten painaa kotelonsuojaa putkien sisälle ja Dinitrolin alustamassaa päälle niin ei voi paremmin alustahommia hoitaa.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: pohja ruosteessa
Samat kokemukset mullakin noveroxista, se pitää maalata päälle.legza kirjoitti:Omien kokemuksien mukaan Noverox päästää kosteuden läpi tai sitten 2 kertaa pensselillä ja hyvä kuivatus ei riitä kyseisellä aineella, edes pintaan mikä ei saa mekaanista kulutusta. mielummin 2-komponentti maalia ja toiselle puolella öljyä? eli varmaan juuri kotelosuojaa. mutta äkkiseltään sanoisin että ruosteensyöjien päälle ei kannata laittaa pelkkää massaa, se taitaa päästää kosteuden läpi. Tosin vaikka kesäautoissa menee varmaan erittäin hyvin.JiiTeeÄssä kirjoitti:... Sitten sutii Noveroxia pintaan ja antaa kuivaa. Sitten painaa kotelonsuojaa putkien sisälle ja Dinitrolin alustamassaa päälle niin ei voi paremmin alustahommia hoitaa.
Se putoaa pois muutaman kuukauden päästä ilman kunnon pintakäsittelyä.
Hyvä aine kylläkin ruosteen muuntamiseen.
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: pohja ruosteessa
Jaa eipä ole Noverox itsellä pois tippunut, nyt kolmanteen autoon sitä käyttänyt. Ainakin paremmin on toiminut kuin sinkkispray + päällemaalaus tai halpahallin pohjamaalit. Tosin sen verran korjausta aikaisempaan "ei paremmasta väliä" -kommenttiin että automaaliliike möi taannoin happomaalia alimmaiseksi että varmasti pysyy pohjat. On vaan sellaista 2-komponentti myrkkyä ettei mielellään sen kanssa läträä. Noveroxinkin kanssa pitää suolat poistaa vedellä ja ei varmaan haitaa rasvanpoisto ainetta käyttää myös.
Täytyy kyllä myöntää että edellisiin autoihin on Noveroxin päälle maalattu kunnon maaleilla, eipä ole tullut mieleen että massa päästäisi kosteuden läpi
Täytyy kyllä myöntää että edellisiin autoihin on Noveroxin päälle maalattu kunnon maaleilla, eipä ole tullut mieleen että massa päästäisi kosteuden läpi
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: pohja ruosteessa
Aika vähissä ovat hyvät 1-k maalit... Ja toinen juttu on se että pitäisi myös miettiä miten päällemaalattava maali pysyy sen valitun pohjan päällä, esmes kaikki epoksit ei tykkää kaikkien happareiden päällä pysyä.
Kili-kolista ja maalista ei saisi edes puhua samana päivänä joten niihin ei kannata pahemmin vertailla. Massa jättää tosiaan huokosen pinnan, ja tuosta Noveroxista ei kokemusta kuin jotain 25 vuoden takaa kun sitä tuli yhteen kamppeeseen laitettua. Muistaakseni kyllä siinä ihen toimi mutta yleensä kun tulee poistettua se ruoste oikeesti sieltä alta eikä vedettyä maalia vaan paskan päälle.
Kili-kolista ja maalista ei saisi edes puhua samana päivänä joten niihin ei kannata pahemmin vertailla. Massa jättää tosiaan huokosen pinnan, ja tuosta Noveroxista ei kokemusta kuin jotain 25 vuoden takaa kun sitä tuli yhteen kamppeeseen laitettua. Muistaakseni kyllä siinä ihen toimi mutta yleensä kun tulee poistettua se ruoste oikeesti sieltä alta eikä vedettyä maalia vaan paskan päälle.