156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Valvoja: Moderators
156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
niin,
eli 156 2.4 JTD 2001
normaalisti asetan lämmöksi n 18 astetta, ja olo on aika mukava
mutta muutama viikko siiten huomasin että lämpöä tuli reilusti, vaikka säädin lämmöt melkein kokonaan sinisen puolelle
... ja sitten tällä viikolla lämmöt on hukassa! - nyt ei auta vaikka ruuvaa kokonaan punaiselle, niin kylmää on kuitenkin.
eli jossain joku sisätilan termostaatti tms. nyt ei anna oikeita arvoja ... mistä aletaan etsiä?
missä sijaitsee 156n lämpöpatteri ?
terv /r.
eli 156 2.4 JTD 2001
normaalisti asetan lämmöksi n 18 astetta, ja olo on aika mukava
mutta muutama viikko siiten huomasin että lämpöä tuli reilusti, vaikka säädin lämmöt melkein kokonaan sinisen puolelle
... ja sitten tällä viikolla lämmöt on hukassa! - nyt ei auta vaikka ruuvaa kokonaan punaiselle, niin kylmää on kuitenkin.
eli jossain joku sisätilan termostaatti tms. nyt ei anna oikeita arvoja ... mistä aletaan etsiä?
missä sijaitsee 156n lämpöpatteri ?
terv /r.
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Onhan koneessa nestettä?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Pyöriikö lämppärin paneelin ritilän takana oleva sisälämpöanturin puhallin? Jos ei, se alkaa mittailla konttorin lämpötilan sijaan kojelaudan rakenteiden lämpötilaa ja ohjailee lämmitystä miten sattuu.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 2527
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Sulla vaikuttaisi olevan pitkälti sama ongelma kun mulla tossa muutama viesti alaspäin : ) Siinä ollaan ruotimassa samaa asiaa.
Vikakoodit voisit lukea, mulla ilmoitti lämmönsäädinmoottorin olevan hajalla. Mun aloittamasta viestiketjusta voit lukaista lisää.
Vikakoodit voisit lukea, mulla ilmoitti lämmönsäädinmoottorin olevan hajalla. Mun aloittamasta viestiketjusta voit lukaista lisää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
ok kiitoksia!
puhallin toimii ok.
Tiedossa on syylarissä pieni vuoto, ja joudun täyttämään vähän silloin tällöin ... uusi on tulossa. Mutta en uskoisi sen vaikuttavan sisätilan lämpötilaan?
Sitten tuli mieleen toinen oire jonka unhohdin: -ikkunoiden sisäpinnat tosi märät ja huurteessa ... ikäänkuin kenno ois rikki ja nesteet tulisi sisäilmaan. Täytyy varmaan jostain etsiä se kenno ja katsoa onko siinä vuoto ??
r.
puhallin toimii ok.
Tiedossa on syylarissä pieni vuoto, ja joudun täyttämään vähän silloin tällöin ... uusi on tulossa. Mutta en uskoisi sen vaikuttavan sisätilan lämpötilaan?
Sitten tuli mieleen toinen oire jonka unhohdin: -ikkunoiden sisäpinnat tosi märät ja huurteessa ... ikäänkuin kenno ois rikki ja nesteet tulisi sisäilmaan. Täytyy varmaan jostain etsiä se kenno ja katsoa onko siinä vuoto ??
r.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Kuulostaa siltä että ilma ei vaihdu. Ja jos se ei vaihdu, ei auto lämpiäkään kunnolla. Eihän raitisilmasuodatin ole tukossa?
Jos kenno vuotaa niin konttorin pitäisi tuoksua glykolilta eli makealta, ja ikkunat kastuvat ensimmäisenä siitä mihin sisäänpuhallusilma osuu.
Jos kenno vuotaa niin konttorin pitäisi tuoksua glykolilta eli makealta, ja ikkunat kastuvat ensimmäisenä siitä mihin sisäänpuhallusilma osuu.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8680
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Minä kun jostain annoin itseni ymmärtää, että anturin pitäisi pudota pelistä, kun lämmön kääntää max-asentoon, kuten myös jos puhalluksen pakottaa huurteenpoistoasentoon sillä erillisellä napilla. Silloin antaa niin kuumaa kuin vain irtoaa. Olen toki ennenkin ollut väärässä.Rasvis kirjoitti:Pyöriikö lämppärin paneelin ritilän takana oleva sisälämpöanturin puhallin?
Mikäli lämppärin kennoon oikeasti tulee vettä, tässä saattaisi auttaa akun irroitus ja ecu-resetin ohjeiden noudattaminen. Ex-JTD:ssä ainakin haki läppien asentoa uudestaan ko. toimenpiteen jälkeen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Joo, noin sen pitäisi toimia. Eli jos nuppelo on tapissa eikä vekotin silti osaa olla ihmisiksi niin vika tuskin on sisälämpöanturissa.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
Kukaan ei voi kuvitella miltä raitisfiltteri näytti. Aivan kauheata. Alfa-parka ... mutta nyt vaikuttaa siltä että lämpöä tulee ... testataan lisää kohta.
Re: 156 JTD sisätilan lämmöt katosi ...
jeps,
eli lämpöä on nyt niin paljon että ratti on pidettävä siinä 16-17 asteessa. Ja ikkunat ihanan kirkkaita taas.
Paljon kiitoksia vihjeistä - ilmafiltteri maksoi 13€
terv /r
eli lämpöä on nyt niin paljon että ratti on pidettävä siinä 16-17 asteessa. Ja ikkunat ihanan kirkkaita taas.
Paljon kiitoksia vihjeistä - ilmafiltteri maksoi 13€
terv /r