Akun vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Akun vaihto

Viesti Kirjoittaja KJS »

Alkaa olla Alfassa (156 2.0 T.S -98 ) akku finaalissa. Onko kellään kokemusta että kun akun vaihtaa, niin eihän käynnistyksenesto tms. hukkaa mitään tietojaan?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ei mitään ongelmia 8)
- Alfaholic -

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ainakin Opel Vectrassa oli joskus akkua vaihdettaessa se ongelma, että radio meni lukkoon. Se piti sitten avata ja avainkoodia ei ollut käsillä. Tämä ei varmaan ole ongelma kaikissa soittimissa, mutta siinä philipsissä ainakin, joka Opelissa oli.
Ammattina autokauppa

ARDI
Viestit: 48
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:32
Paikkakunta: Antibes

Viesti Kirjoittaja ARDI »

Omassa kärryssä kun tuo akku oli kokonaan kuollut yön aikana niin oli tuo käynnistyksenesto mennyt pälle, jolloin ei lähtenyt käyntiin heti akuvaihdonkaan jälkeen. Suht helpostihan siitä lopulta selvisi kunhan sai oikeat ohjeet (löytyy teknisestä osiosta/FAQ).

Olen jostain lukenut että joillakin on tapana, soittimen koodinmenetyksen ja käynnistykseneston päälle kytkeytymisen pelossa, akun vaihdon ajan syöttää virtaa toisesta virtalähteestä. Pitää vaan olla tarkkana että ei aiheuta oikkaria.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Töissä syötin uudempiin virtaa muuntajalla tupakansytyttimen kautta.Osassahan on "oppivia" boxeja jolloilloin ne tiedot menetetään jos virrat katkeaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Nythän kysyttiinkin akun vaihdosta alfa 156:een, vaihdoin just omaani EIKÄ OLLUT MITÄÄN ONGELMIA, en syöttänyt rinnalla virtaa..
Tietysti esim.hälytin on syytä kytkeä huoltoasentoon, mutta sitähän ei kysytty :wink:
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jappe kirjoitti:Nythän kysyttiinkin akun vaihdosta alfa 156:een, vaihdoin just omaani EIKÄ OLLUT MITÄÄN ONGELMIA, en syöttänyt rinnalla virtaa..
Tietysti esim.hälytin on syytä kytkeä huoltoasentoon, mutta sitähän ei kysytty :wink:
jep no problemos uutta kehiin vaa :drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Akku

Viesti Kirjoittaja KJS »

Olikin päässyt pahaan kuntoon. Toissapäivänä luulin, että akku alkaa olla finaalissa, mutta eilen aamulla auto sanoi, ettei halua lähteä töihin. Oli muuten sotkenut hiukan paikkoja tuo vanha aku. Nyt on akku irti ja kunhan paikka kuivuu pesun jäljiltä, niin ruiskaisen hiukan maalia sinne ja sitten uusi akku kiinni. Exide maksoi 55 €

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla ainakin auto kävi aikas kummallisesti akun vaihdon jälkeen ja ehdin jo säihkähtää että apuvirran anto rikkoi jotain. Kaiketi asetukset vaan nollaantui, sillä kun antoi käydä tyhjäkäyntiä vähän aikaa ja sitten ensin rauhallista ajoa niin kaikki alkoi pelata ok. Aluksi ei kuitenkaan voinut antaa kunnolla kaasua kun alkoi paukkua ja nikotella.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mitäs akkua suosittelette 156 V6:een? Ohjekirjassahan lukee, että akun maksimikorkeus olisi 17,5cm, onko se oikeasti niin tarkkaa? Mitä tuossa muutamia potentiaalisia akkuvaihtoehtoja selailin, oli niiden korkeus monesti 18-19cm. Mitenkäs noiden amppeerituntien kanssa?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En itse ainakaan tutkinut mitään akun korkeuksia tms. Ajeltiin akkuhuolto M. Kuittisen pihaan ja sanoin Markulle että olis akun tarvetta :) Joku Vartan parempi malli siellä nykyisin asustaa, ja hyvin sopi paikoilleen. Totesi vaan konehuoneen nähtyään että "Et varmaan mitään halpa-akkua tänne halua, eikä varmaan kauan jaksaiskaan kun on isompi kone ja ilmastointi" 8)

On muuten rehti ja pätevä kaveri (En saa provikkaa). Sijaitsee Kouvolan Lidl:iä melkein vastapäätä Kymen Wiener:in vieressä. Tämä vaan lähinnä paikkakuntalaisille tiedoksi.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..noo, mulla on ollut pilteman akku jo ainakin kolme vuotta ja hyvin on toiminut.. :oops:


Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

IMHO ihan oikeasti pilaa vaikutelman kun nostaa pellin ylös. Tiedän kyllä että kestossa ei välttämättä suurta eroa. Mut en mä muitakaan osia Alfaani Biltemasta osta. Hups, ostinhan mä sammuttimen Lidlistä, toivottavasti sitä ei koskaan tarvi omaan kokeilla :oops:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..no niin mutku edellinen omistaja oli jo ostanut sen ja en ole viitsinyt toimivaa akkua poiskaan vaihtaa..(ihan tosi ja seli seli..)

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

kawabata
Viestit: 40
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 22:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kawabata »

Vaihdoin viimeviikolla v6 156 exiden akun ei mitään ongelmia,kaikki pelas vaihdon jälkeen normaalisti.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu useamman Exiden kokemus on itselläkin takana ja eipä ole tarvinnut valittaa..

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

kawabata kirjoitti:Vaihdoin viimeviikolla v6 156 exiden akun ei mitään ongelmia,kaikki pelas vaihdon jälkeen normaalisti.
Minkäslainen Exiden akku sulla on? Itse kyselin noista Exideistä, niin tuppasivat olemaan aika korkeita, esim. 79Ah oli jotain 22cm, eikä ollut 71Ah akkukaan paljon matalampi. Mahtuuko tuo sinne imuputken alle?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla on exide ultra 65ah 156:ssa, sitä valmistajan luettelo suositteli.
Noihan antaa armottoman käynnistysvirran testien mukaan.
- Alfaholic -

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Wile E. Coyote kirjoitti:En itse ainakaan tutkinut mitään akun korkeuksia tms. Ajeltiin akkuhuolto M. Kuittisen pihaan ja sanoin Markulle että olis akun tarvetta :) Joku Vartan parempi malli siellä nykyisin asustaa, ja hyvin sopi paikoilleen. Totesi vaan konehuoneen nähtyään että "Et varmaan mitään halpa-akkua tänne halua, eikä varmaan kauan jaksaiskaan kun on isompi kone ja ilmastointi" 8)

On muuten rehti ja pätevä kaveri (En saa provikkaa). Sijaitsee Kouvolan Lidl:iä melkein vastapäätä Kymen Wiener:in vieressä. Tämä vaan lähinnä paikkakuntalaisille tiedoksi.
Sama juttu. Kurvasin tuonne tänään ja pellin alle Exide Ultra STS, 60 Ah ja kylmäk. EN/A 640 A. Entisessä originaali akussa (myös Exide) arvot 50 Ah ja kylmäk. EN/A 380 A. Hieman varmasti talvella startin potkussa eroa :mrgreen: .

Ultran testitulos
http://www.exide.fi/uusi_sivu_1.htm

P.S. 147:n ohjekirjassa ei ole mittoja akulle, ei ainakaan minun lontoon mallissa ja suomenkielistä ei ole tullut mulle... Kerrotaan, että korvataan vastaavanlaisella ja ajamalla paikalliseen Alfa Romeo huoltoon. Deltaan en mene akun takia :bad-words:
Viimeksi muokannut Kirkinen, 02 Elo 2005, 16:32. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pablo Honey kirjoitti:Mitäs akkua suosittelette 156 V6:een? Ohjekirjassahan lukee, että akun maksimikorkeus olisi 17,5cm, onko se oikeasti niin tarkkaa? Mitä tuossa muutamia potentiaalisia akkuvaihtoehtoja selailin, oli niiden korkeus monesti 18-19cm.
ei ole ihan sentistä kiinni, mutta akun kiinnityspanta ei riitä paljon isommalle/korkeammalle akulle.Jouduin itse sitä hieman virittelemään.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Onkos kokemusta Boschin akuista? Motonetin luettelo tarjoaisi 156 V6:lle Boschin 71Ah akkua. Sen korkeus on 18cm, eli sopisi varmasti heittämällä paikalleen.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Itse hommasin juuri Motonetista kyseisen Boschin akun ja hyvin meni paikalleen. Muutenkaan akun vaihdosta ei syntynyt mitään ongelmia autoon.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

EVO kirjoitti:Itse hommasin juuri Motonetista kyseisen Boschin akun ja hyvin meni paikalleen. Muutenkaan akun vaihdosta ei syntynyt mitään ongelmia autoon.
Paljos tuosta köyhtyi?
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Jappe kirjoitti:Mulla on exide ultra 65ah 156:ssa, sitä valmistajan luettelo suositteli.
Noihan antaa armottoman käynnistysvirran testien mukaan.
Miten hyvin tuo sitten mahtui paikoilleen? Riittikö alkuperäinen kiinnityspanta? Ottaako kiinni siihen putkeen? Paljonko sillä on korkeutta?

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

ahma kirjoitti:
EVO kirjoitti:Itse hommasin juuri Motonetista kyseisen Boschin akun ja hyvin meni paikalleen. Muutenkaan akun vaihdosta ei syntynyt mitään ongelmia autoon.
Paljos tuosta köyhtyi?
Jotain 90€ taisi olla.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Pablo, Exide ultra 65ah menee tietysti heittämällä orkkiksen tilalle

Avatar
A2K
Viestit: 611
Liittynyt: 29 Maalis 2004, 01:00
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

Optimaa sen olla pitää! :mrgreen:
Hyvin sä vedät..

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Tänä aamuna ei auto inahtanutkaan, kävellen akkukauppaan ja uusi Exide pellin alle. Vanha akku taisi olla alkuperäinen, eipä ihme että meni vaihtoon.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Jappe kirjoitti:Pablo, Exide ultra 65ah menee tietysti heittämällä orkkiksen tilalle
Kiitti vinkistä. Tuollainen sinne tuli laitettua. Eikä tarvinnut kovinkaan paljon vuodattaa hikeä sen paikalleen saamiseksi. Enää ei pelota kuunnella poppia moottori sammuksissa... :)

Alkuperäinen oli minunkin entinen akkuni. Vuodelta '97 siis. Kauan se kesti.

Vastaa Viestiin