156 JTDm kasa vikakoodeja, mikä vaivaa??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
m^^a
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Loka 2013, 09:58
Paikkakunta: Kajaani

156 JTDm kasa vikakoodeja, mikä vaivaa??

Viesti Kirjoittaja m^^a »

elikkäs kyseessä olisi 156 sw 2.4JTDm 20v vm-05. autossa syttyi noin pari viikkoa sitten moottorin vikavalo koodien luku ja antoi tälläisia koodeja kuin P0704 P1555 ja P0235 ajattelin että vikavalo johtuu tuosta ahtopaine anturista joten tilasin sen uuden mutta valo ei sammunut vaikka anturin vaihtoi. koodit kun nollaa niin ne tulevat heti takaisin. turbon alipaine kellonkin tutkin ja se toimii egr ei tuntuisi jumittavan alempaa ahto putkea en päässyt tutkimaan mutta ylä puolella ei pitäisi olla vuotoja maffinkin puhdistin mutta mikään ei ole auttanut :( selvennetään vielä että auto ei kertaakaan ole mennyt vikatilaan vaan tuntuu toimivan aivan normaalisti vaikka valo palaa. tosin onko normaalia että isolla vaihteella kiihdytettäessä auto kiihtyy aaltoilemalla ikään kuin ahdot humppaisivat ylös alas?? osaisikohan joku alfisti antaa vinkkejä mitä kannattaisi tehdä?? alkaa toi katsastus olemaan edessä eikä setä siellä tykkää jos keltainen valo palaa :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15032
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vaivaa??

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Varmistan, että vikakoodit ovat todelliset etkä ole ottanut testerillä simulaatiomoodia (jos käytetty FiatEcuScan/MultiEcuScan), jossa sattumoisin tasan nuo koodit. Mikäli näin, niin:

P0704 viittaa kytkinpolkimen asentotunnistimeen, eli ECU ei tiedä koska kytkintä painetaan. Saattaa olla noin pennin vika korjata siinä polkimen juuressa (katkasija irronnut esim.)
P1555 näyttäisi tarkoittavan tilannetta, jossa ECU kuvittelee jarrupoljinta painettaen samalla, kun painaa kaasua. Tämä aiheuttaa sitten tietysti sitä, ettei haluta antaa tehoja, kun jarruakin kerta painetaan. En löytänyt mitään varmaa tähän, mutta tämä viittaisi tasan samanlaiseen vikaan kuin kytkinpolkimen asentotunnistimella.
P0235:sta alfaowner.comin keskusteluista kaivettu sen verran, että turbon ylipaineletkut kannattaa tarkistaa. Ylipäänsä kaikki letkut turbolle ja turbolta. Ei ole nuo kieselit tuttuja, en osaa sen paremmin vinkata - täällä nuita omistajia kuitenkin on aika monta, että ehkä joltakin heruu hyödyllistä tietoa enempi.

Aijoo, jos kaksi poljinanturia sekoilee samaan aikaan, se voi tarkoittaa ihan virtaongelmaa - huono akku, huono kontakti jossakin tai hapertumaa sulakkeissa tai sulakerasian pohjassa, näin esimerkiksi.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 JTDm kasa vikakoodeja, mikä vaivaa??

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vikakoodeihin puuttumatta, tuo aaltoiltu kiihdyttäessä voisi viitata jumittavaan EGR:ään

Vastaa Viestiin