Parempia männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Parempia männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille?

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Hei!

Yritän ehkä virittää pikkusen lisää tämä talven aikana. Haluako joku ehdottaa hyviä männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille? Vakiomännät joka minä olen sorvannut matalampi on todennäköisesti taas joko vika. Nyt sylinteri 5 on matalampi puristuspaine kuin muut. 9bar kun muut on 14bar.

Uskon että jatkossakin minä käytän 9,5:1 puristussuhde. Olen ajanut niin monta vuotta 10:1 puristussuhde 0,45bar painella että uskon että 9,5 voi olla sopiva tulevaisuudelle. Minun moottorin kannet on otettu alas että vakio männät antaa puristussuhde 10:1
Suunniteltu on myös suorasytytys, moottorin tasapainostus ja vaihto teflonbensaletkuille koska vanhat letkut on niin vanhat.

Ehdotuksia? Mikä männät, mikä kiertokanget ja mistä?

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Parempia männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille?

Viesti Kirjoittaja Rema »

Tärjätom kirjoitti:Hei!

Yritän ehkä virittää pikkusen lisää tämä talven aikana. Haluako joku ehdottaa hyviä männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille? Vakiomännät joka minä olen sorvannut matalampi on todennäköisesti taas joko vika. Nyt sylinteri 5 on matalampi puristuspaine kuin muut. 9bar kun muut on 14bar.

Uskon että jatkossakin minä käytän 9,5:1 puristussuhde. Olen ajanut niin monta vuotta 10:1 puristussuhde 0,45bar painella että uskon että 9,5 voi olla sopiva tulevaisuudelle. Minun moottorin kannet on otettu alas että vakio männät antaa puristussuhde 10:1
Suunniteltu on myös suorasytytys, moottorin tasapainostus ja vaihto teflonbensaletkuille koska vanhat letkut on niin vanhat.

Ehdotuksia? Mikä männät, mikä kiertokanget ja mistä?
Oletko tutustunut plasma sytytykseen ? Esim. Blue Phoenix ja Aquapulser. Blue Phoenix valmistaa myös yksittäisiä plasma ignition coil osia, jotka on liitettävissä vanhaan sytytysjärjestelmään.

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Parempia männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille?

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Laitoin YV.
Parempia mäntiä ja kankia sekä vahvistettuja sylinteriputkia löytyy.

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Parempia männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille?

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Kiitos Grendel. Minä täytyy miettiä vähän. :)

Plasma sytytys oli minulle uutta. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Mietin jos se todella toimii. Kiitos vinkistä Rema. Onko kukaan kokemuksia?

Rema
Viestit: 316
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in

Re: Parempia männät ja kiertokanget 2.5 V6 12v moottorille?

Viesti Kirjoittaja Rema »

Tärjätom kirjoitti:Kiitos Grendel. Minä täytyy miettiä vähän. :)

Plasma sytytys oli minulle uutta. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Mietin jos se todella toimii. Kiitos vinkistä Rema. Onko kukaan kokemuksia?
Plasma sytytystä käytetään mm. kiihdytysautoissa, minulla oli edellisessä autossa saab 93 2L vapaastihengittävä, Nology:n sytytysjärjestelmän osia ajoin 200000 km auto on edelleen käytössä. osia käytettiin kiihdytysautoissa silloin kun ne asennettiin. Nology oli tehostettu sytytys, ei Plasma sytytys.

Plasma sytytyksellä saadaan paljon etua: Polttoaine ilma seos syttyy nopeammin varmemmin. Vettä voidaan injektoida, saadaan vesiräjähdyksiä ja lisää tehoa. HHO tekniikkaa jos käytetään saadaan jopa kylmäfuusiota aikaan plasmasytytyksellä, vety yhtyy ilmanaineosiin. Oppi isä on Stanley Meyer, joka murhattiin. Meidän onni oli että hän kerkesi patentoimaan edellä mainituista monta tärkeää kohtaa. Hänellä oli myös auto joka kulki kokonaan tai lähes kokonaan vedellä.

Voidaan ajaa laihemmalla seoksella.

Näitä edellämainittuja tekniikoita käyttämällä, voidaan moottorin varsinaisen polttoaineen osuutta pinentää jopa 70 % tai enemmän, tehon pienenemättä.

Netissä on paljon tietoa Plasma sytytyksestä, HHO teniikasta ja myös vesi-injektiosta.

Blue Phoenix ignition:n yksittäiset coil:t maksavat ainoastaan 60 Dollaria/kappale

Vastaa Viestiin