Kolinoiden metsästystä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Hommattiin muijalle tommonen 160tkm ajettu 147 missä vähän kolinaongelmia. Koeajolla niitä ei juurikaan kuulunut - liekkö jotenkin purkalla ja nippusiteellä saatu hetkeksi hiljaseksi. Käytin konttorilla alustan tarkistuksessa, ja löydettiin sieltä ainakin vasemmasta alapallosta ja vasemman ylätukivarren helasta hitusen väljää. Oikee puoli oli ihan timmi, mutta oikeelta puolelta edestä kuuluu ihan järkyttävä pauke joka tuntuu perseessä asti. Kallistuksenvakaaja liikkuu sivuttaissuunnassa suht helposti edestakasin, joten voisko siitä noin kova ääni kuulua? Kuuluu oikeelta edestä ja hieman keskeltä.

Tuntuu olevan aika yleisiä ongelmia, ni kai Tää vois olla Semmonen missä voi muutki kysyä. Ei kehtaa aina joka pikku narinan kohalla tehä uutta aihetta.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kallistuksenvakaajan runkopuslat? Heikalta saa ja on kuulemma v-mäinen vaihtaa. Omassa 156:ssa vähän joskus kolisee myös (kaikki muu eteen vaihdettu).
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jep. Runkopuslat antaa ikävän äänen jo ihan pienistä heitoista tiessä. Vaihto ei ollut herkku nakki tunkin varassa. Mutta tehtävissä. Eip oikeen muuta voi olla.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Allright. Tuntuu tosiaan ihan perseessä asti kolahdus, niin siellä ei varmaan oo niitä puslia enään ollenkaan. Mites nuo ala ja ylätukivarret. Onko ne motonetin mapcot muka tosiaan sellaset, että niitä ei kannata vaihtaa?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kai se on järkevämpi laittaa vaikka TRW:n osat, kuin mahdollisesti Motonetistä saatavat Mapcot.
Hintakin on sama tällä hetkellä.

Edit: kommentti ylätukivarsien osalta
Viimeksi muokannut Finest, 16 Loka 2013, 22:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Mikähän se on mikä kolisee vain talvella? Kesällä oli hiljaista, mutta nyt kun on nollakelit on kolinat taas palanneet. Vähän epäilen itse iskaria, mutta voiko nuo puslat kolista vain kylmillä keleillä? Selvää välystä ei runkopuslissa tunnu.

Mapcon ylätukivartta tuli kokeiltua... kahdeksan kuukautta ja puslat sökö. En suostunut ottamaan samanlaista takuuvaihdossa, vaan tilasin Sparetolta TRW:n tukivarret. Taisivat olla halvemmatkin.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Ghost kirjoitti:Mikähän se on mikä kolisee vain talvella? Kesällä oli hiljaista, mutta nyt kun on nollakelit on kolinat taas palanneet. Vähän epäilen itse iskaria, mutta voiko nuo puslat kolista vain kylmillä keleillä? Selvää välystä ei runkopuslissa tunnu.

Mapcon ylätukivartta tuli kokeiltua... kahdeksan kuukautta ja puslat sökö. En suostunut ottamaan samanlaista takuuvaihdossa, vaan tilasin Sparetolta TRW:n tukivarret. Taisivat olla halvemmatkin.
Tulis äkkiseltään mieleen väljä pallonovel jossakin. Metalli kutistuu kylmetessään ja tulee siis enemmän väljäksi tommonen pallonivel. Kesällä voi just pysyä hiljasena ku on lämmintä ja metalli hiukan laajentunut.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Jep. Vaan kun ne on kaikki vaihdettu. Ylätukivarret kaksi vuotta sitten ja alatukivarret viime kesänä ja sama kolina jatkuu.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Jee, muijan falffa hiljeni täysin. Vaihdoin ala- ja ylätukivarret sekä koiranluut. Väljää oli ihan selkeesti vakaajan runkopuslissa, joihin tökkäsin pari paksua ruuvia per puoli. Tuli tosi timmi, ja toivottavasti nyt talven yli kestää.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Ghost kirjoitti:Jep. Vaan kun ne on kaikki vaihdettu. Ylätukivarret kaksi vuotta sitten ja alatukivarret viime kesänä ja sama kolina jatkuu.
Sama case, ensin kolisi kylmillä keleillä, nyttemmin koko ajan. Kampe menee vakaajan ja koiranluiden vaihtoon, kaikki muu on jo vaihdettu.

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Kolinoiden metsästystä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Noin, kun alustaan vaihtaa ylätukivarret, alatukivarret, vakaajan ja koiranluut, niin saa tästä 156:sta näimmä kolinattoman, ainakin hetkeksi :mrgreen:

Vastaa Viestiin