Alfa 156 ja korisarjat...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Alfa 156 ja korisarjat...

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Minkäslaisia härpättimiä olette sataviiskutosiinne kiinnittäneet, ja mistä hommanneet? onko hinnoissa miten eroja suomen rajojen sisällä? virostahan sais suht. edukkaasto tommosen EVO-spoikan ja helmat... http://www.dc-ice.ee/

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 156 ja korisarjat...

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

alfa 156 v6 kirjoitti:Minkäslaisia härpättimiä olette sataviiskutosiinne kiinnittäneet, ja mistä hommanneet? onko hinnoissa miten eroja suomen rajojen sisällä? virostahan sais suht. edukkaasto tommosen EVO-spoikan ja helmat... http://www.dc-ice.ee/
Joo itekki olin härpättimien perään. Monta kertaa mulle sanottiin tyyliin "less is more". No en sit laittanukkaan muuta kuin roof spoilerin, ku se oli kuin piste i:n päälle.

Jeps... oli mallit ja hinnatkin jo sovittu MS-Designeistä.

Nyt kyl tympiskin jos ois helmalevikkeet ja niistä etukulmat auki talven jälkeen. Oli nääs niin pahasti kivet hakanneet, että piti laittaa mallikohtaiset roiskeläpät. Niistä kuvia sitten toukokuussa.

No talvella ois se etuspoikka menny jo 10 kertaan säleiksi ku tuuliohjainkin kolisi harva se päivä kaiken maailman rekoista tippuneisiin kuutioihin joista Autistit körötteli vaan yli. Tuuliohjain kuites ottaa paljon vastaan ja aina taipuu takas asentoonsa.

Takahelma taas yksistään olis yhtä tyhjän kaa...

Laita nääki rahat alustaan (jouset+iskarit) ja moottoriin (chippi, putki, nokat, racekat, peltipakosarja) ja jos ulkokuorta laittaa niin tietty kirkkaat taikka korin väriset vilkut, vaihekeppi, humppavehkeet.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Asiaa puhut 'skyhorse', mutta kun humpat jo mieleiset, chippi vois kiinnostaa, saatu hyöty vaan epäilyttää... nokkiin en koske missään nimessä, ainakaan enää ylemmäs vääntöhuippua halua. Alusta on jo OK, mikään paukkukova ei kiinnosta (sitäkin kokeiltu, normaaliajossa ei hyvä...) kun kilometrejäkin tulee aikalailla. ja eikös veekutosessa ole peltisatsi jo vakiona.... mulla ainakin on. Mutta nättihän se noinkin on. :-D

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

alfa 156 v6 kirjoitti:Asiaa puhut 'skyhorse', mutta kun humpat jo mieleiset, chippi vois kiinnostaa, saatu hyöty vaan epäilyttää...
Eli tässäkin ois "less is more". Kuites sen verran hieno ja oikukas pirssi, niin vähän kerrallaan kokeilla. Pysyy lompsassa rahatkin ja niin edes päin. Ehtiipä sitten naatiskella jokaisesta improvementistäkin ihan yksilötasolla.

Laita Chippi... jos se 2.0 TS koneessa potkaisee rahansa edestä, niin tuskimpa se 2.5 V6:sta pahentaa.

Kukapa nyt ei tykkäis kierrosherkkyydestä ja lisääntyneestä väännöstä. Kivahan se on ku ei ala 7000 RMP kohilla heti hakkaan jos joskus pitää pikkusen reisata. Niin ja kuka sanoo nou thänks jos saa sinne 6000 RMP päälle 10 heppaa?

Etenkin ku hinta on se 400€ tai rapiat, niin halpaahan tuo on viri-viri hommissa.

Ite en ainakaan laita takas sitä vakio-ohjelmaa vaikka mul se korpulla onkin.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

alfa 156 v6 kirjoitti:veekutosessa ole peltisatsi jo vakiona.... mulla ainakin on. Mutta nättihän se noinkin on. :-D
Jos sul peltisatsikin on niin, heti kauppaan ja racekatti (300€) + CSC:n (500€) jatkot loppuun saakka. Tippuupa samalla auton painokin yli 10 kiloo ja heppoja tulee chipin kaa niin pirusti, että et uskalla enään ittekkään ajaa lurtta pohjissa yli 5 sekunttia. Heh... kyl se näin on että ku V6:nen murahtaa oikeen kunnolla miehekkäästi, niin ympärillä olevista kiwikeistä tippuu polyuretaanispoikat???

Siin olis kyllä jo sellanen pirssi, että hoh hoijaa! Pittää olla jo melkoinen M-mallinen taikka oikee urheeluaato, että perässä pysyy.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:Asiaa puhut 'skyhorse', mutta kun humpat jo mieleiset, chippi vois kiinnostaa, saatu hyöty vaan epäilyttää... nokkiin en koske missään nimessä, ainakaan enää ylemmäs vääntöhuippua halua. Alusta on jo OK, mikään paukkukova ei kiinnosta (sitäkin kokeiltu, normaaliajossa ei hyvä...) kun kilometrejäkin tulee aikalailla. ja eikös veekutosessa ole peltisatsi jo vakiona.... mulla ainakin on. Mutta nättihän se noinkin on. :-D
Jos sinulla on asiat jo noin hyvin ettei tiedä, mihin rahaa työntäisi, niin laita leedersitzenit! Toisin sanoen, teetä alkuperäisiin jakkaroihin joku aistikas nahkaverhoilu. Ei sillä, etteikö orggis veluurikin olisi jämptin näköinen, mutta itsellä olisi kyllä kova hinku korin sävyyn natsaaviin elukanraatoihin. Siis ei missään nimessä samanvärisiin, vaan sävyyn sointuviin.

Ja sano nyt vielä että sulla on jo ne nahatkin :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No joo.... oliskin... kunhan haaveilen... :cry: mutta jos joskus sattus taskunpohjalle jäämään rahhaa niin... :wink: nahkojen perään en niin haikaile, edellisen pirssin (tai se mikään edellinen kun tallissa vieläkin...) kyydistä nahkajakkarat löytyy... kylmät talvella ja kuumat/hiostavat kesällä. Ja tottakai 'skyhorse' kiinnostaa ne hepat sinne ylöskin... ei vaan sais olla alhaalta pois... :roll:

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

alfa 156 v6 kirjoitti:Ja tottakai 'skyhorse' kiinnostaa ne hepat sinne ylöskin... ei vaan sais olla alhaalta pois... :roll:
No chipillähän tulee joka paikkaan lisää. Ei kai se putki ainakaan alhaalta varasta mitään? Ite en ainakaan semmosta ole huomannu.

Laskeskelin, että vähintään 20 heppaa saisit chipillä ja putkella katista taakse. Vapaavirtaussuodattimen tietty voi vaihtaa, mutta hmm... jos ei CDA systeemeihin ala niin sama kait tuo on vaihella niitä normaalejakin suodattimia 20 välein. Se paneelisuodattimen vaihto vapariin omaa kait aika marginaalisen hyötysuhteen.

Kartiosta kyl tulee julman komeet imuäänet ja taaskaan en vaihtais vakiosysteemejä takas. Periaatteessa vaikea haikailla niiden perää ku olen poistanut jo niin paljon tauhkaa pellin alta, että kartio on ainoa vaihtehto.

Tuokin ois sit kokonaisuudessaan 1150€ juttu. Auto olis kyl sen jälkeen aivan eri peli. Siin olis WRX impullakin perässä pysyminen... siis sillä tämän vuoden mallilla!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Joo lähinnä noita nokka-akseleita meinasin että vievät alaväännöt pois yms.. tosin säätökysymyshän se, mutta molempia vaikea saada. Mutta kyllä lisää tenkua pitäs pellin alle saaha. pirssi tuntuu uskomattoman laiskalta tallissa olevaan turboon verrattuna, vaikka massat samat ja tehoeroa ei olekkaan kuin 40 hv... (väännössä tosin ero 150Nm :wink:) Tosin tuolta löytys kyllä lääke nuhasuuteen... http://www.novitec.net/shop/kompinfo.htm :silly:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Älä siitä alakierrosten väännöstä murehdi, onhan sulla Alfassa vaihteet. Henk. koht. olen kyllä sitä mieltä vapari ja jyrkkä nokka akseli on paljon kivempaa kuin kompressorit.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Hmm... makuasia sano koira kun muniaan nuoli... :silly: ei sitä aina viiti olla pykältämässä... ja se on hienoo kun motarillakin auto herää ennen 160km/h:n nopeuksia kunnolla.. :wink: Vähän kyllä jo oottelin että millon tulee ensmäinen pienempien vaihteiden esittelijä.. :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:Ja tottakai 'skyhorse' kiinnostaa ne hepat sinne ylöskin... ei vaan sais olla alhaalta pois... :roll:
USA ei viime aikoina ole kansakuntana juuri loistanut, mutta ovat sentään keksineet ainakin yhden totuuden: There's no substitute for cubic inches. Ja sama härmäläisittäin: Laita isommat mukit. Autodeltan mäntä/putkisarja sisään niin pitäisi tuleman ihan "oikeata" voimaa. Nenäkeppejä vaihtamalla voi sitten kompensoida sen kasvaneen alaväännön veks :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Laita isommat mukit. Nenäkeppejä vaihtamalla voi sitten kompensoida sen kasvaneen alaväännön veks
Hyvä idea!

Makuasioita. Minulle sopii kuitenkin paremmin pieni mutta pippurinen Alfa. Uusista malleista puheen ollen näkisin mieluusti kevyempiä autoja ennemmin kuin alati kasvavia sylinteritilavuuksia ja korin massoja. No tietenkin sitten lisäksi autoon pitäisi mahtua perhe ja tavarat, että on siinä haastetta autosuunnittelijoille kerrakseen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HR kirjoitti:Minulle sopii kuitenkin paremmin pieni mutta pippurinen Alfa.
Samaa mieltä, ei tämä 155 niin innosta, vielä pappaviritteisenä vääntökoneena niin jää kaipaamaan 33:sta. Josko joksus vielä laittaisi 33 16V:n ja siihen se kompressori.. 8)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti:
HR kirjoitti:Minulle sopii kuitenkin paremmin pieni mutta pippurinen Alfa.
Samaa mieltä, ei tämä 155 niin innosta, vielä pappaviritteisenä vääntökoneena niin jää kaipaamaan 33:sta. Josko joksus vielä laittaisi 33 16V:n ja siihen se kompressori.. 8)
hommaa siihen nyt se chippi :crazyeyes: niin mieli alkaa varmaan muuttua
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti:hommaa siihen nyt se chippi :crazyeyes: niin mieli alkaa varmaan muuttua
Tulossa on kunhan saan varmistuksen että toimii ja kannattaa ostaa. Kattoo sitten miten sen kikkailee :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HR kirjoitti:Uusista malleista puheen ollen näkisin mieluusti kevyempiä autoja ennemmin kuin alati kasvavia sylinteritilavuuksia ja korin massoja.
Niinpä, kyllä ylipaino helposti syö iloa, ainakin autossa :wink: Pitäisi saada joku ultrakevyt Caterham kesäiltapäristelyyn ja radalla kiusattavaksi, mutta en kyllä välttämättä haluaisi hoitaa sillä jokapäiväisiä ajoja. Pidemmille matkoille voisi sitten olla joku nelipyöräinen nojatuoli.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Niin jospa saisi vaimon suostumaan että Clio vaihdettaisiin 33:een tai Sprintiin, jos sellaisia vielä jossain on, vaan eipä taida oikei vanhasta alfasta innostua.

Voisi kyllä tietenkin ajella kakkosautolla itsekkin mutta kun paremman puoliskon mielestä 155 on hankala pakitettava ja kaasupoljinkin on hirmuisen kankea, mitä suuresti olen ihmetellyt, kun se minua tottelee ihan kevyesti.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

HR kirjoitti:Niin jospa saisi vaimon suostumaan että Clio vaihdettaisiin 33:een tai Sprintiin, jos sellaisia vielä jossain on, vaan eipä taida oikei vanhasta alfasta innostua.

Voisi kyllä tietenkin ajella kakkosautolla itsekkin mutta kun paremman puoliskon mielestä 155 on hankala pakitettava ja kaasupoljinkin on hirmuisen kankea, mitä suuresti olen ihmetellyt, kun se minua tottelee ihan kevyesti.
kyllä alfan sprint olisi kova sana..voi vain hyvät olla jo hieman hakusessa...
eikä tuo 33:n ole myöskään mitenkään paha jos vain hyvän löytää.... :)

Vastaa Viestiin