156 v6 kulunut virtalukko

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

156 v6 kulunut virtalukko

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Eli katsastus spedeltä tuli korjauskehotus virtalukosta kun avain lähtee pois auton käydessä..eli käykö muista virtalukko?tiedän tämän avaimen sirun ja ecun mutta miten se homma menisi?
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 156 v6

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

käsittääkseni ilmeisesti haitat ei liiku kunnolla tai kaipaa putsauksen mutta mitä jos antaisi avaimelle hieman hammeria? niin tulisi leveämpi..miltä kuulostaa
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 156 v6

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Tai sitten suutarilta uusi avain ja pitää sen vanhan avaimen antennin lähellä.Ellei siirrä vanhasta sirua uuteen.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 156 v6

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Uusi lukon pohja niin ei tarvitse avaimia uusia. Välttämättä homma ei parane uusillakaan avaimilla kun lukon pohjan haitat kuluvat /menevät rikki.
´00 Carismassa oli juuri kesällä meillä sama homma. Töineen Mitsuun pohjan vaihto liikkeessä 150 € ( Pohja kiinni kannattomilla ruuveilla-> vaatii hitsiä avaukseen eli ei oikein DIY -hommia)

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 v6

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei se pohja taida tuohon juurikaan vaikuttaa, vaan se lukkosylinteri, niin kuin Dio Natale sanoi itsekkin.

Jos ei ole hitsi laitteita, niin kannattomat pultit saa myös irti jos on rälläkkä ja sopivan pieniin tilaan menevä terä -> Tulee kannattiomista pulteista tasapää ruuvit 8)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 v6

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

DaViega kirjoitti:Ei se pohja taida tuohon juurikaan vaikuttaa, vaan se lukkosylinteri, niin kuin Dio Natale sanoi itsekkin.

Jos ei ole hitsi laitteita, niin kannattomat pultit saa myös irti jos on rälläkkä ja sopivan pieniin tilaan menevä terä -> Tulee kannattiomista pulteista tasapää ruuvit 8)
Toinen on porata sopivan kokoinen reikä ja ottaa pultti irti vastakierretapilla.
Huom! Ei turata halpahallin 2 € tappisarjalla vaan ihan oikea tapilla vaikka IKH / yms kaupasta

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 156 v6 kulunut virtalukko

Viesti Kirjoittaja Abarth »

...tai lyö terävällä talttamallisella tuurnalla loven ruuvin kantaan.

Lukkopesän voi viedä lukkosepälle putsattavaksi/fiksattavaksi ja sen lisäksi uusi avain, niin voi alkaa toimimaan.
Vaan eipä ne aina pysty noitakaan korjaamaan. Yrittää kannattaa kuitenkin.

Vastaa Viestiin