Fundeerasin tässä kunnon harrasteauton hankintaa, kun tuo JTD ei ole kaivannutkaan muuta kuin normihuoltoa ja ajoa.. jotakin mielenkiintoista voisi vähän rassatakin.
VW Kuplan jälkeen ( oli 20 v harrasteautona) takaveto kiinnostaa jälleen, joten hyväkorinen takaveto-Alfa haussa pikku hiljaa, ja kerään tietoa ja osaamista mahdollisiin korjauksiin ja varaosahankintoihin.
Mitä yhteistä on 116-malleilla ( Alfetta, Gt, GTV, Giulietta, Sei, 75 ja 90) paitsi pohjalevy ? Joku väitti ovien olevan samoja, samoin etuistuimet menisivät heittämällä autosta toiseen ... ? Entä tekniikka alustassa ? Vaihdelaatikot ? TC-moottorit ?
Joku osaaja voisi jatkaa samojen komponenttien listaa :
- pohjalevy ja akseliväli
terv. JT
Transaxel-Alfojen yhteiset osat ?
Valvoja: Moderators
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4320
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Transaxel-Alfojen yhteiset osat ?
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Transaxel-Alfojen yhteiset osat ?
Käsittääkseni teknisesti nuo listaamasi autot ovat periaatteessa samoja, poislukien Sei jossa vaihteisto on perinteiseen malliin moottorin jatkona. Eroja on ainakin vääntösauvojen paksuudessa, vaihteensiirtäjässä, akselivälissä ja sen myötä kardaanissa mutta muuten tekniikan pitäisi olla periaatteessa vaihtokelpoista.
Kaikkia moottoreita ei ole saanut kaikkiin malleihin, esmes Alfettaa, Alfetta GT:tä ja Giuliettaa ei saanut koskaan kutoskoneella eikä GTV:tä, Giuliettaa, 75:sta tai 90:ä 1750:llä ja turbo oli yleisesti mallistossa vain 75:een. Mutta näitäkin voi omatoimisesti vaihdella jos vaan konepelti mahtuu kiinni.
Kaikkia moottoreita ei ole saanut kaikkiin malleihin, esmes Alfettaa, Alfetta GT:tä ja Giuliettaa ei saanut koskaan kutoskoneella eikä GTV:tä, Giuliettaa, 75:sta tai 90:ä 1750:llä ja turbo oli yleisesti mallistossa vain 75:een. Mutta näitäkin voi omatoimisesti vaihdella jos vaan konepelti mahtuu kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Transaxel-Alfojen yhteiset osat ?
Ei taida käydä mitkään ovet ristiin.Jiitee kirjoitti: Joku väitti ovien olevan samoja
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Paikalla
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-75- ... ietta.html
Tuo helpottaisi Giuliettan entisöijää aika kivasti...
Jos otetaan esimerkiksi 2,0 TC-kone niin taitaa sama mylly käydä koko sarjaan Alfetasta 75:seen..
tämäkin olisi mukavaa.
JT
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4320
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Transaxel-Alfojen yhteiset osat ?
Täällä väitetään, että 75:n ovet käyvät Giuliettaan...Jakke kirjoitti:Ei taida käydä mitkään ovet ristiin.Jiitee kirjoitti: Joku väitti ovien olevan samoja
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-75- ... ietta.html
Tuo helpottaisi Giuliettan entisöijää aika kivasti...
Jos otetaan esimerkiksi 2,0 TC-kone niin taitaa sama mylly käydä koko sarjaan Alfetasta 75:seen..
tämäkin olisi mukavaa.
JT
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Transaxel-Alfojen yhteiset osat ?
Paljon mahdollista että käyvät, 75 kun on kai periaatteessa Giuliettan facelift.
Koneet periytyvät paljon kauempaa kuin Alfettasta, Nord-moottori kun lanseerattiin siinä alkuperäisessä Giuliettassa jo vuonna 1954 ja kakstonninen versiokin esiteltiin vuonna 1971. Tuskin muutkaan tekniikan osat tekevät kasari-Giuliettan rakentamista hankalaksi mutta luulen että korin osat voivat olla kiven alla. Alkaa varmaan olla luettelemistasi malleista harvinaisin jos Seitä ei oteta lukuun.
Koneet periytyvät paljon kauempaa kuin Alfettasta, Nord-moottori kun lanseerattiin siinä alkuperäisessä Giuliettassa jo vuonna 1954 ja kakstonninen versiokin esiteltiin vuonna 1971. Tuskin muutkaan tekniikan osat tekevät kasari-Giuliettan rakentamista hankalaksi mutta luulen että korin osat voivat olla kiven alla. Alkaa varmaan olla luettelemistasi malleista harvinaisin jos Seitä ei oteta lukuun.
- Epäkelpokeräilijä -
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Transaxel-Alfojen yhteiset osat ?
Juu no toi voi olla mahdollista. Seison korjattuna.Jiitee kirjoitti:Täällä väitetään, että 75:n ovet käyvät Giuliettaan...Jakke kirjoitti:Ei taida käydä mitkään ovet ristiin.Jiitee kirjoitti: Joku väitti ovien olevan samoja
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-75- ... ietta.html
Tuo helpottaisi Giuliettan entisöijää aika kivasti...
Jos otetaan esimerkiksi 2,0 TC-kone niin taitaa sama mylly käydä koko sarjaan Alfetasta 75:seen..
tämäkin olisi mukavaa.
JT
90:n ovet on taas aikas tavalla erilaiset, eikä Alfettan ovissakaan ole ainakaan samanlaisia pokkauksia.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo