Ajoneston ongelma 156:ssa.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Ajoneston ongelma 156:ssa.

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Näistähän löytyy kyllä aiheita niin pirusti, mutta nyt en löydä millään esim sitä ketjua jossa oli esim kuva siitä liittimestä joka lähtee virtalukon "antennilta"?

Eli ajonesto kiukuttelee tosi ärtyisänä nyt. Mullitellut toista viikkoa. Lähtee käyntiin sillä about sadannella yrityksellä ja käy niin huonosti että melkein sammuu tyhjäkäynnillä. Sitten jos annan sammua/sammutan koneen niin avaimen kuva odottaa mittaristossa seuraavaa käynnistyskertaa :x Ainoastaan kolmesti lähtenyt nätisti käyntiin tänään tuon shown jälkeen.

Jostain ketjusta bongasin vision että akun huono kunto olisi syynä tuohon. Niinpä kävin mittauttamassa jännitteen akusta tänään ja latausjännite on kuulemma ok mutta akku itsessään pitää virran huonosti. Noh, ajattelin että kolmatta vuotta vanha Snajderin akun voisi kyllä uusia mutta eipä tuo nyt auta ainakaan ajoneston esiintymiseen! Yksi vika tosin poistui, puhallin ei enää huopaa sivuvilkun tahtiiin :lol:

Onko jollakulla kuvamateriaalia tuosta edellämainitusta liittimestä jollaista etsiä, ja mistä? Onko jotain muuta mitä voisi kotikonstein yrittää selvittää? Googlella en saanut mitään selkeää silmieni eteen, joskin oikealla sanallakaan osaan etsiä infoa :|

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ajoneston ongelma 156:ssa.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ota rattimuovit irti ja seuraa johdinta joka lähtee antennilta, boksihan on muistaakseni sulakerasian yläpuolella .

Ajonestohan ei pitäisi vaikuttaa itse käyntiin vaan käynnistykseen, sen voi ohittaa syöttämällä viisi numeroisen koodin auton mukana tulevasta koodikortista. Huono tyhjäkäynti taas johtuu todennäköisesti jostain muusta.

Pelkkä avaimen kuva saattaa viitata esim. pa-pumpun releeseen, myös suihkutuksen merkkivalo pitäisi palaa ja kun painat kaasun pohjaan ja pidät sielä, sammuuko ja kun nostat jalan kaasulta alkaako hetken päästä suuttimen kuva vilkkumaan, silloin vika olisi ajonestossa ja mahdollista syöttää ohituskoodi.

Maadoitusvika voisi myös olla kyseessä.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ajoneston ongelma 156:ssa.

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Ite juttu on tuossa:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 6&start=50

...mutta ite kuvat ovat valitettavasti karanneet bittiavaruuteen. Mutta antenni on aivan helposti nähtävillä, kun ruuvaat vain sen ohjauspylvään muovisuojuksen pois paikoiltaan. Sen jälkeen se on jo näkyvillä, pyöreä musta muovirengas virtalukon ympärillä, johon menee johdot. Ja itselläni se ainakin irtosi ihan vetämällä, ei ollut mitenkään "lukittu" virtalukkoon kiinni.

Pistä privaa vielä jos haluat fotoja, voin pistää sähköpostiin. Mutta selvität asian kyllä sen muovin avaamallakin. Sitä en sitten osaa sanoa, korjaantuuko itse ongelma antennia hiplaamalla...

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Ajoneston ongelma 156:ssa.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Tuossa tuo kuva. Ja kuten VMTD jo mainitsikin niin ajonesto ei vaikuta käyntiin vaan käyntiin lähtemiseen. Immo-boksi kysyy antennin kautta avaimesta koodia, jos koodi on ok niin tieto menee siittä taas eteenpäin eculle joka antaa sytytykselle ja bensansyötölle luvan toimia. Auton jo käynnistyttyä ei siis enään kysele avaimelta mitään.

Antennin liitin pois ja takaisin toimii yleensä, vähän hapettumaa liittimessä. Contact Cleaneriä kun laittaa niin sitten ainakin pitäisi helpottaa. Itsellähän oli ajoneston ohjainlaite viallinen eikä tehdas toimita uutta varaosaa, ja sitäkun ei saa otettua mistävaan autosta :evil: Avain, immoboksi ja ecu on naitettu kaikki yhteen. Eli jos vaikka immoboksi on hajalla niin toisesta autosta ecu,boksi,avain-virtalukkosysteemi ja lukkopesät vielä kaupanpäälle vaihtoon.. :roll:
Liitteet
13122009072.JPG
13122009072.JPG (80.75 KiB) Katsottu 1843 kertaa
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Ajoneston ongelma 156:ssa.

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Liitintä renkuttamalla vaiva loppui, vihdoin ja viimein. Oli aika piukassa paikassa tuo liitin ison miehen itseään väännellä tuolla jalkatilassa :lol:

Sitten seuraavaksi keskittymään tyhjäkäynnin ongelmaan. Tänään havaittu uusi oikku kylmänä käynnistäessä: ykkös startilla auto sammuu (niinkuin melkein aina). Kakkos startilla kierrokset jää 1500rpm ja alkaa melko hitaasti laskea tasan tonniin. Jos en odota kierrosten tasaantumista, voi ajossa alkaa ekalla suoralla nyppimään ajo tasakaasulla..

Vastaa Viestiin