159 ilmastointilaitteen sirkkeliääni

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
permaat
Viestit: 45
Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Kempele

159 ilmastointilaitteen sirkkeliääni

Viesti Kirjoittaja permaat »

Autoni Ilmastointilaite (automaattinen) ääntää ilkeästi päällä ollessaan. Ääni tuntuu nousevan kierrosten kasvaessa. Melu tuntuu kuuluvan keskikonsulista kuljettajan puolelta. Itse kyllä yleensä ajan, joten tämä voi pelkkää mutua.

Käytin auton ilmastointihuollossakin (pelkästään aineen mittaus+lisäys). Aika vähän ainetta tarvi lisätä. Tämä ei kuitenkaan muuttanut tilannetta. Mitähän tuolle voisi tehdä. Ilmastointilaite itsessään toimii, mitä nyt välillä innostuu pukkamaan turhaa lämmintä kabiniiniin (Italialaista tempperamenttia ?!? :twisted: )

Kyseessä lienee kuitenkin jonkin sortin tyyppivika, sen verran foorumeilla aiheesta on keskusteltu. Mitä toimenpiteitä voisi kokeilla?

himik
Viestit: 61
Liittynyt: 14 Loka 2003, 14:37
Car(s): 159 2.2, Fiat Stilo 1.4 2D
Paikkakunta: tre

Re: 159 ilmastointilaitteen sirkkeliääni

Viesti Kirjoittaja himik »

Mulla tuo sirkkeliääni loppui kun vaihdettiin ilmastoinnin murtuneet letkut ja lisättiin järjestelmään hukkuneet kylmä-aineet.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: 159 ilmastointilaitteen sirkkeliääni

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Samaa sirkkeliääntä oli edellisessä ferrarissani, tuli pelkääjän puolelta jossa ilmastoinnin kompressori sijaitsi. En korjauttanut mutta foorumilla oli juttuja kompuran laakerivioista paljonkin, myös mangneettikytkin jäi joillakin kantamaan aiheuttaen tuota ääntämistä.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: 159 ilmastointilaitteen sirkkeliääni

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Spekulaatiota on myös aiheuttanut paljonko kylmäainetta täytyy laittaa. Mulla lukee konepellin sisäpuolella 460g ja Automilano oli sitä mieltä, että 550g on oikea määrä. 550 sinne laitettiin eikä mulla enää kuulunut sirkkelimäistä ääntä sen jälkeen, mutta oli vuodessa kadonnut noin 100g sitä ainetta. Edellinen täyttö Autokeskuksessa oli 460g.

Avatar
permaat
Viestit: 45
Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Kempele

Re: 159 ilmastointilaitteen sirkkeliääni

Viesti Kirjoittaja permaat »

Kolleegan kanssa oli aiheesta puhetta. Hänellä oli ollut vastaavanlainen ongelma omassa Volvossaan. Vika oli ollut magneettikytkimen laakerissa

Vastaa Viestiin