Ummikko GTV:tä ostamassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja m.sa »

peksu kirjoitti:"tallista löytyy talvikäyttöharrasteena oleva ja vakiona 5,9s 0-100 km/h välin taittava auto"

Tämän kriteerin täyttää myös Subaru Forester XT; ei siihen tarvita mitään saksanseisojaa :wink:
Mut Subarussa ei ole vitoskonetta.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Rasvis kirjoitti: Omistajan niin halutessa ei mekatsu päässyt käsiksi hanskalokeron tai takakontin sisältöön.
Joo ei ruumiit löydy jos tulee jotain huoltohommaa... :lol:

Avatar
Polforea
Viestit: 11184
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Polforea »

m.sa kirjoitti:Mut Subarussa ei ole vitoskonetta.
Viispyttynen bokseri olis kieltämättä mielenkiintoinen näky :D.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Polforea kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Mut Subarussa ei ole vitoskonetta.
Viispyttynen bokseri olis kieltämättä mielenkiintoinen näky :D.
Noista pytystä tuli mieleen kun auttelin kaverian kuormurin öljynvaihdossa.
Laskin pyttyjä ja niitä oli 6 molemmin puolin, mutta etupellissä luki V10?
Ne kaks viimosta pyttyä olivat kopressorikäytössä, jarruja varten :shock:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Polforea kirjoitti: Meinasin jo sanoa että haistan urschaan, mutta vakiona alle 6s voisi kyllä viitata enempi pikkukoppaiseen ääskaksiseen, joten veikataan sellaista. Äkkiseltään luontevan kuuloinen valinta talvelle, jos GTV on kesälle - coupe ja coupe, q ja etuveto.
Jeps, S2 Coupe on talvikäyttöharrasteena. Sattuu molemmissa autoissa olemaan vielä sama värimaailmakin, punaista ja mustaa.
Polforea kirjoitti:Olisiko tälle juuria saman mallisarjan (916) Spiderin olemassaolosta, eli halutaan saada avausnappi jonnekin piiloon, ehkä jopa lukittavissa olevan(?) luukun taakse. Erään brittivalmistajan tuotoksissa (ainakin osassa) vastaavan napin löytää "B-pilarista" eli ovenkarmista - pitää olla sekä sähköt päällä että ovi auki, jotta takaluukun saa auki. Takaluukku kun on avossa ainoita turvallisen oloisia paikkoja jättää vähänkään tavaraa autoon.
Voi olla että tuo on syynä, tosin jos sama ominaisuus on myös Lankisessa ja 164:ssä niin kaipa sille jokin syy on. Aikoinaan meidän vuoden 1986 VW Jettassa oli jo takakontin lukko joka toimi seuraavasti:
lukkopesä vaaka-asennossa: keskuslukitus ohjaa eli kun auto auki, takakontti aukeaa napista painamalla
lukkopesä pystyasennossa: takakontti aina lukossa vaikka kuinka painelet nappia
lukkopesä 45 asteen kulmassa oikealle avaimella käännettynä: vain takakontin lukko aukeaa

En tiedä miksi tuollainen logiikka ei ole kelvannut Luigille. Ehkä siksi että takakonttin ei ole haluttu tehdä mitään painiketta jolla luukun saa "pompautettua" auki. Jotenkin vaan kun tuollaiseen on tottunut näissä saksanpa*koissa (saanko nyt hyväksynnän foorumilta?) niin tuo hanskalokeroon piilotettu nappi on ihmetyttänyt (ja välillä ärsyttänyt) kovastikin. Toki luukun saa avaimella auki, ensin vaan kääntää Alfa Romeo -lätkän sivuun ja avaa sitten avaimella.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Saksalaistuneessa 159ssähän tuollainen nappula löytyis. Ei muuta kun värkkäämään. :drinking:

http://www.ebay.de/itm/Emblem-Alfa-Rome ... 58a198b5ba" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onkos tuo kytkimellinen badge samalla halkaisijalla kuin esmes 156:n takaluukun embleemi? Varmaan pieniä peltitöitä teettäisi kuitenkin mutta olisi erittäin fiksu modi, kauppakassia paksiin nostaessa ärsytti aina kun luukkua oli hankala saada auki laskematta kassia kuraiseen maahan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Wile E. Coyote kirjoitti: Olethan jo katsonut FAQ osion oleelliset osat?
Itselläkin tosiaan GTV haaveissa, vaan eihän sille ole mitään faqqia?? Foorumisofta on muuten himppasen hanurista, kun 'gtv'-haulla ei näytä mitään. Ilmeisesti liian lyhyt kirjainyhdistelmä...

Ja kumpiko mylly on absoluuttisesti parempi 3.0 V6 vai 2.0 V6 turbo? Kulutuksesta viis, harrastepelissä. Viekööt vaikka kaiken mitä tankkaa!
8)

Ja tää Clarksonin vuodatushan sitten helpotti toooosi paljon mun gtv-kuumetta. Kevääseen kuitenkin ajattelin odotella. Tai siis mun lompakko ajatteli odotella.
:(
http://youtu.be/rUGUyHEODjU

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

wekkuli kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti: Olethan jo katsonut FAQ osion oleelliset osat?
Itselläkin tosiaan GTV haaveissa, vaan eihän sille ole mitään faqqia?? Foorumisofta on muuten himppasen hanurista, kun 'gtv'-haulla ei näytä mitään. Ilmeisesti liian lyhyt kirjainyhdistelmä...

Ja kumpiko mylly on absoluuttisesti parempi 3.0 V6 vai 2.0 V6 turbo? Kulutuksesta viis, harrastepelissä. Viekööt vaikka kaiken mitä tankkaa!
8)

Ja tää Clarksonin vuodatushan sitten helpotti toooosi paljon mun gtv-kuumetta. Kevääseen kuitenkin ajattelin odotella. Tai siis mun lompakko ajatteli odotella.
:(
http://youtu.be/rUGUyHEODjU
Noh, 2.0v6:sessa on ihan kivasti viripotentiaalia ja jos tykkää turbokoneista vielä kaupan päälle niin onhan se kokemus sinäänsä. On kuitenkin rehellisyyden nimissä todettava ettei se ole mikään kovin luottopannu alfan historiassa vaikken tosin ole yhtään 3.0:aa vielä omistanut.
En tiedä miten 3.0:ssa mutta 2.0:ssa pitää säätää venttiilit käsin ja suurimpia juttuja koneessa on mitä foorumiltakin saa lukea niin yläkerran pettäminen niin että venttiilikupeista ja nokasta sulaa matskua jossain välissä pois ja teettää aika arvokasta remppaa, näin kävi minullekin. Lisäksi uskomattoman vittumainen oli saada päästöistä lävitse eli piti aina kikkailla leimalle vaikkei mulla edes kummost viriä ollu koneessa (Lastu, kisakatti+suoraa putkea ja filsu lähinnä) Öljystä on hiton kranttu ja polttikin ihan kohtuullisesti ölppää. Sillon kun mulla oli vielä V6tb niin sen huollattaminenkaan ei ollut kovin mutkatonta, delta ei tuntenut konetta ja väitti ettei GTV:ssä ole edes sitä pannua :D Ajelin sitten remminvaihtoonkin pietarsaareen. Tietysti näitä on tuotu sen jälkeen enemmän kun mulla oli tietääkseni ensimmäisiä tämän maan V6 turboja mutta ei se kovin yleinen silti ole vaikkakin tietotaito on lisääntynyt. Hieno kone silti luonteeltaan ja kertaakaan ei tielle jättänyt.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Pikkasen OT, mutta väliin yksi viesti otsikolla "Ummikko Spideria ostamassa". On alkanut olemaan rahalle sen verran monta reikää, että pitäisi vaihtaa kallis leikkikalu pikkusen halvempaan. Näin ollen Porsche sais lähteä ja tilalle ruvennut miettimään vakavasti otettavana vaihtoehtona 90-luvun lopun Spideria (916?). Kokemusta nyt on jo vähäsen 156- ja 166-osastolta, TS:stä ja bussosta. Mitä tuommoisesta kannattaa tietää ostotilanteessa ja muutenkin?

- alusta vissiinkin hyvin pitkälle 156:n osilla, ellen ole ihan täysin hakoteille johdatettu (?)
-tästä johtuen tukivarsia saanee ainakin etupäähän varautua vaihtelemaan silloin tällöin
-millainen ruostumaan? itsellä tosiaankin tarkoitus hommata vehjas ihan vain kesäkäyttöön mutta onhan näillä joku huima saattanut tykittää loskassakin?
-katon kunto varmastikin... en suostu uskomaan huokeaksi.
-tavaratila käsittääkseni aika olematon. Paljoon ei olekaan tarve, mutta koira pitäisi mukaan saada, laatikossaan tietysti.
-jotain muuta, mitä?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
E: katselukierroksen arvelin aloittaa tuosta: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/spider/5853837" onclick="window.open(this.href);return false;
Äkkiseltään hinta, kilometrit yms. huomioiden, ilmoitus kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. Tosin, jos joku asia kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, sitä se yleensä juuri on...
Liitteet
Rontti kyydissä.jpg
Rontti kyydissä.jpg (156.64 KiB) Katsottu 3090 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

916-koppaiset ovat sukua 155:lle ja etupään tuenta on käsittääkseni sen kanssa samanlainen. Takapäässä taas on itseohjaava monivarsituenta jota ei tietääkseni löydy muista malleista kuin GTV:stä ja Spideristä. Osien vaihtotiheyteen en osaa ottaa kantaa, omaani kun ei vaihdettu yhtään alustan- eikä juuri muutakaan palikkaa mutta se olikin hankintahetkellä "vasta" viisi vuotta vanha.

Spiderin takarontista ei ole kokemusta mutta GTV:ssä se on mallia olematon, olen aika varma että koiran koppa ei sovi luukusta sisään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Eipähän tuota koppaa ole tarkoitus takaluukkuun tässä tapauksessa tunkeakaan, saattais tulla elukkaparalla jonkun tyyppinern klaustrofobia. Eläimenkuljetustilaksi olin kaavaillut sitä takapenkkien paikalla olevaa tilaa. Ainakin kuvien perusteella näyttäisi siltä että saattais juuri ja juuri mahtuakin. (tai sitten juuri ja juuri ei)
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ehkä se siihen voisi niukinauki mennä. Etupenkillä olijat joutuisivat ehkä hieman tinkimään tilastaan ja ottamaan penkkejä eteenpäin ja myös kallistamaan. Sitten pitäisi kehitellä vielä jokin kiinnitysmenetelmä häkille. Tuon "takapenkin" alla on akkukotelo, joten sieltä löytyisi ehkä jotain, mihin saisi kiinnitettyä.. Häkki tulisi kyllä jonkin verran korkealle, joten kävisiköhän ajoviima koiralle?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Tokkopa tuota katto auki koiran kanssa kovin pitkiä reissuja tulisi heitettyä. Eikä tuo enää pane pientä viimaakaan pahakseen, kun riittävän kuumaksi menee. Porschessa laitoin pienen tupakansytytintuulettimen elukkaa tuulettamaan, kun ei ilmastointia ole ja tuo takaosa on melkoinen akvaario. Lähtökohtaisestihan tuo Spideri tulisi ihan omaan käyttöön, mutta silloin tällöin tulee tuolla synnyinseudulla käytyä pyörähtämässä (360km/suunta) jolloin nyt ei oikein elukkaa voi kotia jättää.
Onkos joku tuota stadin Spideriä käyny koettamassa tai onko jonkun foorumilaisen entinen? Voisiko olla kiinnostava muullakin tasolla kuin vain ensimmäisenä Spiderina mihin tulee istuttua ja tutustuttua muutenkin kuin kuvien kautta?
Mitenkäs tuo katto pelaa? Ymmärsin jostain, en muista mistä, että kattoa olisi täyssähköisenä ja käsin avattavana, vai olenko nyt ihan kujalla? Minkälainen eliniän odote tuolla kattosysteemillä yleensä on? Voisin kuvitella sen olevan ehkä kallein yksittäinen proggismahdollisuus noissa, jakohihnan lisäksi...
Rasvis: Milläs lailla tuo 155-etupää sitten eroaa esim. 156:n tai 166:n vastaavasta? Kestävämpi/herkempi, halvempi/kalliimpi? Muuten vaan erilainen? E: ai niin joo. en lukenut loppuun. "ei vaihdettu mitään...")
Sinällään ei huoleta maltilliset huolto/korjauskulut silloin tällöin kun vertaa noihin rataharrastekuluihin (1625€/rengaskerta)
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

-TTY- kirjoitti:Onkos joku tuota stadin Spideriä käyny koettamassa tai onko jonkun foorumilaisen entinen?
Halvin ja punainen "JTS"? Se on minun vanha. Parasta siinä on hinta. Auto oli myös varsin huoleton. Eipä sitä paljoa tarvinnut korjailla. Teknisesti auto on ehkä peruskuntoinen ja huonointa siinä on epäsiisti kunto. Avoauto on ihan kiva, mutta ei tuo muuten ole kovinkaan kummoinen ajella..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Selvä. Hyvä tietää tuokin. Tarkoitin kyllä linkin takana ollutta 3.0 V6:tta, mikä on jollain liikkeellä. Lähtökohtaisesti V6:sta etsin, mutta en kyllä ylenkatso tessuakaan jos tulee hyvä vastaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Yo. linkin Spideri käyty koeajamssa. Messevä laite. Jonkin verran vänkärin ovesta kuului jotain ylimääräisiä kolinoita, jotka hiljeni kun apukuski veti ovea kovemmin kiinni. Mutta ko. ominaisuus ei liene mitenkään epätavallinen. Tavaratilakin yllätti koollaan positiivisesti (on kyllä nähty monta isompaakin, mutta myös yksi pienempi). Katto oli hyvässä kunnossa, sisusta perussiisti. Konepellistä scudettan alaosa rikki, sais varmaan korjattua. Penkkien takaisen takatilan pienuus vähän harmitti, mutta minkäs teet? Mikä muka on realistinen vaihtoehto Spiderille?
Avoauton/kesälelun kuuluu olla myös hyvännäköinen, joten Escort/Golf/Astra/yms. voidaan suosiolla raakata pois.
Fiat Barchetta on kyllä hieno, pidän ulkonäöstä kovasti mutta pieni moottori ei ole oikein se oma juttu. Pitäisi sitä voimaa nyt edes jonkun verran olla.
Chrysler Le Baron? Yhden omistaneena, en koske enää ikinä...
Mazda MX-5? Jos pääsisi tuosta japanilais-epäluulosta yli, niin miksi ei? Ai niin, se teho.
Boxster/Z3/SLK/TT taas karkaavat hintaluokasta niin kauas, että eivät ole realistinen vaihtoehto.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

mx-5:sta saa kohtuu pienellä vaivalla kivasti potkua. Ottaa vaan urbokoneella.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Ei noita taida olla ainakaan tehtaalta turbolla lähteny. Tai ainakaan minun tietääkseni. Ulkomaillahan noihin on moni ainakin remmiahtimia laittanut, kai turbojakin, mut olisipahan taas omanlaisensa projektointi, eikä oikein se kustannustehokkuus täyttyisi jos pitäisi ruveta ensimmäisenä auton ostettua KKK:n kataloogia selailemaan :-D Kyllä se sielu on nyt myyty Spiderille, jos Porschelle löytyy ottaja eikä tule Ässäarvasta raaputettua päävoittoa.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

No joo, ihan maisemasta tämä viesti tulee, ilman kokemusta GTV:n turbosta tai 3,0- tai 3,2-koneesta, mutta itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen 2,0 TS:ääni vuodelta -95. En niinkään sen koneen suorituskykykyyn kuin fiilikseen ja ajo-ominaisuuksiin. Autoni on varustettu Eibachin alustasarjalla ja on niin äärimmäisen mukava ajaa että... Toinen kesäautoni; Fiat Coupe 2.0 20 v. Turbo kiihtyy niin maan perusteellisen nopeasti GTV.hen verrattuna, mutta kurveissa häviää ajonautinnossa. Eli, mitä tahdon sanoa, on, että 2,0 -konettakaan en pelkäisi; toki se kyllä kauneudessa 3,0:lle häviää.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1519
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ummikko GTV:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

En tässä Alfan 2-litraista tehottomaksi arvostellutkaan, lähinnä Mazdaa. Samaa sieltä, ei siihen hyvään fiilikseen sitä törkeätä tehoa välttämättä tarvitse. Edellinen possuni lukeutui juuri samaan tehokategoriaan ja ajo todellakin oli nautittavaa. Mutta silti, on siinä rajansa, 150hv on ihan sopiva mutta 115hv on taas mielestäni aika vähän. Pelkässä työmatka-ajossa (sisältää 28km asfalttista mutkapätkää :mrgreen: ) riittäisi ehkä sekin oikeilla ominaisuuksilla, mutta isommilla baanoilla alkaisi se voiman puute tuntumaan. Eli kyllä 156TS:n kokeneena, voisin kyllä tessunkin edelleen ottaa, mutta on siinä V6:ssa silti se jokin... Ja se suorituskyky on vähän lähempänä tuota tämänhetkistä hauskuutuslaitetta.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Vastaa Viestiin