156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Kesä 2013, 17:43
- Car(s): 156 1.8TS vm.00
Ex: 156 2.5 V6 vm.98 - Paikkakunta: Harjavalta
156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Terse! Ostettuani emännän kanssa 156 alfan riistohintaan, huomasin jakohihnan olevan ihan loppu. Heh, kilometrit sekä se maaginen 3 vuotta ovat tulleet täyteen. Aion vaihtaa hihnan kiristimineen, ohjureineen ja vesipumppuineen itse, kaverin kanssa.
Osaisiko joku fiksumpi antaa ohjeet miten vaihtaa tuo hihna. Ja ei, en käytä lukkopaloja. Tussinmerkit saa riittää. Asiallisia vastauksia, kiitos
Osaisiko joku fiksumpi antaa ohjeet miten vaihtaa tuo hihna. Ja ei, en käytä lukkopaloja. Tussinmerkit saa riittää. Asiallisia vastauksia, kiitos
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=51096" onclick="window.open(this.href);return false;
Suosittelen kyllä käyttämään lukkopaloja, on nimittäin ihan tarpeeksi vittumainen homma niiden kanssakin.
Suosittelen kyllä käyttämään lukkopaloja, on nimittäin ihan tarpeeksi vittumainen homma niiden kanssakin.
Paikalla
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Hampaankin heitto olisi ikävä asia, joten kyllä kannattaa lukkopalat.
Mites, onkos V6:ssa myös muovisia leluvesipumppuja, kuten Twinsparkissa? Kuulemma TS:ssä on myös kestävempiä muovisia vesipumppuja, mutten näistä tiedä..
Mites, onkos V6:ssa myös muovisia leluvesipumppuja, kuten Twinsparkissa? Kuulemma TS:ssä on myös kestävempiä muovisia vesipumppuja, mutten näistä tiedä..
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
No eihän se sit ole sen kummallisempi kuin muissakaan autoissa. Muovit pois jakopäästä, moniurahihna pois edestä ja sen käyttöpyörä irti kampiakselilta, merkit neljään nokkapyörään ja alapyörään, alapyörä irti (voi olla sit kunnolla kiinni - tähän 41mm hylsy, aukeaa ihan normaaliin suuntaan. Oikeasti järeä pulttipyssy jeesaa paljon, ei mitään halpakaupan mopoja), jakohihna pois, kiristin pois, ohjainrullat pois, vesipumppu pois.
Sit kasaat luonnollisesti uusilla osilla päinvastoin. Se jakohihnan automaattikiristin on vähän ahtaassa paikassa ja auttaa jos on kaveri mukana niin on helpompi säätää se kohdilleen. Äläkä kopauta nokkapyöriä irti nokista jos et käytä lukkopaloja.
Silti kyllä suosittelen lukkopalojen käyttöä, sillä muuten on hyvin vaikea saada jakoa kohdalleen. Ne ei paljoa maksa eikä paria tuntia enempää ota lisäaikaa. Samalla voit vaihtaa tulpatkin kun purat imusarjan ja venttiilikoppien kannet.
Kyl se VOI onnistua mut jos rempan jälkeen ihmettelet outoa tärisevää tyhjäkäyntiä ja entisestään noussutta kulutusta niin sit on 1-4 nokkaa enemmän tai vähemmän heilahtanut.
Sit kasaat luonnollisesti uusilla osilla päinvastoin. Se jakohihnan automaattikiristin on vähän ahtaassa paikassa ja auttaa jos on kaveri mukana niin on helpompi säätää se kohdilleen. Äläkä kopauta nokkapyöriä irti nokista jos et käytä lukkopaloja.
Silti kyllä suosittelen lukkopalojen käyttöä, sillä muuten on hyvin vaikea saada jakoa kohdalleen. Ne ei paljoa maksa eikä paria tuntia enempää ota lisäaikaa. Samalla voit vaihtaa tulpatkin kun purat imusarjan ja venttiilikoppien kannet.
Kyl se VOI onnistua mut jos rempan jälkeen ihmettelet outoa tärisevää tyhjäkäyntiä ja entisestään noussutta kulutusta niin sit on 1-4 nokkaa enemmän tai vähemmän heilahtanut.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Sait näköjään pari vastausta joissa ollaan samoilla linjoilla lukkojen suhteen.
V6 on myös muovisiipistä vesipumppua, uusi kannattaa siis varmistaa että on metallisiipinen.
V6 on myös muovisiipistä vesipumppua, uusi kannattaa siis varmistaa että on metallisiipinen.
Abarth 500 Esseesse
- Epezi
- Viestit: 7511
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Jos ajattelit tehdä ilman lukkopaloja niin jätä tekemättä
Lukkopalat saat vuokrattua täältä foorumilta tai vaikka Heikalta, muutamalla kympillä. Se on tuossa projektissa tyhmä paikka säästää.
^^V6:seen on ollut semmosella pakeliittipyörällä olevia pumppuja, mutta taitavat nykyään olla lähes poikkeuksetta metallivalua.
Jos uusit pumpun niin tilaa myös pumpun taakse tulevat o-renkaat. Ainakin Heikka tietää mistä on kyse ja osaa ne myydä.
Lukkopalat saat vuokrattua täältä foorumilta tai vaikka Heikalta, muutamalla kympillä. Se on tuossa projektissa tyhmä paikka säästää.
^^V6:seen on ollut semmosella pakeliittipyörällä olevia pumppuja, mutta taitavat nykyään olla lähes poikkeuksetta metallivalua.
Jos uusit pumpun niin tilaa myös pumpun taakse tulevat o-renkaat. Ainakin Heikka tietää mistä on kyse ja osaa ne myydä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Ainahan on riski, että varaosamyyjä myy muovisiipisen pumpun, mutta jos pyydät erikseen metallisiivillä, niin sellaisen melko varmasti myös saat.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Olen samaa mieltä kuin muut, lukkopalat kannattaa käyttää. Jos väkisin pitäisi vaihtaa ilman niin esim. Plastic Paddingin Kemiallinen metalli neljässä pienessä pussissa kun olet ykkös sylinterin OD löytänyt heittokellola. Silloin saat myös suht käyttö kelpoisia lukkopalat..
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: 156 2.5 V6 Jakohihnan vaihto
Juu kannattaa olla lukkopalat! itse tein ilman ja oli ihan hanurista. Eipä sitten pitänytkään omat "lukot" jne. Eli tuli sitte vähän enempi tekemistä. Nii piti vielä kirjottaa et kyllä sen jaon saa kohillee, jos sattuu käymään vahinko, mut on aika tarkkaa ja viddumaista puuhaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"