Talvella vaihdettiin 156 v6:een (vm98) kytkimen työsylinteri, joka alkoi vanhuuttaan vuotamaan.
Kuukauden aikana on kahdesti parkkipaikalla jäänyt kytkinpoljin pohjaan. Piti nostaa kädellä ylös.
Muuten kytkin toimii ok. Nyt tänään se on jäänyt jo ajossakin useamman kerran pohjaan.
Kokeilin pumpata sitä useasti. Kun tein pumppausta oikein hitaasti tuli esiin ilmiö, jossa poljin ei nousut ihan ylös,vaan alkoi sen jälkeen itsestään painumaan pohjaan jääden sitten sinne. Mikä olis veikkaus, onko järjestelmässä ilmaa? (ilmattiin huonosti silloin työsylinterin vaihdon yhteydessä)
vai onko ongelma pääsylinterissä? Kytkinneste ei säiliöstä vähene.
Ei viitsisi ihan summassa pääsylinteriä vaihtaa, kun maksaakin jonkun verran.
Taas kytkinpolkimesta
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Taas kytkinpolkimesta
Helpoin (halvin) tapa aloittaa vianhaku , ilmaat kytkimen kunnolla uudestaan.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Taas kytkinpolkimesta
^ Juuri noin tehtiin. Pulloon virtasi mustaa paskaa ja runsaasti kuplia. Kun nesteen väri kirkastui ja kupliminen loppui lopetettiin kytkimen ilmaustoimenpide. Ainakin nyt kytkin toimii hienosti. Olin viime syksynä vaihdattanut uudet jarrunesteet, mutta luuloistani huolimatta, ei näköjään kytkimen putkistoissa olevaa nestettä oltu vaihdettu. Kytkin työsylinterin vaihdossa oltiin ns. vasta-alkajia, eikä perusteellista ilmausta tullut tehtyä. Kaverilla kun oli käsitys, että kytkin ilmautuu ajan oloon itsestään. Kuulemma bemareissa niin tapahtuu?
Nyt tuntuu vaihteetkin menevän herkästi päälle. Laitoin aamulla vetonarun kytkinpolkimeen, jolla sain sen sitten tarvittaessa ylös. Sen verran olen epäluuloinen, että naru saa olla vielä huomisenkin. Tuntuu muuten olevan noi kytkimen pääsylinterit hakusessa.
Nyt tuntuu vaihteetkin menevän herkästi päälle. Laitoin aamulla vetonarun kytkinpolkimeen, jolla sain sen sitten tarvittaessa ylös. Sen verran olen epäluuloinen, että naru saa olla vielä huomisenkin. Tuntuu muuten olevan noi kytkimen pääsylinterit hakusessa.
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Taas kytkinpolkimesta
Hehheh , vaikka olis bemari tai jopa mersu niin kyllä ne kytkimet silti joutuu ilmaamaan
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Taas kytkinpolkimesta
Olipa hyvä että jätin polkimeen vetonarun! Heti aamulla muutaman kytkinpolkimen polkaisun jälkeen se jäi alas. Tilasin uuden pääsylinterin ja se vaihdetaan perjantaina.
Polkimen liikealueella tuntuu hiukan narinaa ja vaste polkimen syliterissä tuntuu epämääräiseltä.
Eiköhän ongelma rauhoitu pääsylinterin vaihdolla. Siihen asti on vaan tarvittaessa vedettävä narusta, kuin tampax mainoksessa aikoinaan. ))
Polkimen liikealueella tuntuu hiukan narinaa ja vaste polkimen syliterissä tuntuu epämääräiseltä.
Eiköhän ongelma rauhoitu pääsylinterin vaihdolla. Siihen asti on vaan tarvittaessa vedettävä narusta, kuin tampax mainoksessa aikoinaan. ))
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Taas kytkinpolkimesta
Seppälän Autokulma vaihtoi varaosamaailman toimittaman kytkimen pääsylinterin hiukan etuajassa, siis jo tänään. Tosin jouduin alfani sinne päivällä jo viemään kun kytkinpolkimen käyttö muodostui vetonarusta huolimatta hirveäksi. Poljin meni pohjaan välillä aivan itsestään. Ja kykimen irroittaminenkin oli sattuman kauppaa. Sai suitsesta nykiä kuin raviohjastaja. Nyt on sylinteri vaihdettu ja kaikki taas kunnossa!
Olikos se sittenkin Terhi-perämoottori mikä mainosti että vedä narusta ja nauti kesästä? Vaiko Terhin ja Tampaxin yhteismainos?
Olikos se sittenkin Terhi-perämoottori mikä mainosti että vedä narusta ja nauti kesästä? Vaiko Terhin ja Tampaxin yhteismainos?