Ostaisinko 147:n?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Seinäjoen Rinta-Joupilla on ´08 147 Collection 39 tkm ajettuna ja hinta vajaa 11 tkm.... En ole vielä ehtinyt katsomaan mutta hinta ja kilometrit kutkuttavat.

Kysymys: Miksi en ostaisi? Ja miksi ostaisin hieman kallimman ja enemmän ajetun GT:n? Tarkoitus on vaihtaa noin 100 tkm ajettu ´04 156 alle 50 tkm ajettuun uudempaan Alfaan.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/5123916" onclick="window.open(this.href);return false; ai tää vai?

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja KJS »

Itse taitaisin kuitenkin päätyä mieluummin TS-koneiseen 147:aan, kuin JTS-koneiseen GT:hen.
Alfaholismia vuodesta 2001

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Juuri tuo 147 on kyseessä. Reilu 60 tkm suht huoletonta ajoa takana JTS-koneisella 156:lla (pari lamda-häiriötä) on luonut hyvän luottamussuhteen tuohon myllyyn eikä sen ominaisuuksissakaan ole ollut moittimista. TS-koneesta ei ole kokemusta kuin kuulopuheista.

Vierastan myös hieman tuollaista pystyperäistä kun olen enempi sedan(sedän)-miehiä. Tuollainen perinteisempi coupehan on liki sedania...

Rasa
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Rasa »

Mulla on samanlainen 147 enkä voi kuin suositella. Tässä ketjussa lisää juttua:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24482" onclick="window.open(this.href);return false;

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja V6 »

mä säästäisin varmaan pari tonnia lisää Mitoon, sais kerralla sitten uuden sukupolven auton, toki mistä kukin pitää, en näe kuitenkaan hirveästi järkeä tuossa vaihdossa
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

V6 kirjoitti:mä säästäisin varmaan pari tonnia lisää Mitoon, sais kerralla sitten uuden sukupolven auton, toki mistä kukin pitää, en näe kuitenkaan hirveästi järkeä tuossa vaihdossa
Kyllä, olisin tällä kannalla. Jos on vara ostaa 11 tontun auto, en ostais sataneljäseiskaa.
Jonkun parintonnin sataneljäseiskan voisin ostaakin.

Tuo 11 tuhatta kutistuu nimittäin puolessa vuodess viideksi tonniksi ja tuossa
rakkineessa osaa olla yhtä paljon remonttia edessä seuraavan kahden vuoden sisällä mitä nykyisessäsi.

Eikä autonakaan ole yhtään parempi mitä nykyisesi...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

pjotrthegreat kirjoitti: Tuo 11 tuhatta kutistuu nimittäin puolessa vuodess viideksi tonniksi ja tuossa
rakkineessa osaa olla yhtä paljon remonttia edessä seuraavan kahden vuoden sisällä mitä nykyisessäsi.
Kahden vuoden päästä joudut maksamaan, että autoliike tai yksityinen ostaja ajaa auton pihastasi pois :silly:

Koeaja tuo 147 ja jos löytyy joku GT mikä herättää kiinostusta, aja sekin. Halvimmat mitot ovat vielä melkein 5k€ kalliimpia, kuin tuo 147, mutta vuoden päästä tai kahden päästä niitäkin saa halvemalla kun kilometrejä tulee enemmän tauluun, toisaalta jos pystyperä ei mielytä (Tiedän kyllä mitä tarkotat) niin ehkä silloin Mito ei ole se luonnollisin valinta. Otat mikä itseleen sopii parhaiten, ei se mikä foorumilaisia eniten miellyttää...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Kiinnosti lähinnä onko 147:ssa teknisesti mitään erityistä mikä pitäisi ottaa huomioon. Jos kuuntelisin muiden mielipiteitä niin tuskin olisin koskaan sekaantunut mihinkään italialaisiin, en pyöriin enkä autoihin. Alfan lisäksi tallissa on kaksi Guzzia ja Aprilia.

Soon selvä, että 11 tonnin Alfan hinnasta kuoriutuu puolet pois melko nopeasti. Sekin lienee selvä, että nykyiseni palvelisi toisetkin reilu kuusi vuotta melko hyvin ja kohtuu kustannuksin. Mutta tekee mieli vaihtaa... Ja samalla puolittaa matkamittarin lukema. Alunperin kiinnosti oikeastaan 159 mutta vähan ajettu on sitten min. 20 tonnin auto ja niitä työkseen huoltava (korjaava) kaverini maalailee piruja seinille... Ajaa itse 156:lla.

Miksi GT:ssä on 147:n kojelauta kun 156:n olisi ollut paljon tyylikkäämpi. Varsinkin ne keskikonsolin pikkumittarit. Tulee mieleen lapsuus ja kun kaverin isällä oli Tähtiperä-GT Cortina...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

2,5 vuodessa 156:n arvo tippui noin ~2400€, oli kuitenkin jonnin verran yli 10k€ peli alunperin, kyllähän tosta on vielä aika pitkä matka "puoleen" :wink:
Eli ihan raa'asti paljollako maksoin josta vähennetään paljonko siitä sai (tosin 156 toimi välirahana, ei vaihtunnut käteiseen)

147:aan pätee samat tyypiviat kuin 156:een (ja sitä kautta osin GT:hen), ainoa merkittävä ero taitaa olla konehuoneessa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja palkus »

147 on toki vähän pienenpi kuin 156 tai gt. Alfalla oli ilmeisesti tarve säästää jotain omaa 156 mallille ja seuraajalle, joten gt:n sisusta on enemmän 147 tyylinen.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Kojelaudan lisäksi 147 ja GT taitavat jakaa keskenään myös etulokasuojat sekä konepellin, ennen 147:n faceliftiä siis. Ja vastauksena kysymykseen, osta toki. Minä tykkäsin omastani kovasti.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Eipä konepelti ja lokaritkaan ole samat.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja palkus »

ei sunkas ne pintapellit samoja ole, toisin on sitten taas jalkojen alla olevien peltien kanssa.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Ok,

Ei näemmä pidä uskoa kaikkea, minkä ulkomaan foorumeilta lukee. Noh, sivuvilkut on ainakin samat... :oops:

Edit: Tässä jutussa kyllä kovasti väitetään, että konepelti olisi sama ja etulokarit 147 GTA:sta.

Jorma
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Tammi 2013, 02:36

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Onko 147 facelift mallia myyty suomessa 1.6 moottorilla ollenkaan?

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Kävin ajamassa sillä Seinäjoen RintaJoupin 147:lla. Ihan käheä laite. Sisätilojen materiaalit vaikuttivat yllättävän hyvältä mutta muutamissa nippeleissä oli sitten hieman halpiksen makua. Yleinen tuntuma vastasi mielestäni ilmoitettua ajomäärää, 39 tkm. Sisatiloiltaan yllättävänkin selvästi kapeampi mutta ihan GTI-tunnelma kuitenkin, ihan kuin Mito, muistelen vuosien takaista koeajoa. Hyvät penkit ja ihan ok perusvarustelu.

Autoa on kolaroitu keulasta noin vuoden vanhana ja se on mennyt lunastukseen. 4,5% on osista vaihdettu otteen mukaan. Lokasuojat, konepelti ja keulakappale ynnä toinen ajovalo. Mitä lie sitten oiottu ja miten. Tämä kolarointi hieman viilensi mielenkiintoani varsinkin kun Helsingissä on se Metro-Auton samoissa hinnoissa oleva samanlainen 43 tkm ajettu ´07 ja paremman värisenä sinisenä. Jonka historiaan en tosin ole paneutunut

Vajaan kuuden tonnin välirahapyynti on kai yleinen taksa mutta hieman oli olo notta kuin munan vaihtaisi munaan ja suurin osa välirahasta menisi suen persiiseen. Vanha on oikeastaan aika hyvä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Tuosta Sjoella ajamastasi yksilöstä vielä: tuttavaperheessä oli 147-haku päällä , ja myös tuo koeajettiin. Tuttu valitti kuitenkin hiukan "nuhaista" suorituskykyä ja samoin hänellä tuo kolariauton historia ei innostanut suhteessa pyyntiin. Heille tuli ´07 2,0 TS hiukka yli 90 tkm ajettuna yksityiseltä Etelä-Suomesta.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Onko 147:n Boseissa suppari? Äkkiä ei takakontin seudulta löytynyt... Ja miten 147:n Bose eroaa muuten vakioradiosta?

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Kyllä siellä subbari on, takakontissa vasemmalla puolella verhoilun takana. Radio-osa on ihan sama, ainakin pre-facelifteissä.

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Entäs 147 JTDm... Onko jollakin? Kulkupuolen luulisi olevan reilassa kohtuukustannuksin. Sopiiko tyyliin?

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Capirex »

147 dieselinä on hyvä auto... varsinkin kun sen saa noilla herkuilla nykyiseen markkinahintaan. Ongelma varmaan on ettei noita dieseleitä kovin paljon ole myynnissä. Melkein hakisin Saksasta nahkapenkeillä ja xenonilla. Alfan omaan navigaatiojärjestelmään ei 147:n tapauksessa kannata panostaa.

Avatar
Kirjiz
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Kirjiz »

Mulla on ollut 147 '05 (facelift) 2.0 TS, ja oon ollut tosi tyytyväinen tähän yksilöön. Kaikista odotuksista huolimatta, ollut hyvä auto myös huoltojen suhteen. Kilsoja on nyt reilu 100tkm.

Muutamia huomioita (ominaisuuksia/"vikoja"):
- Öljyä kuluu noin 4l vuodessa (n. 20tkm)
- Etulaakerit vaihdettu noin 80 tkm kohdalla
- Toinen etuylätukivarsi ja koiranluut vaihdettu kerran
- Moottorin alle asennettu teräksinen suojalevy talvikelejä varten. Toimii myös hyvin akustisena kaikupohjana moottorin murinoille. :-)
- Käsijarruvaijereihin pääsee kosteutta/vettä sisään, joka jäätyy talvella ja käsijarru ei toimi. Vaihdoin vaijerit ja survoin merivaseliinia uusiin. Katsotaan kauan toimii noin. Ainakin yhden talven toiminut erinomaisesti, vaikka auton pohjaa on pesty säännöllisesti.
- Jäähdytysveden termostaatti alkoi vuotaa jossain 90tkm kohdalla ja vaihdettiin. Termarissa on metalli- ja muoviosia, joiden välistä alkoi jäähynesteet vuotamaan.
- Ajovaloja ja pyyhinsulkia tullut vaihdeltua sillointällöin. :-)

147:lla on mukava ajaa ja siihen mahtuu yllättävän paljon tavaraakin tarvittaessa jos penkit taittaa. Takakontin muotoilu ei ole helpoin, mutta hyvin sinne on tungettu lastenvaunujakin.

Voin suositella 147:aa.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja _rico »

Kirjiz kirjoitti: - Öljyä kuluu noin 4l vuodessa (n. 20tkm)
Kuulostaa hurjalta lukemalta..

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja V6 »

2 litraa kympillä, ehkä vähän yläkanttiin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

No niin... 156 myyty ja 147 kiikarissa. JTDM meni sivu suun ja täytynee sitten tyytyä Collectioniin. Ellei joku tee tyrmäävää tarjousta vähän ajetusta GT JTS:stä... tai riisselistä...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Onko tuossa 147:ssa hattuhylly napattu jostakin toisesta laitteesta, vai eikö se normaalistikaan ole muun sisustuksen sävyinen?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja stinger »

^Eikös tuo ole katon kanssa samaa sävyä?

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): MiTo 2009
Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Mä oon kans tykännyt 147:sta, takana vuosi ja reilut 20 000 km yhteistä elämää. Melkeinpä kaikki rempat ja huollot ovat olleet normaalia kuluvaa osaa tai määräaikaisvaihdettavaa. Ostettaessa oli toinen etu-umpio halki, sen korjautin. Lohko- ja sisätilalämppäri piti myös silloin laittaa samoin hihna vaihdettiin. Jarrut on fiksattu myös. Polttimoita mennyt muutama, pyyhkijät vaihdettu kerran eteen ja 2 kertaa taakse.

Nyt fiksattiin etuiskarit, molemmat ylätukivarret edestä ja kallistuksenvakaajat. Pohjaan on hankittu alupanssari. Öljyä tuokin kuluttaa jonkin verran, sitä saa säännöllisesti tarkkailla. Käsijarruongelmasta kuulin ennen talvea, joten kässäriä ei ole pakkasilla käyttänyt.

Onhan tohon rahaa palanut, mutta on ollut huoleton ja kiva ajettava. :)
Never regret anything that made you smile.

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Kouvolan Autosalvassa olisi hopianharmaa ´05 riisseli keltaisella nahkasisustuksella. Ajettu 159 ja 6900€. Hienon näköinen mutta minulle liikaa ajettu. Sääli.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ismo Laitinen kirjoitti:Kouvolan Autosalvassa olisi hopianharmaa ´05 riisseli keltaisella nahkasisustuksella. Ajettu 159 ja 6900€. Hienon näköinen mutta minulle liikaa ajettu. Sääli.
Moi
En tiedä miten vähän ajettua haet, mutta ei riisselillä eka satatuhatta kilometriä ole kuin sisäänajo- Fiat-groupinkin riisseleillä ajelee sen 400 tkm ihan perushuolloilla.

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ niinpä. Ja käytetyt autot on kuitenkin yksilöitä, joissa kilometrejä enemmän merkitsee miten autosta on huolehdittu.

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Alle 50 tkm ajettua olen hakenut ja huomenna pitäisi sellaisesta 147:sta tehdä kaupat.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jiitee kirjoitti:Fiat-groupinkin riisseleillä ajelee sen 400 tkm ihan perushuolloilla.
Niin, niissähän perushuoltoihin kuuluu mm. kaksoismassavauhtipyörän, ruiskusuuttimien ja niiden liittimien, MAP- ja ilmamassa-antureiden, EGR:n ja ahtoputkien vaihto. Olettaen tietysti, ettei alkuperäisasennuksena ollut vesipumppu ole ehtinyt laueta jolloin perushuoltolistalle lisättäisiin vähintään keinuvipujen vaihto.

Kaikesta huolimatta nuo ovat minusta ihan suht hyviä koneita mutta jotain totuuspohjaa voi silti aina välillä yrittää ujuttaa mukaan...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllähän VAGeillakin ajelee...

Kunhan vaihtaa turbon (x2), kaikki suuttimet (ainakin x2), ymv pientä.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ ...ja välillä vaihtaa uutta DSG-askia ja muuta pientä, mikä VAG-laitteissa kulutusosaksi lasketaan... :D
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

^ ^^ ^^^ Ai että kuinka hyvälle tuo parjatulla 16V twin spark-moottorilla vauhditettu Alfa taas tuntuukin :lol: . Ei tarvitse kuin silloin tällöin jakopää kalustaa uusiksi ja välillä kaataa vähän lisää öljyä koneeseen ja antaa sopivasti kenkää, niin aina toimii. Orastava autokuumeeni taisi juuri parantua.

Eli aiheeseen osuakseni, vaikka aihe taisi jo täyttää tarkoituksensa, 147 on ollut todella hyvä auto päivittäisessä arkiajossa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Enhän minä väittänyt että JTDm kestää huonommin kuin joku toinen moottori. Nuo listaamani nutikat ovat enimmäkseen suht edullisia ja helppoja vaihtaa, ja koneen luonne on nakuksi kiva. Kyllä mulle hyväkuntoinen 147 JTDm kelpaisi, tai vaikka nokitykki-GT, jos muuten osuisivat vallitsevaan autontarpeeseen.

Sen sijaan jos noilla aikoo päästä neljä satkua vaihtamalla patahuoneeseen vain remmejä ja filsuja niin lienee eduksi uskoa myös joulupukkiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ :lol:

Juu, kyllä tuohon Crossinkin toistaiseksi rullaamaan 230 tkm:iin on vaadittu jo jonkinlaista "perushuoltoa"... :mrgreen:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Jotakin pientä omaan MJettiinkin on jo vaihdettu " perushuoltona" 200 tkm:n mennessä : ahtoputket molemmin puolin turboa, jäähdytin ja ohjaustehostimen pumppu. On mennyt 20 tkm kun siivillä ....Mappia ja EGR:ää odotellessa :wink:

Siis kyllähän jokaisen Alfaa harkitsevan pitää muistaa, että sen ylläpito on kalliimpaa kuin esim. keskiarvokuntoisen Toyotan.
Toyotassa ostetaan luotettavuutta hankintahinnassa enemmän, ja Alfaa pitää huoltaa enemmän, jotta se on luotettava.

Rasvista kompatakseni 147:aan liittyen GT Mjettinä kiinnostaa samoin täällä, mielellään ilman mitään hiukkasloukkua eli oliko vain -04 ilman ?

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eri ihmisillä taitaa olla erilaisia näkemyksiä siitä mikä on huoltoa ja mikä korjaamista. Minä ymmärrän huollon niin, että siinä tehdään temppuja joilla estetään jonkun paikan hajoaminen tulevaisuudessa. Ja sitten kun joku paikka on hajonnut eli laitteen toiminta on muuttunut halutusta poikkeavaksi, homman kuntoon saattaminen on korjaamista.

Toisaalta ainakin vanhoihin Mersuihin kuulemma tehdään kansihuoltoja (venttiiliremontti) tai korihuoltoja (hitsausharjoituksia) :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Subarun 100tkm puolimoottorin vaihto on "pikkuhuolto" meiän subaru asentajan mukaan :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Rasvis kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Fiat-groupinkin riisseleillä ajelee sen 400 tkm ihan perushuolloilla.
Niin, niissähän perushuoltoihin kuuluu mm. kaksoismassavauhtipyörän, ruiskusuuttimien ja niiden liittimien, MAP- ja ilmamassa-antureiden, EGR:n ja ahtoputkien vaihto. Olettaen tietysti, ettei alkuperäisasennuksena ollut vesipumppu ole ehtinyt laueta jolloin perushuoltolistalle lisättäisiin vähintään keinuvipujen vaihto.

Kaikesta huolimatta nuo ovat minusta ihan suht hyviä koneita mutta jotain totuuspohjaa voi silti aina välillä yrittää ujuttaa mukaan...
Fiatin vanhalla 2.4 vitos bensakoneella ajeli +350 tuhatta ilman ihmeellisyyksiä.
No joo, delta vaihtoi tuohon kerran pelkän remmin ilman kiristäjää, joten yksi pakollinen kansiremppa tehty, joka ei ollut auton vika.
(Delta betalar) luopuessani tuosta veto oli kyllä täysin kohdillaan, ja mitään puutumisen oireita ei ollut.
Alkuperäiset lamdat ja ilmamassamittarit olivat myöskin kiinni edelleen.
Öljyä tuo ei syönyt, mutta pikku hiljaa kulutus oli noussut +150 tuhannessa lähes litran (lambda loppu? ).
Ei meinannut saada menemään alta 8 tienpäällä millään (vikaa kaasuttajassa)
Vaunun kanssa kulutus n.13-14 litraa.
Mielestäni erittäin huoltovapaata ajoa.
Kytkin vaihdettu alle 100 tuhatta, joka oli kappan perusvika.

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Nyt se on hankittu eli hopianharmaa 147 Collection ´08. En ole vielä autoa nähnyt luonnossa se on "kauko-ohjauksella" koeajettu ja tutkittu alanmiehen toimesta. Vanhan myymällä itse säästyi rahaa 2400 euroa mikä ei tuossa hintaluokassa ole kovin vähään... ja mikä parasta, poissa marmoritiskin takatukalta. Varmaankin kuitenkin ottivat osansa kun merkkiliikkeestä ostin.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ismo Laitinen kirjoitti:alanmiehen
Repesin, kun "alan miehestä" tulee mulle ekana mieleen vähän sellainen laitapuolen kulkija :lol:

Onnea uudelle autolle kuitenkin.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Kyseinen alanmies toimii asentajana Alfan merkkihuollossa ja ajaa itsekin Alfalla ja tunnenkin hänet vielä yli 30 vuoden takaa. Siis luottopakki ja näin poikkeaa niistä perinteisistä alanmiehistä...

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

No niin. Ensimmäiset 400 km ajettu ja takajarrujen lämmettyä jo 25 km:n jälkeen piti käyttää palat irti, putsata ja laittaa kuparitahnaa liukasteeksi. Muuten aivan loistava.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Kertokaas junnulle, että onko kannattavaa ostaa 147 2.0, mieluiten 2005vm-> , ensimmäiseksi autoksi? Suunnilleen 100t-150tkm ajettuja budjetti sallii, ja auto tulisi olemaan itseni käytössä tod. näk. vain parisen vuotta. :)
Olen toki ottanut huomioon 8-12l/100km bensankulutukset yms mahdolliset pikkuremontit ja mahdollisen jakopään hihnan vaihdon sekä lukenut juuri Iltasanomien artikkelin, jossa kehotettiin välttämään juurikin käytettyjä 147 Alfoja. Mutta silti haluan tälläisen, vaikka järki kehottaisi ostamaan samanhintaisen audi a3.. Oon tainnu kattoo liikaa Top Gear UK ja sitäkautta syntyny palava himo hankkia Alfa Romeo..

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^no ei missään tapauksessa kannata, jos asiaa ajattelee järjellä ja veijoesson suositusten perustella.

Mutta jos haluat itsellesi hienon auton, jossa on ajettavuus kunnossa ja joka on hieman enemmän kuin "pelkkä auto", niin sitten hankit itsellesi sellaisen. Turha sitä on muilta kysellä.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ostaisinko 147:n?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Käy kokeilemassa 147aa. Vaikka useampaa yksilöä. Jos halu säilyy, osta sellainen. Tarkista huoltohistoria, katso, ettei syö öljyä (ja on käytetty öljyä, eikä kasvisrasvaa kuten 0W30)... Alustan osat on kulutustavaraa, eli tukivarret ja koiranluut, kuten 156:ssa myös. Voi ostaa motonetistä halpaa ja saada Mapcoa, jota ei voi käyttää edes leikisti, tai ostaa esim. TRW:tä ja maksaa vähän enempi eikä tarvitse ihan heti ihmetellä.

Vastaa Viestiin