156 v6 kytkimen työsylinteri

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
soundstream
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 22:12
Car(s): alfa 156 v6 -98, volvo amazon -67, nissan king cab 4x4 -87
Paikkakunta: Porvoo/Sipoo

156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja soundstream »

Eli mistä tämä osa kannattaa ostaa? Heikalla muuten olisi hinta kohdallaan mutta saldo näyttää taas vaihteeksi miinusta, soitin Hakkilan varakiriin ja siellä sanottiin että saatavuus on hyvä mutta hinta oli aika suolainen 72e, ja motonetti taas ei edes tunne tuota osaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Soititko Heikalle? Sillä voi silti olla vaikka nettisaldo on pakkasella.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Omaan 166 Bussoon ostin Motonetistä parilla kympillä. Oli Fiat Tipon varaosa. Näyttäis olevan samanlainen. 90% varmuudella myös 156 v6:ssa on sama.

EDIT: Tipen työsylinterin varaosanumero on 84-6804 ja hinta 19,54€.

soundstream
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 22:12
Car(s): alfa 156 v6 -98, volvo amazon -67, nissan king cab 4x4 -87
Paikkakunta: Porvoo/Sipoo

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja soundstream »

Kiitos vinkistä Abarth! Hinnoissa melkoinen ero, 19.50 versus 72e :shock:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

164 Twinsparkin osa on kanssa sama, mutta halvempi.. :P

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Olipa hienoa kun en älynnyt foorumia selata. Maksoin työsylinteristä 70€ :evil: Tyhmyydestä sakotetaan, näköjään sama koskee tietämättömyyttä. Toisaalta vuoto oli aika runsasta enkä ruvennut etsimään itse laisinkaan kun halusin auton ajoon. Onneksi koko lysti, eli vian etsintä, ja osan vaihto eivät yhteensä kustantaneet kuin 120€ Mikä on tämän päivän hinnoilla todella vähän kun tuosta poistaa sen 70€ työsylinterin hinnan :shock: Eihän tuolla hinnalla viitsi käsiä liata ja ährätä ilmaamista ellei ole hyvä lämmin tila. Ja kun sitä ei ole niin oli helppo valinta viedä pajalle. Kiitokset taas autokorjaamo Masterille 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

No ei mennyt niin kuin Strömsössä. Tänä aamuna oli kytkin poljin melkein lattiassa eikä saanut pykäliä sisään :( Kun nosti tennarilla polkimen ylös niin virkosi sen verran henkiin että vein vaimon töihin ja auton takaisin pajalle. Jäykän kuminen tuntuma ja toiminta alue 3cm siellä lattian tuntumassa :?

Ilmaa?
Pääsylinterin vuoro?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ääni pääsylinterille.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Joo, poljin(pää)sylinterin jumiutumiselta kuulostaa. Kun kyseistä sylinteriä vaihtaa/huoltaa, voi käydä niin että kytkinpoljin nousee tavallisesta poikkeavaan asentoon ja painaa vakkarin toimintaan vaikuttavan mikrokytkimen liian syvälle. Tämän joutuu sitten nokkapihdeillä vetämään ulos (jos siis autossa on vakkari).

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Taas kerran unohtui laittaa "loppuraportti".

Tarinalla oli onneksi onnellinen loppu. Tai en tiedä lopusta mutta juuri nyt kytkin toimii, ja on sillä jo aika paljon ajettu. En tiedä mikä siinä ilmaamisessa sitten oli niin vaikeaa :? Nyt sitten odotellaan kuinka pitkään pääsylinteri vielä jaksaa. Ja tietenkin veloituksetta hoitivat kuntoon samana päivänä kuin vein.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja willez »

Wile E. Coyote kirjoitti:En tiedä mikä siinä ilmaamisessa sitten oli niin vaikeaa :?
Jarrunesteastia täyteen jarrunestettä -> sopiva letku+pullo yhdistelmä työsylinterin ilmausruuviin -> ilmaruuvi auki -> erittäin rauhallisesti pumppaa kädellä kytkinpoljinta -> kun ainetta on ajettu sopivasti läpi (0,5 - 1,0l) eikä ilmaa enää ole -> poljin rauhallisesti ylös ja ilmaruuvi kiinni. Sitten koittamaan miltä poljin tuntuu...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Niin itse olen kerran ilmannut. Silloin Gtv:sta, ja pienellä ähräyksellä onnistuin. Mutta kun tämän teki pitkän linjan ammattimies.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja willez »

Wile E. Coyote kirjoitti:^Niin itse olen kerran ilmannut. Silloin Gtv:sta, ja pienellä ähräyksellä onnistuin. Mutta kun tämän teki pitkän linjan ammattimies.
Juu,näitä sattuu aina välillä.. Joissain paikoissa jo alkuasetelmat voivat olla "no mutta kun se on alfa" , niin ei edes kiinnosta yrittää...

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kellään käynyt niin että, työsylinteri ja runko johon sylinteri tulee kiinni ovat yhtä puuta, eli täysin ruostunut kiinni? Joutusin irroittamaan rungon autosta, mutta silti en saa työsylinteriä irti rungosta!!!

Ainut keino taitaa olla viedä johonkin prässiin, irrallista runkopalaa tuskin mistään löytyy?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Finest »

Oli mullakin tiukassa, moskalla ja tuurnalla kuitenkin lähti pienen liuottelun jälkeen.
Voishan sille antaa lämpöä siihen pantaan?
Tämä nyt on tyhmä kysymys ja varmasti aiheeton, mutta otitko lukkorenkaan irti

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jmi »

Joo, lukkorengas on irti :-D

Moskalla itsekin hakkasin, mutta sylinteristä lentää vaan paloja eikä vaan liikahda.
Ja ymmärsin, että on helppo vaihtaa, kun en ollut lukenut kellään mitään ongelmia kyseisen osan kanssa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja willez »

Hmm,aika jännä. Vaihdoin kerran työsylkyn bussoon ja kun lukkorenkaan/sokan irroitti tuli sylinteri kuin itsestään pois :shock: Pistä joku sopiva hylsy siihen ja lyö isolla lekalla ?

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jmi »

Hakattua tuli mutta ei liiku. Vein korjaamolle, jossa epäilivät että olisi liimattu tms., lämmittävät ja ottavat prässillä irti.

Yleensä en ole käyttänyt korjaamoa kuin jakohihnan vaihdossa, mutta joskus näinkin kun taidot loppuvat.

Mahtoiko "willez" sulla ollut se jo kerran vaihdettu?

Itse vaihdoin siitä syystä, kun osa maksaa 20€ ja samalla vaihdan kytkinnesteet.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

3kpl tän mallin työsylkkyjä vaihtanut ja aina olleet umpiruosteessa! Eli prässillä/sopivalla hylsyllä lyömällä ovat irronneet. Kannattaa hioo ruosteet pois ja rasvata se holkki mihin työsylinteri tulee niin lähtee seuraavallakin kerralla auki.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jmi »

Uusi paikallaan ja kytkin tuntuu hieman kevyemmältä. Aika mustaa oli vanha neste vaikka edellinen omistaja on täydellisesti huoltanut autoa delta-autossa, ei taida nesteen vaihto kuulua huoltoihin.
Korjaamolla lämmittivät osan irti, aivan ruosteessa. Uusi meni helposti paikalleen vaseliinin kanssa.

Sylinterin runko on kiva irroittaa kun yksi pulteista on sylinterin takana, lyhensin kuusiokoloavainta sen verran että avain mahtui väliin. Paikallaan sitä ei paljon pysty moukaroimaan.
Vaihtohetkellä autolla ajettu 103tkm.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja palkus »

^erään merkkiliikkeen ammatimiehen lausuma, kun katteli hölmistyneenä kytkinnesteiden vaihto-touhujani: "Ei noita vaihdella. Vaihdetaan sitten vain uutta osaa, kun lakkaa toimimasta"
:roll:

Vastaa Viestiin