Myllytys?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Myllytys?

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Olen tuossa ajatellut,että kannattaisikohan Afa myllyttää,kun vahata pitää kuitenkin eikä oikein jaksaisi :wink:

Eilen kysyin Hyvinkäältä yhdestä paikasta ja lupasivat tehdä 100 eurolla,sisäpesu maksaisi 50 euroa ja jos teetän molemmat niin 130 euroa yhteensä.

Onko nuo hinnat normaaleja?
Kärsiikö maalipinta myllytyksestä?
Voiko toimenpide mennä pieleen ja tulos olla huonompi kuin ennen myllytystä?

Muijan auto ostettiin tuosta liikkeestä ja se kiillotettiin siellä ennen luovutusta ja ainakin siitä tuli ihan hyvä.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Ostin viimevuonna sellasen pyörivän härpättimen jolla vahaaminen on tosi rentoa puuhaa. Eikä muuten maksanut paljon.

Autoglymeillä punanen yhdistettynä siihen kullan väriseen(en muista nimiä) saat autosta taas häikäisevän. kiiltää ku Pappan kalju auringossa.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Autoglymeillä olen itsekkin normaalista vahaillut,mutta kun on tullut jo maalipintaan naarmuja ym. niin ajattelit tuota myllytystä.

Voi olla kuitenkin,että täytyy vaan ottaa päivä aikaa ja vahata itse.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Toi myllytys poistaa pienen kerroksen lakkaa pinnasta, ja tuo siten uuden pinnan. Myllytyksen voi tehdä pariin kertaan, sen jälkeen rupee kait oleen jo aikas pieni lakka kerros maalin päällä. Eli siis on hyvä tietää onko autoo ennen myllytetty, jos alkaa puuhaan. Jostain kuulin myös, että useimmiten myllytys tehdään vain metallihohto pinnoille, en tiedä sitten miks.

Itekkin tota myllytystä aattelin, mutta luultavastikin päädyn käyttämään hiovaa vahaa ja sitten autoglymin kultasta ja punasta.

(tosta myllytyksen ideasta ei ole omakohtaista kokemusta, joten kirjottelen vain sen perusteella mitä olen kuullut :mrgreen: )

Marcus
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 21:21
Paikkakunta: Berliini

Viesti Kirjoittaja Marcus »

Noi hinnat ei ole mitään pahoja, kun ottaa huomioon et pesu-myllytys-vahaus-sisustapesuun menee helposti kokonainen päivä.

Tee-se-itse mies kyllä homman tekee jos on oikeat aineet. Fareclan hiomatahnat (G7 + G3)on turvallisia varsinkin jos tekee "myllytyksen" käsin veden kanssa. Koneella tulee helposti ikäviä pyörrejälkiä, jotka näkyy varsinkin auringossa. Päälle vain Autoglymin vahat (legendaarinen punainen + kulta) niin kiiltää kuin naantalin aurinko.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei ole paha tuo myllytyksen hinta. Pienet naarmut saa siististi pois.. Pieleen se voi toki mennä, mutta jos on alan firma, niin tuskin menee. :)

Sisäpesu kannattaa tehdä itse. Ei kannata maksaa ikkunoiden ja muoviosien pesusta, sekä imuroinnista kolmeakymppiä.

Jos kunnon vahaa tarvitsee, niin Lahegan Toughguardia pintaan. Parempaa ainetta kuin glymi, kestää paremmin liuotinpesuaineita jne.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Ainoa vaara epäonnistua on jos myllytää likaisella myllytyslaipalla jolloin myllytys kohta saattaa "palaa" eli ei hinkata yhtä kohtaa vaan laajoilla liikkeillä.
"Palannut" kohta onkin sitten vaikeammin korjattavissa.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Cuore Sportivo kirjoitti:Sisäpesu kannattaa tehdä itse. Ei kannata maksaa ikkunoiden ja muoviosien pesusta, sekä imuroinnista kolmeakymppiä.
Mutta kun oli tarkoitus myös märkäpestä penkitkin.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ei tuo 100 euroa pahalta tunnu. Turussa Deltan käyttämä fiksauspulju pyysi hommasta muistaakseni 108 euroa. Siellä oli myös autoja, jotka oli juuri käsiteltyjä ja näyttivät kuin uusilta. Sanoivat kyllä, että myllytyksen voi tehdä miltei lukemattomia kertoja (kun kysyin tuosta pinnan kulumisesta...)

Vien varmaan itsekin autoni fiksarille kunhan palkkapäivä koittaa.
Ammattina autokauppa

Tanzi
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Huhti 2004, 17:58

Viesti Kirjoittaja Tanzi »

Itse käytin auton myllytettävänä parivuotta sitten ja oli käsittelyn jälkeen kuin uusi! Myllytyksen jälkeen siihen laitettiin vielä yöksi joku "kova-vaha" joka puunattiin siitä pois seuraavana päivänä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

niki kirjoitti:Sanoivat kyllä, että myllytyksen voi tehdä miltei lukemattomia kertoja (kun kysyin tuosta pinnan kulumisesta...)
Mahtaako ne sitten "myllyttää" täyttöaineilla? Muuten kuullostaa aika optimistiselta kun sieltä kuitenkin lähtee kerros pois.

Jos/kun liike mällää ja lähtee maalikerros puhki niin nehän sen korjaa, nim. kokemusta on. Tuo hinta ei kuullosta ainakaan pahalta.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Zenery kirjoitti:Mutta kun oli tarkoitus myös märkäpestä penkitkin.
Sitten tuo on liian halpa ollakseen hyvä. :mrgreen:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Rolle kirjoitti:
Mahtaako ne sitten "myllyttää" täyttöaineilla? Muuten kuullostaa aika optimistiselta kun sieltä kuitenkin lähtee kerros pois.

Jos/kun liike mällää ja lähtee maalikerros puhki niin nehän sen korjaa, nim. kokemusta on. Tuo hinta ei kuullosta ainakaan pahalta.
Voi ollakin että käyttävät. Kyllä paikan omistaja ainakin luetteli niin paljon niitä "maailman parhaita" amerikkalaisia litkuja, joita auton pintaan hinkkaavat. Varmaan tuntevat maalipinnatkin joten kuten, koska Delta käyttää kaikki vaihtoautonsa niillä vahattavana/fiksattavana ja maaliruiskutkin paikasta löytyvät... Itse korjautin auton helmat siellä ja ihan ok jälkeä saivat aikaan vaikka homma hoidettiinkin pensselillä (olis kunnon ruiskuduuni käynyt turhan kalliiksi)

Tuo 108 euron homman lisäksi oli vielä joku 200 euron diamond-käsittely, jonka luvattiin kestävän tuplasti pidemmän ajan. Pelkkä käsinvahaus ilman myllytystä olis sitten ollut 55 euroa...
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Sain kerran ilmaisen myllytyksen entiseen BX:ään, ja siitähän tuli lähes kuin uusi. Kannattaa, jos on osaava tekijä.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Harpo kirjoitti:Ostin viimevuonna sellasen pyörivän härpättimen jolla vahaaminen on tosi rentoa puuhaa. Eikä muuten maksanut paljon.

Autoglymeillä punanen yhdistettynä siihen kullan väriseen(en muista nimiä) saat autosta taas häikäisevän. kiiltää ku Pappan kalju auringossa.
extra gloss-täydellisyyteen pyrkivälle....tajuttoman hyvää ainetta pitää vaan antaa kuivua kauan sitä parempi tulee..yli 10veen toveruus :drinking: :)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kuinkas sattuikaan kun juuri olen pohtinut tuota myllytystä, niin täällähän jauhetaan juuri siitä. Taitaa olla se aika vuodesta :lol: Kouvolassa on Delta auton naapurina firma joka noita tekee, ei vaan ole mitään puskaradion faktaa työn jäljestä. Ainakin Delta sitä käyttää jos nyt siitä voi mitään päätellä :roll:

Mietin vaan kannattaisiko pistää rahansa mieluummin helmojen maalaukseen kun ovat jo aika himmeät ja hakkautuneet. Ei vaan taida olla rahaa maalautukseen + helmoihin tänä kesänä. Ja pelkkä maalautus tuntuu typerältä ajatukselta kun vuoden päästä saisi varmaan teettää homman uudestaan.

Ajatuksia/mielipiteitä otetaan vastaan...
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Wile E. Coyote kirjoitti: Mietin vaan kannattaisiko pistää rahansa mieluummin helmojen maalaukseen kun ovat jo aika himmeät ja hakkautuneet. Ei vaan taida olla rahaa maalautukseen + helmoihin tänä kesänä. Ja pelkkä maalautus tuntuu typerältä ajatukselta kun vuoden päästä saisi varmaan teettää homman uudestaan.

Ajatuksia/mielipiteitä otetaan vastaan...
Siinä mielessä oli ainakin mulla vähän turhaa, että jo nyt (pari kuukautta myöhemmin) näkyy taas metalli siitä helman saumakohdasta. Maalit ei vaan pysy siinä kun sauma kuulemma elää hieman. Onneksi niitä kiveniskuja oli sen verran vähän, ettei helmaa tarvinnut paikkailla kun pienestä kohtaa = ei maksanut paljon.

Jos näin kuitenkin ajatellaan, niin myllytyskin on ihan turhaa. Autohan on kuitenkin vuoden päästä ihan saman näköinen... :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ne sauma paikat mulla on ihan kunnossa. Niissä on läpinäkyvää kivenisku teippiä päällä. Suosittelen 8) Mutta kun auto on pesty ja vahattu ja läheltä katsoo, niin huomaa että kylki on himmeänä kiveniskuista ja pohjatkin paistaa pienen pienistä "koloista" :(
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Jos näin kuitenkin ajatellaan, niin myllytyskin on ihan turhaa. Autohan on kuitenkin vuoden päästä ihan saman näköinen...
Jos auton pesee oikein, niin ei tarvi kaikenmaailman myllytyksiä miettiä.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti:
niki kirjoitti:Jos näin kuitenkin ajatellaan, niin myllytyskin on ihan turhaa. Autohan on kuitenkin vuoden päästä ihan saman näköinen...
Jos auton pesee oikein, niin ei tarvi kaikenmaailman myllytyksiä miettiä.
Vihjailetko jotain? :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

No nyt on myllytetty ja sisusta pesty.
Syvimmät naarmut ja kiveniskut ovat edelleen,mutta muut jäljet maalipinnasta katosivat ja kiiltää.Sanoivat,ettei myllyttäjä uskaltanut myllyttää niin syvälle,kun pelkäsi,että jos menee lakka kokonaan puhki,niin joutuu maksamaan maalauksen.

Tosin tuon kiillon takia ei vielä olisi myllytystä tarvinnut kun ei se maali ollut himmentynyt juuri ollenkaaan.

Vähänkään jos olisi minulla ollut järkeä,niin olisin ennen sinne vientiä korjannut kiveniskut ja myllyttänyt vasta sitten :oops: ,mutta se nyt kävi hieman nopeasti,menin nimittäin kysymään vaan vapaita aikoja ja sanoivat,että jätä auto heti ja ota tuosta sijaisauto itsellesi.

Vaha mitä käyttivät pintaan on jotain Prestor,Presol tai jotain sinne päin.
Sanoivat muuten,että nyt autoa vahatessa ei tarvitse käyttää enää kuin sitä kultaetikettistä Auto Glymiä,joten säästäähän siinä vähän kun ei tarvitse sitä punaista ostaa :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Nyt on sitten omakin auto myllytetty ja auto näyttää kuin tehtaalta juuri tulleelta! Keskustelin pitkään työn tehneen fiksarin kanssa ja tämä oli sitä mieltä, että Auto Glymit yms. on ihan turhaa tavaraa, "hajusteita" jolla ei tee mitään muuta kuin pilaa parhaassa tapauksessa koko maalipinnan.

Hiovia aineita ei siis käytetty laisinkaan, vaan puhdasta luonnonvahaa (keltaista, carnaubasta tehtyä tavaraa). Oli joku amerikkalainen tuote, jota myydään vain parissa paikassa Suomessa (Pro Väri, Turussa ja Salossa). Maksaa kuulemma 86 euroa puteli, joten mistään halvasta litkusta ei ole kyse. Pinta oli jo suht. pinttynyt. Myllyttäjä pitikin pitkän oppitunnin minulle siitä, millä tavalla autoa ei saa pestä laisinkaan. Tästä lähin kiellettyjä aineita on siis kaikki liuotinaineet yms. Suositteli ostamaan pellavarättejä, keinonahkasäämisköjä kuivaamiseen, säämisköjä kiillottamiseen ja pesemään auton 5 litralla vettä ja 2 tipalla Fairy:a. Myös autoshampoot jossa on vahaa mukana pitää jättää kuulemma täysin käyttämättä- oli vaan saanut kaiken saasteen pinttymään paremmin autoni pintaan. Laikka ei jättänyt mitään jälkiä lakkapintaan- tai en ainakaan vielä ole löytänyt yhtään virhettä. Suurin osa kaikista- jopa syvemmistä naarmuista lähti pois.

Scuore oli siinä ihan oikeassa, että harjapesuista ei ole kuin haittaa- käskivät ehdottomasti jättää pesemättä niissä. Paras on kuulemma juuri nämä painepesuriautomaatit ja tee se itse-hallit. :)

Työ maksoi 110 euroa ja se sisälsi pesun (saivat jopa kaikki pikitahrat pois), konekiillotuksen + vahauksen sekä ikkunoiden yms. pesut ulko- ja sisäpuolelta, sekä listojen ja pyöränkaarien putsaus ja touch-up maalaus.
Ammattina autokauppa

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Eiii, FAIRYA!!!!11 :crazyeyes:

Minä olen ainakin käsittänyt, että Fairy on astianpesuaine, joka on suunniteltu huuhdeltavaksi kuumalla vedellä. Auto huuhdellaan kylmällä vedellä, jolloin pintaan jää ohut kalvo joka kerää likaa ja antaa autolle kunnon pinttyneen paskakalvon.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se maalaisjärkikin sano, ettei astioiden pesuun suunniteltu litku toimi auton pinnalla. Pestävä kohde on tyystin erilainen, puhumattakaan pesutavasta.

Edit: Muuten vaikuttaa kyllä asialliselta hoidolta, varsinkin jos tulos hivelee silmää!

Avatar
jamppa
Viestit: 99
Liittynyt: 16 Syys 2003, 17:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamppa »

niki kirjoitti: Työ maksoi 110 euroa ja se sisälsi pesun (saivat jopa kaikki pikitahrat pois), konekiillotuksen + vahauksen sekä ikkunoiden yms. pesut ulko- ja sisäpuolelta, sekä listojen ja pyöränkaarien putsaus ja touch-up maalaus.
Niki: Mikä on puljun nimi ja missä se sijaitsee? Mulla olisi kanssa yksi käsittelyä vaativa ajoneuvo. :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Maclane kirjoitti:Eiii, FAIRYA!!!!11 :crazyeyes:

Minä olen ainakin käsittänyt, että Fairy on astianpesuaine, joka on suunniteltu huuhdeltavaksi kuumalla vedellä. Auto huuhdellaan kylmällä vedellä, jolloin pintaan jää ohut kalvo joka kerää likaa ja antaa autolle kunnon pinttyneen paskakalvon.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se maalaisjärkikin sano, ettei astioiden pesuun suunniteltu litku toimi auton pinnalla. Pestävä kohde on tyystin erilainen, puhumattakaan pesutavasta.

Edit: Muuten vaikuttaa kyllä asialliselta hoidolta, varsinkin jos tulos hivelee silmää!
Näin minäkin olen käsittänyt ja kaikille aina sanonut, että ÄLÄ PESE ASTIANPESUAINEELLA! Mutta niin se vain on (uskon mieluummin tyyppiä, joka on fiksannut autoja vuosikaudet kuin omaa käsitysmaailmaani). Fiksari sanoi pesevänsä autonsa samaan tyyliin kerran viikossa. Kun auto on kunnon vahassa, ei siihen edes pääse pinttymään kunnon lika ja jos käyttää turhan vahvoja aineita (esim. liuoittimia ja sen sellaisia), ne irroittavat vaan sen suojaavan vahakerroksen. Veden pitäisi mielellään olla haaleaa, ei ihan jääkylmää. On tuo Fairykin kuulemma aikamoista myrkkyä, koska poistaa öljyä ja sen sellaisia. Sitä pitääkin laittaa kuulemma siihen 5-10l pesuveteen vain 2 pientä tippaa. Lika ei kuulemma lähde sillä shampoolla vaan vesisuihkulla ja rätillä. Shampoo antaa maalipinnalle sitä kiiltoa... Tietysti kun auton pinnassa ei ole vahaa vaan pinttynyt kerrostuma, ei sitä millään vedellä voikaan saada puhtaaksi ja silloin tarvitaan niitä liuottimia tms. jotka haalistaa pintaa pidempiaikaisella käytöllä...

Luin myös jostain julkaisusta, että ainoa Fairyn huono puoli on sen voimakas vaahtoaminen, eli vettä kuluu turhaan kun autoa huuhtelee. Tämähän ongelma lähtee siinä, kun ei laita sitä fairya kuin sen pari tippaa. (taisi olla joku Prisman tms. asiakaslehden autojuttu joitain vuosia sitten)

Ja tämä kaikki on siis tuon fiksaripuljun mielipiteitä. Ainakin omia ennakkoluulojeni muureja on romutettu tänään kilometritolkulla.
Ammattina autokauppa

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

jamppa kirjoitti: Niki: Mikä on puljun nimi ja missä se sijaitsee? Mulla olisi kanssa yksi käsittelyä vaativa ajoneuvo. :wink:
Kyseessä on GTS-Centerin yhteydessä toimiva yritys. Itse GTS-Center on autolaseihin erikoistunut yritys, mutta samoissa tiloissa on fiksauspulju ja sen nimi oli muistaakseni joku peten autofiksaus tai vastaava... Liike on Delta-Auton yhteistyökumppani, eli kaikki Deltan Fiatit ja Alfat fiksataan tuossa yrityksessä.

Osoitetiedot:
Korjasmäenkatu 3 20360 TURKU
puh: 02-2337796

Eli tarkemmin paikka on tampereentien kupeessa. Käänny Runosmäen liittymästä ja heti seuraavasta risteyksestä oikealle. Välittömässä läheisyydessä on mm. Wanhan Eikan Grilli, Teboil ja Ruokavarasto.
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

On sulla Niki huippufiksarit. :lol: :lol: :lol:
Joko setä kusetti kunnolla, tai sitten ei tiedä mistään hevon vittuakaan. :lol:
Keskustelin pitkään työn tehneen fiksarin kanssa ja tämä oli sitä mieltä, että Auto Glymit yms. on ihan turhaa tavaraa, "hajusteita" jolla ei tee mitään muuta kuin pilaa parhaassa tapauksessa koko maalipinnan.
Täällä foorumissa on vaikea tosdistaa Autoglymien laatua, eli pitää luottaa oikeisiin asiantuntijoihin, jotka noita testaa.
Punaista, keltaista glymiä saa kutsua "hajusteiksi", ne ovat lähinnä puhdistusvahoja, eikä anna pitkäaikaista suojaa.
Myllyttäjä pitikin pitkän oppitunnin minulle siitä, millä tavalla autoa ei saa pestä laisinkaan. Tästä lähin kiellettyjä aineita on siis kaikki liuotinaineet yms. Suositteli ostamaan pellavarättejä, keinonahkasäämisköjä kuivaamiseen, säämisköjä kiillottamiseen ja pesemään auton 5 litralla vettä ja 2 tipalla Fairy:a.
Liuottimia on miljoonia erilaisia. Osa voi olla myrkkyäkin.
Ilman liuottimen käyttöä autosta ei saa hiekkaa ym. paskaa pois... Ja jokainen varmaan tietää, miten maalipinnalle käy, jos sitä paskaista pintaa alkaa hieromaan.
Sitä en voi käsittää, miten autofiksari kehtaa suositella Fairy:a auton pesemiseen..
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 24 Heinä 2004, 00:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti:On sulla Niki huippufiksarit. :lol: :lol: :lol:
Joko setä kusetti kunnolla, tai sitten ei tiedä mistään hevon vittuakaan. :lol:
Nähtävästi jotain tuohon suuntaaan. Voi olla, että haluavat asiakkaiden pilaavan autonsa, jotta saavat nopeasti uutta hommaa... :roll: Täytyypä vielä käydä vähän juttelemassa..

No, itse kun näytät nämä hommat niin hyvin tuntevan, niin kerropa nyt sitten miten auton lakkapinta pidetään hyvässä kuosissa jatkossakin. Neuvot eivät nimittäin koskaan olisi pahitteeksi, koska kukapa sitä haluaisi omaa autoaan pilata vain sen takia, että on sokeasti uskonut yhtä fiksaria...
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:No, itse kun näytät nämä hommat niin hyvin tuntevan, niin kerropa nyt sitten miten auton lakkapinta pidetään hyvässä kuosissa jatkossakin.
Perusasiat ainakin on hallussa. :wink:

Jos peset autoasi kotipihassa, niin sitä on mahdotonta pitää kunnossa. Ilman asiallisia laitteita, ja oikeita aineita se ei onnistu. Hankaus tekee aina naarmuja.
Itse pesen auton aina duunissa. Sienellä pesen ainoastaan ennen vahausta.. Ennen sienipesua suihkutan liuottimen pintaan, annan vaikuttaa, pesen liuottimen pois kunnon paineella. Tarkastan, että kaikki silmillä näkyvä paska on lähtenyt pois. Pesun jälkeen auto kuivaimesta läpi, ja vahaa pintaan. Rätillä en autoa pyyhi koskaan.
Normaalisti suihkutan vaan BioSolin pintaan, ja pesen hyvällä paineella niin, että vesisuihku käy varmasti joka kohdassa.

Hankaus tahtoo tehdä aina naarmuja, vaikka kaiken lian saisiki pois.
Jos haluaa, niin voi koittaa seuraavaa: Pyyhkii jotain tiettyä kohtaa (kun auto on puhdas) puhtaalla säämiskällä, ja sen jälkeen peilaa auringonvalossa, niin näkee tästä tulleet naarmut.

Jos haluaa pestä autoaan kotipihassa, niin kannattaa hankkia hopea tai valkoinen auto, jossa naarmut eivät näy niin helposti.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Löysin aika hyvän linkin, jossa on noista myllytyksen työvaiheista ja paljon muustakin juttua:

http://www.automeikkaus.fi/

Nyt muuten taisi selvitä myös sen vahan merkki, jota tuohon autoon laitettiin. http://www.prestaproducts.com (en ole vielä varma, mutta laitoin kyselyä eteenpäin)

Niinkuin tuolla ensimmäisessä linkissä mainitaan, "lopputulos on yleensä häikäisevä". Ainakin omaan autoon tehty käsittely teki siitä ihan uuden näköisen, joten en voi kyllä olla kehumatta tuon liikkeen ammattitaitoa. Olivat ainakin niin puheliaita, etten ihan tarkkaan edes muista mitä kaikkea ne siellä kertoivat, mutta siinä oli useampi työntekijä kun autonpesusta juteltiin. Työn tehnyt fiksari puhui myös jotain siitä, että monet autonpesuaineet on aivan liian voimakkaita ja emäksisiä...

Eikös tuo liuotin juuri poista kaiken vahan auton pinnalta? Tällöinhän auto pitäisi periaatteessa heti vahata uudestaan, jos sen pesee liuotinaineita hyväksikäyttäen? Jossain ihan painetussa julkaisussakin oli, että liuotinaine on välillä ihan hyvä että saa suolan yms. pois, mutta paljon käytettynä siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se haalistaa maalipintaa. Olenko oikeassa?
Ammattina autokauppa

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Olen harkinnut tuommoisen painepesurin hankkimista, mutta maalipinnan paineenkesto hieman mietityttää. Osaisiko joku sanoa, minkälaisella paineella ja kuinka kaukaa pitäisi autoa huilutella ilman vaaraa vaurioista?

Nimittäin kerran tuommoisen Shellin harjattoman pesun jälkeen huomasin, että sivuikkunoiden väliin jäävästä palkista, jota peittää musta karkeahko pinta oli lohjennut pieni palanen ja esiin tullut hiukan auton maalipintaa. Ei vakavaa, mutta kovalla paineella nuokin tuntuvat toimivan.

Tavallisesti pesen Alfan pihassa tyyliin:

1) Irtoliat pois juoksevalla vedellä (niin tehokkaasti kuin paineettomalla saa)
2) Pesu Autoglymin shampoolla ja sienellä.
3) Kuivaus Glymin säämiskällä
4) Vahoja/kiillotuksia puuvilla tms.. liinoilla tarvittava määrä (Autoglym punanen ja kulta)

Noviisi olen vielä pesemisen suhteen, mutta ei tuo Alfakaan enää aivan täydellinen ole. Parhaani mukaan sen yritän kuitenkin hoitaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Työn tehnyt fiksari puhui myös jotain siitä, että monet autonpesuaineet on aivan liian voimakkaita ja emäksisiä...
Autonpesuaineet ovat tehty auton pesuun, Fairy taas tiskien pesuun. Se siitä.
Ei se autonpesuaine(kaan) maalipinnalle hyvää tee, jos sen antaa siihen kuivua. Esim. auringopaisteessa ei saisi autoa pestä, pesuaine kuivuu muutamassa sekunnissa.
Eikös tuo liuotin juuri poista kaiken vahan auton pinnalta? Tällöinhän auto pitäisi periaatteessa heti vahata uudestaan, jos sen pesee liuotinaineita hyväksikäyttäen? Jossain ihan painetussa julkaisussakin oli, että liuotinaine on välillä ihan hyvä että saa suolan yms. pois, mutta paljon käytettynä siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se haalistaa maalipintaa. Olenko oikeassa?
Liuotin ei poista vahaa.
Autoglymin sinisen kun laitat pintaan, niin se pysyy, vaikka pesisit auton yhdeksän kertaa päivässä liuottimella.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ainakin tuon linkin fiksauspuljun teksti pesurin paineesta on 100-200 bar. Mulle sanoivat paikallisessa fiksaamossa painepesusta, että mielellään suihkutetaan vähän kauempaa ja sivulta, eikä millään pistemäisellä suihkulla suoraan lakkapintaan niin hyvä tulee...

Tuosta autoglymin vahasta kun tuolla fiksaamossa kysyin, niin sanoivat, että parempaa kiiltoa ja kestävemmän jäljen saa ihan eri tavaralla ja paras on aito luonnonvaha (carnaubavaha), joka ei sisällä hiovia aineita. Hiovat aineet on tarkoitettu vanhoille autoille ja esim. 156:n pinta varsinkin punaisella maalilla on sellainen, että kun siihen hankaa "puhdistavaa vahaa" niin syntyy helposti naarmuja... Erityisesti haukkuivat Turtle Wax:n tuotevalikoimaa ja sanoivat, että se on sellainen tuote, joka on pelkkää rahastusta.
Ammattina autokauppa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jos haluaa pestä autoaan kotipihassa, niin kannattaa hankkia hopea tai valkoinen auto, jossa naarmut eivät näy niin helposti.
Tuon huomioin kyllä seuraavaa autoa hankkiessani. Tuo Verde Amazzonia on hemmetin siisti väri, mutta jokaisen pesun jälkeen jonnekin ilmaantuu uusi skraadu. Käyttöesinehän auto toki on, mutta -tuttaa silti aina joskus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Noh, turha tässä on vängätä. Jokainen hoitakoon autonsa haluamallaan tavalla. :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti:Autoglymin sinisen kun laitat pintaan, niin se pysyy, vaikka pesisit auton yhdeksän kertaa päivässä liuottimella.
Eikös tuo sininen ole niitä "ammattilaisvahoja"? Eli saako tuota hankittua ihan yleisesti jostain?

Miten nyt kun tuo pinta on jo kertaalleen myllytetty ja vahattu, niin jatkossa varmaan riittää pelkästään joku perus-luonnonvaha tai sitten tuo Maclanen mainitsema Autoglym-kulta?
Ammattina autokauppa

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Vittorio Jano kirjoitti: Tuon huomioin kyllä seuraavaa autoa hankkiessani. Tuo Verde Amazzonia on hemmetin siisti väri, mutta jokaisen pesun jälkeen jonnekin ilmaantuu uusi skraadu. Käyttöesinehän auto toki on, mutta -tuttaa silti aina joskus.
Harmi juttu. Tuo on nimittäin väri, jollaisen niin mielelläni ottaisin seuraavaan autooni :roll:

Harmaassa ei tietty näy ne naarmut niin hyvin, mutta ainakin nuo "vanhat ukot pihalla" aina juttelevat, että metalliväri on kovempaa ja kestää paremmin... mutta onko tuo tosiaan vain sitä, että maaleissa ei ole niinkään kestävyyseroja vaan erot on pikemminkin siinä, miltä se päältäpäin näyttää?
Ammattina autokauppa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Tuo Verde Amazzonia on hemmetin siisti väri, mutta jokaisen pesun jälkeen jonnekin ilmaantuu uusi skraadu.
Sama vika tuon Blu Velan kanssa. Lisäksi se on aina vähän likaisen näköinen. Uuteen 156:een tyrkyllä oleva shampanjaväri voisi olla passeli, ei pahasti niin pienet kolhut, naarmut ja pöly erotu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti:On sulla Niki huippufiksarit. :lol: :lol: :lol:

Liuottimia on miljoonia erilaisia. Osa voi olla myrkkyäkin.
Ilman liuottimen käyttöä autosta ei saa hiekkaa ym. paskaa pois... Ja jokainen varmaan tietää, miten maalipinnalle käy, jos sitä paskaista pintaa alkaa hieromaan.
Sitä en voi käsittää, miten autofiksari kehtaa suositella Fairy:a auton pesemiseen..
Tämä oman viestisi edit antoi mielestäni arvokasta tietoa. Tämä on paljon parempi kommentti kuin tuo ensimmäinen...

Itseasiassa fiksari tarkoitti tilannetta, jolloin autossa on hyvä vahakerros suojaamassa.

Kommentteja: "Lika ei pääse maalipintaan edes kunnolla tarttumaan, jos vahaus on kunnossa", "Suosittelen vahaamaan auton 3 kuukauden välein.."

Painotti myös runsasta vedenkäyttöä. KAIKKI hiekka yms. on saatava pinnasta pois ennen kuin maalipintaa alkaa hieromaan (eli tässä vaiheessa fiksarien kommentit ja sinun kommentit alkavat menemään aika saman suuntaisesti). Soitin vähän aikaa sitten ko. fiksarille niin tämä selvitti vähän tarkemmin tuota juttua... Tuosta fairy-asiasta täytyy vielä nykiä fiksaria hihasta...
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Kommentteja: "Lika ei pääse maalipintaan edes kunnolla tarttumaan, jos vahaus on kunnossa"
Kyllä se lika tarttuu kiinni ihan normaalisti, mutta jos on hyvä vahakerros päällä, niin paska irtoaa pinnasta helpommin.
Hyvä vahakaan ei silti poista liuottimen tarvetta. Auto saattaa näyttää täysin puhtaalta runsaan vesihuuhtelun jälkeen, mutta jos esim. peilaat autoa alhaalta päin, niin tarkat silmät pystyvät erottamaan ohuen likakerroksen. Liuotin poistaa tämän, ja niin säästyt muutamalta miljoonalta naarmulta.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Maclane kirjoitti:Olen harkinnut tuommoisen painepesurin hankkimista, mutta maalipinnan paineenkesto hieman mietityttää. Osaisiko joku sanoa, minkälaisella paineella ja kuinka kaukaa pitäisi autoa huilutella ilman vaaraa vaurioista?
tuo paine ja etäisyys autosta on vähän 2 piippunen homma. Jos on pinttynyttä paskaa voi suuttimen viedä lähemmäs ei kuitenkaan ihan kiinni ja hieman vinossa asennossa. Keulaan (syyläri) ja muihin arempiin paikkoihin varovammin. Olisko joku metri puoltoista hyvä etäisyys riippuu
niin paljon pesurista kyllä sen näkee ja kun hieman järkeä käyttää mikä on hyvä etäisyys. Maalipintojakin on niin erilaisia yleensä ottaen metallihohto kestää kovempaa rääkkiä eikä mene "kusenpolttamaksi"
niin herkästi ajan myötä.

Itse käytän painepesuria vain liuottimen poishuuhteluun en muuhun pesuun.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Uuteen 156:een tyrkyllä oleva shampanjaväri voisi olla passeli, ei pahasti niin pienet kolhut, naarmut ja pöly erotu.
Ja on muuten luonnossakin aivan hemmetin hyvän näköinen. Tuollaiseksi suditun ottaisin, jos uutta sataviiskutosta olisin hankkimassa. Muuten en samppakaljasta oikein perusta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei sellaista painepesuria myydäkkään kotikäyttöön, jonka kovinkaan paine tekisi autolle hallaa.

Rollo
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Kesä 2003, 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rollo »

Onks tämä keskustelun aihepiiri teidän käsitys syvällisestä autoharrastamisesta ?
Siltä vaikutti ainakin Bella Italiassa, jossa Alfa-osastolla puolet autoista oli
tavallisia käyttöautoja (156/147).
terv vanhojen paskojen ropaaja.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rollo kirjoitti:.. Alfa-osastolla puolet autoista oli
tavallisia käyttöautoja (156/147).
Bongasin Bellassa omani lisäksi yhden 147:n, Camparin auton. Siis jos niitä Deltan esittelyvehkeitä ei oteta mukaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rollo, ei tämä ketju varmaan ole mikään kokonaisvaltainen yhteenveto harrastuksesta. Toiset tekee itse vähän enemmän ja toiset vähemmän, ei kai siinä mitään pahaa ole? Kukin harrastaa tavallaan.

Terveisin kaikenikäisten paskojen (?) ropaaja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Rollo kirjoitti:Onks tämä keskustelun aihepiiri teidän käsitys syvällisestä autoharrastamisesta ?
Ei kai yhden topicin perusteella voi tollaista johtopäätöstä tehdä ?!? :crazyeyes:
Siltä vaikutti ainakin Bella Italiassa, jossa Alfa-osastolla puolet autoista oli
tavallisia käyttöautoja (156/147).
terv vanhojen paskojen ropaaja
Enpäs tiennytkään, että Bella Italiassa on autoille ikäsäännöt? Nyt tiedän ja seuraavalla kerralla vien omani todella kauas puskaan piiloon :roll:
Kyllähän noita Q4 on joka puskassa muutenkin... :!:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

AutonaAlfa kirjoitti: Kyllähän noita Q4 on joka puskassa muutenkin... :!:
OT: Sanoit sen varmaan jossain välissä, mutta tiedätkö, kuinka paljon noita on liikenteessä? muutaman käden sormilla laskettava lukumäärä (kö?)
Ammattina autokauppa

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

niki kirjoitti:
AutonaAlfa kirjoitti: Kyllähän noita Q4 on joka puskassa muutenkin... :!:
OT: Sanoit sen varmaan jossain välissä, mutta tiedätkö, kuinka paljon noita on liikenteessä? muutaman käden sormilla laskettava lukumäärä (kö?)
Musta tuntuu että kaksi kättä pitäisi riittää vielä :-D

Jaaha oonkin näköjään kirjoittanut paskaa jo 401 viestiä :o

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:OT: Sanoit sen varmaan jossain välissä, mutta tiedätkö, kuinka paljon noita on liikenteessä? muutaman käden sormilla laskettava lukumäärä (kö?)
Jos niiden laskemiseen tarvitaan muutama kättä, niin kovaa vauhtia niitä on saatu viime päivinä hakea. :wink:

Vastaa Viestiin