Myllytys?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Cuore Sportivo kirjoitti:
niki kirjoitti:OT: Sanoit sen varmaan jossain välissä, mutta tiedätkö, kuinka paljon noita on liikenteessä? muutaman käden sormilla laskettava lukumäärä (kö?)
Jos niiden laskemiseen tarvitaan muutama kättä, niin kovaa vauhtia niitä on saatu viime päivinä hakea. :wink:
Ratapäivillä jonkun kanssa laskeskeltiin, niin että olis vajaa kymmenkunta autoa suomessa = joka puskassa :mrgreen:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Joo, joskus taidettiin Rollen kanssa miettiä (oliskohan ollut fiat-foorumissa?), että niitä Q4:sia saattaisi nykyisin löytyä noin kymmenen kappaletta. Itse olen nähnyt livenä viisi kappaletta (kolme punaista ja kaksi mustaa). Vaikka niitä olisikin kymmenen Suomessa, niin aika hyvä prosentti niistä oli Mustialassa lauantaina (jos nyt ei joka puskassa, niin sitten joka toisessa) :-D
Näistä viidestä näkemästäni tuntuu kaikkien omistajat pitävän/rakentavan autojaan hieman eri tyylillä, joten on hienoa ettei ne kaikki ole täysin identtisiä. Myös varusteissa näyttäisi olevan auto kohtaisia eroja. Katsellessani molempien mustien Q4:n konehuoneita, niin huomasin eroa "TURBO 16v" tekstin sijoittelussa. Toisessa se luki imusarjassa ja toisessa sytytystulppien päällä olevassa kannessa. Johtuisiko esim. eri vuosimallista, vai onko vaihdeltu osia jostain muista(esim. Fiat / Lancia)?
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ihailtaa huolellisuutta. Vielä kun asuisissa maailmassa missä ei olisi muita ihmisiä tai autoja niin pysyisi auto kunnossa ilman itsestään riippumattomia tekijöitä.

180 bar alkaa kyllä tekemään hallaa jos alle 30cm alkaa paukuttaa, nim. joskus 18 vuotiaana kokeillu :lol:
Keltsi kirjoitti:Johtuisiko esim. eri vuosimallista, vai onko vaihdeltu osia jostain muista(esim. Fiat / Lancia)?
Mällipelejä kaikki, palikat otettu mistä sattuu :lol: :silly:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Nyt on Getvonen 100-prosenttisesti naarmuton! 8)

Oli tarkoitus maalauttaa auto keulan kiveniskujen takia, mutta ne on kuitenkin sen verran pieniä, ja suurin osa sijaitsee puskureissa, niin päädyttiin kuitenkin kiillotukseen, kun kaverin (alansa eliittiä) kanssa natsasi aikataulut yhteen.
Aikaa meni koko eilinen ilta ja yö, homma tehtiin niin hyvin kuin mahdollista.
Kymmenen vuoden aikana tulleet naarmut olivat kohtuu syviä, ja homma piti aloittaa vetäisemällä koko auto karkeimmalla mömmöllä mitä löytyi ja monia erilaisia laikkoja piti käyttää. Tämän jälkeen auto uudestaan läpi hienolla hionta-aineella. Sen jälkeen peilausvälineet esiin, ja tsekattiin kuinka paljon operaatio jätti laikanjälkiä. Yllättävän vähän niitä tuli. Niiden poistaminen kuitenkin osoittautui ongelmalliseksi Alfojen helvetin pehmeän maalin takia - käsihiontavaiheessa pinta muuttui hieman harmahtavaksi kuten kaveri epäilikin. Niinpä auto piti käydä läpi vielä koneella (sen omalla painollaan) ja hienoimmalla hionta-aineella. Tämän jälkeen peilattiin maalipinta vielä läpi, että naarmut ja laikanjäljet olivat kaikki poissa.
Lopuksi vielä Cartekin uusi huippuvaha pintaan, joka tulee yleisille markkinoille tänä vuonna. Pieni purkki maksaa 130€! :crazyeyes: Nyt on kyllä tajuton kiilto autossa!

Voin laittaa paremmalla ajalla tarkemman selostuksen, ja aineet mitä käytettiin. Jos joku on fiksauksesta kiinnostunut.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minua kiinnostaa vaan milloin teet sen munkin autoon :-D Kauempaa kun katsoo näyttää maalipinta ihan hyvältä, mutta naarmuja ja kiveniskuja on jonkin verran.. Tiedä sitten auttaisko myllytys vai antaisko olla.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Cuore Sportivo kirjoitti: Voin laittaa paremmalla ajalla tarkemman selostuksen, ja aineet mitä käytettiin. Jos joku on fiksauksesta kiinnostunut.
Rollen tavoin minäkin olen lähinnä kiinnostunut kiiltävästä autosta. Mitä tuo kaikki kustantaisi teetettynä, ilman että itse tarvitsee kykkiä messissä? Kerätään vaikka pieni kimppa forumilaisia, viedään autot myllytykseen ja istutaan Scuoren piikkiin pubissa. Sopiiko?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle: 155:ssa ja GTV:ssä lienee ihan sama maali. Eli kiillottamalla saa todella hyvän, mutta se on kohtuu vaativaa hommaa. Eli meikäläinen ei itse uskaltaisi sun Viisvitosta myllyttää. Maalipinta on niin ohut ja sairaan pehmeä. Siksi minäkin katsoin parhaaksi vaan juoda kaljaa ja katsella kun ammattimies laittaa ja osallistua vasta vahaukseen. :mrgreen:
156:n voisin kyllä itsekin kiillottaa.

Se oli jännä juttu, että tuossa Getvosessa oli älytön kiilto jo ennen myllytystäkin, vaikka naarmuja oli kohtuu paljon.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Cuore Sportivo kirjoitti:Se oli jännä juttu, että tuossa Getvosessa oli älytön kiilto jo ennen myllytystäkin, vaikka naarmuja oli kohtuu paljon.
No sitten meillä on ehdottomasti samaa maalia!

Jos vain tyydyn siihen etten päästä ketään viittä metriä lähempää päiväsaikaan. Jos nyt vien sen jollekin satunnaiselle myllyttäjälle niin vituikshan se menee.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio: Sinun autosi ei vaadi noin rankkoja toimenpiteitä. Riittää, että maali kiillotettaisiin ensin laikalla, sen jälkeen sama homma käsin ja vaha päälle. Hintaa kertyisi suunnilleen 100 - 150€. Ei todellakaan paha hinta siitä, että saa maalipinnan uutta vastaavaan kuntoon.
Rolle kirjoitti:Jos nyt vien sen jollekin satunnaiselle myllyttäjälle niin vituikshan se menee.
Täytyy sanoa, että tämä on ihan totta. Suurin osa fiksaajista on "ei vois vittuukaan kiinnostaa" -jannuja, jotka myllyttää auton ties millä laikalla&aineella, ja vetäsee suoraan vahan päälle. Myllytys on taitolaji, ja vaatii tekijältään kiinnostusta ja tietämystä. Eri autoissa on niin erilaiset maalit, ettei jokaista vehjettä voi myllyttää samaa kaavaa käyttäen. Muuten se menee vituiksi.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuva ennen kiillotusta. Pitää vielä napsasta kuva joskus kun jaksaa, miltä näyttää nyt kiillotuksen jälkeen. 8)

Kuva

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Cuore Sportivo kirjoitti:Voin laittaa paremmalla ajalla tarkemman selostuksen, ja aineet mitä käytettiin. Jos joku on fiksauksesta kiinnostunut.
Todentotta tämä olisi hieno juttu :-D

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Cuore Sportivo kirjoitti:Nyt on Getvonen 100-prosenttisesti naarmuton!
Oli tarkoitus maalauttaa auto keulan kiveniskujen takia, mutta ne on kuitenkin sen verran pieniä, ja suurin osa sijaitsee puskureissa, niin päädyttiin kuitenkin kiillotukseen, kun kaverin (alansa eliittiä) kanssa natsasi aikataulut yhteen.
Ovatko nämä sun kaverin kiillotuspalvelut yleisesti saatavilla jossain Scuore ja jos, niin minkämoiseen hintaan?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllähän ne on. Hinta pyörii siinä runsaassa satasessa.
Jos joku on kiinnostunut, niin voin laittaa yhteystietoja.

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja burtsi »

Laita toki yhteystiedot tulemaan...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Harpo kirjoitti:Ostin viimevuonna sellasen pyörivän härpättimen... autoglymeillä punanen yhdistettynä siihen kullan väriseen ...
Hain tuollasen kiillotuskoneen ja nuo autoglymin tuotteet. Ei ole Alfa kiiltänyt mun aikana koskaan niin kuin nyt - todella huimia tuotteita ja rahansa arvoisia. Koneella homma oli suorastaan miellyttävää, eikä oluttakaan tarvitse nestehukan poistoon niin paljoa kuin ennen ;-)

Wannabe
Viestit: 37
Liittynyt: 06 Heinä 2003, 21:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

JiiPee kirjoitti:
Harpo kirjoitti:Ostin viimevuonna sellasen pyörivän härpättimen... autoglymeillä punanen yhdistettynä siihen kullan väriseen ...
Hain tuollasen kiillotuskoneen ja nuo autoglymin tuotteet. Ei ole Alfa kiiltänyt mun aikana koskaan niin kuin nyt - todella huimia tuotteita ja rahansa arvoisia. Koneella homma oli suorastaan miellyttävää, eikä oluttakaan tarvitse nestehukan poistoon niin paljoa kuin ennen ;-)
Käytätkö konetta levitykseen ja kiillotukseen vai pelkästään kiillotukseen? Itse kun käytin omaa konettani punaisen AG:n levitykseen niin se veti vahan pistemäiseksi kovaksi pinnaksi. :shock: Lopetin sen touhun konepeltiin ja jouduin hikihatussa vahaamaan sen uudestaan punaisella käsin, jotta sain pisteet pois. :lol:

Olisiko pitänyt rohkeasti jatkaa koneella ja kiillottaa kuivumisen jälkeen pois, vai pitääkö konetta käyttää ainoastaan kiillotukseen? Konehan on luotettava Citymarketista ostettu planeettahärveli mallia Kiina. Niin ja levitin punaista sillä mikrokuitu "sukalla".

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Levitin myös sillä mikrokuitusukalla - ei ongelmia. Sain sillä hyvän ja mielestäni ohuen kerroksen aikaiseksi. Kiillotettuani arviolta noin 1/3-osan autosta meni se toinen rätti eli kiillotussukka "tukkoon" ja teki juuri tuon paakkuuntumisen. Lopulta käytin konetta vain vahan levitykseen ja kiillotin pinnan käsin vanhan villapaidan rievuilla. Silti helppo homma aikaisempiin yrityksiini verrattuna. Kone on myös tuollainen kiinailmiö nimeltään Gern.

Siispä Tuusulan aloittelija kysyy, että mitenkäs ammattilaiset asian näkevät? Miten estää sen kiillotusukan tukkeutumisen vai onko vahaa yksinkertaisesti liikaa pinnassa ? Pitäisikö kiillotussukkia olla useita yhtä autoa varten ?

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Pyyhi ensin enemmät kuivat vahat rasselilla tai rätillä, ja tämän jälkeen kiillotus koneella. Työtä helpotta kun on kaksi kiinalaista konetta, toinen vahan levitykseen, ja toinen kiillotukseen, niin ei tarvi rättejä vaihdella välillä.

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Musta auto, tuhottu konepesussa...

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Musta 156 -99 ja maalipinta kuin olisi hiekkapaperilla hiottu mataksi. Tarvikkeet: porakone, kiilloitussieni, Korrek Cleaner, sumutinpullo.

Hionnassa käytin porakoneeseen kiinnitettävää kiilloitussientä. Cleaneri tasaiseksi pinnaksi kankaalla, sumutinpullolla pinta hieman kosteaksi ja kevyesti painaen tasaisesti koko alue läpi (aine ei saa kuivua, jolloin vaarana on sen palaminen pintaan; kone maltillisilla kierroksilla). Cleanerin pois saanti onkin hankalampaa ja pinnasta tulee helposti laikukas. Sumutin reilummin vettä, koneella kevyesti läpi ja pyyhin veteen sekoittuneen aineen välillä kankaaseen.

Päälle Korrek Teflox ja pinnasta tuli mainio, jopa lumiharjan jääpäällä tehty paksu naarmu (siis tietenkin ed. omistajan :evil: ) poistui kokonaan.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei autoa vahata koneella, vaan käsin. :crazyeyes:
Ja näille porakone-kiillotussieni-miehille; kyllä mömmöjä löytyy, joilla saa maalipinnan hetkellisesti kohtuu hyvännäköiseksi, mutta ne ei poista jälkiä, ne peittää.

Haluaisin kyllä nähdä Stilo100:n "mainion" maalipinnan. En minä millään pahalla..

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onnistuin kolaroimaan tuossa porukoitten autoo, perä-kärry meni linkkuun ja vinssi teki kolme "luodin reikää" takapuskuriin. Faija sitten kävi sopimassa korjauksen Nokian Autofix:iin ja seuraavat hommat tehdään
"luodinreikien korjaus puskurissa, takalokarissa olevan lommon oikaisu ja lokarin maalaus, molempien helmojen kivenhakkaama-maalaus mustalla, koko maalipinnan myllytys, käsinvahaus, aikaa varattu 3 pv."
Ja siiten hinta 350€ koko homma.

Innolla odotan lopputulosta, jos tuloskin on vielä hyvä niin huhhuh.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Sen verran on edellinen omistaja on puskureita naarmutellut ja pyörrejälkiä saanut aikaiseksi, että Alfalle on varattu aika perjantaiksi fiksaukseen. Pelkällä pesulla ja vahauksella ne jäljet eivät lähde. Firma on vissiin sama mistä Niki tuossa on myös höpötellyt, eli Hellman Autofixaus. Ihan asialliselta paikalta vaikutti.

110€:n hinta ei mielestäni ollut paha, mutta lopullisen tuomion työn jäljestä (kuvien kera) voin ilmoitella sitten myöhemmin. Laskeskelin, että jos ostan itse uudet vahat, kiillotusvälineet ja muut tarvikkeet, niin rahaa palaa varmasti yli 50€ ja lopputuloksesta ei ole mitään takeita.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Innolla odotan lopputulosta, jos tuloskin on vielä hyvä niin huhhuh.
Muistelisin että olisin jonnekkin jo tuloksesta kirjoittanut, mutta kirjotetaan nyt tähänkin. Eli myllytysjälki ei ollut hyvä. Muut hommat oli tehty asiallisesti. Maalipinta oli (joka siis oli vanha, mutta ei ennen myllytetty) sellasilla pyörteillä ja naarmuja oli luvattoman paljon. Yksi isompi ja syvämpi naarmukin oli tullut uutena.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Tänään hain auton fixauksesta ja olen tyytyväinen tulokseen. Kaikki pyörrejäljet ja suurin osa naarmuista lähti. Syvimmät pohjamaaliin asti ulottuvat naarmut ja hankaumat tietysti jäivät, mutta niitä tuskin huomaa. Maalipinta on nyt todella hieno ja kiiltävä! Melkein häikäisee... 8)

Muutama kuva: Kuva1, kuva2, kuva3 ja kuva4

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

vautsi... makee kaikinpuolin :P

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Siitä mallia :-D

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

fix

Viesti Kirjoittaja virtti »

Rolle kirjoitti:Siitä mallia :-D
jep ja kommentit tuolla oli loistavia : "Nice car but why bother it's an Astra not Ferrari" :lol:
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Rolle kirjoitti:Siitä mallia :-D
Joo-o, aika hifistelyä! Hiljaiseksi vetää... Kaikki tuo vaiva Opelin takia... :shock:

Mut tulihan siitä aikuisten oikeesti "aika" kiiltävä ja puhdas. :wink:

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Rolle kirjoitti:Siitä mallia :-D
Äijä vetää varmaan itsensä kiikkuun, kun ensimmäinen kivi napsahtaa konepeltiin...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Käyttääkähän tuo astrailija lumiharjaa?

(Nyt muuten kekkasin: sehän on Rasvis!)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Taitaa olla jotain sukua scuorelle :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio Jano kirjoitti:Käyttääkähän tuo astrailija lumiharjaa?
Saattaa käyttääkin. Vaikuttaa muutenkin maalipinnan suhteen huolimattomalta kaverilta - hinkkaa autoaan pölyisessä ulkoilmassa, ja tallissakin on ovet auki. Ei hyvä.
Carlos kirjoitti:Taitaa olla jotain sukua scuorelle.
Suvussani ei Ooppeleita suvaita. :mrgreen:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Poistaako myllytys kokonaan ne pienet tippurin tiukassa olevan mustat pisteet ja entäs maalissa olevat ruskeat haaleet koukerot? Vähän OT: mutta maaliahan ei saisi säilyttää kauaa pakkasessa, kun näin pääsee käymään niin mitä maalille tarkkaan ottaen tapahtuu? Kun olen koittanut maalata muovisia vanteiden keskiöitä, nämä mitsumallit ovat kuitenkin noin 27*27 senttisiä :shock: niin erityisesti muoviin asti hiotut kohdat näyttävät hylkivän maalia, eli tulee suuuria kraattereita. Voihan tämä olla sen muovityypin ominaisuus tai sitten maali on tällä tavoin pakkasissa vammautunut? Koitin myös peltipohjamaalia ja sama juttu ja saman verran lienee pakkasta niellyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

gYdEbUh kirjoitti:Poistaako myllytys kokonaan ne pienet tippurin tiukassa olevan mustat pisteet
Tippuria ei ole ikinä ollut mutta tuollaisia pisteitä kyljessä kylläkin. Autoglymin punaisella on lähtenyt pienen hinkkaamisen jälkeen!

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Ja jos ei sillä lähde, niin saman firman Intensive Tar Remover on kyllä erittäin tehokasta tavaraa. Sen käytön jälkeen on kyllä lyötävä vahat pintaan.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Pablo Honey kirjoitti:Ja jos ei sillä lähde, niin saman firman Intensive Tar Remover on kyllä erittäin tehokasta tavaraa. Sen käytön jälkeen on kyllä lyötävä vahat pintaan.
Onko tuolla tar removerilla ja tinnerillä mitään käytännön eroa kun näen itseni enemmän tinneriäijänä? x)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

gYdEbUh kirjoitti:Onko tuolla tar removerilla ja tinnerillä mitään käytännön eroa kun näen itseni enemmän tinneriäijänä? x)
Ainakin hinta on varmaan eri :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Intensive Tar Remover haisee paremmalta.

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Pablo Honey kirjoitti:Intensive Tar Remover haisee paremmalta.
Sleepy Sleepers kirjoitti:Naiset haisee pahalle
eikä autovahalle

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

kysellään ny, että onko kukaan käyttänyt autoaan myllytyksessä etelä-pohjanmaalla ja suosittelisi paikkaa? Itse en ala myllyttämään, kun kuitenkin menee vikaan :-D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kauppakeskus Myllyssä on MYLLYTYS ! -50 , -60 , -70 % !! xD

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Nostan ketjun, kun en oikein muutakaan keksinyt. Elikkäs koko kyljen mittaiset jäljet Alfassa vapun perseilyn seurauksena. Maalia lähtenyt pinnasta. Kysymys kuuluukin, että onkohan tuota mahdollista myllyttää kuntoon(jossain liikkeessä) vai täytyykö suosiolla luovuttaa. Olen käsittänyt että myllytys auttaa vain pienissä pintanaarmuissa. Tässä tapauksessa näitä pieniä pintanaarmuja on hitusen enemmän.

Mitä paikkaa suosittelette Pirkanmaalla(Nokia, Tre..)?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kuulostaa vähän siltä että ei taida myllytykset enään auttaa. Käy näyttämässä jossain fixarilla.

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Joo, nyt kun tuossa hieman tarkemmin katselin ja tiedustelin niin eipä tuota taida myllyttää kuntoon itse jesuskaan. Mites on, paljonko ovien maalaus maksaa halvimmillaan Pirkanmaalla? Entäs onko tuollaisia "Smartrepair"-paikkoja olemassa muualla kuin pääkaupunkiseudulla?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kauheesti ei kokemuksia ole, mutta jos itse joutuisin maalauttaan ovet, veisin auton tänne: http://www.autojatuulilasipalvelu.fi/

Jostain on jäänyt käsitys että http://www.kolarimaalaus.com tuolla tekisivät myös jotain maalipinnan korjauksia, muutenkin kuin maalaamalla.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Re: Myllytys?

Viesti Kirjoittaja heme »

Kun tuli tuollainen siivousfirman vanha Fiorino ostettua, niin autossa olleiden ja poistettujen mainosteippausten alta maalipinta on selvästi tummempaa. Saakohan myllytyksellä tasattua värieroja niin paljon, ettei nyt selvästi luettavissa olevista teksteistä enää saisi selvää? Parasta tietty olisi, jos maalipinnasta saisi niin hyvän, ettei siitä huomaisi lainkaan että on joskus ollut teipattu. Auton väri on oranssi, jos sillä nyt jotain merkitystä sattuisi olemaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Myllytys?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Yhdestä pakettiautosta ainakin on onnistuneesti saatu myllytyksellä 3 vuotiaat teippausjäljet pois näkyvistä autoliikkeen toimesta. Kyseessä siis nimenomaan oranssi Pösö Boxer.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Myllytys?

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Riippuu tilanteesta eli väristä/maalista miten hyvän saa. Lähinnä siitä että miten syvälle maali/lakkapintaan on UV valo tehnyt tehtävänsä ja muuttanut sävyä :) Mylly...siis kiilloituksellahan poistetaan vain siitä lakkapinnasta hyvin vähän. Kokeilemalla selviää, huonompaan suuntaan ei missään nimessä mene :)

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Myllytys?

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Aikanaan Saksasta uitetussa Vivarossa oli jännä efekti. Väri oli metalliharmaa/hopea. Autoa pestessä ja vahatessa naarmuttomassa pinnassa ei näkynyt mitään. Kuivana, kun katsoi mistä kulmasta hyvänsä, ei näkynyt mitään. Mutta vesisateessa puski kyljistä "Weismann"-teksti selvästi näkyviin. :o:
Ride on!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Myllytys?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Entinen "hiekkahopea" Mareani muutti kanssa sateella, ja myös pestessä väriä. Sen huomasi, kun kasteli vain osan autosta. Oli ilmeisesti jollain tapaa lakka tummunut, kun Delta-auto ei siitä saanut helman paikkamaalausta millään saman väriseksi, vaikka ko. väriä ei ole kuin yhdellä koodilla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin