GT pihassa: kuskin penkin nahkojen irrotus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

GT pihassa: kuskin penkin nahkojen irrotus?

Viesti Kirjoittaja zzs »

Ois yks italiatar myynnissä, uskaltaakohan sen ostaa? Onks väliä, onko saksalainen vain italialainen tuontiauto?

Huoltokirjaa pidetty sinne päin kuulemma, ajettu vajaa 140tkm 1.9 diesel, 170hv, 2008
mitäs luulette, kantsiiko ees miettiä vai jättää rauhaan suosiolla?
Viimeksi muokannut zzs, 02 Joulu 2017, 12:20. Yhteensä muokattu 16 kertaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Huonosti pidetty on huonosti pidetty, oli se mistä tahansa. Entisistä SEV-maista tuleviin suhtautuisin hieman suuremmalla varauksella. Sen mitä olen saksantuonteja nähnyt, voin sanoa että kyllä ne nahkahousutkin osaa autonsa p**koa oikein viimeisen päälle. Sellaisiahan ne suomalaisten rakastamat mobilen hinnat alkaen-mallit on.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

vanhanen
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2012, 23:50

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja vanhanen »

zzs kirjoitti:Ois yks italiatar myynnissä, uskaltaakohan sen ostaa? Onks väliä, onko saksalainen vain italialainen tuontiauto?

Huoltokirjaa pidetty sinne päin kuulemma, ajettu vajaa 140tkm 1.9 diesel, 170hv, 2008
mitäs luulette, kantsiiko ees miettiä vai jättää rauhaan suosiolla?

On kuulemma vaikeempaa tuoda italiasta kuin saksasta. Ilmeisesti paperiasioita enemmän tai jotain muuta vastaavaa...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tollanen kiisseli-GT ilmestynyt chattiautoon: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/5210269" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ompas rumat penkit..

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^^ Hohoo, tuotahan pitää päästä testaamaan!

ikäkö tuossa hinnan painaa alas, ku eihän tuossa muuten vaikuta olevan vikaa... Haussa oli kyllä 2007-> musta 18":silla ja xenoneilla, mutta tällöin hintana ois ollu päälle 16000 euroa.

Älkää nyt ainakaan kukaan foorumilainen käykö hakemassa tuota pois ennenku mä oon päässy koeajolle! :D

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ease up on the xenons - ovat rygarista. Koska koko teelmä on yhtä pakkaa, niin vaikkapa parkkivalopolttimon vaihto aloitetaan puskurin irroittamisella. I kid you NOT! Jos olisin tietänyt, olisin kiertänyt. Itse kun en uskalla ajaa taajaman ulkopuolelle varsinkaan pimeään aikaan, niin en edes pääse nauttimaan xenonien hurjasta valaisukyvystä... (Jos ajan katuvaloverkon ulkopuolelle, teen sen Jeepillä ja käsillä on Zombie survival-kit, ihan varmuuden vuoksi.)

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Huh, whouuu! Joo, tais tipahtaa yks ongelmakohta kriteereistä pois.

frosted
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 15:09

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja frosted »

Mä kävin tuolla la n. 25 min koeajolla. Ehkä tää on hippasen liian vanha mulle, vaikka kilsat on todella alhaiset. Omia mietteitä:

Kori
- helmat näytti ok, etupyörien takaa ei ollut kovin pahasti hakkautunut
- kuvissa minusta takapuskuri on eri sävyinen, mutta en luonnossa huomannut
- jälkiasenteinen peruutustutka todella rumilla antureilla
- kuskin puolelta ikkukarmista hankautunut lakka pois soikion muotoiselta alueelta. En keksinyt muuta kuin että auto on ollut pressun alla ja sen on hangannut?
- takapuskurissa kuskin puolella raapimijälkiä, ei kovin pahat minusta.
- peruutustutka oli kokonaan pimeänä

Kone
- sytytti "glow plug failure" heti virtojen päällelaitossa, ei jäänyt päälle. Käynnistyi ok.
- myyjä sanoi ettei huomannut edellispäivänä moista itse, arveli että akkujännite olisi heikossa hapessa. Mulla oli ovi auki kun laitoin virrat päälle
- alle en nähnyt kunnolla, mutta ainakaan ei jättänyt öljyläikkiä taakseen :)
- jäähdytinneste oli hiukan alle minimin, vuoti ainakin säiliön klemmarista. Neste ja öljykorkin alla puhdasta.
- tehot tuntuivat olevan tallella
- lämpimänä minusta täristi tyhjäkäynnillä aavistuksen. Ei ole juuri kokemusta Alfa dieseleistä joten en osaa sanoa onko ominaisuus. Kylmänä (tai kierroksia nostaen) ei tuntunut
- tuotu Suomeen pari vuotta sitten, huollettu Auto Milanossa, taisi olla viimeksi tänä syksynä
- hihna vaihdettu ilmeisesti 2011? Itse en saksankielistä huoltokirjaa tarpeeksi ymmärtänyt mutta myyjä kävi tarkistamassa joltain toivottasti paremmin osaavalta
- keskikulutus näytti alussa 8,5, koeajon jälkeen 8,1; lienen siis taloudellinen kuski..

Ilmeisesti tyytyväiset omistajat ajavat maantieajoakin GT:llä.. ikkunasuhina oli minusta karmea. Auto oli erittäin hiljainen alle about 70:n vauhdissa, mutta jo 100:ssa radioon ei hirveästi kannata panostaa :). Kumpikin ikkuna liikkui ovea avatessa jne. ihan normisti. Yllättävän levoton Hakka 4-nastoilla tuossa 100+ nopeudessa, ei kuitenkaan vedellyt, kolissut tms. Jostain kojelaudan sisältä tuli ja meni suht. voimakas resonanssi. Sisusta oli minusta parempi kuin kuvissa, matot taisivat puuttua ja nahka kaipaisi hieman huomiota mutta ok perussiisti. Radion sammutin mutta se tuli itsestään päälle puolivälissä? Sadetunnistin toimi oman mielensä mukaisesti, ei korreloinut tihkusateeseen mitenkään tunnistettavasti ja tuulilasissa oli n. pikkukynnen kokoinen lohkeama kuskin edessä.

Nykyiseen tavalliseen perhekotteroon verrattuna näkyvyys ulos on lähinnä viihdyttävä. Hyvin sillä pärjäsi mutta ensivaikutelma oli vähintään 'tiivis'.

Vaikea on valita baijerilaisen, tälläisen GT:n ja Giuliettan väliltä..

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Hyvä rapska!

Olen hämmentynyt valinnanvaikeudestasi listaamiesi autojen suhteen.

Baijerilaisen moottoritehtaan tuotoksiin suuntautuvilta tarvitaan tietynlaista Valtakunta tai kuolema -meinikiä! Bemuihin ei olla kallellaan, niillä lentää hävittäjä-ässät. (Tässä nyt saatoin varastaa jo forumilla todettua faktaa, mutta kun paikkansa kerran pitää...)

Pientä tyylikästä perheautoa etsivälle moderni Giulietta on tyylitietoinen valinta. En silti ymmärrä miten se voi olla vaihtoehtona GT:lle?

Koeajoja kannattaa tietenkin suorittaa, ehkäpä se haluamasi autoluokkakin sitten aukenee.

...Nuo ikkunasuhinat olivat kyllä eksessiiviset, itsellä ei puhalla ennen 130 vauhtia kovinkaan häiritsevästi. Toisaalta olen myös sitä mieltä että koeajettu yksilö oli kyllä hieman perverssi, kun JTS:kin on hieman huonosti autoon istuva, niin maatalouskone on jo kinkyn puolella!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^Kiitos asiallisesta ja tarkasta koeajoraportista - tuosta on varmasti hyötyä niille, jotka ovat ko. autosta kiinnostuneet.

Ikkunasuhinat poistunevat säädöllä, sillä minun autoni ikkunat eivät suhise. Voi olla, että tuon yksilön ikkunoita on runnottu alas väkisin pakkasella tai sitten jäätynyttä ovea on paiskottu kiinni.

Varsin asialliselta tuo yksilö kyllä kuvien ja tämän raportin perusteella vaikuttaa - ja mielestäni kohtuuhintaiseltakin huomioiden ajokilometrit.

Hakekaa pois (ja laittakaa uusi ohjelma koneeseen)

:)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

Kiitti joo raportista!

Hieman mielenkiinto laantui, mutta ^ kohotti sitä taasen;)

Mitä mieltä ootte noista tyhjäkäynnin tärinöistä? Ei kai kaksoismassa tai kytkin menossa...?

edit: Kuvassa näyttää, että hanttarinpuoleisen ajovalon yläreunassa on isompi rako kuin kuskin puolella. Onks noi yleensäkin vähän sitä sun tätä vai oisko toi merkki jostain keulakolarista?

frosted
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 15:09

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja frosted »

Muistikuvan mukaan: kyllä se tärisi/värisi selvästi. En sen enempää kiinnittänyt huomiota kun nykyinen bensavehjekin on uudesta lähtien satunnaisesti päättänyt osoittaa huonotuulisuutta ja kytkin/vaihteet toimivat ajatuksetta. Jonkun enemmän tietävän kommentit tarvittaisiin :)

Fikkari hajosi sopivasti niin ei tullut nähtyä mitään alapuolella, mutta omaan silmään ei osunut mitään selvää sovitusvikaa tai värieroa. Takapuskurista päätellen ei tosin olisi ihme jos hieman olisi tönäisty johonkin. Palautettaessa tuli seinää vasten vilkaistua että ajovalot osoittivat suunnilleen samaan suuntaan :)

Gran turismoon sopii minun ajollani tuollainen turbo diesel loistavasti. Vaikka puhti epäilemättä loppuu nopsasti kesken innostuneemmassa ajossa, käytännön maantiellä vääntö tekee ajamisesta mukavaa. Taustalla varmasti vaikuttaa totaalikyllästyminen nykyiseen 1,6-vapariin. Liikenteen vauhdissa pysyy mainiosti ja (harvinaiset) ohituksetkin onnaavat suunnittelulla mutta se perhanan vingutus ja vaihteiden vispaus suhteessa menoon. Ajan siis käytännössä pelkkää motaria/maantietä.

Positiivinen yllätys oli kytkimen, vaihteiden ja kierroksien helppous. Kiersi riittävästi ettei minusta keppiä joudu veivaamaan juuri sen enempää kuin bensallakaan. Käyntiääni nyt ei ole, tuota, lainkaan innostava.


GT on ulkoa ja sisältä klassikko, aiheuttaa halun suorastaan sivellä pintaa joka kerran kun näkee. Mutta.. ne pitkät ovet käytännössä.. nykyisellään esim. mutsilla vieraillessani joutuisin ensin hyppäämään ulos ja sitten työntämään GT:n ruutuun, tai laihduttamaan todella reippaasti ja nopsasti. Mulla oli aikoinaan 2-ovinen Volvo ja kypsyin ihan täydellisesti niihin oviin. Silti tekisi mieli GT:tä..

Giulietta olisi passeli kompromissi käytettävyyden, muotoilun ja tekniikan suhteen. Vaan se penkki, tai penkin istuinosa. Minulle oikeasti yksi kehnoimmista tarjolla olevista, ei mitään reisitukea. Muuten olisi jo keväällä tilattu. Lainaa joutuisi ottamaan n. puolet eikä pää taivu ajatukseen maksaa lainalla penkistä johon ehkä ei totu.

Baijerilaisessa olisi jossakin M-sprööt -varustuksessa about täydellisesti säädettävät penkit ja pientä kivaa (navi internetillä, tunnelmavalot, avaimettomuus jne.). Fiilis vaan puuttuu. Ja muoto. Mutta kait senkin kanssa tulisi toimeen jos poistaisi sisältä kaikki merkit ja pitäisi ainakin silmät kiinni joka kerta autolle mentäessä. Eikä klommot ja kiveniskemät harmittaisi yhtä paljoa.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

Nyt on sitten toinenkin koeajo tuolle Alfalle suoritettu. Tässä tulokset:

Huomioita ajosta:
- kytkin on yllättävän jäykkä. Kun veto päällä 80 km/h:sta painaa kytkintä hitaasti, niin alussa on sentin parin kevyempi alue, jonka jälkeen hiukan jäykistyy ja kierrokset rupeavat nousemaan. Sen jälkeen on vielä 5 senttiä painumisvaraa ja se on jäykkää. Jotain kummaa siinä oli - mulla ei kyllä ole kokemusta diesel-autoista juurikaan. Tosin kadun toisen puolen 156 1.9 JTD:n kävin koeajamassa, mutta en tarkalleen muista, millainen kytkin siinä oli. Se nyt oli muutenkin sellainen turbomittarilla varustettu yksilö, joka tuntui ohjaavan minne sattuu ja... Aivan karmistus.
- Moottori veti nätisti. Tykkään diesel-GT:stä! JTS (ainakaan koeajamani) oli vaisumpi kuin omani, ja siksi ei tuntunut sopivan autoon kovin hyvin. Liekö se ollut täydessä iskussa, hmm...
- Sivuikkunan suhinoita oli tosiaan, mutta kun avasi ikkunaa, niin huomasi sen johtuvan Hakka4:ista. Siis eihän tuollaisia renkaita viiti pitää missään autossa! Menisi kyllä vaihtoon TM:n hiljaisimpiin ja vähäkulutuksisimpiin renkaisiin välittömästi (ei siis mitkään testivoittaja-Continental Ice Contact 2:t - ne on 156:ssa 185/65R15:ena ja aivan hirveän äänekkäät).
- Terävässä reunassa/kuopassa kuului selvempi kolahdus. Enpä tiedä tarkoittaako mitään, mutta JTS-versiossa ei tullut sellaista (oli tosi hyväntuntuinen ja hiljainen), tosin en samaan kuoppaan ajannutkaan... :roll:
- Tyhjäkäynti tuntui tasaiselta.
- Kytkintä hiukkasen painettaessa tuntui mietoa värinää. En osaa sanoa onko normaalien rajoissa vai ei.

Ulkonäköseikkoja:
- Talvivanteet (autossa alla) aika hyvin tuhottu reunoista ruville, kesävanteet vielä hyväkuntoiset
- Kesärenkaissa kulutuspintaa n. 5 milliä jäljellä, V-urarenkaat. Eivät herättäneet luottamusta kunnollaan.
- Parkkitutkan summeri keskikonsolin pienen säilytyskolon etureunassa nätisti, mutta tuskin on alkuperäinen (missä se tehdasasenteisesti sijaitsee?), vaikka myyjä niin väitti.
- Penkit tummanharmaat, ei mustat. Ihan nätit, kelpais mulle. Sivuttaistuissa kulumaa.

Sitten vähän tärkeämpiin asioihin:
- 04/2007: 21 tkm --> 02/2011 48tkm (jakopää), 03/2012 62 tkm (huoltokirjassa).
- Ei merkittyjä huoltoja 2004-2007 eikä siis 2007-2011. Tuotu Saksasta pari vuotta sitten.
- Vaikuttaa joo siltä, että pressu ollut päällä, kun kuskin A-pilarissa reilua hankaumaa ihan mataksi.
- Alfa-keulakolmion yläreuna (konepellissä) mattahopea, MUTTA etumaskin/puskurin alueen kolmion 2 muuta sivua ja vaakapuolat kromia. Jotain hämminkiä siis käynyt nokalle.
- Konepellin hanttarin puolen yläreunassa selvästi näkyvä, koholla oleva maalivalumajälki --> konepelti on ilmeisesti maalattu uudelleen.
- Pohja näytti aika hyväkuntoiselta, alkuperäiset massat olivat aika hyvässä kunnossa.
- Tasan on ruuvattu kilometrejä! (=oma mielipiteeni): Ratin nahkapinta, vaihdekepin nahkareuna ja ratin näppäinten reunat kuluneet selkeästi enemmän kuin omassa 138tkm 156:essani. Tosin saahan nuo napit kulumaan, kun niitä hinkkaa, mutta vaikutelma oli todella kulunut. Tyyliin 150tkm ajetulta näyttivät nuo jutut.
- Toisen etu-umpion (nokasta katsottuna vasemman) yläpuolella on isompi rako (näkyy kuvista), mutta muuten konepellin sauma nätti lokasuojan kanssa.
- Hehkutulppa tosiaan rikki, valittaa käynnistettäessä.

Hinnasta ois lähtenyt 400e pois...

Loppupäätelmä:
- Hieno auto, upea väri (vaikka mustaa aluksi halusinkin), riittävän isot vanteet, jotta näyttää hyvälle.
- Tekisi mieli ostaa, mutta samantien voisi laittaa agentin hakemaan maalimittauksilla ja muilla keinoin tarkistetun auton Saksasta 7000e:n hintaan, oli se sitten 73tkm tai 130tkm ajettu - tuskin tuo yhtään vähemmän ajettu on...;)
- Jätin ostamatta, vaikka tunteet ois kyllä vedonnu siirtymään tuon hienon auton omistajaksi. 8)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

zzs kirjoitti:- Tasan on ruuvattu kilometrejä! (=oma mielipiteeni): Ratin nahkapinta, vaihdekepin nahkareuna ja ratin näppäinten reunat kuluneet...
Tämä on se juttu, jolla ensimmäisenä essonpaarissa todistetaan kilometrit rukatuiksi...

En lähtisi näillä eväillä epäilemään. Edellisessä GT:ni ratin näppäimissä oli kulumaa havaittavissa jo vuoden ikäisenä. Ratin nahkapinta ja vaihdekepinnuppi ovat myös arkoja kiillottumaan. Kannattaisi muistaa, että tuo on kuitenkin joka tapauksessa yli 8-vuotta vanha auto.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

zzs kirjoitti:Kytkin on yllättävän jäykkä.
Ei sen kuulu olla. Omassa 156 1.9:ssä kytkin ei ollut yllättävän vaan tolkuttoman jäykkä, mutta muuttui ihan erilaiseksi kun rasvasin "käyttökäpälän" pystyakselin helat.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^^ Hallintalaitteet oli sen verran kuluneet, että aattelin infota kenties kaukaisempiakin kiinnostuneita (kuulemma tänään tulossa alfisti kauempaakin...), että turha odottaa 73 tkm:ltä näyttäviä pintoja. Mä ainakin odotin tuoreemman näköisiä juttuja, kun (lähes) sama ratti omassanikin on suhteellisen hyvin säilynyt. Ja oli kilometrien kanssa miten oli, niin olemus vaikutti kilometrejä kuluneemmalta. Kenties siitä joku jotain apua sai...

Lisähuomioita: katon takaosassa pari näkyvää lommoa. Vasemman viiksen pää löystynyt (tuli vähän ulos), pysyi kai kuitenkin paikoillaan. Bensakorkki ei auennut napista ykkösellä. Mittaristo oli mukavan selkeä ja diginäytön tiedot lähes optimaaliset: iso kello, isot kulutuksen reaaliaikaiset tiedot, jotka kaiken lisäksi päivittyivät nopeasti (tyyliin puolen sekunnin välein vs. 156 -02:n boseliftin 'kerran viidessä sekunnissa'...).

Onkos tuollainen mukava diginäyttö kaikissa GTeissä vai vain (alkupään) JTD:eissä? Muistaakseni JTS:ssä ei ollut (vai oliko?) ja uudemmissa vaikuttais olevan lähes ainoastaan mustapohjaiset taulut.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^ainakin minun kiulussani on tuo ajotietokoneen diginäyttö, ja taitaa olla muissakin. Mittaristohan muuten on perinteinen analoginen.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Parkkitutkan äänimerkki kuuluu skobeista tehdasvarusteena, ei siinä mitään erillistä summeria ole. Se alkuperäisyydestä.

Mitä mahdat tarkoittaa diginäytöllä? Keskikonsolin screeniä (navi-näyttö) vai mittareiden keskellä punaisena loimottavaa perinteisempää monivalintanäyttöä? Molemmat on omassa JTS:ssä, kai se on kiinni siitä mitä on ruksattu ostettaessa... Mittarit lienee valkopohjaisia kaikissa muissa paitsi tulpattomissa malleissa - jos sitä edes tarkoitit.

Alustan kolahtelu kyllä tarkoittaa jotain. Tukivarsia tai puslia saa kaupasta, en näkisi kaupan esteenä, lähinnä hyvänä tinkivarana. Iskarit jos kolisee, niin siinähän on hyvä syy hiukan rassata alustaa!

Aikaisempaan GT-määritykseen: Kaikkihan sen oman mukavuusalueen sisältä sitä autoa hakee. Hyvä että löytyy sellaista mistä tykkää! Itse en halua Coupe-korilla olevaa autoa perheauton ominaisuuksilla. Oikeita urheiluautoja jonkin verran ajaneena en halua kyllä kaikkia niitäkään, vain 911 on "oikea" urheiluauto, jonka kanssa voisin elää päivittäin (myös C6 Vette, mutta Suomessa julman ylihintainen). Tällaisen Grand Tourerin idea on mielestäni olla sporttinen, jämäkkä, oleellisesti muita autoja vikkelämpi ja ärhäkämpi liikkeissään, ei niiailla eikä heilahdella holtittomasti, radalla voi käydä, jos haluttaa, mutta päivittäinen elämä ei ole itkua eikä hampaiden kiristystä. Putkesta saa kuulua meteliä! Kaunis sen pitää myös olla. Ja mielellään edes vähän pedigreetä (poistaa listalta heti 350Z:tat ja RX8:sit sun muut Tokyo by night-vermeet, jotka ehkä parikymppisille paremmin istuu kuin 35 vuotiaalle ikämiehille).

Toki ymmärrän olevani vähemmistössä halujeni kanssa, muutoin tehdas olisi tuottanut suoraan auton, joka olisi ollut minulle hyvä ilman aftermarketista haettuja osia! Eipä siinä silti paljon ole uutta, Alfa on ollut harvinaisen lähellä (varsinkin hintaan suhteutettuna) halujani. Muutoksia ei ole kuin Supersprintin CatBack, Zeatekin coiloverit, spaceria ulkonäkösyistä (ja kumma kyllä parantaa ajoa, en odottanut). Oma yksilö oli toki hyvin speksattu kaikilla kilkkeillä alunperin, Busso vaan puuttuu!

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Tarkoitin vian tuota ajotietokoneen näyttöä, joka on selkeästi paremmalla tasolla 2002 156 JTS Boseliftiin verrattuna. Päivittyy reaaliaikainen kulutusarvio reilusti useammin ja kello näkyy isona jne. Asiallisesti toimiva näyttö siis. Halusin vain tietää, että onko samanlainen kaikissa GT:eissä, vai vain JTD:n, valkopohjaisten mittaritaulujen tai vuosimallien 2003-2006 tms. yhteydessä (valkopohjaisia mittaritauluja ei ole uusimmissa, ainakaan kovin usein näkynyt...).

Tulpattomissa? Hehku-?

Avatar
lerppu
Viestit: 5879
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Keskikonsolin näytössä on myös ajotietokoneen dataa. Siinä on kartturiohjelman lisäksi integroidun puhelimen näyttö (suht tarpeeton), audionäyttö, yleistä sälää -näyttö (siinä nyt erityisesti sitä ajotietokoneelta kertyvää dataa esim. keskimääräinen ajonopeus, eri kulutukset, kuin pitkälle menovesi vie, etc). Sitten alavalikkoja, joista voi tehdä erilaisia setuppeja. Nykyisten kosketusnäyttöjen lapsena sitä vaan tulee välillä tökittyä ruutua, vaikka siinä on ohjausta varten sellanen kätevä pyörä, jota pitää rullata ja painiskella...

Ratin takana on sitten se ajotietokonenäyttö mustalla pohjalla, punaisilla merkeillä, jossa on valikkojen alta kaivettavissa vaikka mitä tietoa.
Autoa ostaessa kaikki teksti oli saksaksi, löysin reset-nappulan ja ajattelin että tätä painamalla saan nämä englanniksi... FAIL. Italiaahan sieltä napsahti kehiin. (Löysin kyllä Englannin myöhemmin.) Niijoo, ja kartturina toimii komenteleva Saksalaiseukko... Bitte, links biegen. - heti perään kovempaa: Links Biegen! Ja jos vaan menee suoraan: JETZT UMBIEGEN!!!

Jos jollain on lainata set up-levy, niin sais tuon navigointikielen vaihdettua. Toki ei niin väliä, en tarvii navia oikeestaan mihinkään, eikä ole kyllä yleensä kartta päälläkään...

On täysin mahdollista että valkopohjaiset mittaristot on dumpattu uudemmissa GT:issä. Ite kyllä tykkään niistä. Dieseleissä oon nähny niitä mustapohjasia.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

Cuore Sportivo kirjoitti:Tollanen kiisseli-GT ilmestynyt chattiautoon: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/5210269" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta kiisselistä ostopäätös tehty ja auto varattu! Nan-nan-nan-naa;)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^onnittelut hienosta hankinnasta :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Kiitos! :D

Sitten pitäis laittaa Defa-lohkis+sisätilanpistoke. Mikäs malli tuon 1.9 JTD:n kylkeen kävis, onko jollain jotain settiä mainostaa (soittelen kyllä liikkeeseenkin, mutta jos suoraan tietäis, mitä ostais, ni ois kiva. Jollain oli Calix, mutta Defa sais olla (156:ssa on ja alkaa piuha vetämään viimoisiaan...).

Niin, ja parisataa sais hinnasta alennusta, jos ei korjauttais myyjällä tuota hehkuhäiriövaloa pois... Rupesin aatteleen, että jos ne korjaa sen sinne päin (ei vaihda tiivisteitä venttiilikoppaan, jos sitä nyt ensinnäkään tarttee avatakaan hehkutulpan vaihdon yhteydessä...) ja varmaan ois hyvä laittaa valmistajan suosittelemat tulpat koko sarja kerralla sisään jne... :/

Oisko hajua, mitä muuta siinä vois olla vialla, ku Glow Plug häiriötä antaa käynnistyksen yhteydessä? Halpa/kallis vika?

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

moro.

Itellä korjaantu aikanaan 159 dieselistä hehkuhäiriö ihan vaan uudella ja oikean kokoisella akulla.

olivat laittaneet jonkun koloon sopivan pikkuakun sinne, joka ei sitten kauaa kestänyt- ja ongelmat alkoivat.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Ok, se onkin muutamalla auttanut. Pidetään mielessä.

Saakos tuosta 1.9 JTD:stä hehkutulpat vaihdettua kätevästi vain tuon muovisen suojan irrottamalla? Aika huonosti näkyy kuvissa netissä ja huolto-cd:ltä en löytänyt äkkiseltään hehkutulppien vaihto-ohjetta...

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Calixin vastukselle ei ole tuon pannun lohkossa paikkaa, joten Defan silitysrauta öljypohjan kylkeen on ainoa (toimiva) vaihtoehto. Tehoa siinä ei sitten pahemmin ole.
Hehkut vaihtuu hetkessä. Tarvitset vain pitkän hylsyn.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Niin joo, lohkolämmitin... Ajattelin letkulämmitintä 'lohkolämmittimenä', se varmaan lämmittäisi tehokkaamminkin. Oisko Defalla sopivaa tuolle koneelle?

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Defa ei tainnut letkulämmitintä tarjota, mutta Calix kylläkin. Delta-autosta saadun perimätiedon mukaan letkuhärpäkkeet aiheuttivat ongelmia, mutta tämän tiedon voi joku omilla kokemuksillaan kumotakin.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

zzs kirjoitti:^ Kiitos! :D

Sitten pitäis laittaa Defa-lohkis+sisätilanpistoke.

Webasto.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
cri
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja cri »

Motonet tarjoaa tuollaista "Calix-vaihtovastus mm Nissan 45-6123 159 JTDM-1,9 Calix-elementti 65.00 €", mutta sitä ei siis voi 1.9-koneen kylkeen asentaa?

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Ei, moottorit ovat erilaiset.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

Noniin, auto tyylikkäästi pihassa!

Ohjekirja on saksalainen (kuinkas muutenkaan...)
Oisko täällä joku ystävällinen GT:n omistaja, joka voisi lähettää suomenkielisen ohjekirjan parin viikon ajaksi lainaan, niin lähettäisin sen takaisin hyvin varovasti käsiteltynä ja 5 euroa sivun välissä postikuluja kattamaan...?

Muutama lisähuomio autosta:
1) Rengaspaineet kun nosti 2,3--> 2,5 bariin, niin rupesi olemaan selvästi epämukavampi laite (215/45R17 rengastus, Hakkapeliitta4). Pitänee harkita paineiden tiputtamista takaisin...
KORJATTU 2) Taustapeili helisee ihmeellisesti peililasia koputettaessa. Ominaisuus? (Oli löysällä sen etuluukku)
3) Kojelaudan sisältä tosiaan kuuluu jotain helinää myös (ei kuulunut mun koeajolla, frosted mainitsi koeajonsa aikana kuulleen)
4) Hehkun varoitusvalo (Error Glow Plug) poistui kotimatkalla toistaiseksi pysyvästi, liekö sitten akun latautuminen saanut korjauksen aikaan. No, tulipahan 200e säästettyä auton hankintahinnassa, kun ei korjattu "vikaa" myyjäliikkeen toimesta. :D
5) Auto piippaa, kun laittaa ovet lukkoon tai avaa kaukoavaimella. Saakos sen pois päältä (muuten kuin ehkä hälyttimen poiskytkemisellä)?
6) Ovien rajottimet naksuu: lienee syytä vaihtaa ne viimeistään kesällä. Onneks on vaan 2 ovea:)
7) Kuskinpuoleinen pissapoika ei ruiki: ilmeisesti tukossa, kun laski vain hieman alleen. Korjausvinkki?
Kasi) Webasto tosissaan harkintaan - tuo 300 W:n säteilylämmitin öljypohjassa ei jotenkin lämmitä mieltä ajatuksena riittävästä lämmityksestä. Webastolla vois sitten unohtaa jäätyneet ikkunat ja oven ikkunankarmit työpaikalta kotiin lähdettäessä... 8)
9) Pitääkö oikeasti vaihtaa kaikki suodattimet ja moottoriöljy 10tkm:n välein? (Selvinnee tosin ohjekirjasta, kunhan ymmärrettävän sellaisen saan käsiini...)

(Edit: pakko oli vaihtaa tuo kasikohta kirjoitetuksi numeroksi, kun muuten oli aurinkolasihemmo väärässä paikassa. Ei kai se webasto sentään nyt niin cool ole, että pitäis ennen ja jälkeen hehkuttaa.. ;) )

Edit 2: Niin, ja sain auton tuoneen edellisen omistajan kiinni. Kertoi auton olleen Saksassa pelkästään yhdellä naisomistajalla. Lienee tarttunut aina ulosnoustessaan vasemmalla kädellä (sormuskäsi) A-pilariin ja siitä syystä siitä on se lakka kulunut (ei siis pressun hankaama, koska muualta ei tuota kulumista löydy). Konepellin maalin valumisjäjet selittyivät taas sillä, että konepelti on vaihdettu uuteen keväällä, kun rupesi kummasti kukkimaa eikä haluttu riskeerata päällemaalauksen pitävyyttä (asia tarkistettu AutoMilanosta). Entinen omistaja sai siis puhelun aikana mut vakuuttuneeksi siitä, että tuo auto oli sitten ostettava... :)
Viimeksi muokannut zzs, 21 Marras 2012, 22:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Mie voin lähettää. GT on tullut meikäläiselle jo melko tutuksi. :)

Laita osoitetiedot privana. Niin ja onneksi olkoon!

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Loistavaa! Ja kiitti onnitteluista (niitä tarvitaan;)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

zzs kirjoitti:5) Auto piippaa, kun laittaa ovet lukkoon tai avaa kaukoavaimella. Saakos sen pois päältä (muuten kuin ehkä hälyttimen poiskytkemisellä)?
GT:stä ei kokemusta, mutta kannattaa katsoa löytyisikö MultiEcuScannista optio piippausten poistoon.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Olisiko toisesta kotimaisesta hyötyä?

http://aftersales.fiat.com/elum/Home.as ... nd_code=83" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Kappas, tuoltahan löytyikin tosiaan ihan ymmärrettävä versio:
http://aftersales.fiat.com/eLumData/EN/ ... 6_L_LG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja hjpp »

zzs kirjoitti:Noniin, auto tyylikkäästi pihassa!


2) Taustapeili helisee ihmeellisesti peililasia koputettaessa. Ominaisuus?

Kasi) Webasto tosissaan harkintaan - tuo 300 W:n säteilylämmitin öljypohjassa ei jotenkin lämmitä mieltä ajatuksena riittävästä lämmityksestä. Webastolla vois sitten unohtaa jäätyneet ikkunat ja oven ikkunankarmit työpaikalta kotiin lähdettäessä... 8)

9) Pitääkö oikeasti vaihtaa kaikki suodattimet ja moottoriöljy 10tkm:n välein? (Selvinnee tosin ohjekirjasta, kunhan ymmärrettävän sellaisen saan käsiini...)
Konalan Deltasta löytyy yksi englanninkielinen ohjekirja, jos se riittää.

2) Vika.

8.) Hyvin tuolla pärjää ilmankin. Penkinlämmitin on nopea ja auto lämpenee muutenkin todella nopeasti myös taajama-ajossa. Saatat yllättyä.

9) Ei: Huoltoväli on 20 tkm, mutta muutoin arvelet oikein. Polttoainesuodattimen vaihtoväliksi tuo on melko lyhyt, kun esim. seuraavan sukupolven koneelle väli on kolminkertainen.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Sisätilat saa varmasti lämpimiksi sähkölläkin, mutta en voi olla kehumatta Webastoa (muitakin merkkejä on) kun laittaa 30 min ennen lähtöä (tai ajastaa) tohottimen päälle ja laseista nousee höyry eikä ovet ole umpijäässä, jää ikävä ikkunoiden raapiminen kokonaan pois. Oven kahvan jäätymiseen ei Webastokaan auta :evil:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

10) Ja sitten vaan hakemaan uutta ohjelmaa koneeseen vaikka tuolta:

http://www.hestec.fi/etusivu/alfaromeo/alfaromeo.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

2) Älä koputa :mrgreen:
4) Saattaa olla akku heikossa hapessa vieläkin, jos näyttää vanhalta, niin ehkä siitä säästetystä kaks'hunttisesta voisi osan siirtää akkuun
7) Suuttimet tuskin paljoa maksavat vaikka merkkiliikeestä hakisi uuden, vaihtohan on aika perus hommaa, yleensä vaan leuka pitää kiinni.
Kasi) Kun viime talvena oli pari kertaa tolpasta sähköt pakkasen takia poikki, huomasi säteilylämnmittimen todelisen tehon, syyttä suotta ihmiset noita parjaa... etenkin kun se sisähaara ja sisätilan lämppäri menevät kovin helposti siinä lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä. Mä ainakin lämmitän mielummin sitä öljyä jolla on 100 kertaa tärkeämpi tehtävä heti käynnistyksestä lähtien, toisin kuin jäähdytin nesteellä
9) Pitääkö oikeasti vaihtaa kaikki suodattimet ja moottoriöljy 10tkm:n välein? (Selvinnee tosin ohjekirjasta, kunhan ymmärrettävän sellaisen saan käsiini...)

edit: Quote pois :oops: :mrgreen:
Viimeksi muokannut DaViega, 21 Marras 2012, 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja A Bart »

zzs kirjoitti:^ Kappas, tuoltahan löytyikin tosiaan ihan ymmärrettävä versio:
http://aftersales.fiat.com/eLumData/EN/ ... 6_L_LG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei, ei löytynyt Kappaan sopivaa mutta onneksi mulla on alkuperäinen (en), ja Suomennettu :-D

Sori, oli pakko.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Ihan mielenkiinnosta kilometrejä kohtaan...

156:n selespeedin ecun kautta pääsee FiatECUscanilla käsiksi tietoon, kuinka paljon on ajettu milläkin vaihteella kilometrejä. Onko manuaalivaihteisessa jotain vastaavaa tarjolla?

Jos muuten joku geeteilijä haluaisi vaihtaa kromisen nokkapellin keulakolmion yläosansa mattahopeaan, niin ottakaa vaan yhteyttä...;)
Viimeksi muokannut zzs, 21 Marras 2012, 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikös tuo näytä motronicin kautta, paljonko sillä on ajettu?
Mulla vain taisi näyttää jotenkin hassusti nuo kilometrit kappassa.
Examiner näytti pikkaisen vähemmän kuin mittari, mutta ecuscan muistaakseni tuplasi nuo motronicin kilsat :shock:

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Motronicin? FiatECUScannilla moottorin ECU:sta siiskö?

Onkos muuten tuo 2004 GT:n moottori JTD vai JTDm? Onkos tuo JTD sitten jotenkin "huonompi"?

Webasto kellolla on aika vahvasti selättämässä muut kanssapainijat...

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Sieltä juu, mutta muistaakseni ohjelmassa on jokin fiba ja siksi tietyissä malleissa tulos on 0 km. Tuo taitaa olla juuri sellainen.

JTD se on. Pitäisin sitä parempana hiukkassuodattimen puuttumisen ja moottorin paremman luonteen vuoksi. Normikulutus siinä on seuraavaa versiota korkeampi, joten käyttömaksu on hiukan arvokkaampi. Todellisuus onkin sitten toisin päin, kun moottori on optimoitu käyttöön eikä dynamometrille.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Kappas, tuohon on lisätty Russfilterkat:
http://www.twintec.de/en/retrofit/passe ... ology.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Taitaa olla siis hiukkaspäästöt hiukkasen pienempiä, mutta voisikohan jotenkin edullisesti saada sen näkymään myös päästöverossa (nyt 176 g/km mukainen rekisteriotteessa)?

Olipa muuten mahtava ajaa tuolla pikkuteillä mutkissa ja muutenkin! Vetää hyvin ja pitkään. Ajovalot ovat tosiaan huomattavasti 156:n tuikkuja paremmat, hyvä niin. Kyllä nyt kelpaa! :D

Nyt vielä se webasto, niin ei tartte kuikuilla huurteisten ikkunoiden takaa töistä lähdettäessä (ja vastaavasti hikoilla helteellä saunaan astuessa...).

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Mitenkäs muuten tuon Alfan 1.9 JTD:n moottorin/voimasiirron kannalta asiaa tarkasteltuna on:
- Miten alhaisella kierrosnopeudella kannattaa vielä ajella tasaisella? Vaikutti olevan joku 1250 rpm, millä jaksoi vielä ihan vetää nätisti. Kaverin 320d tuntuu vetävän 1000 rpm:stä jo ilman jurnutusta. En kyllä ihan tarkkaan kokeillu omankaan jurnutuksia: siihenhän tosin vaikuttaa tietty mikä vaihde on päällä.
- Millä kierroksilla voi huoletta painaa kaasun pohjaan, jotta ei aiheuttaisi esim. kaksoismassalle tms. turhaa rasitusta? 2000 rpm:stä tuntuu näin alustavasti, että voi huoletta survaista kaasun pohjaan eikä tunnu pahalta:) Kaverin Saabin 2.0 T:ssä (bensa, 150 --> 225 hv) ei kuulemma saa painaa kaasua pohjaan alle 2000 rpm:ssä, kun on sen verran vääntöä tarjolla, että vaihteisto ei tykkää hyvää pidemmän päälle...

Olisi mielenkiintoista saada sellainen ohjelma koneeseen, että vois huoletta painaa kaasun pohjaan jo 1000 rpm:stä ja ecu ei puskisi liikaa hönkää ennen kuin se on turvallista ja hyödyllistä. Sitten taas korkeemmilla kierroksilla sitä tehoa/vääntöä voisi tarjoilla selvästi enemmän.
- Onkos tuollaisessa lastuttamisessa jotain vaaroja? Maalaisjärjellä ajateltuna ei, mutta monella on koneet hajonnu lastusta. Tosin varmaan riippuu pitkälti siitä, millasesta ohjelmasta on kyse.
- Parantuuko juuri tuollaisesta optimoinnista polttoaineenkulutus, jos kerran moottorille menevää polttoaineen määrää rajoitetaan niin, että esim. alhaisilla kierroksilla (= silloin, kun kiihtymistä ei voi tapahtua kunnolla) se ei heitä täyttä hönkää peliin, vaan vain vajaasti? Ja vastaavasti eihän se kuluta sen enempää osakaasulla ajettaessa normaalissa ajossa, vaan ainoastaan tujummissa kiihdytyksissä, joissa olisi säädetty vakiota enemmän potkua?

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja vto »

Onnittelut zzs:lle GT:stä!

Kerran kanssa koeajanut 1.9:ä ja vaikutti kyllä hyvin toimivalta paketilta. Mielenkiinnolla kuuntelen mihin luokkaan asettuu keskikulutus seka-ajossa.

http://www.youtube.com/watch?v=njA8wgeG ... re=related

Yllä olevaan videoon viitaten, airbagin merkkivalo saattaa syttyä jos venkslaa etupenkkejä paljon että pääsee takapenkeille istumaan.

Vastaa Viestiin