GT pihassa: kuskin penkin nahkojen irrotus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Finest »

zzs kirjoitti:Kyssäri: Kun vaihtaa uudet kilkkeet, onko jarrusylinterin sisään painamisessa mitään ihmekikkaa vai pitäisikö mennä sisään nätisti tyyliin papukaijoilla puristamalla?
Sen tiedän, että satulan ollessa irti ei kannata painaa jarrupoljinta... :wink:
Vaatii pyörittämistä
Tämä ihan ok työkalu:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/J ... VAGFordAlf

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ No niin, kiitos, hyvin meni vaihto! (jo aikaa sitten).
Oletin vikinän poistuvan, mutta se mokoma jäi ennalleen: liekö sitten takapyörän laakeri vaihtokunnossa, kun en jotenkin jaksa uskoa, että uusilla paloilla ja levyillä vikinä jatkuisi entisellään...

Sitten toinen asia:
147/GT Blaupunkt radio, AUX-kaapeli 3,5 mm plugilla: Mikä olisi toimiva ratkaisu (minkä mallinen piuha tms.), jolla saisi puhelimen liitettyä kaapelilla stereoihin?
Alfaowner-palstalla oli niin sekavaa juttua, että ei oikein ymmärrä, meneekö sinne joku tarvikepiuha ja pitääkö jotain jumppereita kehittää pinnien 13 ja 14 välille vaiko mitä... :)

LateV
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Syys 2014, 16:39
Car(s): Alfa GT V6

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja LateV »

Vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä huomasin, että keskiosa (virallinen nimi?) on ruostunut rikki. Siis se pitkä putki, joka jää katalysaattorin ja takaboksin väliin. Mitä vaihtoehtoja suosittelisitte tilalle? Löytyykö mitään Suomesta vai pitääkö tilata netistä? Toive olisi, että soundi pysyisi tyylikkäästi voimakkaan murisevana, ei amislinjan pörinää.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Ghost »

zzs kirjoitti:147/GT Blaupunkt radio, AUX-kaapeli 3,5 mm plugilla: Mikä olisi toimiva ratkaisu (minkä mallinen piuha tms.), jolla saisi puhelimen liitettyä kaapelilla stereoihin?
Alfaowner-palstalla oli niin sekavaa juttua, että ei oikein ymmärrä, meneekö sinne joku tarvikepiuha ja pitääkö jotain jumppereita kehittää pinnien 13 ja 14 välille vaiko mitä... :)
Johdon saa vaikka tästä: http://www.ebay.com/itm/AUXILIARY-RCA-P ... 0743613284, mutta kuten tekstissä sanotaan ei toimi originaaliradion kanssa. Tai kyllä se oikeastaan toimii, mutta vain johonkin tiettyyn radion sarjanumeroon asti. Mulla ei toiminut -05 GT:ssä, mutta -03 156:ssa toimi, siinäkin piti noita pinnejä oikosulkea.

LateV
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Syys 2014, 16:39
Car(s): Alfa GT V6

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja LateV »

Ongelmat tuntuvat aina kasaantuvan tämän kaunottaren kanssa..

Kuljettajan puoleinen ikkuna reistailee. Laski pari kertaa oven avauksen yhteydessä ikkunan normaalisti sen sentin pari alas, mutta kun sulkee oven, niin ei nosta ylös. Avaa oven, niin taas laskee alas, muttei ylös.

Moottori käynnissä, ei laske eikä nosta ikkunaa ovikytkimestä, naksahduksen kuulee ovesta, mutta mitään ei tapahdu. Pelkääjän ikkunan kanssa ei ongelmia. Kaksi päivää käyttämättä, niin nosti ikkunan itsestään ylös, mutta nyt taas sama ongelma.

Mitenköhän kannattaisi lähteä selvittämään?

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Resetointi. Olikohan se molemmat ikkunat auki yhtäaikaa ja pidetään nappulat pohjassa 20 sekuntia ja sitten ylös samoin ohjein. En muistaa enää tarkasti, mutta etsimällä löytänee ketjusta ohjeen.
Seuraava vaihe lienee uuden ohjausyksikön hankinta.

LateV
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Syys 2014, 16:39
Car(s): Alfa GT V6

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja LateV »

Ei auta resetointi - ohjausyksikkö hajalla kuskin ovessa. Konalasta 280e, aika suolainen. Nyt metsästämään jostain halvemmalla, onko vinkkejä?

Toimiiko 147/156 ohjausyksikkö GT:seen?

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Vantaalta löytyy.
Jk. Ei löydykkään, 147 ohjainlaite ei toimi gt:ssä, sen ovessa on lisäksi toinen ohjainlaite ikkunoiden toiminnalle.

Karkka
Viestit: 22
Liittynyt: 26 Heinä 2009, 13:10
Car(s): Alfa GT, Alfa 147, Jeep Grand Cherokee WH, Jeep Cherokee KJ Renegade (projekti) + 2 x vene ex:Alfa 159 1.9 JTDM, Alfa 156 1.8TS SW facelift
Paikkakunta: Riihimäki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Karkka »


tornpe
Viestit: 150
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
Car(s): Giulietta 1.4 TB -13. ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92. ex 166 3.0 Sportronic -04, ex GT 3.2 -05.
Paikkakunta: Vantaa

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja tornpe »

Mulla löytyis toi musta mötikkä sinne kuljettajan oven vasempaan alakulmaan. Ota yhteyttä jos vielä tarviit. Joko yv tai

040 5785315

pertti.torni@suomi24.fi.

Hiekkaharjun vesitornin vierestä löytyy.

tornpe
Viestit: 150
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
Car(s): Giulietta 1.4 TB -13. ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92. ex 166 3.0 Sportronic -04, ex GT 3.2 -05.
Paikkakunta: Vantaa

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja tornpe »

seppo kirjoitti:Vantaalta löytyy.
Jk. Ei löydykkään, 147 ohjainlaite ei toimi gt:ssä, sen ovessa on lisäksi toinen ohjainlaite ikkunoiden toiminnalle.
Mistäpäin toi toinen ohjainlaite löytyy? Tällä hetkellä kuskin ikkuna ei toimi ollenkaan ja vaihdoin sen mustan mötikän oven vasemmassa alakulmassa mutta ei vaikutusta.

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ohjainlaite on oviverhoilun alla, alareunassa. Kokeilin minäkin 147 oven ecua ja hanttarin vastaavaa, kun gt:n vastaavat osat oli jotenkin limaisia, mutta totesin niiden toiminnan menneen aivan sekaisin. Lopuksi vaihdoin pintaosat näihin alkuperäisiin ja nyt toimii niinkuin pitääkin taas. No, ePer kyllä myös kertoi ettei ole sama osa. Joskus taistelin yhden gt:n ikkunoiden kanssa, siinä piti muuttaa sen verhoilun alla olevan ohjaimen maadotusta kun alaslasku toiminta ei meinannut toimia ollenkaan, näin siis 10v sitten kun autot oli uusia!

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Onko kukaan käynyt sattumalta koeajolla ja/tai katsomassa Porissa olevaa GT:tä? Kyseessä tämä kohde: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/8283654. Vähän kuumottelisi tuo GT ja tuossa on ainakin vähäiset kilometrit ja kaikki. Itse olen Porissa vasta joskus ens kuussa ja silloin menisin itse kahtelemaan.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Pari uutta ominaisuutta ilmaantunut GT:ssä:

1) Ajovalojen korkeussäätö ei toimi. Mittaristossa ei näy numeroa, missä asennossa valot ovat (0-3 tms.), eli jokin häikkä jossain siellä on. Mistä voisi lähteä etsimään syyllistä? Rele, liitin, sulake, vai mikä?

2) Kuskin penkinlämmitin ei toimi. Katkaisija vaihdettu varmasti toimivaan, ei vaikutusta. Katkaisimen keltainen merkkivalo toimii, joten ei liene sulake tms. mennyt? Eli jääkö sitten ainoaksi vaihtoehdoksi enää vastuselementin pimeneminen ja sehän ei taida kovin helposti olla vaihdettavissa? Muuten hyvä talviauto, mutta olisi kiva heittää tuo lampaantalja penkiltä pois... :-D

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

zzs kirjoitti:Pari uutta ominaisuutta ilmaantunut GT:ssä:

1) Ajovalojen korkeussäätö ei toimi. Mittaristossa ei näy numeroa, missä asennossa valot ovat (0-3 tms.), eli jokin häikkä jossain siellä on. Mistä voisi lähteä etsimään syyllistä? Rele, liitin, sulake, vai mikä?

2) Kuskin penkinlämmitin ei toimi. Katkaisija vaihdettu varmasti toimivaan, ei vaikutusta. Katkaisimen keltainen merkkivalo toimii, joten ei liene sulake tms. mennyt? Eli jääkö sitten ainoaksi vaihtoehdoksi enää vastuselementin pimeneminen ja sehän ei taida kovin helposti olla vaihdettavissa? Muuten hyvä talviauto, mutta olisi kiva heittää tuo lampaantalja penkiltä pois... :-D
Onpa ollut huonoa tuuria monessa asiassa!

Mulla oli GT aikoinaan, niin ei ikinä mitään..

Onko jollain täällä GT 3,2 V6, rek. NGN-XXX,? vaihdoin sen Turkkuseen olisko ollut 2010..

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

zzs kirjoitti:Pari uutta ominaisuutta ilmaantunut GT:ssä:

1) Ajovalojen korkeussäätö ei toimi. Mittaristossa ei näy numeroa, missä asennossa valot ovat (0-3 tms.), eli jokin häikkä jossain siellä on. Mistä voisi lähteä etsimään syyllistä? Rele, liitin, sulake, vai mikä?

2) Kuskin penkinlämmitin ei toimi. Katkaisija vaihdettu varmasti toimivaan, ei vaikutusta. Katkaisimen keltainen merkkivalo toimii, joten ei liene sulake tms. mennyt? Eli jääkö sitten ainoaksi vaihtoehdoksi enää vastuselementin pimeneminen ja sehän ei taida kovin helposti olla vaihdettavissa? Muuten hyvä talviauto, mutta olisi kiva heittää tuo lampaantalja penkiltä pois... :-D
Kohtaan 1) - nopea vilkaisu taka-akselilla majailevaan xenonien korkeussäädön anturin varteen. Omasta yksilöstä meni aikoinaan poikki. Jos poikki, se kannattaa ehjätä. En tiedä vaikuttaako juuri tähän pulmaan. Itsellä vaikutti lähinnä siihen, ettei mennyt katsastuksesta läpi poikkinaisella varrella.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^aika jännä, mulla Gt:ssä sama rekisterikilven alku. Ei sama auto mikä sulla ollut, kun ollut
minulla omistuksessa kohta 10 vuotta.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^^ Kyseessä halogeenit, joten voisi viitata liitinhäikkään (kuten ulkolämpötilamittarin lukeman puuttuminen näytöltä, kun sen liitin oikeassa sivupeilissä on tarvinnut putsauksen...). Missäköhän olisi liitin, jota putsata, säätömoottorin luona?

Ja sitten jo seuraavaan ominaisuuteen, huoh. Huomasin, että eihän tuo JTD ala vetää kuin vasta 2500 rpm:n kohdalta turbon voimalla. :roll:
Aikaisemmin tässä vuoden aikana huomannut vain, että jossain 2750 rpm:n kohdalla 3. vaihteella täyskaasulla hieman kyykähtää meno, mutta jatkuu taas 3000 rpm:n jälkeen.
Eli voisiko turbo olla vaihtokunnossa vai tuleeko jokin muu mieleen? Ahtoputki vaihdettu 3 v sitten Autolusson silikoniseen, joka väistää sen vanhan putken rikkoneen ruuvinpään. Ehkä olen nyt viime aikoina saattanut kuulla pientä sihinää kiihdyttäessä, mutta sitä havaintoa en ole saanut vahvistettua millään, joten voi ollä että mitään sihinää ei olekaan. :wink:

Tuossa kun öljynjäähdyttimen liitoskohta alkoi vuotaa, niin vikalla 50 km matkan jälkeen (jossa siis vuoto oli selkeää), oli moottoriöljyt päässeet vajaan litran alarajan alle. Mutta siis tosiaan hyvin lyhyen matkaa ja koko ajan tuo vuoti kotimatkan, niin en usko siinä mitään vauriota sinänsä syntyneen. Toki jos turbo on muutenkin kulunut ja sitten voitelu vielä ollut hieman puutteellista vuodon seurauksena, niin voihan se varmaan olla ottanut siitä siipeensä.
Oli välijäähdytin muuten jo 60tkm sitten aika öljyinen, kuten paineputkikin, eli ilmeisesti turbo vuotanut jo hyvän aikaa.

EGR:n putsasin joskus silloin 60-70 tkm sitten, voisi olla paikallaan toistaa putsaus nytkin. Ehkä jopa seuraavaksi perjantai-illan rattona voisi ottaa asiaksi. Näkisi ainakin samalla, onko jumissa tai karstoittunut uudelleen.

Vaan onhan tää kyllä makea auto ajaa edelleen! Musiikki Boseista soidessa ei 18" äänekkäisiin nastarenkaisiin kiinnittänyt huomiota ja meno oli mukavaa yllä mainituista ominaisuuksista huolimatta. Normaalisti vain tuo 18"-renkaiden melu kasvaa suureksi motarilla ja kimppakyytiläisen hiljaisempi DS4 hieman on järkyttänyt oman auton pitämishalukkuuteen. Mutta jos tuosta nyt turbon vaihtaa, niin onhan se nyt jo velvollisuus ajaa ite vähintään seuraavaan yhtä suureen remonttiin asti (http://www.turbotukku.com/tuotteet.html?id=18973/491046). Voisi kokeilla 16" talvivanteita hiljaisilla 205 mm renkailla, niin ei 225/40R18-rengastus pääsisi haittaamaan menoa äänivallin muodossa. Muutenhan tuo setti toimii mainiosti näillä keleillä kuivalla alfaltilla jämäkkyytensä ansiosta.

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

Ipi76 kirjoitti:^^aika jännä, mulla Gt:ssä sama rekisterikilven alku. Ei sama auto mikä sulla ollut, kun ollut
minulla omistuksessa kohta 10 vuotta.
Nyt en oo kyllä varma, mikä vuosi vaihdoin GT:n pois..

Ostitko Sipilästä?

Erikoistuntomerkki sporttiputkisto neljällä ulostulolla ja erityisen hyvät äänet :-D

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Noita GT:tä on paljon aikoinaan rekisteröity peräkkäisillä rekkareilla. Esim. SXG-XXX peräkkäisillä numeroilla tiedän ainakin 3kpl. Mielestäni NGN- ja NGO- alkuisia on näkynyt useampia. Taineet tulla aina useampi kerralla suomeen ja silloinen maahantuoja hakenut peräkkäiset rekkarit niille.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^tampereen Deltasta ostin, mittarissa oli 15tkm. Edellinen omistaja taisi olla Porista.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Miten on, voiko vaihdekepin valkoisia muoviosia voidella ylhäältäpäin silikonisprayllä (vai millä?), jos vaikka jokunen tippa osuisi jonnekin, joka tekisi sivuttaisliikkeestä kevyemmän? 2 kk seisonnan jälkeen siis välillä esiintynyt jäykkää liikettä, ei kuitenkaan läheskään aina...

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jotain valkoista vaseliinia sinne on tehtaalla sotkettu kun vakoilee sieltä kepin juuresta. Sen jäykän sivuttaisliikkeen tekee kyllä todennäköisimmin laatikon päällä olevan siirtäjämekanismin muoviholkki. Tai tarkemmin holkin läpi menevän metallitangon hapettuminen.

EDIT: Tuossa Jarsanin kirjoittama hyvä ohje noitten holkkien herkistelyyn
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^Hienoa, kiitos!

Tulipa sitten ostettua GT:hen talvivanteiksi 147:n 16" vanteet.
Näkeekö merkinnöistä, ovatko alkuperäiset vai ovatko tarvikkeet? Entä miten tuon ET:n kanssa on: toisissa GT:n vanteissa on ET35, näissä ET41.5.
Tuohan taitaa tarkoittaa sitä, että 2x6.5 mm = 13 mm raideleveys kaventuu. Onko järkevää laittaa tuollaiset alle (galluppi pystyyn:) ja onko se ylipäätään laillista?

Nm. Eipä taas tullut mieleen ostaessa. :oops:
Liitteet
228201722354.jpg
228201722354.jpg (108.96 KiB) Katsottu 10250 kertaa
Viimeksi muokannut zzs, 28 Maalis 2017, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
michelin
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja michelin »

ET saa muuttua 10 mm ilman muutoskatsastusta, eli lailliset on. Mielestäni tarvikevanteet. Vai onko sittenkään? Alfa Romeo Snowflake Alloy hakusanat Googlen kuvahakuun löytää vanteita jotka voisivat olla nuo.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Siis kyllä design on samanlainen kuin Alfalla, lähinnä kun en vanteesta bongaa viittausta Alfaan muuta kuin tuo koodinumero, niin aloin miettimään. Mulla oli aikoinaan 15" tämän näköiset 156:ssa.

CMS 237 viittaisi lafkaan nimeltä CMS Automotive Trading GmbH.
"CMS Light Alloy Wheels – Highend Design in OEM Quality."

Sivut: http://www.cms-wheels.de/en/home

Ota nyt tuosta selvää, onko tuo orkkis vaiko ei... :?

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kyllä on Alfa 147 vaihtoehtoiset vanteet (46829672), jopa Turkissa tehdyt 8)

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^^ Onhan noiden vanteiden allelaitto laillista, mutta kannattaa varmistaa että mahtuvat renkaiden kanssa. Koko rengas ja vanne yhdistelmä siirtyvät sen 6,5 milliä sisemmäs ja lähemmäs jousia vaikka luulisin kyllä että noin pienellä erolla ei pitäisi olla väliä. En tosin enää muista kuinka ahtaat paikat GT:ssä oli. Sen vain muistan, että vakio 16 tuumaiset GT:n omat vanteet näyttivät vähän orvoilta, kun menivät aika syvälle kaareen ja nuo menisivät vielä syvemmälle.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Taitaa ensimmäisenä edessä ottaa rengas iskariin kiinni jos menee kovin sisään. Spacereillähän siitä selviää. Olet varmaan dieseliin näitä sovittelemassa? Busson etujarrut ei mahdu noitten vanteiden sisään.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^^ Sitä tässä vähän pelkäänkin. Vaikka toisaalta jos mahtuu pyörimään, niin haenkin 17":n sijaan 16":ista hiljaisempaa kyytiä, ulkonäkö on toissijainen asia. Kotterolta nyt ei sentään tarvitsisi näyttää...

^ Joo, dieseliin... :wink:

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Hyvin mahtuu pyörimään, talvirenkaisiin ihan sopivat. Eikä heitä kuraakaan kylkiin niin paljon kuin ET35 vanteet.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Ok, täytyypä vielä kokeilla niitä alle vielä vanhoilla kumeilla ennen uusien nastojen vaihtamista.

Vanteen leveyskin vielä komiasti 6.5", vaikka 7-8" sanotaan GT:n kohdalla sopivaksi väliksi (ja ET30-35) jollain vannesivulla.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Halogeenivalojen korkeussäädöstä: EI saatu korjattua huollossa.
- Testerillä säätö toimi
- Näytön pikselit korkeussäädön kohdalla toimivat
- Toisella nappimodulilla ei toiminut
--> Säätömoottorit ehjät, sulake ehjä (samassa parkkivalojen kanssa), säätönapit ehjät

Vika on siis ilmeisesti välillä säätönappi-mittaristo-tms.

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa tai korjausvinkkejä? Tuohan pitäisi saada kuntoon ennen katsastusta, ja aikaa siis heinäkuuhun. Alkaa siis hieman jo ahistamaan... :?

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa: Olisiko korjausapua 147/GT-kuskeilta?

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Oisko jollain 147:aa tai GT:tä, josta omistaja uskaltaisi kokeilla, katoaako tuo kuvassa ympyröity säätösymboli, kun avaa jonkin liittimen autosta (nappien säätöpaneeli, ajovalojen liittimet) tms.?

Alla kuvat, miltä näyttää nyt eli korkeussäätönumero ja symboli kateissa nuolen osoittamasta paikasta, ja miltä näytti ennen kuin se katosi.
Liitteet
IMG_0011-bewerkt.jpg
IMG_0011-bewerkt.jpg (146.44 KiB) Katsottu 9913 kertaa
alfa_romeo_gt_q2_2.jpeg
alfa_romeo_gt_q2_2.jpeg (163.24 KiB) Katsottu 9913 kertaa

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Asia korjattu! Kiitos vinkistä kuuluu Muukkoselle! :-D

Eli akku irti tunniksi ja sitten takaisin kiinni. Ilmeisesti bodycomputerissa vain jotain sekaisin ja tuolla tavalla nollautui ja taas toimii.

Hieno fiilis! :-D

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

3.2:ssa vuoto vasemman eturenkaan edestä. Tippa pari tulee yön aikana. Syksyllä luulin, että kyse on öljynjäähdyttimen liittimestä, kun sitä katselin nokka ylhäällä (ja JTD:stä moinen vuoti, ja meni vaihtoon Autolusson settiin).

Mutta tänään tuli sitten mieleen, että hetkinen: sehän taitaakin olla ohjaustehostimen jäähdytin, joka tuossa on ja öljynjäähdytin ilmeisesti oikealla puolella. Osaisiko joku vahvistaa asian laidan?

Vuotava neste on punaista, öljyistä. Ja ohjaustehostimen säiliön taso alle minimin. Eli viittaisi kyllä vahvasti ohjaustehostimen öljyihin.

Ohjaustehostimen putken/letkun vaihdatin JTD:hen juuri, eli aika lailla samantyylisiä onkelmia näyttäisi tuon ikäisissä autoissa olevan... :wink:

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Vaihdelaatikon puolella oleva jäähdytin on tosiaan ohjaustehostimelle. Moottoriöljyn jäähdytin on koneen jakopään puolella. Eli ohjaustehostimen nestevuodolle tuo kuulostaa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Selvä homma!

Onko jotain öljytyyppiä, mitä tuonne uskaltaisi kaataa sekaan, jotta saa tasot taas kohdilleen? Öljy on punaista (taitaa kaikki ohjaustehostimen litkut olla...) ja puhtaan kirkasta. Yllätyin, että on sen verran hyväkuntoista öljyä säiliössä, kun toisessa GT:ssä oli ihan harmaanpunaista... :)

Automaattivaihdelootaöljyäkö vaan surutta?: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590098/C ... vehicle-1l

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tuossa taitaa olla alunperin tutela gi/e dexron IIIg joten toi kastrolli sinne sopii myäs. Onkohan tarra vielä tallella konehuonessa, missä laadut. Periaatteessa voisi olla myös dexronIID GI/A mineraalitkin alunperin. No ei se kumminkaan tössähdä, vaikka laitat tota linkkaamaasi sinne.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Onko 98E5 ainoa oikea Bussolle vai meneekö 95E10 myös?

Tuskin siinä mitään loppujen lopuksi säästää, mutta mielenkiinnosta kysyn. Olisiko ollut JTS, joka ei olisi E10:iä tykännyt, kun menisi seossäädöt pieleen, mutta tästä en ole kuullut mitään. Kumitiivisteet ei taida tykätä etanolista, mutta liekö tässä mikään ongelma. Mitähän muuta olisi vielä mietittävänä?

Nykyinen tankillinen 98:ia ajotietokoneen mukaan menossa 8,5 l/100km -kulutuksella (viime tankilla näytti 9,3 mutta mittarilla oli sitten 10,1 joten jonkin verran valehtelee).
Viimeksi muokannut zzs, 12 Heinä 2017, 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LateV
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Syys 2014, 16:39
Car(s): Alfa GT V6

Kosteutta takaluukussa

Viesti Kirjoittaja LateV »

Pieni probleema:

GT:n takaboksi kosteana ja paikoitellen lähes märkänä. Pahin alue paikannettu vararenkaan styroksikotelon vasemmalle puolelle. Ideoita mistä lähteä etsimään vuotopaikkaa?

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Kosteutta takaluukussa

Viesti Kirjoittaja molsky »

LateV kirjoitti:Pieni probleema:

GT:n takaboksi kosteana ja paikoitellen lähes märkänä. Pahin alue paikannettu vararenkaan styroksikotelon vasemmalle puolelle. Ideoita mistä lähteä etsimään vuotopaikkaa?
156:ssa sama ongelma tuli havaittua kevään jälkeen. Kuinka yhteneväinen kori näissä on? Olisi kiva itsekin saada tuo paikattua, ettei tule vastaavaa yllätystä uudestaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onko hattuhylly kuiva, että tuleeko vesi alhaalta vai ylhäältä.

Ei kokemusta GT:stä, mutta arvauksia. Yhdellä tutulla takapissapoika eri merkkisessä kirjaimellisesti kusi konttiin :lol: . Toinen mikä tulee mieleen, niin pyyhkijän juuresta luukun sisään ja kontin pohjalle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja jollakin oli 156ssa takalasin tiivisteen sivu (muistaakseni) heikossa hapessa ja kasteli takaluukun. Vesi tais vielä kiertää jotain ihme reittiä, ettei helposti löytynyt syyllinen.

LateV
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Syys 2014, 16:39
Car(s): Alfa GT V6

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja LateV »

Hattuhylly kuiva ja samoin lattiataso. Kosteus on nostettavan tason alla.

GT:ssä ei ole takalasin pissapoikaa.

Porco Rosso
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Kesä 2017, 09:23
Car(s): GT -08

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja Porco Rosso »

GT 2.0 JTS On nyt lyönyt muutaman kerran koodit:
P1173 1.mixture strenght (additive) 2. Ratio mixture1 3. Self adaptive parameter FRA
P1176 1. Mixture strenght (additive)

Lukijana Motonetista hommattu laite jossa Alfaa ei ollut valikoissa, mutta Fiatin listasta löytyivät.
Ilmi vaihtoon?

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ En tuosta tiedä, mutta myydään-palstalta löytyy Boschin ilmi, jos haluat testata toisella ilmillä.

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa

Viesti Kirjoittaja zzs »

Onkos kellään ollut 205/55R17 kesärenkaita 147/156/GT:ssä?

Katselin vannetukun sivun rengaslaskurilla, että 205/50R17 olisi halkaisijaltaan 225/40R18 kokoinen (63,7 cm), joten hieman voisi kai viilata ilmatilavuutta lisää 55-profiililla (65,7 cm)

215/50R17 hakkapeliitta r2 (64,7 cm) on todistetusti pyörinyt ongelmitta GT:ssä, joten eikös talvirenkaissa ole yleensä halkaisija pikkuisen isompi ja siis tuo 205/55R17 mahtuisi kesärenkaana pyörimään...?

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: GT pihassa: vannekriisi: mistä 16" alut?

Viesti Kirjoittaja zzs »

Mistä voisi löytyä GT:hen sopivat vanteet?
Etsinnässä olisi esim. 6,5x16 ET25 (jotta vastaa GT:n vakiokokoista 7x16 ET35 suurin piirtein).

Jos miettii 156/147 vannetta, niin ne on 6,5x16 ET41,5, joten jos vertaa tuohon GT:n vakiovanteeseen, niin n. 12 mm per puoli on vanteen ulkoreuna sisempänä, ja siis raideleveys kapenee tuuman verran.

Jos ei ole muuta vaihtoehtoa, niin sitten tulee 156 vakiokokoiset vanteet GT:hen, mutta jos voisi rimpuilla vastaan, niin mielellään niin tekisin.
Viimeksi muokannut zzs, 30 Elo 2017, 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GT pihassa: vannekriisi: mistä 16" alut?

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Olen aina luullut että GT:ssä on sama vannekoko kuin 147/156:ssa.

Mutta tässä ainakin yksi ratkaisu tuohon ongelmaan:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1056.html

16-tuumaisia 156:n vanteita on varmaan porukalla taliit pullollaan.
CARF0869

Vastaa Viestiin