gtv6 kysymyksiä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Tervehdys!

Uutena gtv6 omistajana täytyy kysyä kokeneemmilta alfanisteiltä vähän tietoa.

Kuuluuko vm.84 alfassa olla ratti hieman vinossa kojelautaan nähden, vai onko siinä käynyt joku hauska juttu? Mietin vähän, että olisko insinöörien keksimä, jotta vaihteita mahtuu vaihtamaan paremmin tjsp.

Sitten moottoripuoleen.

Auton moottori ei oikeen vastaa muun auton ominaisuuksia, joten mieleen hiipi koneen leväytys ja piristäminen talven aikana. Vapariviritys kiehtoisi auton valmistusmaata ja ikää ajatellen. Kone on siis perus 2.5l 12v perusvirityksillä(peltisatsit, suodatin, lastu) tällähetkellä. Penkitetty moottoriteho 175hv. Onko mahdoton ajatus tällä 12-venttiilisellä saada lähellekkään tuota 250hv moottoritehoa, vai pitääkö lähteä miettimään koneen vaihtoa tai turbotusta? Mielummin vaparina pitäisin. Arkikäyttöisyyden väheneminen ei haittaa, koska auto on täysi harrastepeli.

Onko moottorissa jotakin heikkoa lenkkiä tai tyyppivikaa? Tottakai avauksen yhteydessä laitetaan laakerit, männät/renkaat, kannet yms. mutta lisätiedot suunnittelua ajatellen olisi kaikki tervetulleita..

Onko olemassa jotakin "parasta" ja nopeinta sivustoa mistä tilata osia, vai saako metsästellä eri paikoista? Valmistaako kukaan performance osia kyseiseen myllyyn, vai saako itse teettää kaiken?

Kiitoksia jos joku jaksaa vastailla.

T:Joni

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Virittämistä pohtivan kannattanee tutustua tähän Jim Kartalamakisin opukseen: Klik

Yksi Endurance-tiimi käyttää 75 2.5 V6:tta työkalunaan, heillä on varmasti paljon tietoa vekottimen virittämisestä. Nyt en vaan näytä löytävän tiimin nimeä mistään.

Yleisesti ottaen 250 heppaa voi olla aika työlästä ja kallista ellei iskutilavuutta lähde suurentamaan. Tuohon löytyy kyllä isompia sylinteriputkia ja pidempi-iskuisia kampuroita joita voi halutessaan yhdistellä. Uudempien autojen neliventtiilipannutkin ovat samaa moottoriperhettä joten sellainenkin on istutettavissa konehuoneeseen vielä kohtuullisella työllä.

Täältä löytyy valmiita remmiahdinsarjoja mutta niiden käytössä ei tietty ole samaa urheiluhenkeä kuin vaparin virittämisessä 8)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 90 »

helpoin viritys kohtuu kustannuksilla on kolmelitraisen koneen vaihto jolloin päästään vakiokoneella 185-200hv:n tehoihin versiosta ja ruiskun mallista riippuen..
lisää jos haluaa niin iskutilavuuden kasvattaminen on tosiaan yksivaihtoehto, esim shulzen 164 3.5 12V - motronic versiollle luvattiin 230hv(ei ole enää nykyjään hinnastossa) tähän päälle vielä kunnolliset peltisarjat, kireämmät nokat, paremmin virtaavat kannet, läppärungot ja ohjelmoitava ruisku niin luulisi tuon +250hv irtoavan ja hieman enemmänkin, veisi jo kohtalaisen keveää koppaa ihan kivasti.. :wink:

toki sitten uudemmat 24V koneet on tehojen puolesta helpompia kun vakiokuosissakin tehot on jo ihan eriluokkaa vaikka se koneen istuttaminen vanhan GTV:n keulalle hieman työläämpi projekti onkin eli:

2.5 12V 156-163hv / 2.5 24v 190-192hv
3.0 12V 184-210hv / 3.0 24V 211-232hv

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Omassa GTV -84:ssa ratti on suorassa. 75:ssa ratti ja penkki ei linjassa.
Ride on!

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Tasapainolimppu pois ja tilalle alumiini ja volvosta.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Hmm... Mites tuommonen uudemman etuvetotekniikan swappaaminen? Vissiin vähän helpompi transakselipeliin laitto, kun normi takavetoon.

Tohon mun vehkeeseen on laitettu tehostettu ohjaus, niin olisko laitteet otettu 75:stä ja siten ratti vähän vinossa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On niitä etuvetokoneita transakseliautoihin asenneltu, neliventtiilikansia kun ei tehtaalta ole saanut takapotkuihin.

Vauhtipyörän koppa käy käsittääkseni suoraan paikalleen, samoin lohkossa pitäisi olla jäljellä tukipisteet pitkittäisasennukseen. Ainakin vauhtipyörän, öljypohjan ja ilmeisesti öljypumpun tarvitset pitkittäismoottorista mutta sehän ei ole ongelma kun autossa on vinkkeli jo ennestään. Pakosarjat pitää tietty tehdä uusiksi ja jarrupääsylinterin joutuu ainakin Seiskavitosessa vaihtamaan koska alkuperäinen ei mahdu olemaan paikallaan.

Ollaan näköjään saman kylän miehiä. Onkos GTV6 ajossa eli voiko sitä bongailla kylänraitilla? :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Joo, kyllä ihan ajossa on siihen asti, kun pakkaset tulee! Täytysköhän tässä ihan törmätä jossakin ihan vahingossa, ni vois hyvällä syyllä jäädä pois kodin arkisiivouksista yms.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kyllä tässä pikasen pohdinnan tuloksena päätyny ajatukseen vaihtaa uudempi tekniikka vaan keulille. Varmasti helpoin, halvin, varmin ja käyttöystävällisin tapa saada sitä pauhua lisää. Vaihtomoottorien hinnat pyörii siellä 1000-2000€, riippuen mallista yms.

Noitako 3.0l 24v koneita on eri tehoversioita? Milläs konstilla nämä erottaa toisistaan, ja onko viritysaate saatu pelkällä moottorinohjauksella, vai onko siellä nokissa, puristuksissa yms. Eroja?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

3.0 24v:n versiot menee jotenkin näin:

210 hp, Alfa 164 Super
220 hp, Alfa GTV, Spider ja 166
232 hp, Alfa 164 QV 24 / Q4

Sitten löytyy vielä 3.2 24v:

240 hp, Alfa GT, GTV, Spider ja 166
250 hp, Alfa 147 GTA ja 156 GTA

Noihin saa sitten vielä tarvikkeena isompia sylinterinputkia joilla tilavuutta voi kasvattaa noin puoli litraa, vaatii tosin myös lohkon koneistuksen jotta uudet putket istuvat paikalleen.

En tiedä onko eri vuosimallien kohdalla isompia eroja tai millä mahdolliset erot on tehty. Ilmoitetut tehotkin voivat lähteestä riippuen vähän vaihdella. Ilmeisesti kuitenkin 164:n eri versioiden eroina on lähinnä moottorinohjauksen softa ja isommat imuputket.

Saattaishan tässä vahingossa törmätä ja juoda vaikka kaffeet. Ehkä jossain paikallisessa bentsiininjakelupisteessä, tai saahan sitä tulla tuossa meikän raksallakin pyörähtämään. Siellä minä kumminkin kaikki illat luuraan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Et sattunu tuolla jokelan suunnilla pyörimään viime sunnuntaina?

Eikä ku just tajusin, että tässähän mä 100m päässä kaverin tallissa auton sisustoja siistiskelen. Jos tuo 75 tarrakilvillä on sun pelis.
Viimeksi muokannut Jonzan, 16 Syys 2012, 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

E, ja tuskin pyörivät nuo omat autotkaan. Spiideri on tallissa kardaani irrallaan ja Seiskaviis makaa katoksessa käsijarru kiinni jässähtäneenä :silly:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rasvis kirjoitti:3.0 24v:n versiot menee jotenkin näin:

210 hp, Alfa 164 Super
220 hp, Alfa GTV, Spider ja 166
232 hp, Alfa 164 QV 24 / Q4

Sitten löytyy vielä 3.2 24v:

240 hp, Alfa GT, GTV, Spider ja 166
250 hp, Alfa 147 GTA ja 156 GTA

Noihin saa sitten vielä tarvikkeena isompia sylinterinputkia joilla tilavuutta voi kasvattaa noin puoli litraa, vaatii tosin myös lohkon koneistuksen jotta uudet putket istuvat paikalleen.

En tiedä onko eri vuosimallien kohdalla isompia eroja tai millä mahdolliset erot on tehty. Ilmoitetut tehotkin voivat lähteestä riippuen vähän vaihdella. Ilmeisesti kuitenkin 164:n eri versioiden eroina on lähinnä moottorinohjauksen softa ja isommat imuputket.

Saattaishan tässä vahingossa törmätä ja juoda vaikka kaffeet. Ehkä jossain paikallisessa bentsiininjakelupisteessä, tai saahan sitä tulla tuossa meikän raksallakin pyörähtämään. Siellä minä kumminkin kaikki illat luuraan.

lisäyksenä vielä:
164:lle tehot lähteestä riippuen 207-211hv,
166:sta on euro2/euro3 versiot, tehot 226/220hv

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jonzan kirjoitti:Kyllä tässä pikasen pohdinnan tuloksena päätyny ajatukseen vaihtaa uudempi tekniikka vaan keulille. Varmasti helpoin, halvin, varmin ja käyttöystävällisin tapa saada sitä pauhua lisää. Vaihtomoottorien hinnat pyörii siellä 1000-2000€, riippuen mallista yms.

Noitako 3.0l 24v koneita on eri tehoversioita? Milläs konstilla nämä erottaa toisistaan, ja onko viritysaate saatu pelkällä moottorinohjauksella, vai onko siellä nokissa, puristuksissa yms. Eroja?
koneet ovat pääasiassa samanlaiset suurimmat erot jakopäässä vanhempien(164) ja uudempien(147,156,166,gt)välillä, myös gtv:ssä ja spiderissa luulisin olevan tuon uudemman version jossa öljypumppu pyörii ketjun välityksellä kampiakselilta kun taas vanhemmissa öljypumpulle jakopäässä oma käyttöratas, lisäksi moottrinohjaukset erillaiset, uudemmissa varmempi jakopää. kannattanee sitten varmistua myös katsastusmieheltä koneen laillisuudesta gtv6.n koppaan..

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Paljonkohan tuossa gtv6 turbokoneessa on ollut tehoja, ja käykö vertailumoottorina?

Edit: Näköjään 230bhp.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Noiden GTA koneiden muuttaminen 75/GTVhen sopivaksi on hieman hankalempaa erilaisen öljypumpun ja taitaa termostaattikin olla jotenkin erilainen.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tämä on vissiin se naapuriin ilmestynyt punainen yksilö? Maanantaina kebabkerhon miittiin esittelemään autoa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Riippuu ihan missäpäin naapuri majailee. Auto seiso pari päivää kaverin pihalla nurtsilla viikpnloppuna, itse asustelen röykässä.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jonzan kirjoitti:Paljonkohan tuossa gtv6 turbokoneessa on ollut tehoja, ja käykö vertailumoottorina?

Edit: Näköjään 230bhp.
Meinaat varmaan callaway twinturboa, ei taida käydä verokkina kun ei ole tehdasmalli..

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

90 kirjoitti:
Jonzan kirjoitti:Paljonkohan tuossa gtv6 turbokoneessa on ollut tehoja, ja käykö vertailumoottorina?

Edit: Näköjään 230bhp.
Meinaat varmaan callaway twinturboa, ei taida käydä verokkina kun ei ole tehdasmalli..
Eikös näitä kuitenkin kolme litrasina oo tehtaalta tullut jokunen sata kappaletta? Paljonkos siinä on koneja löytynyt?

Edit: Jos se siis on tuo 184hv, niin laskutoimitukseni mukaan 220hv koneen saa lyödä keulille. Mitäs tuo erilainen öljypumppu meinaa? Öljypohja erimallinen eikä sovi apurungon päälle?

Käväs tässä mielessä tommonen rooverin 3.5l kasikin... Brittikoneista kun on aika paljon kokemusta ittellänikin. T:Entinen brittiharrastaja

Vai olisiko se italiaanon raiskaamista?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Menisi kyllä jo "aika" ot ja ei siitä buickin kasista nyt leivota yhtä kierrosherkkää kovin helpolla.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jonzan kirjoitti:
90 kirjoitti:
Jonzan kirjoitti:Paljonkohan tuossa gtv6 turbokoneessa on ollut tehoja, ja käykö vertailumoottorina?

Edit: Näköjään 230bhp.
Meinaat varmaan callaway twinturboa, ei taida käydä verokkina kun ei ole tehdasmalli..
Eikös näitä kuitenkin kolme litrasina oo tehtaalta tullut jokunen sata kappaletta? Paljonkos siinä on koneja löytynyt?

Edit: Jos se siis on tuo 184hv, niin laskutoimitukseni mukaan 220hv koneen saa lyödä keulille. Mitäs tuo erilainen öljypumppu meinaa? Öljypohja erimallinen eikä sovi apurungon päälle?

Käväs tässä mielessä tommonen rooverin 3.5l kasikin... Brittikoneista kun on aika paljon kokemusta ittellänikin. T:Entinen brittiharrastaja

Vai olisiko se italiaanon raiskaamista?
on kolmelitraisia L-jetronic verisioita tehty luokitusta varten pikkusarja, tehot lienee siinä 180-190hv välimaastossa eli kone vastaa aika tarkoitn 75 3.0 americaa ilman kattia (188hv), lisäksi eteläafrikassa tehty sikäläisiä kisaluokkia varten pikkusarja kolmelitraista kaasariversiota, noissa taisi olla 180hv..

hieno moottori tuo roverin kasi mutta älä missään nimessä mene moista sinne keulille laittamaan sillä sen jälkeen autolla ei ole mitään arvoa :wink:
noissa 24V - versioissa siis eroja öljypumpun suhteen vahemmissa pyörii jakohihnalla ja uudemmissa ottaa voiman kampiakselilta ketjunvälityksellä, sinuna unohtaisin nuo 24v koneet ja laittaisin 3.0 12V myllyn johon laitat 164QV:n männät ja nokat sekä peltisarjat joilla saa sen +200hv tai sitten sinun ohdallasi kun jerkkua kaipaat enemmän niin 3.5:t männät ja kireämmät nokat sekä peltisarjat jolloin tehoja saa irti vähintäänkin 230hv tietenkin jollain paremmalla ruiskulla kuin orginaali L-jetronic, tuohon 164:n mosaan joudut sitten vaihtamaan takavetoisen öljypohjan, öljypumpun ja virranjakajan jotka taas saat siitä alkup koneesta eli aika pienillä muutoksilla/vaivalla/osahankinnoilla pääsee 24v koneisiin verrattuna ja plussana vielä se että konehuone näyttää orginaalilta..

kallein hankinta jälkimmäisessä tapauksessa 3.5:t männät ja nokat, mäntiä tehtailee cosworth ja varmaankin melko monikni paja tekee mittojen mukaan ihan mitä vaan.. nokkia useampikin valmistaja mutta yleisin käytetty lienee colombo& bariani.

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Laitathan toki foorumille tekstiä/kuvia miten hommat edistyy? Mielenkiintoista seurata hienon auton vaiheita!
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Tuisma
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Joulu 2014, 20:54

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tuisma »

Nostetaanpa vanha vanha ketju ylös kun otsikko sopii tarkoitusperiin ;)
Tuli siis hommattua tuollainen GTV6 jossa voimansiirrosta kuului jotain rapinaa kun kytkintä ei painanut. Kytkin pohjassa rapina lakkasi. Ääni myös nopeutui ajonopeuden mukaan, ei siis kierrosten. Viikon verran sillä pääsi (mukaanlukien siirtymä Porvoosta Seinäjoelle) kunnes reippaammassa kiihdytyksessä rapina muuttui aika infernaaliseksi. Tallilla auto nostettiin ylös ja paikallistettiin äänenlähde vaihdelaatikkoon. Nyt kyselenkin että onko joku avannut tuollaista lootaa, ja olisiko kirjallisuutta operaation tueksi?

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Tuisma kirjoitti:Nostetaanpa vanha vanha ketju ylös kun otsikko sopii tarkoitusperiin ;)
Tuli siis hommattua tuollainen GTV6 jossa voimansiirrosta kuului jotain rapinaa kun kytkintä ei painanut. Kytkin pohjassa rapina lakkasi. Ääni myös nopeutui ajonopeuden mukaan, ei siis kierrosten. Viikon verran sillä pääsi (mukaanlukien siirtymä Porvoosta Seinäjoelle) kunnes reippaammassa kiihdytyksessä rapina muuttui aika infernaaliseksi. Tallilla auto nostettiin ylös ja paikallistettiin äänenlähde vaihdelaatikkoon. Nyt kyselenkin että onko joku avannut tuollaista lootaa, ja olisiko kirjallisuutta operaation tueksi?
Moro.

Sen kummemmin en osaa ongelmaan sanoa mitään, mutta itseltä löytyy myös GTV6 ja sitä varten on joskus tullut ostettua tuo korjaamokäsikirja, josta näytti löytyvän ainakin räjäytyskuva tuosta loodasta sekä muuta erinäistä infoa. Pistä YV:llä jos tuosta koet jotain hyötyä olevan. Seinäjoelta löytyy.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Onkse lontoota vai minkä kielinen? Mistä hommasit? Paperi vai atk?
Mul o sakemannimappi. Vähä vaan selannu, esim osa sähkökuvista (liki) lukukelvottomia.

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

jalittam kirjoitti:Onkse lontoota vai minkä kielinen? Mistä hommasit? Paperi vai atk?
Mul o sakemannimappi. Vähä vaan selannu, esim osa sähkökuvista (liki) lukukelvottomia.
Joo englanniksi on, skannattu pdf nivaska josta löytyy GTV6 + 75 Milanon korjausoppaat sekä muuta sälää, kytkentäkaaviot, video jakopään remmin vaihdosta, aikalaistaan mainosmateriaalia yms. USA: sta tilattu, mutta nyt en kyllä firmaa muista, voin tarkistaa alkuviikosta kun palailen kotiin ja ehdin penkoa tuon cd:n esiin.

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: gtv6 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

-TMP- kirjoitti:
jalittam kirjoitti:Onkse lontoota vai minkä kielinen? Mistä hommasit? Paperi vai atk?
Mul o sakemannimappi. Vähä vaan selannu, esim osa sähkökuvista (liki) lukukelvottomia.
Joo englanniksi on, skannattu pdf nivaska josta löytyy GTV6 + 75 Milanon korjausoppaat sekä muuta sälää, kytkentäkaaviot, video jakopään remmin vaihdosta, aikalaistaan mainosmateriaalia yms. USA: sta tilattu, mutta nyt en kyllä firmaa muista, voin tarkistaa alkuviikosta kun palailen kotiin ja ehdin penkoa tuon cd:n esiin.
Noniin, viimein sain kaivettua tuon cd:n esiin, Cardisc on tuon opuksen tekijä.
Löytyy osoitteesta www.cardisc.com

Vastaa Viestiin