alfan kytkimen ilmaus
Valvoja: Moderators
alfan kytkimen ilmaus
No niin,hyviä neuvoja kaivataan alfan (156) kytkimen ilmaukseen ,
jäi naapurikuntaan,kytkimestä tuli tunnoton/löysä,(nyt toiveena saada alffa kotio)
Kytkimen työsylinteri on kait polkimenpäässä vai?,onko ilmaruuvia jossain?
terv kamu
jäi naapurikuntaan,kytkimestä tuli tunnoton/löysä,(nyt toiveena saada alffa kotio)
Kytkimen työsylinteri on kait polkimenpäässä vai?,onko ilmaruuvia jossain?
terv kamu
- Epezi
- Viestit: 7511
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: alfan kytkimen ilmaus
Tuskinpa ilmauksesta on mitään hyötyä jos yhtäkkiä hajos, eli eiköhän siellä ole jotain rikki.
Polkimen päässä on pääsylinteri, työsylinteri on askin yläpuolella tai painelaakerin yhteydessä riippuen mikä 156:nen sulla on (laita omiin tietoihin tarkemmat tiedot). Ilmauskin riippuu siitä mikä malli kyseessä.
Polkimen päässä on pääsylinteri, työsylinteri on askin yläpuolella tai painelaakerin yhteydessä riippuen mikä 156:nen sulla on (laita omiin tietoihin tarkemmat tiedot). Ilmauskin riippuu siitä mikä malli kyseessä.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Re: alfan kytkimen ilmaus
Mitenkäkö tosta 156 gta:sta ilmataan kytkäin? Onks mittään kuvallista ohjetta? Ja auto on vm.2002
Re: alfan kytkimen ilmaus
Kuvallista ohjetta ei google heti löytänyt, mutta tässä kuva työsylinteristä. KLIK! Nippa on sylinterin päädyssä mustalla tulpalla suojattuna. Pitääkö itse ilmausproseduurikin selventää?Jarsan toisessa ketjussa kirjoitti:^Kytkinkopan päällä on kytkimen työsylinteri ja siinä tavan nippa. Joutuu ehkä akun tms. ottaa edestä, että yltää nipalle.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Re: alfan kytkimen ilmaus
Kyllähän se auttais, eipä oo tullu tehtyä kun kerran yhteen vectraan, ja sillonkin ....
Re: alfan kytkimen ilmaus
Tapoja on niin paljon kuin tekijöitäkin:dilledong kirjoitti:Kyllähän se auttais, eipä oo tullu tehtyä kun kerran yhteen vectraan, ja sillonkin ....
1. Perinteinen ilmausmenetelmä, kuten jarrujen kanssa (polkimen kanssa paine->pohja->kiinni->alusta)
2. Ilmaustyökalun ja kompuran kanssa
3. Vedät letkun etujarrusatulan nipasta sinne kytkinsylinterin nippaan, molemmat nipat auki ja painelet jarrua niin kauan että säiliöön tulee ainoastaan jarrunestettä
4. Isolla injektioruiskulla + letkunpätkällä ruuttaat uutta nestettä nipasta sisään
Jne jne...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: alfan kytkimen ilmaus
Injektioruiskun sijaan myös tippakannu on aika näppärä väline. Eli täyttää järjestelmän väärinpäin tippakannulla.
Lisäksi itselläni on myös työkalu, joka koostuu jarrunestesäiliön korkista, letkusta ja rengasventtiilistä. Sillä saa paineistettua järjestelmän renkaan paineella ja ilmaus käy kuin tanssi. Eikä tarvtse kaveria vaivata
Lisäksi itselläni on myös työkalu, joka koostuu jarrunestesäiliön korkista, letkusta ja rengasventtiilistä. Sillä saa paineistettua järjestelmän renkaan paineella ja ilmaus käy kuin tanssi. Eikä tarvtse kaveria vaivata
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: alfan kytkimen ilmaus
Itse ilmasin kakspuokin kytkimen näin
1.Jarrunestesäiliö täyteen
2.Jarruneste jätepurkki (jossa letku) työsylinterin ilmaruuviin
3.Ilmaruuvi auki
4.Kytkinpoljinta kädellä painaen rauhallisesti alas - ylös - alas (kuulee lorinan konehuoneesta)
5.Rauhallisesti jättää kytkinpolkimen ylös ja ilmaruuvi kiinni. Samalla tarkastaen, että kipossa on riittävästi tavaraa.
Tälleen vedin n.0,5-0,8l kirkasta nestettä läpi, ja on toiminut sen jälkeen erinomaisesti !
1.Jarrunestesäiliö täyteen
2.Jarruneste jätepurkki (jossa letku) työsylinterin ilmaruuviin
3.Ilmaruuvi auki
4.Kytkinpoljinta kädellä painaen rauhallisesti alas - ylös - alas (kuulee lorinan konehuoneesta)
5.Rauhallisesti jättää kytkinpolkimen ylös ja ilmaruuvi kiinni. Samalla tarkastaen, että kipossa on riittävästi tavaraa.
Tälleen vedin n.0,5-0,8l kirkasta nestettä läpi, ja on toiminut sen jälkeen erinomaisesti !
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4856
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: alfan kytkimen ilmaus
Tippakannun kanssa täytyy sitten olla varma että ei ole öljyä yhtään. Vaikka se tuntuisi vaarattomalta voitelulta on suuri vaara että kumiosat turpoavat ja alkavat jumittamaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)