Mykäksi meni... ja myös itseni veti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Mykäksi meni... ja myös itseni veti

Viesti Kirjoittaja Campari »

Tätä se minun paha uneni tiesi.
Eipä käynnistynyt enää tänään töistä lähtiessä Italian ihme.
Aamulla ei mitään ongelmia. Sähköä on kyllä, eikä ole ajonestolaitekaan.
Startti on vahva epäilty, kun ei edes pyöritä yhtään.
...le, ja piti lähteä huomenna reissuun. Sitä ei kuitenkaan heti työn alle
saa.

Onko muita hyviä pikaisia ehdotuksia, ohjeita mitä kannattaa tarkistaa.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Campari kirjoitti:Tätä se minun paha uneni tiesi.
Eipä käynnistynyt enää tänään töistä lähtiessä Italian ihme.
Aamulla ei mitään ongelmia. Sähköä on kyllä, eikä ole ajonestolaitekaan.
Startti on vahva epäilty, kun ei edes pyöritä yhtään.
...le, ja piti lähteä huomenna reissuun. Sitä ei kuitenkaan heti työn alle
saa.

Onko muita hyviä pikaisia ehdotuksia, ohjeita mitä kannattaa tarkistaa.

-cr
Mitä tiedät, että sähköä on?

Kyseleepi MP
MP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mykäksi meni... ja myös itseni veti

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Campari kirjoitti:Onko muita hyviä pikaisia ehdotuksia, ohjeita mitä kannattaa tarkistaa.
Ongelman voit rajata starttiin jos kokeilet startata hyppyjohdolla. Vaihde vapaalle ja johdonpätkällä jännitettä startin solenoidin kyljessä olevaan pieneen liittimeen. Syttyvirran ei tarvitse olla kytkettynä jos et halua auton käynnistyvän. Jos vieläkään ei inahda, vika on startissa (tarkemmin sanottuna solenoidissa). Jos taas lähtee pyörimään, vika lienee virtalukossa, ajonestossa tms.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä tiedät, että sähköä on?

Viesti Kirjoittaja MP »

MP kirjoitti:
Campari kirjoitti:Tätä se minun paha uneni tiesi.
Eipä käynnistynyt enää tänään töistä lähtiessä Italian ihme.
Aamulla ei mitään ongelmia. Sähköä on kyllä, eikä ole ajonestolaitekaan.
Startti on vahva epäilty, kun ei edes pyöritä yhtään.
...le, ja piti lähteä huomenna reissuun. Sitä ei kuitenkaan heti työn alle
saa.

Onko muita hyviä pikaisia ehdotuksia, ohjeita mitä kannattaa tarkistaa.

-cr
Kyseleepi MP
Yritin kysellä, miten päädyit siihen, että vika ei ole akussa.
MP

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Eilen en päässyt tekemään mitään, kun piti lähteä viimeisellä bussilla menemään. Ja illalla ei tietenkään kotoa nettiyhteys pelannut.. :crazyeyes:

Kiitos kaikille vastanneille vinkeistä, jatkan etsimistä.
Sähkön (siis akun varauksen) selvitin heti, se on ok ja kaikki muut sähkölaitteet toimivat.
Printtaan tuo sähkökaavion, ja katson josko kotikonstein selviäisi.
Ilmoittelen sitten myöhemmin mistä vika löytyi.

Parempaa pääsiäistä kaikille!

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Campari kirjoitti: Parempaa pääsiäistä kaikille!

-cr
Kiitos samoin. Nyt alkoi tosin jännittää että toimiikohan se oma auto, kohta on meinaa taas menny 10 päivää... Luigille terveisiä sinne Italiaan -> :splat:

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Campari kirjoitti:Eilen en päässyt tekemään mitään, kun piti lähteä viimeisellä bussilla menemään. Ja illalla ei tietenkään kotoa nettiyhteys pelannut.. :crazyeyes:

Sähkön (siis akun varauksen) selvitin heti, se on ok ja kaikki muut sähkölaitteet toimivat.

Parempaa pääsiäistä kaikille!

-cr
Murphy iskee jälleen... :?

Mutta asiaan. Itsellä kokemuksia siitä, jos huono kosketus akunkengässä tai johto melkein poikki, saattaa muut sähkölaitteet toimia, mutta startin solenoidi ei inahdakkaan. Se olisi helpoin vika. Toinen syy voisi olla virtalukon pohjassa... eikös ainakin 33:ssa ole ollut siinä ongelmia?

Toivottavasti pääsiäinen ei tuon takia mene pilalle. Onhan autoilulle vaihtoehtojakin -> :drinking:

- SK-

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Liikenteessä jälleen...

Viesti Kirjoittaja Campari »

joo, niiin siinä sitten kävi. Auto lavalle ja korjaamolle. Starttimoottori oli sökönä ja vaihtoon meni.
On muuten 156:ssa niin ihanassa paikassa, että purkamisessa riitti hommia ammattilaisellekin (ei siis minulle).
Hyvänä puolena vuoden takuu ja huonona puolena _tolkuton_ (painokelvoton) hinta koko hommalle. Ehdotan Luigin alihankkijoille potkuja... ;)
Kohta on tää mun kärry parempi kuin ostettaessa, kun on kaikki osat kohta vaihdettu uusiin... kilometrihinnan laskeminen ei vissiin kuulu Alfistin harrastuksiin.

Vaan hyvä se nyt on kesä aloittaa, katsastettu huomautuksitta, viat korjattu ja uudet kesäkumit alla. 8)

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteessä jälleen...

Viesti Kirjoittaja Maho »

Campari kirjoitti:joo, niiin siinä sitten kävi. Auto lavalle ja korjaamolle. Starttimoottori oli sökönä ja vaihtoon meni.
On muuten 156:ssa niin ihanassa paikassa, että purkamisessa riitti hommia ammattilaisellekin (ei siis minulle).
Hyvänä puolena vuoden takuu ja huonona puolena _tolkuton_ (painokelvoton) hinta koko hommalle. Ehdotan Luigin alihankkijoille potkuja... ;)
Kohta on tää mun kärry parempi kuin ostettaessa, kun on kaikki osat kohta vaihdettu uusiin... kilometrihinnan laskeminen ei vissiin kuulu Alfistin harrastuksiin.

Vaan hyvä se nyt on kesä aloittaa, katsastettu huomautuksitta, viat korjattu ja uudet kesäkumit alla. 8)

-cr
Tuntuu olevan ihan kulutustavaraa nuo startit. Eikö se pitänyt mitään ääntä aikaisemmin??? Mulla meni vaihtoon kuukausi sitten, mutta piti kyllä semmosta ääntä että kuurokin olis tajunnut että jotain vikaa oli.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteessä jälleen...

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Campari kirjoitti:
Hyvänä puolena vuoden takuu ja huonona puolena _tolkuton_ (painokelvoton) hinta koko hommalle. Ehdotan Luigin alihankkijoille potkuja... ;)
Valaise nyt vähän, kauanko tekivät töitä ja mitä maksoi? Ei se nyt sentään niin pahassa paikassa ole, pitäisi olla tosin aika pienet kätöset kun ruuvailee kiinnitysruuveja. Keskivetoakselia irrottaessa on jo paljon kiusallisemmat 3 pientä pulttia. Ei sovi kädet, eikä räikät.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Liikenteessä jälleen...

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Campari kirjoitti:Hyvänä puolena vuoden takuu ja huonona puolena _tolkuton_ (painokelvoton) hinta koko hommalle.
No, jos olisit joutunut tuon omasta pussista kustantamaan niin homman olisi varmaankin saanut joku muu taho kuin Delta? Samoja startteja kun varmaan saa sopivamminkin, eihän joka koneeseen kannata omaa suunnitella. Työn hintakin saattaa jossain muualla olla vähän toista.

Valotahan nyt vähän sen remontin hintaa, jutuista päätellen näyttää olevan aika usein ohjelmassa 156:n omistajilla.

Tuosta älyvapaasta hinnoittelusta vielä, ei Delta ole ainoa siihen syyllistyvä. Isäpappa kävi Veholla teettämässä raskaan kaluston remonttia ja taksa taka-akselin toisen puolen paripyörien irrotukselle ja kiinnitykselle oli vaatimattomat 120 euroa! Referenssinä mainittakoon, että edellisenä päivänä samalle autolle tehty sama operaatio kustansi Vianorilla 12 €. Pulttitykin käyttämiseenkään tuskin vaadittiin kummempaa erikoisosaamista, molemmilla pajoilla oli käytössään samat vermeet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Jatkoa ...

Viesti Kirjoittaja Campari »

Startin hinta DA:ssa oli 280,- + vaihtotyöt. Ja alakautta se jouduttiin purkamaan, pohjalevy irti, moottorituki irti, pakosarja irti ja yläpuoleltakin vielä imuilmaputki. Kyllä pienet kädet saa olla, jos sen yläkautta pois ottaa, jos joku onnistuu, niin kertokoon.

Joo, olisin sen tehnyt muualla, mutta sattui niin huonoon saumaan ja viimeiseen päivään ennen pääsiäistä, kun olimme jo sopineet reissusta ja aikatauluista ja piti pikaisesti saada kuntoon ja päästä liikkeelle.
Parempi silti, ettei mennyt matkalla... ja DA:lle kyllä kiitos täytyy antaa nopeasta avusta, kaikesta huolimatta.

Startti oli muutaman kerran satunnaisesti "käsähtänyt", mutta en sitä niin
vakavana pitänyt. Varmaan muissakin italovehkeissä samaa osaa käytetään, joten joka löytää edullisen, niin ilmoitelkoon palstalla, ettei muiden tarvitse lompsaa kuivattaa. Kun on nyt palstoja lukenut, niin tuntuu nimittäin vaivaa olevan aika monessa -98 alfasssa. Voisi melkein kirjata listalle faf, "frequently asked faults".
:wink:
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Niin, enpä ole varma saako sitä starttia poistettua sieltä moottorin takaa yläkautta kun en ole muutakuin irrottanut kiinnityksistään vaihteiston irrottamista varten. Jatkovarsi viritelmiä räikkään ja luonnistuu ajan ja yrittämisen kanssa vaikka isohkot räpylät onkin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Vastaa Viestiin