156 2.0 jts nykiminen..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ipe
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 jtdm - 06
Alfa Romeo Giulia 2.0 -19
Paikkakunta: kauhajoki

156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja ipe »

Onko kellään kokemuksia kyseiseisestä oireesta. Eli matalalta kun lähtee kiihdyttämään niin nykii ja silloin tällöin syttyy "go to Dealer" valo moottorin häiriövalon kanssa. Oire tulle pääsääntöisesti lämpimänä,eikä silloinkaan aina. Ilmoitus häipyy samantien. Kerran on otettu vikaakoodi,mutta ei ollut mitään muistissa. Laite oli se sama mitää katsastuksessa kait nykyään käytetään. Itse epäilen nokka/kampuran asennontunnistinta. Niin ja tyhjäkäynnillä joskus kuulee "pätkimisen" oireita. Ostin auton hiljattain ja kysyisinkin,kun alakierroksilta lähtee kiihdyttämään niin kuinka liukkaasti tälläinen vastaa kaasuun vai "miettiikö"hetken?

Avatar
palkus
Viestit: 5473
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja palkus »

jonkun pytyn puola, kun vikavalo on välähtänyt niin vikakoodi täytyy lukea ennen seuraavaa starttia niin saat varmistuksen.

tornpe
Viestit: 150
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
Car(s): Giulietta 1.4 TB -13. ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92. ex 166 3.0 Sportronic -04, ex GT 3.2 -05.
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja tornpe »

Itellä oli vähän nuhaisen oloinen ja yritti sammua aina kun lähti valoista. Sai ilmeisesti liikaa ilmaa kun oli imuilman letku hajonnut ilmin jälkeen haitariosasta. Autona GT JTS -05.

ipe
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 jtdm - 06
Alfa Romeo Giulia 2.0 -19
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja ipe »

Puola on kans hyvä vaihtoehto. katoaako se vikakoodi muistista,jos startteja on enemmälti ennen koodin lukua? Tulpista varmmaan näkee jotain puolan kohtalosta!

Avatar
palkus
Viestit: 5473
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja palkus »

3 puolaa olen noilla oireilla vaihtatu + sen viimeisenkin varoiksi kun olisi kumminkin pian mennyt. Koodi ei näy kuin ennen seuraavaa starttia, lukijaerojakin voi olla mutta varmin on lukea heti ennen starttia. Jos sitten sytytys häiriötä tarjoaa jollekin pytylle ja vielä epäilyttää niin puolan paikanvaihto ja odottelemaan seuraavaa herjaa. tod näk sytsähäiriö on seurannut puolan mukana eikä tartte sitten enään ihmetellä.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja puuha »

Lueppas ne koodit. Veikkaisin kyllä kaasuläpänasennontunnistinta. Koodin perässä 1=polkimenpää, 2=läpänpää.
Ensiapuna ota kaasuläppäkotelon kyljestä se liitin auki ja suihku esim. contact cleaneriä.
Makaroonia jo vuodesta -98

ipe
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 jtdm - 06
Alfa Romeo Giulia 2.0 -19
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja ipe »

Täytyypä tehdä toi koteloanturin siivous ensimmäisenä. Vika on kuitenki vain ns. Isolla vaihteella (3ja 4 ) vaihde taajama-ajossa ilmenevä,kun vedättää matalalta. Kovemmissa nopeuksissa en ole kyllä oiretta ole huomannut. auto on toki ollut minulla vasta vähänaikaa,joten tämän alfan sielunelämä vaatii vielä tutustumista. Toki tuo "häiriö" on päivänselvää,joten siitä pitää päästä eroon. Kiitos vastauksista tähänasti. Lisää otetaan mieluusti vastaan!

ipe
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:10
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 jtdm - 06
Alfa Romeo Giulia 2.0 -19
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja ipe »

Noniin. Eli auto oli tänään jakoremmihuollossa ja kas kummaa. Siellä todettiin jaon olevan pieles kampuran päässä 0,5 hampaanmittaa. Jokatapauksessa ajelin tuossa äsken kotiin,niin totesin auton vastaavan kaasuun hyvin ja ennenkaikkea käy tyhjäkäyntiä sukkasillaan. Toivottavasti vika olisi nyt "vain" ollut tuo. Eikä ainakaan nyt nykinytkään lämpöisenä.

Axl
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2012, 00:11
Car(s): Ex- '03 156 JTS
Paikkakunta: Kotka

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja Axl »

ipe kirjoitti:Noniin. Eli auto oli tänään jakoremmihuollossa ja kas kummaa. Siellä todettiin jaon olevan pieles kampuran päässä 0,5 hampaanmittaa. Jokatapauksessa ajelin tuossa äsken kotiin,niin totesin auton vastaavan kaasuun hyvin ja ennenkaikkea käy tyhjäkäyntiä sukkasillaan. Toivottavasti vika olisi nyt "vain" ollut tuo. Eikä ainakaan nyt nykinytkään lämpöisenä.
Korjaantuiko ongelma pysyvästi tällä?
Itsellä myös kuvaamasi kaltainen nykimisongelma. Jakoremmihuolto tosin jo jokin aika sitten tehtynä ja ongelmat ovat vasta alkaneet...

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja PK »

GT:ssä JTS:n sylinteri 4:n puola päätti päivänsä tai toimi osittain ku MCSF poistui moottorin sammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen, mutta käynti oli perseestä ja nuhanen. No, puola vaihdettiin ni jumalauta hetken päästä taas pillit huutamaan ja MCSF vilkkuu hulluna... no, huoltomies kokeilee niin kipinää tuli, mittasi paineet josko venttiilit vuotas, mutta diagnoosi että suutin ei anna bentsiiniä. No sitte miettimään suutinremonttia mut piti lähtee ajamaan 50 kilsaa asiakkaan luo ja huoltomies sano että ei se katalysaattori mee paskaks kun ei kerran saa bensaakaan. No mä lähdin maantielle ja yhtäkkiä tuntui että tehot palasivat. Perillä MCSF hävisi. Eli oisko päätelmä vain, että suutin vain heräsi vähän myöhässä ruiskuttelemaan puolaremontin jälkeen...

Avatar
Maunu
Viestit: 3489
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: 156 2.0 jts nykiminen..

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Voi olla tietty että ruiskujen johtosarja alkaa olla tiensä päässä. Omassa JTS:ssä ainakin on jo havaittavissa suojamuovien hapertumista liiallisen kuumuuden seurauksena.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin