Kutosen huohotinONGELMA!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Kutosen huohotinONGELMA!

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kävin loton viemässä ja kotipihaan kun pääsin, nousi pellin alta komea käry.
Mikään ei onneksi palanut, mutta paikallistin savun lähteeksi taaemman pakosarjan, jonka päällä oli öljyä.
Aikani tutkittuani paljastui syypääksi huohottimen pikkuputki, josta tippui öljyä suoraan pakosarjan päälle.
Eikun koko sydeemi irti, pikkuputket neljässä osassa :shock: , kaikki aivan surkeassa kunnossa.

Nyt kaipaankin tietoa, kun huomenna alan laittamaan niin mitkä on vaihtoehdot?
Suljenko koko systeemin, jos ei satu sopivia letkuja löytymään ja uskallanko käynnistää/ajaa jos huohotin ei ole paikallaan ja letkut/reiät on auki tai tukossa?!?

Mitä minä teen, antakkee neuvoja?
Kone kävi kyllä hyvin.

Toivottavasti nyt sitten edes osuisi lotossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllähän tuolla hyvin voi ajaa kun vaan tulppaat sen öljynerottimelta "imukärsään" menevän letkun, muuten siitä pääsee ilmaa ilmamäärämittarin ohi ja seos menee sekaisin.

Kun se möltti nyt kerran tulee irrotettua niin putsaa samalla hyvin, ei sitten tule ongelmia talvella. Pottu täyteen tinneriä ja huljuttelet niin monta kertaa, ettei enää öljyistä mäihnää tule ulos.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

OK, eli imuputkessa oleva reikä umpeen, tuon osasin jotenkuten jopa päätellä itsekin :wink:
Entäs siellä koneen takana, sylinterin juuressa oleva reikä, vedänkö umpeen vai voiko olla auki, ilman että sylkee öljyä pihalle?

Toistan, että KAIKKI putket on täysin irti, eikä yhtäkään kannata sellaisenaan takaisin laittaa, vaan kaikki menee uusiksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi se sieltä hiukan roiskia, siinä allahan on öljypumpun kulmavaihde. Sen reiän voi kyllä tilapäisesti tukkiakin jos venakopasta tulevan huohotinputken jättää avoimeksi, sehän on samaa ilmatilaa. Pääasia että kampikammion paine pääsee jotain kautta pihalle, muuten joku stefa antaa periksi tai öljyt tulevat pihalle öljytikun reiästä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mahtaisko olla mitään kuvaa tuosta huohottimesta, kun tuossa joskus alan kasaamaan, niin olis kiva tietää mikä letku menee minnekin.
Sieltä kun löytyi parikin putkea irrallisena, eikä tietoa mihin menis. Toinen menee kai sinne lohkoon kiinni ja toinen varmaan imusarjan lähellä olevaan T-haaraan?
Tarvitseeko joku putki jättää täysin avoimeksi?
Vanha hässällä tuli niin atomeina ulos, ettei siitä ota enää mitään selvää, saattaapa joku putki puuttua jo ennestään.

Kuva auttais aika paljon. Kiitoos!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olkaapa hyvä:

Kuva
Kuvassa on siis kaksi eri vaihtoehtoa siihen kaasuläpän taakse tulevalle letkulle, eli noita molempia ei löydy samasta autosta. Omassani ei myöskään ollut sitä pikkuletkua joka tulee öljynerottimen yläreunaan, ilmeisesti sen toinen pää tulisi tuohon "imusarjaan"?

Ne oleelliset letkut ovat kuitenkin erottimen alapinnasta lohkoon öljypumpun päälle menevä pikkuletku, erottimen yläreunasta kaasuläpän taakse menevä letku ja siihen jäljelle jäävään liitäntään tuleva venakopasta tuleva huohotusletku.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tämä selkeytti huomattavasti. On lohduttavaa huomata, etten ihan kädetön ole, koska noin mä ne olin päässäni hahmotellutkin.

Tota 7-putkea ei mullakaan ollut, ei siis pakollinen?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin