Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 2842
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
Vaihdoin gtv:n jarrupääsylinterin ja nyt taitaa olla ilmaa abs-yksikössä. Koitin ilmata jarruja paineistamalla jarrunestesäiliön ja takajarruista sainkin ilmaa tulemaa. Etujarruista en. Uudemmat yksiköt saisi ilmattua messillä mutta ei se taida ymmärtää tuon vanhan päälle. Miten muut on onnistunut ilmaamaan nuo?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25 Helmi 2020, 15:53
- Car(s): 164TS -93 ja Giulietta JTDm2.0 -11
Sprint projekti
GSX-R 1200 urbo - Paikkakunta: Miehikkälä
Re: Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
En kyllä ole urani aikana törmännyt moiseen että pumpusta tarvis ilmata..
Käy hakees motonetistä jarrunesteimuri maksaa muutaman kympin.. saa nesteet samalla vaihdettua..
Tai perinteisesti kaverin kanssa pumppaamalla..
Käy hakees motonetistä jarrunesteimuri maksaa muutaman kympin.. saa nesteet samalla vaihdettua..
Tai perinteisesti kaverin kanssa pumppaamalla..
On vain kaksi tapaa tehdä asiat: kunnolla tai ei ollenkaan
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
En muista että itellä olisi mitään ongelmia ollut gtv jarrujen ja kytkimen ilmaamisen kanssa abs-yksikön vaihdon jälkeen. (kuhan tajusin että paineensäätimen takia piti ilmata perä maassa..)
Nappaa abs yksiköltä lähtevät jarruletkut irti ja kokeile niin ilmata? Tai tosiaan sillä perinteisellä toinen painaa jarrua tyylillä
FastSnake:
Yleensä tuo jarrusäiliön paineistava ilmaussysteemi hakkaa 10-0 sen jarrunesteimurin.
Nappaa abs yksiköltä lähtevät jarruletkut irti ja kokeile niin ilmata? Tai tosiaan sillä perinteisellä toinen painaa jarrua tyylillä
FastSnake:
Yleensä tuo jarrusäiliön paineistava ilmaussysteemi hakkaa 10-0 sen jarrunesteimurin.
Suoraan vaan suoraa
- Tiige
- Viestit: 2842
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
Aikoinaan kun seiskavitosen jarrujen kanssa tuli puljattua niin ainoa systeemi millä ne sai ilmattua oli juuri säiliön paineistava systeemi. Normaalilla tavalla tai imurilla ei toivoakaan. Siksi olen käyttänyt tätä paineistavaa laitosta aina kun tarvitsee oikeasti ilmata jotain. Pelkästään nesteiden vaihdossa imuri on ehkä kätevin.
Virallinen ohje on ilmeisesti käyttää examineria eli sitä iki vanhaa alfan testeriä. Jos olisi pykälää uudempi bosch 5.3 systeemi niin multiecuscanissa pystyisi käskyttämään sitä pyörittämään pumppua ja aukomaan venttiileitä.
Ulkomaan foorumeilla oli että pitäisi ajella niin että abs aktivoituu. Täytyy kai koittaa sitä jossain hiekalla jos tuossa sen verran olisi jarruja. Sen jälkeen uusi ilmaus yritys.
Takajarruista sain pääsylinterin vaihdon jälkeen suhteellisen pitkän valuttamisen jälkeen kunnolla ilmaa joten ne lienee ok. Etujarruista taas en, joten siellä se ilmalukko lienee. Joko abs-yksikössä tai pääsylinterissä. Kyllä niistäkin reippaasti tuli nestettä läpi joten luulisi pääsylinterin ilmaantuneen.
Virallinen ohje on ilmeisesti käyttää examineria eli sitä iki vanhaa alfan testeriä. Jos olisi pykälää uudempi bosch 5.3 systeemi niin multiecuscanissa pystyisi käskyttämään sitä pyörittämään pumppua ja aukomaan venttiileitä.
Ulkomaan foorumeilla oli että pitäisi ajella niin että abs aktivoituu. Täytyy kai koittaa sitä jossain hiekalla jos tuossa sen verran olisi jarruja. Sen jälkeen uusi ilmaus yritys.
Takajarruista sain pääsylinterin vaihdon jälkeen suhteellisen pitkän valuttamisen jälkeen kunnolla ilmaa joten ne lienee ok. Etujarruista taas en, joten siellä se ilmalukko lienee. Joko abs-yksikössä tai pääsylinterissä. Kyllä niistäkin reippaasti tuli nestettä läpi joten luulisi pääsylinterin ilmaantuneen.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- palkus
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
^Ite en onnistunu 75 ilmauksessa muuten kuin perinteisesti pumppaamalla. Olin ite nipoilla ohjaamassa toimenpidettä. Ehkä siis kannattaisi vielä koittaa kaverin kanssa perinteiseen tyyliin.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tiige
- Viestit: 2842
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
Täytyy huomenna koittaa kaikki perinteiset temput.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 15027
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
Joskus oli joku fiiatti huollossa, mikä ei suostunut edes Examinerilla ilmaamaan - tosin siin tais olla takajarrut ongelmana.
Pitkällisen vääntämisen jälkeen perinteisellä polkemismetodilla saatiin kamat liikkumaan.
Ja johonkin Ducatoon sai johdolla aktivoitua absipumpun konehuoneen kautta, millä tehostinjumpan jälkeen hoidettiin ilmaus. Ei liene ollut ihan virallinen keino
Pitkällisen vääntämisen jälkeen perinteisellä polkemismetodilla saatiin kamat liikkumaan.
Ja johonkin Ducatoon sai johdolla aktivoitua absipumpun konehuoneen kautta, millä tehostinjumpan jälkeen hoidettiin ilmaus. Ei liene ollut ihan virallinen keino
- Tiige
- Viestit: 2842
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Bosch 2Si abs-yksikön ilmaus
Kävin puolittaisilla jarruilla jarruttelemassa niin että abs aktivoitui useamman kerran. Sen jälkeen perinteiseen tyyliin ilmaus. Ilmaa tuli kaikista linjoista. Nyt on taas jarrut.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta