147 selespeed ongelmia
Valvoja: Moderators
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
147 selespeed ongelmia
Aloitetaas nyt alusta. ostin Alfa Romeo 147 joka on kuulemma 100 000 kilometrissä läpikäyty koneeltaan ja kytkimeltään. kyseisessä autossahan on tuo selespeed vaihteisto. Remontin jälkeen ajettu noin 23 000 kilometriä joista omia kilsoja on alle 10 000. Selespeed on toiminut moittettoomasti koko ajan tähän mennessä, lukuunottamatta aivan satunnaisesti vaihdenumerotaulun vilkkumista ja kylmänä pientä nykimistä sekä joskus kylmänä vaihtaa hieman ihmeellisesti. Nämä oireet esiintyivät kuitenkin vain harvoin ja satunnaisesti Kerran alkoi tosin auton sisällä kuulua kauheaa piipitystä ja ajotietokoneessa luki että selespeed error, mutta auto lopetti sen sammutuksen jälkeen joten siihen en sen enempää silloin sitten puuttunut.
Oikeastaan kaikki ongelmat alkoi viikko sitten kun olen joutunut enempi huonokuntoisempaa tietä ajamaan ja pidempää matkaa ajanut, ajoin ennen ongelmia n.1000 km putkeen 11 tunnissa ja alfa toimi kun unelma lukuun ottamatta runsahkoa öljyn syöntiä, mutta se on ilmeisesti melko normaalia? niin, vikko sitten auto ei meinannut käynnistyä millään, ei antanut laittaa vapaalle ollenkaan ja vaihdetaulu vilkkui. otin akun navat pois ja sitten antoi laittoi pakin päälle ja sitten käynnistyi (välillä ei meinaa muutenkaan käynnistyä, herjaa ajotietokoneen näytössä aina välillä jtn) Toissapäivänä kun tulin illalla kyliltä niin ennen pihaan kääntymistä töysyyn ajamisen seurauksena heitti numerotaulussa pakin päälle ja alkoi piipittämään, vaikka oikeasti 4 vaihde oli päällä. Tämä kuitenkin loppui kun sammutti auton.
Noh, seuraavana päivänä lähdin pidemmälle reisulle ja auto toimi moitteettomasti, kunnes Norjassa serpenttiini tiellä lumihuippuiselle vuorelle noustessa Alfa päätti jättää vitosen päälle. Jos vaihtoi pienemälle niin heitti vapaalle. Jouduin ajamaan toista tuhatta kilometrä korkeallevuorelle pelkällä vitosella kauheassa vesisateessa (onhan muutes vääntävä kone kun tuollaiset nousut jaksaa mennä vitosella ylös!! ) Rupesi jo hieman jänskättämään kuinka käy... parinsadan kilsan päässä antoi sitten laittaa pienemmän vaihteen päälle ja tuntui toimivan taas kutakuinkin normaalisti lukuun ottamatta numerotaulun vilkkumista ja pientä herjaamista. En kuitenkaan uskaltanut pysähtyä kun vasta suomen puolelle ja ajoin melkein 500 kilsaa Norjaa putkeen takaisin sumeen, koska en ollut varma käynnistyiskö auto sammutuksen jälkeen ja meneekö vaihteet silmään Suomessa vaihteet kuitenkin toimvat taas täysin normaalisti eikä vaihdetaulu edes vilkkunut. Nyt on taas ajaettu vähän aikaa, eikä selespeedissä tunnu olevan mitään ongelmaa.
Mikäköhän ihme tuohon oikein tuli ja missäköhän mahtaa olla vika??? ehkä mahdollisesti joku huono liitin tai liitos? Ja missäköhän nuo selen liititmet sijaitsee? Tuli vähän pitkä ja epäselvä selostus, mutta toivoisin asiallisia vastauksia vaihteisto ongelmaan ja myös tuohon kuinka paljon saa öljyä syödä
Oikeastaan kaikki ongelmat alkoi viikko sitten kun olen joutunut enempi huonokuntoisempaa tietä ajamaan ja pidempää matkaa ajanut, ajoin ennen ongelmia n.1000 km putkeen 11 tunnissa ja alfa toimi kun unelma lukuun ottamatta runsahkoa öljyn syöntiä, mutta se on ilmeisesti melko normaalia? niin, vikko sitten auto ei meinannut käynnistyä millään, ei antanut laittaa vapaalle ollenkaan ja vaihdetaulu vilkkui. otin akun navat pois ja sitten antoi laittoi pakin päälle ja sitten käynnistyi (välillä ei meinaa muutenkaan käynnistyä, herjaa ajotietokoneen näytössä aina välillä jtn) Toissapäivänä kun tulin illalla kyliltä niin ennen pihaan kääntymistä töysyyn ajamisen seurauksena heitti numerotaulussa pakin päälle ja alkoi piipittämään, vaikka oikeasti 4 vaihde oli päällä. Tämä kuitenkin loppui kun sammutti auton.
Noh, seuraavana päivänä lähdin pidemmälle reisulle ja auto toimi moitteettomasti, kunnes Norjassa serpenttiini tiellä lumihuippuiselle vuorelle noustessa Alfa päätti jättää vitosen päälle. Jos vaihtoi pienemälle niin heitti vapaalle. Jouduin ajamaan toista tuhatta kilometrä korkeallevuorelle pelkällä vitosella kauheassa vesisateessa (onhan muutes vääntävä kone kun tuollaiset nousut jaksaa mennä vitosella ylös!! ) Rupesi jo hieman jänskättämään kuinka käy... parinsadan kilsan päässä antoi sitten laittaa pienemmän vaihteen päälle ja tuntui toimivan taas kutakuinkin normaalisti lukuun ottamatta numerotaulun vilkkumista ja pientä herjaamista. En kuitenkaan uskaltanut pysähtyä kun vasta suomen puolelle ja ajoin melkein 500 kilsaa Norjaa putkeen takaisin sumeen, koska en ollut varma käynnistyiskö auto sammutuksen jälkeen ja meneekö vaihteet silmään Suomessa vaihteet kuitenkin toimvat taas täysin normaalisti eikä vaihdetaulu edes vilkkunut. Nyt on taas ajaettu vähän aikaa, eikä selespeedissä tunnu olevan mitään ongelmaa.
Mikäköhän ihme tuohon oikein tuli ja missäköhän mahtaa olla vika??? ehkä mahdollisesti joku huono liitin tai liitos? Ja missäköhän nuo selen liititmet sijaitsee? Tuli vähän pitkä ja epäselvä selostus, mutta toivoisin asiallisia vastauksia vaihteisto ongelmaan ja myös tuohon kuinka paljon saa öljyä syödä
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
tässä mun tarina : http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=23214" onclick="window.open(this.href);return false;
jokseenkin samanlaista ongelmaa,
jokseenkin samanlaista ongelmaa,
Re: 147 selespeed ongelmia
Kannattaisi ihan ensin tarkistaa järjestelmän paineet. eli selespeed öljyä katoaa? jos näin niin jostain fuskaa ja paine laskee ja ongelmat johtuu siitä. selespeed öljyä ei pitäisi juurkaan hävitä. jos häviää on jossain vuoto.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
^enzon kanssa samaa mieltä, jos esim robotin o-rengastiivisteet vuotaa, seleöljy voi valua laatikkoon suoraan, sillon vuotoa ei välttis huomaa ulkoa. Itsellä losahti sitten kunnolla ja mehut tuli laatikosta kokonaan ulos.
E: seleöljyn tunnistaa keltaisesta väristä, saattaa valua kuskinpuolen etupyörän taakse.
E: seleöljyn tunnistaa keltaisesta väristä, saattaa valua kuskinpuolen etupyörän taakse.
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Ilmaisin ehkä itseni huonosti, mutta meinasin että koneen öljyä häviää. Selespeedin öljytaso hyvä (ilmesisesti edestäpäin katsottuna se yksi korkki siinä on selen öljyt?) mutta tänään taas ilmeni oneglmia kun kaupanpihalla käynnistin auton, pakki 2 ja 4 vain toimivat ja vika ei hävinnyt vaikka sammutti auton. Sitten kun lähti ajamaan pidempään niin alkoi pikkuhiljaa löytämään muitakin vaihteita. Sellainen tunne on ollut että aina kun ajaa tösyssyyn niin tuo selespeed alkaa kenkkuilemaan, onko tuolla sellaista liitintä jossain mikä voi kenkkuilla ja missä tuo selen sielunelämä oikein edes sijaitsee?
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
Re: 147 selespeed ongelmia
Seledpeedissä lähes kaikki ongelmat johtuvat häiriöstä järjestelmän paineessa. mistä ongelma paineen heittelyyn johtuu voi sitten olla useammasakin kohtaa. Pumpun rele
kannattaisi ensimmäiseksi tarkistaa. löytyy akun edessä olevasta relelootasta.
Jos rele menossa/kontakti huono voi juuri tuo töyssy aiheuttaa tilapäisen häiriön pumpun toiminnassa.
kannattaisi ensimmäiseksi tarkistaa. löytyy akun edessä olevasta relelootasta.
Jos rele menossa/kontakti huono voi juuri tuo töyssy aiheuttaa tilapäisen häiriön pumpun toiminnassa.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
tuo onkin hyvä tietää että nuo ongelmat johtuvat yleensä tuosta paineen häiriöstä järjestelmässä. Tosin ei tämä kovin suurelta vialta vaikuta kun aina satunnaisesti häikkää, mutta pitää katsoa nuo releet ensimmäiseksi. mikäköhän noista mahtaa muutes olla selen rele, en löytänyt netistä mitään kaaviotakaan äkkkiseltään
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 selespeed ongelmia
Ja onhan itse laatikossa öljyä sopivasti ja öljyt kunnossa? Tosin omakohtainen kokemus manuaalista sanoo, että kyllä se ilman öljyjäkin vuoden verta toimii ihan ok...
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
^ilman öljyä toisiinsa hinkkaavat metallit kyllä tulevat kärsimään lämpövaurion!
Re: 147 selespeed ongelmia
Viat itse laatikossa ei pitäisi aiheuttaa vikailmoituksia selen ecussa. vaihdetta ilmaisrvan numeron vilkkuminen tarkoittaa liian alhaista painetta.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 selespeed ongelmia
jkk, kyllä. Mutta se toimi vuoden verta normaalisti silti. Ei ollut jäykkä tai mitään, vaihtoi asiallisesti jne.
Marraskuussa 2011 diagnosoitiin ääni laatikosta.
Joskus huhtikuussa 2012 diagnosoitiin vuoto ja todettiin laatikko kuivaksi.
Elokuussa 2012 laatikko levisi. Auto meni ajamalla parkkiin ja työpäivän jälkeen vielä ajamalla kotiin.
Marraskuussa 2011 diagnosoitiin ääni laatikosta.
Joskus huhtikuussa 2012 diagnosoitiin vuoto ja todettiin laatikko kuivaksi.
Elokuussa 2012 laatikko levisi. Auto meni ajamalla parkkiin ja työpäivän jälkeen vielä ajamalla kotiin.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
Itse en ajelisi autolla jossa ehkä on paha vika tai sitten ei, nyt opittu kantapään kautta, mielummin tutkii vian, oli se mekaaninen tai sähköinen. Niinkuin Enzo laittoi, mekaaninen laatikkovika ei näy seleä testaamalla, sen voi päätellä testerin lopputulemasta. Ei muuta kuin testeriin ja katsoo antaako se sähköistä vikaa esim. nimenomaan alhaista painetta ym.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22 Kesä 2012, 11:30
- Car(s): 156 2.5 V6 24V
156 2.0T.S 16V Selespeed
159 2,4 JTDm Q4 - Paikkakunta: Oulu
Re: 147 selespeed ongelmia
Hieman ollu tuon selen kans ongelmia itelläkin,yllätys yllätys.Mistä sen Alfadigin maksullisen version saa?.Se ilmaisversio löytyy kyllä helposti,mutta sillä ei pääse opettaan robottia.Pumpun se testaa ja vikakoodit lukee.FiatEDUScan maksullinen versio löytyy helposti,mutta voiko sillä opettaa robottia?
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
^siis opettamalla meinaat kytkimen calibrointia? se pitäisi fes: llä onnistua, itse robotti oppii ajossa, ajat rivakasti, robo vaihtaa myöhemmin, nopeemmin, ajat rauhallisesti niin se rupeaa vaihtaa aikaisemmin ja hiukan hitaammin. näin olen itse ymmärtänyt.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 147 selespeed ongelmia
Ei kai laatikko josta toteaa vuodon, voi olla vielä kuiva? Eikö se perinteisesti mene italoissa ja ranskiksissa niin että jos öljyn vuotaminen loppuu, on lisättävä öljyäAquatica kirjoitti:jkk, kyllä. Mutta se toimi vuoden verta normaalisti silti. Ei ollut jäykkä tai mitään, vaihtoi asiallisesti jne.
Marraskuussa 2011 diagnosoitiin ääni laatikosta.
Joskus huhtikuussa 2012 diagnosoitiin vuoto ja todettiin laatikko kuivaksi.
Elokuussa 2012 laatikko levisi. Auto meni ajamalla parkkiin ja työpäivän jälkeen vielä ajamalla kotiin.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
kuulostaa ihan kuin jostakin käyttöohjeesta tuo sivulausealfa 156 v6 kirjoitti:jos öljyn vuotaminen loppuu, on lisättävä öljyä
Re: 147 selespeed ongelmia
Ja hyvä tavarahan on aina vähän märkää.alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai laatikko josta toteaa vuodon, voi olla vielä kuiva? Eikö se perinteisesti mene italoissa ja ranskiksissa niin että jos öljyn vuotaminen loppuu, on lisättävä öljyäAquatica kirjoitti:jkk, kyllä. Mutta se toimi vuoden verta normaalisti silti. Ei ollut jäykkä tai mitään, vaihtoi asiallisesti jne.
Marraskuussa 2011 diagnosoitiin ääni laatikosta.
Joskus huhtikuussa 2012 diagnosoitiin vuoto ja todettiin laatikko kuivaksi.
Elokuussa 2012 laatikko levisi. Auto meni ajamalla parkkiin ja työpäivän jälkeen vielä ajamalla kotiin.
Ja topicin alottajalle:
Selespeedhän ei oo mulle tuttu, mutta kannattaa käydä lueskelemassa myös ulkomaisia Alfa foorumeita, ihan tälleen BTW, oot jo varmaan käynykki.
Re: 147 selespeed ongelmia
jos selessä on häiriö jossain keskeisessä toiminnassa ei se anna ohjelman kalibroida itseään. eli ensin täytyy etsiä ja korjata mahd.vika.Y@ri kirjoitti:Hieman ollu tuon selen kans ongelmia itelläkin,yllätys yllätys.Mistä sen Alfadigin maksullisen version saa?.Se ilmaisversio löytyy kyllä helposti,mutta sillä ei pääse opettaan robottia.Pumpun se testaa ja vikakoodit lukee.FiatEDUScan maksullinen versio löytyy helposti,mutta voiko sillä opettaa robottia?
mutta syy toimintahäirioon voi tietenkin olla myös säädöissä jolloin kalibrointi vie ongelmat pois.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22 Kesä 2012, 11:30
- Car(s): 156 2.5 V6 24V
156 2.0T.S 16V Selespeed
159 2,4 JTDm Q4 - Paikkakunta: Oulu
Re: 147 selespeed ongelmia
Enzo kirjoitti:jos selessä on häiriö jossain keskeisessä toiminnassa ei se anna ohjelman kalibroida itseään. eli ensin täytyy etsiä ja korjata mahd.vika.Y@ri kirjoitti:Hieman ollu tuon selen kans ongelmia itelläkin,yllätys yllätys.Mistä sen Alfadigin maksullisen version saa?.Se ilmaisversio löytyy kyllä helposti,mutta sillä ei pääse opettaan robottia.Pumpun se testaa ja vikakoodit lukee.FiatEDUScan maksullinen versio löytyy helposti,mutta voiko sillä opettaa robottia?
mutta syy toimintahäirioon voi tietenkin olla myös säädöissä jolloin kalibrointi vie ongelmat pois.
Hieman mystinen ongelma nyt.Paikallaan ollessa ei mene ykkönen ja pakki päälle.Kun lähdettiin hinaan sitä,niin "Vahingossa" koskin vaihteeseen ja se meni päälle ja ne toimii sen jälkeen normaalisti niin kauan,kun auto on paikallaan jonkin aikaa.Sitten nakkaa vapaalle.Ei saa palaa punaiset liikennevaloissa liian pitkään Vaikutti,että kun auto liikkui"Kakkosen vauhtia tai lujempaa" niin se laittoi vaihteen päälle heti.Pumpun ja painevaraajan uusin tammikuussa,niin en usko nyt pumppuvian olevan.Alfadiagin testikin tuntui pumppua pyörittävän.Jotakin vikakoodi P1745,P1746 ja P1747 oli,mutta ne kuittautui ei tullu uudelleen.Joku anturi tai rele nyt tutkinnassa,kun edin perehtyä asiaan.
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 selespeed ongelmia
Tarkennetaan nyt niin, että vuoto kun diagnosoitiin laatikossa oli n. 2,5desiä tavaraa jäljellä. Ja se ei silloin vuotanut näkyvästi - oli laatikossa toki ikivanhoja kuivahtaneita öljyjälkiä, mutta "ne oli ollut siinä aina"alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai laatikko josta toteaa vuodon, voi olla vielä kuiva? Eikö se perinteisesti mene italoissa ja ranskiksissa niin että jos öljyn vuotaminen loppuu, on lisättävä öljyäAquatica kirjoitti:jkk, kyllä. Mutta se toimi vuoden verta normaalisti silti. Ei ollut jäykkä tai mitään, vaihtoi asiallisesti jne.
Marraskuussa 2011 diagnosoitiin ääni laatikosta.
Joskus huhtikuussa 2012 diagnosoitiin vuoto ja todettiin laatikko kuivaksi.
Elokuussa 2012 laatikko levisi. Auto meni ajamalla parkkiin ja työpäivän jälkeen vielä ajamalla kotiin.
Vasta sit, kun sitä alkoi voitelemaan taas, näkyi vuotoa. Ja se oli tasoa 2litraa/tonni. Ja silti ajettiin kesä, tietäen et remontti tulee mut piti rahaa keräillä siihen...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 147 selespeed ongelmia
Minä kun olen aina elellyt siinä uskossa, että jos on tarpeeksi öljyä, ei tule vuotoa - tämä tietenkin pätee ennemmin stefoihin kuin o-renkaisiin...alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai laatikko josta toteaa vuodon, voi olla vielä kuiva? Eikö se perinteisesti mene italoissa ja ranskiksissa niin että jos öljyn vuotaminen loppuu, on lisättävä öljyäAquatica kirjoitti:jkk, kyllä. Mutta se toimi vuoden verta normaalisti silti. Ei ollut jäykkä tai mitään, vaihtoi asiallisesti jne.
Marraskuussa 2011 diagnosoitiin ääni laatikosta.
Joskus huhtikuussa 2012 diagnosoitiin vuoto ja todettiin laatikko kuivaksi.
Elokuussa 2012 laatikko levisi. Auto meni ajamalla parkkiin ja työpäivän jälkeen vielä ajamalla kotiin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Noni, nyt tuli luettua Alfan vikakoodit. Antoi kaksi vikakoodia, U1600 ja U1601. U1601 meinaa ilmeisesti CAN väylä vikaa ja U1600 ei tietoa Kun tungin testerin tuohon autoon niin ajotietokone alkoi piipittämään selespeed system failurea. Olisi parata viedä auto varmasti huoltoon, mutta ongelmana että sen pitäisi toimia viela 2 viikkoa kun ei täällä 200 km säteellä huoltoa joka osaa Alfaa korjata ja sitten vasta pääsee kotiseuduille. Toivottavasti auto kestää kun pitää kotiin päästä ajamaan 1000 km...
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 selespeed ongelmia
Autoilla on vaan ikävä tapa hajota Isosti, jos on jotain vikaa ja sillä vaan ajellaan... Missäpäin olet, kun taitaa ihan Lapissakin löytyä joku osaaja o_O
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Muoniossa, Rovaniemellä kuulemma lähin osaava korjaamo
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
mullakun se loota levis, soittelin läpi lähestulkoon kaikki alfa korjaamot pk seudulla, suosittelivat kääntymään automilanon puoleen. Jopa malminkartanon ah joka on duunannut alfoja ja muita italoja pitkään. Et silleen, toivottavasti se muonion korjaamo ottaa ton :S
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 147 selespeed ongelmia
Tuo U1600 on ajoneston vikakoodi.
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Dodi, paikallisesta huoltoliikkeestä sanottiin että ne ei osaa korjata Alfaa ja toinen huoltamo oli suljettuna Pitää vaan toivoa että autossa ei isompaa vikaa... Mutta kertokaas tuon vaihtestö öljyn logiikka. öljy taso hyvä kun auto on sammuksissa ja virrat pois, mutta kun laittaa virrat päälle niin vaihtestö-öljysäiliö on tyhjä. Näin ilmeisesti kuuluukin olla?
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 147 selespeed ongelmia
Kyllä siellä äiliössä kuuluu olla öljyä silloinkin kun on virrat päällä. saattaahan se sieltä hieman vajota, kun pumppu pyörii muttei mitenkään oleellisesti.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
siellä on seleöljy omassa säiliössä kuskinlokarin vieressä pellin alla, ja laatikkoöljyt erikseen.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 147 selespeed ongelmia
Tuo seleöljyn pinnantasohan tarkastetaan nimenomaan silloin kun pumppu on juuri työnsä tehnyt, eli virrat päällä. Jos säiliö menee "tyhjäks" sulla virrat päällä niin saattaa olla ihan niin yksinkertanen juttu kun öljyn puute sun autossa...mrjakezu kirjoitti:Dodi, paikallisesta huoltoliikkeestä sanottiin että ne ei osaa korjata Alfaa ja toinen huoltamo oli suljettuna Pitää vaan toivoa että autossa ei isompaa vikaa... Mutta kertokaas tuon vaihtestö öljyn logiikka. öljy taso hyvä kun auto on sammuksissa ja virrat pois, mutta kun laittaa virrat päälle niin vaihtestö-öljysäiliö on tyhjä. Näin ilmeisesti kuuluukin olla?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 147 selespeed ongelmia
Vaihteisto- ja selespeedin hydrauliikkaöljyt ovat tosiaan asiat erikseen. Jos selespeedin öljyt on vähissä, saattaa se aiheuttaa tuollaista vikaa. Huonot öljyt aiheuttavat myös sellaista. Öljyt muistaakseni kuuluu tarkastaa seuraavasti:jkk kirjoitti:siellä on seleöljy omassa säiliössä kuskinlokarin vieressä pellin alla, ja laatikkoöljyt erikseen.
-Lämpötilassa ~20C, ei siis kuumalla koneella
-Kun avaat kuskin oven ja pumppu surahtaa käyntiin, kuuluu öljyn pinta tarkastaa heti tämän jälkeen
-Ja öljyn tasohan kuuluu olla siinä tikun min – maxin välissä. Jos pintaa ei edes pöntössä näy, niin kannattaa öljyä kyllä lisätä heti ensitöikseen
-Öljyn kuuluu olla väriltään sellaista kirkasta kuin bisse, kulta, tms. Jos se on jotakuinkin kahvin väristä, kannattaa ne todellakin vaihtaa.
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Selvä, kiitos asiantuntevastatiedosta ! lisäsin vähän Öljyä, ja aika tyhjähän se oli. Öljyt olivat kyllä ihan hyvän väriset, saman väriset kun se öljy mitä lisäsin (tosin selespeedi kuulemma rempattu alle 10 000 km sitten niin kuuluu niitten hyvät ollakkin...) Voikos muutes laatikon öljymäärän tarkastaa jostain?
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 147 selespeed ongelmia
Google anto tuollasen kuvan tarkastukseen/täyttöön/vaihtoon:mrjakezu kirjoitti:Voikos muutes laatikon öljymäärän tarkastaa jostain?
Eli kuvan mukaan pakkianturi pitäs irrottaa ja täyttää niin pitkään kunnes reiästä alkaa valua ölppää. Olen Itse kyllä ollut siinä uskossa että pitäs olla tuon täyttötulpan alareunaan asti, mutta kuva kertoo toisin
- Liitteet
-
- nimetön.JPG (65.85 KiB) Katsottu 7957 kertaa
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Alfa taas toiminut moitteettomasti kun lisäsin seleen öljyä. Eilen huomasin tosin auton alla lammikon kuskin puolella auton alla, ja seleöljysäiliö oli taas melko tyhjä Joku siellä vuotaa aikas paljon, mutta en tiedä uskallanko nyt ruveta asialle enempää tekemään ennen kun pääsen huoltoon (saattaa hajota vain enemmän kun ei kokemusta tälläisestä ja ei kunnollisiia työkaluja ja paikkaa täällä..)
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
^robotin o-rengas tiivisteet jos ovat pashana(alfaowner), maksaa uuden robotin. uus 2600 e :S, selesäiliön korkin ympärys muovin kun irrottaa, näet jos joku letku tms vuotaa. Robotti on lootan päällä, katso jos vuotoa tulee laatikon yläpuolelta siis!
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
no oh hoh, kuulostaapa pahalta tuo jos robotin joutuu vaihtaa ihme jos ei voi kunnostaa! ei auta ku laittaa alfa paaluun jos tuo robotti hajonnut..
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 selespeed ongelmia
Kyllähän noita robotteja voipi ehjänä purkuautoistakin saada, mut aika oudolta kuulostaa et vaivanen O-rengas aiheuttaisi koko robotin vaihdon? Eikö sitä sit voi vaan kunnostaa (mielikuva on, että joku täälläkin jotain huoltoa robolle tehnyt?)
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
niin, minustakin aika ihmeelliseltä kuulostaa tuollaiset tiivisteet on kuluvia osia ja aika kalliiksi tulee jos pitää aina aika-ajoin ostaa 2600€ pötiköitä... kuulostaa vähän samalta, että jos kaukosäätimestä loppuu patterit niin pitää ostaa uusi televisio (huono vertaus.. ) tosin en ihmettelisi yhtään jos näin on, sillä monet asiat on valmistettu nykyään sillälailla että itse lähes mahdotonta enään korjata. Jos pystyy korjaamaan, niin sitten ei saa varaosia ja pitää tyytyä ostamaan uusi tai olla ilman
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
Siis toi o-rengas tiiviste on vissiin prässätty roboon, vähän niinkuin hammastangossa, jos se korkkaa niin uutta tilalle. Mutta en ole varma, siksi laitoin sulkeisiin alfaowner, sieltä mä lueskelin noita kun omaa laatikko murehdin, ja siellä juuri puhuttiin noista o renkaista robossa.
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
dodi, öljyn lisäyksen jälkeen alfa toiminut normaalisti eikä ole yhtään hukannut öljyä. Nyt kuitenkin kaupan pihassa aivan yhtäkkiä vaihdetta silmään laittaessa ei antanut laittaa sitä päälle, sitten sammutin auton ja starttasin mutta auto ei antanut startata vaan alkoi laittamaan vaihdetta silmään aivan yltiöpäisesti ja valutti öljyä pois selespeedistä. Sammutin virrat mutta Alfa jatkoi sitä silti. Oli pakko ottaa akun napa pois. Lisäsin kaupan pihassa öljyä seleen ja akun navan irrotuksen jälkeen auto alkoi taas toimimaan normaalisti. Ajoin kotiin ja ei ollut mitään ongelmaa koko matkalla.. Tätä kaikkea edelsi se että ajoin kauheassa rankkasateessa, voisikohan tämä nyt kuitenkin johtua jostain sähköviasta?
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
^se että mehut tulee ulos tarkoittaa mekaanista vikaa, eli mistään sähköviasta ei voi johtua tuo. Vaihdelaatikon päällä on robotti, jos siitä vuotaa öljyä, se on seleöljyä ja tarkottaa että se on paskana, tarkista pumppu: katso vuotaako se, irrota musta suojakate joka on öljykorkin ympärillä.
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Nyt aloin selvittää paremmin kun alfa teki tänään saman kotipihalla minkä aikasemmin kaupanpihalla. Öljyä vuosi siitä sele öljysäliön korkista koska pumppu jostain syystä pumppasi sen öljyä täyteen En kyllä oikein tajua mistä yhtäkkiä voi selen säliö tulla öljyä täyteen jos se on aikaisemmin ollut normaalilla tasolla... Voiko olla mahdollista että pumppu pyörii väärään suuntaan ja pumppaa alapuoleltaöljyt säiliöön????
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 147 selespeed ongelmia
^ robotin joku niistä monista solenoideista jumittaa, eikä päästä öljyjä virtaamaan. Voisiko tuollainen vika olla mahdollinen, en tiedä? Niissä solenoideissa nimittäin on usein vikaa. Omassani jumitti kytkimen öljyjä säätelevä solenoidi, mikä aiheutti sen että auto piti nykimistä kuumana paikaltaan lähtiessä. Solenoideja saa ostettua erikseen.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
^^menee tuo sun selen vika todella mielenkiintoiseks, eka kusee alleen ja sit onki säiliöt täynnä? Samaa mietin mitä -Tomi- :kin.
olen kumminkin sitä mieltä että mielummin hoidat autos jonnekkin pajalle kuin että ajat sillä väkisin ja tuhot ovat sitten vähän vitun kalliita. Oliko sen nyt jotain lappia missä olet, niin vuokraat vaikka pakun ja trailerin ja lähet pidennetylle viikonlopulle sinne missä on alfa korjaamo jos siellä kerta ei ole osaajia?
olen kumminkin sitä mieltä että mielummin hoidat autos jonnekkin pajalle kuin että ajat sillä väkisin ja tuhot ovat sitten vähän vitun kalliita. Oliko sen nyt jotain lappia missä olet, niin vuokraat vaikka pakun ja trailerin ja lähet pidennetylle viikonlopulle sinne missä on alfa korjaamo jos siellä kerta ei ole osaajia?
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Vika on kyllä erittäin mielenkiintoinen! Välillä lisännyt vähän öljyä sinne säiöön kun ollut tyhjä ja nyt yhtäkkiä onkin piripinnassa täynnä Välillä toimii normaalisti ja sitten yhtäkkiä alkaa herjaamaan (yleensä jos ajaa töysyyn niin ongelmat seuraa sitä) huoltamolle tai kotiin hinaamista kyllä vakavasti mietin mutta alkaa aikataulut painaa päälle, kun ei tiedä kuinka kauan se jossain pajalla seisoisi... Tai vaihtoehtona että sitten vaan ajan sen kylmän viileästi kotiin ja toivon että toimii kunhan se nyt sen verran toimii että vitonen menee silmään niin sen pystyy ajamaan, eihän tuo matka ole kun sellaiset reilut 1000 km ja sen nyt pystyy yhdellä pysähdyksellä ajamaan.
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- Aquatica
- Viestit: 15031
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 selespeed ongelmia
Joo, jos siellä solenoidi jumittaa niin eikös sekin osuis töyssyaiheuttajaksi? Tai jos on kosketushäiriö jossakin, jolloinka napsahtaa joku piuha huonoon asentoon ja virransaanti häiriintyy -> solenoidi kuolee -> öljyt pihalle. Tai sitten vaan solenoidi pääsee tärähtämään tarpeeksi ja jumahtelee/heräilee henkiin täysin randomilla... Tää on taas aika turhaa ajatustenheittoa, mutta jossain pajalla tuon luulisi asiallisesti selvinnevän.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 147 selespeed ongelmia
Jos siellä olis se sähkövika, niin testeristä se pitäis näkyä, mutta edelleen, jos sieltä tulee öljyt alle niin silloin sanoisin varmaksi mekaanisen vian, joka taas ei korjaudu itsestään.
Mrjakezu, ei aikapommilla kannata ajaa, sua vaan rupee vituttaan kun se levii totaalisesti jossain huitsinvitussa. kokemusta on ja kantapään kautta opittu, tosin silloin oli arki ja kaikki palvelut lähellä kaupungissa!
Mrjakezu, ei aikapommilla kannata ajaa, sua vaan rupee vituttaan kun se levii totaalisesti jossain huitsinvitussa. kokemusta on ja kantapään kautta opittu, tosin silloin oli arki ja kaikki palvelut lähellä kaupungissa!
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 147 selespeed ongelmia
Se solenoidihan olisi mekaaninen laite, tosin sähköllä toimivajkk kirjoitti:Jos siellä olis se sähkövika, niin testeristä se pitäis näkyä, mutta edelleen, jos sieltä tulee öljyt alle niin silloin sanoisin varmaksi mekaanisen vian, joka taas ei korjaudu itsestään.
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
nyt on alfa ajettu kotsaan yhden pysähdyksen taktiikalla n.1000 km ja 10 h melko hyvin toimi, yhden kerran vaan häikkäs. Tapahtui sama kun aikasemminkin, ei vaihtanut pienemmälle vaan yritti väkisin saada vaihdetta silmään ja auton sammutuksen jälkeen jatkoi tätä ja heitti selen öljysäiliön täyteen vuotaen korkin ylivuotoputken kautta seleöljyä maahan. piti ottaa akuna napa irti, että lopetti (kun sammutti virran niin yritti silti saada vaihdetta silmään) akun navan irrotuksen jälkeen imi öljyt takaisin normaalistasolle ja alkoi toimimaan normaalisti. Maanantaina sitten kuulemaan huoltamolta tuomiota... Alfa on nyt pihassa eikä nyt liikahada siitä kun korkeintaan huoltamolle tai ennen kuin vika on selvitetty kunnolla! Nyt saankin luvan sitten pärjätä ilman alfaa hetkisen aikaa... Tosin nyt on hyvä syy ajaa prätkällä!
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: 147 selespeed ongelmia
Tänään vihdoin pääsin automilanoon ja siellä luettiin auton vikaoodit. Siellä meinattiin että Alfassa vikana vaihdekeppi tai sitten joku väylävika tai huono johtoliitos. Noh, auto menee viikopäästä sitten kunnolla huoltoon että ne katsovat vikaa sitten kunnolla. Mutta oli sillä koneen kiinnii käyttämisellä ja vikakoodien nollaamisella ihmeellinen vaikutus kun auto alkoi toimimaan normaalisti ja kaikki vaihdeongelmat olivat kadonneet
kaikki paitsi Alfailu on turhaa