Takapää klonksuu (156) Ideoita?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Takapää klonksuu (156) Ideoita?

Viesti Kirjoittaja Maho »

Mielestäni kuskin puolelta takapäästä kuuluu vaimea klonksunta.
Ei noin korvakuulolla kuulosta pahalta, ainakaan vielä...

Kuulee helpoiten pienessä nopeudessa ja tietysti montuissa.
Onko mitään ideaa äänen aiheuttajasta?

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Alatukivarsi

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Vilkaiseppas pitkittäisen tukivarren renkaanpuoleista puslaa. Taitaa olla suht yleinen vika, että toi antaa periksi.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

niin ja ainahan tietysti vaihtoehtona on myös iskarit jos ei tukivarren puslassa ole vikaa.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Tarkastappa

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Kuinka valjäksi on menneet iskareiden suojakumit.
Jos ne pääsee vapaasti heilumaan iskarin päällä,niin ne hakkaa sinne ylös niin ääni on yllättävän kova.
Ne suojakumit on yläreunasta sen verran kovat,että ääni on juuri sellainen kloksuva.

Itse ratkaisin asian laittamalla nippusiteet aivan iskareiden yläpäähän,jolloin kumit ei aivan yllä hakkaamaan.

Noita kumeja ei kyllä kannata vaihtaa,ennenkuin vaihtaa iskaritkin

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alatukivarsi

Viesti Kirjoittaja Maho »

Alfaholisti kirjoitti:Vilkaiseppas pitkittäisen tukivarren renkaanpuoleista puslaa. Taitaa olla suht yleinen vika, että toi antaa periksi.
Onko tietoa mitä mahtaa vaihdettuna maksaa?

Vähän hintaluokkaa selville niin tietää kuinka paljon voi kaljaa ostaa viikonlopuksi mökille :lol:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarkastappa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Zenery kirjoitti:Kuinka valjäksi on menneet iskareiden suojakumit.
Jos ne pääsee vapaasti heilumaan iskarin päällä,niin ne hakkaa sinne ylös niin ääni on yllättävän kova.
Ne suojakumit on yläreunasta sen verran kovat,että ääni on juuri sellainen kloksuva.

Itse ratkaisin asian laittamalla nippusiteet aivan iskareiden yläpäähän,jolloin kumit ei aivan yllä hakkaamaan.

Noita kumeja ei kyllä kannata vaihtaa,ennenkuin vaihtaa iskaritkin

Miten piru noita pääsee kummastelemaan? Ja käytössä ei siis ole hallinosturia tms. :)

Sportivo156
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Alatukivarsi

Viesti Kirjoittaja Sportivo156 »

Maho 156 V6 kirjoitti:
Alfaholisti kirjoitti:Vilkaiseppas pitkittäisen tukivarren renkaanpuoleista puslaa. Taitaa olla suht yleinen vika, että toi antaa periksi.
Onko tietoa mitä mahtaa vaihdettuna maksaa?

Vähän hintaluokkaa selville niin tietää kuinka paljon voi kaljaa ostaa viikonlopuksi mökille :lol:
Ittelleni vaihdettiin just pari viikkoa sitten normaalin huollon yhteydessä molemmille puolille puslat. Puslien hinta oli muistaakseni 18 e/kpl ja vaihtotyö vähän yli 100 e..

Ja kolinat loppuivat!
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tarkastappa

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Miten piru noita pääsee kummastelemaan? Ja käytössä ei siis ole hallinosturia tms. :)
Kurkistat takarenkaan yli pyöräkoteloon,että näet iskarit.
Iskareiden ympärillä on sellaiset "haitarikumisuojat"
Heiluttele sitä suojaa ylös ja alas,jos liikkuu kevyesti.
Jos ne heiluvat holtittomasti,niin suojakumin kova yläpää hakkaa sinne iskarin yläkiinnityspisteen luo.

Nehän eivät oikeastaan ole millään kiinni vaan tarkoitus on,että ne ovat sen verran tiukat,että pysyvät paikoillaan

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarkastappa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Zenery kirjoitti:Kurkistat takarenkaan yli pyöräkoteloon,että näet iskarit.
Iskareiden ympärillä on sellaiset "haitarikumisuojat"
Heiluttele sitä suojaa ylös ja alas,jos liikkuu kevyesti.
Jos ne heiluvat holtittomasti,niin suojakumin kova yläpää hakkaa sinne iskarin yläkiinnityspisteen luo.

Nehän eivät oikeastaan ole millään kiinni vaan tarkoitus on,että ne ovat sen verran tiukat,että pysyvät paikoillaan
Näytti olevan kumisuojat ihan reilassa. Ei varsinkaan yläpäästä heilunut mitenkään. Joten kai se on siirryttävä tuohon puslaongelmaan :)

Mites nämä uretaanipuslat? esim powerflex Kenelläkään kokemuksia niistä?

Ainiin! Erittäin paljon kiitoksia hyvistä ja nopeista vastauksista.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla on Powerflexit, auto tosin on 164.

Uretaanipuslien asentaminen ei ole kummoinenkaan homma, ne toimitetaan useammassa osassa joten nuljaskat on suht helppo kasata paikoilleen. Vanhojen puslien pois saaminen onkin sitten temppu sinänsä, onnistui sekin kotikonstein mutta en suosittele savottaa ihan ensikertalaiselle kotitarvemekatsulle.

Uretaanipuslien hyvistä ja huonoista puolista en osaa varmaksi sanoa kuin sen, että vetely kiihdytyksissä väheni todella huomattavasti. Wanha 164 V6 on aika raju vetelemään ja omassa yksilössäni olivat vielä etualatukivarsien puslat ihan sököt. Powerflexien asennuksen jälkeen voi tasaisella pinnalla ongelmitta kiihdytellä vaikka kädet irti ratista, väsyneillä puslilla autoa sai ohjastaa rystyset valkoisina.
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mulla on Powerflexit, auto tosin on 164.

Uretaanipuslien asentaminen ei ole kummoinenkaan homma, ne toimitetaan useammassa osassa joten nuljaskat on suht helppo kasata paikoilleen. Vanhojen puslien pois saaminen onkin sitten temppu sinänsä, onnistui sekin kotikonstein mutta en suosittele savottaa ihan ensikertalaiselle kotitarvemekatsulle.

Uretaanipuslien hyvistä ja huonoista puolista en osaa varmaksi sanoa kuin sen, että vetely kiihdytyksissä väheni todella huomattavasti. Wanha 164 V6 on aika raju vetelemään ja omassa yksilössäni olivat vielä etualatukivarsien puslat ihan sököt. Powerflexien asennuksen jälkeen voi tasaisella pinnalla ongelmitta kiihdytellä vaikka kädet irti ratista, väsyneillä puslilla autoa sai ohjastaa rystyset valkoisina.
Muistatko mitä ne puslat tuli kustantamaan? Kyselin jo tuosta yhdestä paikasta maililla, mutta eihän ne päivässä mitään vastaa...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho 156 V6 kirjoitti:Muistatko mitä ne puslat tuli kustantamaan? Kyselin jo tuosta yhdestä paikasta maililla, mutta eihän ne päivässä mitään vastaa...
Kyselin aikoinaan Muukkoselta 33:seen puslia niin koko alustaan (16kpl) orkkis 175e ja Powerflex 260e.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Maho 156 V6 kirjoitti:Muistatko mitä ne puslat tuli kustantamaan? Kyselin jo tuosta yhdestä paikasta maililla, mutta eihän ne päivässä mitään vastaa...
Kahdeksan puslan satsi (ei jostain syystä sisällä takapoikittaistukien puslia) kustansi muistaakseni 200 eurooppalaista, Muukkoselta.
- Epäkelpokeräilijä -

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Rune Petterson sanoi mulle ainakin, että hän ei laita Powerflexejä taakse, koska menee tunto koko ajosta.

Takana pitää kuulemma ollakkin väljyyttä jotta mutkakäyttäytyminen olisi Alfamaista. Eli perä hieman joustaa ja luistaa kun vedetään lujaa mutkiin.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Skyhorse kirjoitti:Rune Petterson sanoi mulle ainakin, että hän ei laita Powerflexejä taakse, koska menee tunto koko ajosta.

Takana pitää kuulemma ollakkin väljyyttä jotta mutkakäyttäytyminen olisi Alfamaista. Eli perä hieman joustaa ja luistaa kun vedetään lujaa mutkiin.
Kun kysäsin aisaa muukkoselta niin hyvin saman tyylisen vastauksen sain minäkin. Eli powerflexit vaan eteen ja tavalliset taakse.

Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Mulla kuuluu myös pientä kolahtelu oikealta puolen takaa. Aattelin täs lomilla nyt tutkia asian. Ei ole vielä yhtäkään asiaa tullu Alfassa vastaan jota en olisi selvittänyt. Eli aika luottavaisin mielin lähden etsiin äänen aiheuttajan.

Kummallista kylläkin, ääni kuuluu vain kun ajelee hiljakseen epätasaisella tiellä taikka vetasee vauhdikkaasti mutkaan kohtuu hiljaisella vauhdilla, alle 60 km/h. Ääni on jokseenkin metallisen oloinen, aivan kuin joku liikkuisi tai olisi hieman irti. Ääni kylläkin tulee suoraan iskari/jousi akselilta.

Muuten auto toimii kuin unelma, mutta muuten hiljaisessa autossa moinen kolahtelu häiritsee.

Itse veikkasin äänen kuuluvan sen takia kun vaihto lyhyemmät jouset, mutta jos tällaista on liikkeellä, niin selvitetään asia pikimiten.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuntuu vähän oudolta nuo Runen puheet. Autossahan on pyöräntuenta, joka hoitaa pyörän liikeradan pysymisen suunniteltuna. Minusta kaikki ylimääräiset löysät vaikeuttavat alustasuunnittelun toimivuutta. Nuljun puslan "ajettavuutta parantavaa vaikutusta" voisi näin äkkiseltään ajatella verrattavaksi vaikka löystettyihin iskarin kiinnityspultteihin; jouston pitäisi syntyä jousissa, ei muissa alustan palikoissa. Käsittääkseni puslien tilalla olisi yleisesti uniballeja sun muita metalliniveliä, jolleivät ne välittäisi kaikkea tärinää ja melua sisään.

No, tuo nyt oli vaan oma ajatelma. Uskon, että Rune on polkenut radalla(kin) vähintään kymmenen kertaa sen minkä meikäläinen :?
- Epäkelpokeräilijä -

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Joo itekki vähän kyseenalaistin Runen puheet, mutta kun sain kunnon selostuksen ja lopuksi toteamuksen, että Rune ei ainakaan vaihda niitä puslia. Että mikäli tahdon pilata ajettavuuden, niin saan tehdä sen joko itse taikka jossain muualla. Se jokseenkin riitti mulle.

Kyl toi Rune tietää hiukka enemmän kuin tän palstan väki yhteensä. Se tekee sitä kuites töikseen ja tehny jo pitkään.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Skyhorse kirjoitti:Kyl toi Rune tietää hiukka enemmän kuin tän palstan väki yhteensä. Se tekee sitä kuites töikseen ja tehny jo pitkään.
Niinpä, vissiin ollut Alfa Rossossa töissä Ruotsissa aikasemmin. Pitäisi saada Runekin tänne mukaan, tuskin se sen myyntiä ainakaan haittaisi ja hyöty olisi molemmin puolinen :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No, ainakin Runella on vahva mielipide asiasta :mrgreen: Ja sinänsä kunnioitettavaa, että ei suostu myymään osia, joista katsoo olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Kuinka moni varaosakauppias kieltäytyy rahasta?

Kyllä itsekin nostan hattua Runen asiantuntemukselle, on herra sen verran paljon pelannut noiden kanssa. Vaan tuskin hänkään erehtymätön on, eikös joku kertonut Muukkosella asennutetun 156:n air induction kitin tms. olevan susi? No, ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Skyhorse kirjoitti:
Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Mulla kuuluu myös pientä kolahtelu oikealta puolen takaa. Aattelin täs lomilla nyt tutkia asian. Ei ole vielä yhtäkään asiaa tullu Alfassa vastaan jota en olisi selvittänyt. Eli aika luottavaisin mielin lähden etsiin äänen aiheuttajan.

Kummallista kylläkin, ääni kuuluu vain kun ajelee hiljakseen epätasaisella tiellä taikka vetasee vauhdikkaasti mutkaan kohtuu hiljaisella vauhdilla, alle 60 km/h. Ääni on jokseenkin metallisen oloinen, aivan kuin joku liikkuisi tai olisi hieman irti. Ääni kylläkin tulee suoraan iskari/jousi akselilta.

Muuten auto toimii kuin unelma, mutta muuten hiljaisessa autossa moinen kolahtelu häiritsee.

Itse veikkasin äänen kuuluvan sen takia kun vaihto lyhyemmät jouset, mutta jos tällaista on liikkeellä, niin selvitetään asia pikimiten.
Mulla se nimenomaan pitää ääntä erittäin hiljasessa vauhdissa (alle 20km/h) ja tulee mielestäni myös täysin jousi/iskari suunnalta...
Myöskin jouset vaihdettu, mutta ei sitä ääntä kuulunut silloin kun jouset vaihdettiin vaan vasta nyt.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaan tuskin hänkään erehtymätön on, eikös joku kertonut Muukkosella asennutetun 156:n air induction kitin tms. olevan susi? No, ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan.
Juuri kyseisestä kitistä juttelin myös Runen kanssa ja hän sitten näytti kuinka olisi asentanut kitin esimerkiksi mun autoon. Ihan fiksulta se ratkaisu vaikutti.

Eli Rune olis sijoittanu koko kartion 30 cm alemmas jatkoputkella ja siihen syöttänyt ilmaa. Olishan se varmasti tuonun enemmän likaa kartiolle, mutta kartio olisi kyl ollu heti kylmän ilman saavutetavissa.

Rune sit katteli mun ratkaisua ja anto vinkiksi suojata lämmöltä ja syöttää 3:lla putkella kylmää. Tein niin kuin neuvottiin ja nyt kartio on viileä kuin viilipytty.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Maho 156 V6 kirjoitti:Mulla se nimenomaan pitää ääntä erittäin hiljasessa vauhdissa (alle 20km/h) ja tulee mielestäni myös täysin jousi/iskari suunnalta...
Myöskin jouset vaihdettu, mutta ei sitä ääntä kuulunut silloin kun jouset vaihdettiin vaan vasta nyt.
Täähän on selvästi jokin tyyppivika/ominaisuus. Voipi siis olla aika paha juttu ja tuskin voi mitään. No pitää ainakin yrittää. Josko sinne jokin Wurthin SSH 2000 synteettinen vaseliini auttas... on muuten sitkasta ja takertuvaa ainetta... ovien natinat ainakin katos ja ei oo tullu takas.

Sportivo156
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Sportivo156 »

Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Ei muuta kuin auto ilmaan ja heiluttelemaan niitä pitkittäistukivarsia.. Ittellä ainakin heilui pahasti, ei voinut olla huomaamatta missä vika oli. Deltan asentajan mukaan erittäin tyypillistä 156:lle ja vaihtoi mm. seuraavaankin huollettavaan yksilöön samat puslat..
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sportivo156 kirjoitti:
Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Ei muuta kuin auto ilmaan ja heiluttelemaan niitä pitkittäistukivarsia.. Ittellä ainakin heilui pahasti, ei voinut olla huomaamatta missä vika oli. Deltan asentajan mukaan erittäin tyypillistä 156:lle ja vaihtoi mm. seuraavaankin huollettavaan yksilöön samat puslat..
Hmm. nyt tietysti piti sitten käydä kokeilemassa niin toinen takarengas antaa ihan selkeesti periks jonkun millin. Eli eiköhän se ole juurikin tuo takatukivarsi mikä siellä vähän antaa periks?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Sanotaan nyt kuitenkin vielä tähän väliin Hyvää pääsiäistä kaikille! Tietääpähän taas mihin sijoittaa pääsiäisen jälkeen :cry:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Nonniin loppuhan se kolina. Auto tuli takasin Milanosta ja vaihtoon oli mennyt takatukivarret + puslat + kaikkea muuta kivaa pientä...
Laskua 530€.
Rupes vielä setä poraamaan kun rupee pakoputki olemaan vähän ruosteessa, että joko tilataan novitecin putki alle (600€) Sanoin että venataan nyt vielä hetki. Ei se nyt niin mätä ole etteikö ainakin tätä kesää kestäisi. Halpaa kun saippua...
Rengas/vanne paketti on myös tilattu. Vanteista en paljasta vielä mitään :) renkaat tulee olemaan Nokian NRZi.

Pistän kuvia kehiin heti kun vanteet saapuu.

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Onkos kokemusta noista NRZi:stä. Itse olen tilannut sikasäkissä menetelmällä Goodyearin Eagle F1:set. Vähän hermostuttaa onko ne kovin äänekkäät...
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho 156 V6 kirjoitti:joko tilataan novitecin putki alle
Tule tapaamiseen niin saat varmaan kuunnella "V6":sen pörinöitä, ei enää 600e tunnu missään 8)

Innolla odotellaan vanteista tietoa, paljonko on toimitusaika?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

steelduck kirjoitti:Onkos kokemusta noista NRZi:stä. Itse olen tilannut sikasäkissä menetelmällä Goodyearin Eagle F1:set. Vähän hermostuttaa onko ne kovin äänekkäät...
Mulla on nuo NRZi:t. Vähän vaikea sanoa juuta tai jaata vertailematta eri rengasmerkkejä samassa autossa peräkkäin samoilla tienpätkillä, mutta kai nuo 45-profiilisiksi ovat kohtuuhiljaiset. Saatuani kumit ensimmäistä kertaa alle tuntui kuin olisi korvat lukossa, mutta "osasyylliseksi" paljastui rengaspajan laittamat vaisut 2,2 kilon paineet. 2,7 jyristää vähän enemmän, mutta siedettävästi vielä.

Ei kun äh... Johan noita taisi kertaalleen tulla mainostettua. No, kai maailmaan mölyä mahtuu.
Viimeksi muokannut Rasvis, 25 Huhti 2003, 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti:
Maho 156 V6 kirjoitti:joko tilataan novitecin putki alle
Tule tapaamiseen niin saat varmaan kuunnella "V6":sen pörinöitä, ei enää 600e tunnu missään 8)

Innolla odotellaan vanteista tietoa, paljonko on toimitusaika?
Kyllähän se novitecin putki tulee alle heti kun vanha on siinä kunnossa ettei se enää kasassa pysy. Tällä viikolla on autoon mennyt nyt noin 2500€ + bensat :), joten putki saa nyt odotella hetken.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

steelduck kirjoitti:Onkos kokemusta noista NRZi:stä. Itse olen tilannut sikasäkissä menetelmällä Goodyearin Eagle F1:set. Vähän hermostuttaa onko ne kovin äänekkäät...
Noh, ääntähän matalaprofiileista aina lähtee, mutta noi eagle f1-gummit on kyllä kovan hintansa väärtit.. ei hae ja pitoa riittää :mrgreen:
- Alfaholic -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Voi kilin kellit. Ei se perkeleen kolina mihinkään kadonut. Rahat lompsasta katos kun vaihdeltiin ties mitä vipuvarrenvatkaajia. Tämä on sitä huoltoa mistä meikäläinen tykkää...
Samoin rupes etupäästä kuulumaan ikävää hankausääntä jarrutuksen loppupäässä kun auto niiaa vähän ylöspäin. Ilmeisesti joku aika yleinen juttu ja jostain luin että pienellä voitelulla siitä selviää, mutta mitä tarkalleen ruvetaan öljyymään/voitelemaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Näin se homma etenee eli usein ei etene :(

Ei kai siinä muu auta kuin auto takaisin pajalle, pitäähän sen kuntoon tulla jos kerran rahatkin on jo lompsasta imuroitu. Onhan hommalla takuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Näin se homma etenee eli usein ei etene :(

Ei kai siinä muu auta kuin auto takaisin pajalle, pitäähän sen kuntoon tulla jos kerran rahatkin on jo lompsasta imuroitu. Onhan hommalla takuu.
On hommalla takuu, mutta todennäkösesti on vaihdettu jotain muuta mitä pitäs. Milläs sen sitten todistat, että ei niissä muissa osissa mitään vikaa ollut kun ne on vaihdettu ja vanhat varmaan kaatiksella...

Eli nyt kun vien auton uudestaan vaihdetaan lisää osia joista maksan taas sen 500€ :shock:
Näin sitä tyhmää ihmistä vedätetään

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

voisi olla takavakaajan pusla , mulla on hieman löysää kuskinpuolen takavakaajassa, josta ilmeisesti kuuluu pieni "muovinen" kolahdus, perä ylös ja heiluttelu onko klappia?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

V6 kirjoitti:voisi olla takavakaajan pusla , mulla on hieman löysää kuskinpuolen takavakaajassa, josta ilmeisesti kuuluu pieni "muovinen" kolahdus, perä ylös ja heiluttelu onko klappia?
perspäästä vaihdettiin puslat. Joten tuskin on ainakaan niistä kiinni.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Maho 156 V6 kirjoitti:
V6 kirjoitti:voisi olla takavakaajan pusla , mulla on hieman löysää kuskinpuolen takavakaajassa, josta ilmeisesti kuuluu pieni "muovinen" kolahdus, perä ylös ja heiluttelu onko klappia?
perspäästä vaihdettiin puslat. Joten tuskin on ainakaan niistä kiinni.

kaikki puslat takaa? huh
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Jos nyt ihan totta puhutaan niin en tiedä mitä puslia sinne vaihdettiin... kuinka paljon niitä perässä on?

Ymmärsin ainakin, että takatukivarsissa olevat puslat tulevat aina tukivarsien mukana. Niitä ei kuulemma kai edes saa erikseen?!? Voi olla että olen ymmärtänyt väärin tai sitten on taas vaihteeksi kusetettu.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

puslat

Viesti Kirjoittaja MP »

mula vaihdettiin pitkittäisten takatukivarsien puslat siihen, mistä varsi kiinnittyy runkoon - väljiksi väittivät huollossa, mutta kolinaa ei kuulunut. Tukivarsia ei oo vaihdettu. Sittenhän sinne vielä jää poikittaisa tukivarsia ja kallistuksenvakaajan välivarret. Samoten jos jonnekkin väliin jää pikkukivi tms. niin voi aiheuttaa kolinaa (kuten löysällä oleva vararengaskin peräkontissa ;-))
MP

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Laitetaans jorina tähän ketjuun kun ainakin otsikko osuu kohdilleen...

Eli rupesi ratapäivien jälkeen auton peräpää ääntelemään.
Tunkkasin nyt auton ylös ja kun rengasta heiluttelee, kampeaa
ylöspäin niin iskarin yläkiinnityksessä näyttää olevan klappia.
Ylhäältä päin katsottaessa se koko kumihökötys heiluu.
Ilmeisesti siis yläkiinnityskumi paskana? Kun ei himasta löydy
välineitä niin en pysty tarkastamaan onko pultti löysällä. Tuskin.

Onko diagnosi oikea? Jos, niin mistäs noita kumekseja saa?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

silverine kirjoitti:Laitetaans jorina tähän ketjuun kun ainakin otsikko osuu kohdilleen...

Eli rupesi ratapäivien jälkeen auton peräpää ääntelemään.
Tunkkasin nyt auton ylös ja kun rengasta heiluttelee, kampeaa
ylöspäin niin iskarin yläkiinnityksessä näyttää olevan klappia.
Ylhäältä päin katsottaessa se koko kumihökötys heiluu.
Ilmeisesti siis yläkiinnityskumi paskana? Kun ei himasta löydy
välineitä niin en pysty tarkastamaan onko pultti löysällä. Tuskin.

Onko diagnosi oikea? Jos, niin mistäs noita kumekseja saa?
Voi hyvinkin olla pultti löysällä, kannattaa tsekata. Joskus koitin etsiä noita kumeja huonolla menestyksellä ruostuneiden tilalle, etupäähän tais löytyä jopa motonetista mutta taakse ei mistään. AK/Delta? purkuautoista vois löytyä?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Jep, juurikin tämä klöntti.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html

Joko sisuskumi on pettänyt tai sitten se pultti on löysällä..
(uudet tolpat laitettiin keväällä alle eli kaikki on mahdollista..)
22mm pitkä hylsy?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Sain Muukkoselta tänään kyseisen klöntin. Klöntin ulommainen kumipinta ja sen "nystyrät" oli vanhassa osassa kuluneet sen verran ettei ollut enää tukevasti paikallaan, metalli kolisi välillä metallia vasten ja renkaan pystykulma oli viturallaan. Täytyy hankkia osa myös toiselle puolelle, tuskin sekään paljon paremmassa hapessa on.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vastaa Viestiin