puslaa ja alustaa räpläämässä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

puslaa ja alustaa räpläämässä

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

Noniin pitkään aikaan ei ole täälläkään kerennyt pyörimän, mutta se ei tarkoita sitä etteikö alfalla olisi tullut ajeltua. Etupään alettua natisemaan molemmin puolin ajattelempa laittaa natinalle lopun, kunhan tästä kesätöihin pääsee.

Ajettelimpa siis varmistaa, kyseinen natina korjaantuu kun vaihtoi etu alaturkivarret ja natina aiheutui nimenomaan niiden puslista ? Ajattelimpa heittää samantien uusiin varsiin powerflexin puslat jotta ei natina alkaisi taas heti huomenna.

Siinä samalla kun auto on purettu siihen kuntoon olisi tarkoituksena heittää sisään uudet jouset ja iskarit. Iskareiksin olin arponut Bilsteinin B8 sprinttejä onko kenelläkään mitään omia kokemuksia muita lähes luotettavia huhupuheita miten vaikuttavat ajoon ja toimivat normi ajossa ? Ennen kaikkea olisi hienoa jos vaikka pienen pätkän voisin itse kokeilla ajaa, jos löytyy vaikka lähimaastosta moisen omistaja jos vaikka kebabkerhossa kebabilla voisin lahjoa moisen ajokokemuksen irti ?

Kaveriksi näille iskareille olisi tarjolla tällä hetkellä vogtlandin -40mm jouset tai H&R -30mm jouset ? Onko näistäkään kenelläkään mitään käryä miten on toiminut ?

Kauhean kiva olisi myös jos joku joka on ennenkin näillä ajellut tai on muuta kokemusta kertoisi ja valistaisi kuinka syvällä metsessä ollaan näillä valinnoilla.
Se on kato sitä motorsporttia.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: puslaa ja alustaa räpläämässä

Viesti Kirjoittaja willez »

Onko ideana madaltaa vai vain päivittää alustaa ? Varmasti nuo B8 on rahansa arvoiset,H&R on myös laadukas merkki. Vogtland ilmeisesti tekee alkuperäisjousia pääsääntöisesti ?

Jos coilovereita oot kattonut,niin kannattaa panostaa jäykkyyssäädettävään.

Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

Re: puslaa ja alustaa räpläämässä

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

Tarkoitus oli päivittää ja madaltaa alustaa.
Se on kato sitä motorsporttia.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: puslaa ja alustaa räpläämässä

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Bilstein ja H&R on varmasti hyvä vaihtoehto. Ottaisin kuitenkin harkintaa mukaan Konin FSD iskarit. Jousista olen itse suosinut eibachia, mutta ei tuo H&R sen huonompi ole.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: puslaa ja alustaa räpläämässä

Viesti Kirjoittaja palkus »

myönnän tyhmyyteni, mutta mitenkäs tuollaiset kovat puslat oikein pelittää. vulkanoiduissa jousto kun tapahtuu kumissa, mutta eikös tuollainen powerflex nitkuta siinä akselilla. Entäs iskuvoimat, alkuperäisessä puslat nielee mutta mikäs sitten joustaa/antaa periksi noilla powerflexeillä.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: puslaa ja alustaa räpläämässä

Viesti Kirjoittaja willez »

Bortzi kirjoitti:madaltaa alustaa.
Siihen ei tuo B8 + h&r riitä , jos meenaat matalaa kumia laittaa niin madallus ei ole lähellekkään riittävä. Jos haluaa fiksun näkösen -40mm alustalla pitää melkein -55 profiilin kumia laittaa sitten.

Vastaa Viestiin