DPF

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Heksi kirjoitti: Tämä voisi olla ajankohtaista sen jälkeen kun autoon vaihdetaan moottori, toivon mukaan tässä keväällä. Mutta se on pitkä juttu ;)

Ajatuksia?
Ei kai nyt koko moottoria- paljonko olet riisselillä jo rullannut ? Jep, aika turhakkeita nämä hiukkasloukut ... :|

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Moottorin vaihto liittyy ihan toiseen juttuun, siitä ehkä myöhemmin. Mutta itse ongelma sieltä pakoputkesta ei häviä mihinkään. Kilometrejä on nyt 146 700.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Oletko ihan täysin varma, että ovat muistaneet nollata sen öljynvaihtovälin laskurin??
Se laskuri taitaa kyllä huomioida käynnistysten määrän ja hiukkasloukun poltot. Joten ei se 5000km ole mikään mahdoton lopputulos jos ajaa pelkkää cityajoa kylmällä koneella. Olihan toi normi öljynvaihtoväli monessa vanhemmassa turbodieselissä 7500km.

Nyt on menty 240tkm samalla DPF:llä joten ihan toimiva peli kunhan pääsee ajamaan säännöllisesti pitkää matkaa. Kaupunkiajossa toi DPF:n poisto taitaa olla vakavasti harkittava vaihtoehto.

Onkohan kukaan tällä foorumilla kokeillut sitä konstia, että tekee siihen keraamiin harkiten reikiä ilman softausta? Tai korvaa sen keraamin sopivalla kuristusputkella?

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Tällä hetkellä se näyttää service interval expiration 24 000 km, eli eiköhän se ole nollattu. Olen käsittänyt niin että huoltovälinäyttö ja öljynvaihtoherja on eri asiat, eli jotenkin sitä öljyn laatua mitataan? Täytyy katsoa mitä käyttöohjekirjassa sanotaan.

newport
Viestit: 76
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 18:51
Paikkakunta: helsinki

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja newport »

ei kyllä ole nollattu öljynvaihtoa...
käyppä siellä malminkartanon autohuollossa niin testerillä pääsevät tarkistaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Huoltoväli EI ole sama, kuin öljynvaihtoilmoitus. Eli tuossa on Service Interval (huoltoväli-ilmaisin) ja sitten Oil Change interval (öljyn vaihtoilmaisin). Testerillä nollaus onnistuu tuolle öljynvaihdolle, sitä ei muuten saa tehtyä.

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Heksi »

Käyttöohjekirjasta:
TÄRKEÄÄ Määräaikaishuoltoon kuuluu auton huolto 30,000 km (tai 18,000 mi) välein; tämä näytetään automaattisesti, kun elektroninen avain työnnetään virtalukkoon alkaen 2,000 km (tai 1,240 mi) takarajasta ja näytetään kilometreinä tai maileina, riippuen asetetusta yksiköstä. Kun määräaikaishuollon huoltoväli alkaa täyttyä, elektronisen virta-avaimen työntäminen virtalukkoon saa näytölle ilmestymään viestin, jota seuraa luku km/mi joka on jäljellä, ennen huoltoa. Ota yhteys valtuutettuun Alfa Romeo-huoltoon määräaikaishuoltojen suorittamiseksi, jotka kuuluvat huolto-ohjelmaan tai vuosihuoltoon ja näytön asettamiseksi uudelleen.
Moottoriöljyn ikääntyminen (dieselmallit)
Varoitusvalo (mikäli on) syttyy vilkkumaan (tietyissä malleissa yhdessä näyttöruudun viestin kanssa), kun järjestelmä havaitsee, että pakokaasuissa esiintyy moottoriöljyä. Ensimmäisen ilmoituksen jälkeen aina moottorin käynnistyessä varoitusvalo (öljykannu) jatkaa vilkkumistaan noin 1 minuutin ja sitten jokaisen 2 tunnin jälkeen, kunnes moottoriöljy vaihdetaan.

Jos varoitusvalo (öljykannu) alkaa vilkkua, käänny valtuutetun Alfa Romeo-huollon puoleen niin pian kuin mahdollista vaihdattamaan moottoriöljy ja poistamaan varoitusvalo kojelaudasta (tai symboli "öljykannu" näytöltä).
Auto ei ole ilmoitellut huollon tarpeesta, vaan nimenomaan tuosta öljyn ikääntymisestä. Täytyy vaikka maanantaina soittaa sinne ja vielä kysyä varmistukseksi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mutta tosiaan ymmärtääkseni tuossa on oikeasti väliä vain sillä, tietääkö kone öljyjen vaihdon tapahtuneen vai ei. Vaikka se sitä haistelee, en usko älyn piisaavan tunnistamaan puhdas öljy jos vaihtotietoa ei ole

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Tuossa on linkki toiseen keskusteluun tuosta öljynvaihtokäskystä:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=19685

Avatar
Heksi
Viestit: 128
Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90
Paikkakunta: Vantaa

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Heksi »

hjpp, kiitti linkistä.

Eli sieltä pitää nollata huoltoväli-ilmaisin ja öljynvaihtoilmaisin. Vähän offtopiccia jo, ja vedän syytökset DPF:n suunnalta osittain takaisin mikäli asia on näin :)

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: DPF

Viesti Kirjoittaja Capirex »

Mitäs piuhoja ja ohjelmia sitä tarttee, että voisi lukea tuon hiukkasloukon polttovälin, tukkeuman ja samalla laittaa pakkopoltolle? Auto on 159 2010 2.0. Mulla on tommonen Wifi-OBD2 mokkula ja multiecuscanin hain netistä. Ilmeisesti nimi on vaihtunut fiatecuscanista?

Vastaa Viestiin