Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

varovasti niinkuin mainittiin siellä
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Häntsy
Viestit: 188
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Häntsy »

Tarvisi uusia pakoputki katista taaksepäin ja olen kääntymässä tuohon ragazzonin tekeleeseen kun se ei hirveästi kalliimpi ole kuin tuo uusi vakioputkisto niin satsaisin hieman lisää tuohon ragazzoniin niin se varmasti kestäisi sen mitä tuo auto nyt tulee kestämään. Onko jollain vastaavaa omassa 166:ssa? Lähinnä haluaisin tietää tuosta äänimaailmasta eli tuleeko ihan hirmuiset hörinät? Auto on muuten todella hiljainen ja haluaisin sen pitää sellaisenaan, mutta tietysti ääntä kuuluu alfasta aina vähäsen lähteä. Tuota väliosaa näyttäisi saavan välivaimentimella varustettuna tai ihan pelkällä korvaus putkella, mutta arvelisin putkiston ilman välivaimenninta olevan aika äänekäs vai pitääkö paikkansa? Halvimman putkiston löysin completosilta jossa takapönttö olisi n.330e ja välivaimennin olisi n.180e ja alfisti shopista saisi sitten tuon väliputken ilman vaimenninta 120e eli olisi hieman halvempi, mutta varmaan kannattaa kääntyä tuohon välivaimetimen omaavaan putkeen?

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Dio Natale kirjoitti:varovasti niinkuin mainittiin siellä
Lähtihän se sieltä :) Oli nappulan takana oleva mikrokytkin tippunut pois. yhdistin pinnit ruuvarilla, ni vaihtaja vaan kelas kaikki levyt läpi ja kelkka jäi edelleen sisälle. Meni hermot = puukkoa ja ruuvaria väliin ja kampeemaan, ni tulihan se sieltä. Takas joutuu painamaan ihan käsillä ja ulos aina ruuvarilla kampeemalla, mutta toimii :)

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

käykö 166:seen minkään muun mallin raidetangon ulko/sisä päät?

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

miksi? saa omiakin 166:een tarkoitettuja mutta muista malleista sopinee ainakin ulkopäät jotka ovat käsittääkseni samat kuin 156:ssa, sisäpäät taitavat olla sitten ihan omansa.. korjatkoon joku jos olen ihan väärässä..

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

No motonetti ei tunne 166 raidetangon osia ja muista varaosaliikkeistä ei näe varastosaldoa tälläin iltasella. Pakko aamulla saada osat jostakin ku pitää aamupäivästä lähteä keskisuomeen.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

varaosatoimittaja antaa saman raidetangonpään 147:lle, 156:lle, GT:lle 166:lle ja Lancia Thesikselle. kaikilla sama tulos kun hake raidetangon päätä

edit: haku on tietysti tehty niillä tiedoilla, jotka tossa Jonzan autojen kohdalta löytyy
edit2: sisäpäätkin näyttää olevan samat kuin 147:ssa ja GT;ssa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

entäpäs se sisäpää, tuota kun ei ole monikaan osatoimittaja listannut saatavaksi ollenkaan, osalta kyllä löytyy mutta listaa ainoaksi malliksi 166:n eli samaa sisäpäätä ei olisi muissa malleissa käytetty..

edit: just mullakin näyttäisi nyt että 147:ssa ja Gt.ssä olisi sama sisäpää..

edit 2: motonetin saldot alfa 147: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... ajoneuvo=7
Viimeksi muokannut 90, 29 Joulu 2013, 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kun haki tuon sisäpään 166;een ja sitten tarkisti mihin muihin autoihin sama varaosanumero käy, niin tuli nuo 147, 166 ja GT, ainakin koko 147 mallistossa oli vain tuo 1 raidetangon sisäpää pikku 1,6:sta aina GTA;han
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu samaahan nuo ovat näyttäneet käyttävän joka mallissa myös 156:n kohdalla..

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Puuh.. Kiitoksia erittäin paljon, oottekin jo ehtiny kaivaa tarvittavat infot! Tilanne oli tosiaan se, että meidän piti tänään lähteä keskisuomeen 600km päähän, ja Lahden kohdalla oli pakko kääntyä takasin, kun auto rupes olemaan niin hermostuneen olonen ajettaessa. Pysähdyin Lahden absille tutkimaan että mikäs, onko joku alatukivarren kiinnike päässyt löystymään kun ne juuri vaihdoin, mutta välys tuntu tulevan ohjausnivelistä. Tarkemmin kuskin puolen sisemmästä raidetangon pallonivelestä. Ajelin takasin nurmijärvelle, renkaat irti ja tutkimaan. Välystä ei tunnu olevan pallonivelissä olleenkaan??? Tarkistin sen sijaan ohjaustehostimen nesteen, joka oli aivan minimissä, eli tikku juuri ja juuri kastui. Voiko välys tulla ohjausvaihteen sisältä jostakin? Oon ihan ymmälläni.. Vai voiko pallonivelet olla niin tiukat vielä, että käsin ei tunne, mutta auton paino renkaan päällä tehostimen kanssa tuntuu?

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Tuota, löysitkö vuoto kohtaa. Meinaan jos se näyttää märältä rattiakselin ja ohjausvaihteen liitoksen kohdalta, niin kannattaa ruveta korjaamaan sitä heti ennen kuin lattia näyttää tältä :evil: .
Liitteet
166_lattia.jpg
166_lattia.jpg (305.43 KiB) Katsottu 9796 kertaa
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Huooh.. Nivelet vaihdettu ja lonksuu edelleen jostain ohjaus vaihteen sisältä. Nestettä oli vuotanu ainaki vasemman suojakumin sisään. Se lonksuminen on ainoastaan siinä kohassa kun ratti on suorassa. Eli ku auto tunkilla renkaasta heiluttaa edes takasin, niin lonksaus kuuluu aina kun renkaat käy suorassa. Autaskohan jos kiristäis vähän ohjausvaihdetta... Vittuuntumislukema on aika korkeella tällä hetkellä. :crazyeyes:

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ihan hölmö idea: säädä toista päätä sisään ja toista ulos saman verran, saa tuoreen kohdan hammastangosta "keskelle". Ja matka jatkuu....
Tää tosiaan sen kummemmin rakennetta tuntematta....

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Jäi oma alffa pukeille, tultiin muijan alffalla tänne keskisuomeen. Kaadoin lisää ohjaustehostin-nestettä säiliöön, käynnistin auton ja lorahti samantien pihalle kaikki sieltä kuskin puolen päädystä. Ohjausvaihde vissiin sitten vaihtokunnossa. Mistäs näitä uusia/korjattuja saikaan?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Sparetolta TRW reilu 300e (4 vkon toimitus) tai sit Lauber (hyllystä) satkun halvemmalla. Onnea vaihtoon,muistelisin et oli aika v-mäinen homma.Kuskin puolelta se kuitenkin tulee pihalle kun aikansa äheltää.Ite laittaisin kaikki nivelet ja suojakumit uusiks samalla siihen tankoon.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Mulla tuo kampiakselin takastefa vuotaa kanssa jonnin verran, ni oiskohan fiksua ottaa loota irti ja vaihtaa sekin samalla? Mimmones homma toi laatikon irrotus on ilman koneen pois nostoa, tuleeko kuskin puolelta jos ottaa pyörän tuennat pois?

Yllättävän halpa tuo ohjausvaide, ajattelin että on lähemmäs 1000€. No nuo nivelet tulikin jo ostettua kaikki uusiks eilen.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Laatikko tulee kuskinpuolen lokasuojan kautta pois. Tukivarsia en tainnut irroittaa, mutta iskarintolpan kyllä. Olikohan siitä mun projektiketjussa jotain, en muista.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jonzan kirjoitti:Jäi oma alffa pukeille, tultiin muijan alffalla tänne keskisuomeen. Kaadoin lisää ohjaustehostin-nestettä säiliöön, käynnistin auton ja lorahti samantien pihalle kaikki sieltä kuskin puolen päädystä. Ohjausvaihde vissiin sitten vaihtokunnossa. Mistäs näitä uusia/korjattuja saikaan?

juu tutulta kuullostaa.. vaihtoon menee.. saattaa pulauttaa öljyt suojakumin sisään tai sitten rattiakselin liitoksesta ohjaamon lattialle, sparetolla näyttäisi olevan suht huokeat hinnat, itse tilasin heikalta kun oli suoraan hyllyssä taisi kustantaa jotain 350-400€ merkkiä en muista..

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Ilmamassamittaristako on kysymys.

Kyseessä siis -99 TS, ajettu vajaat 200 000. Vetää kuminauhamaisen tasaisesti alle 3000 r/min. ja kiekaisee kauniisti yli 5000 r/min., mutta siinä välissä on tyhjää. Juuri niillä kierroksilla, millä pitäisi suorittaa ohitukset, on täysin kuollutta. Kierrokset nousevat, kun kevyesti kaasuttaa isovarmaan kärjellä, mutta reipas kaasunpainallus saa aikaiseksi vain pientä tutinaa.

Jos kyse on imamassamittarista, niin...
a) paljonko maksaa
b) mistä kannattaa hankkia
c) missä se sijaitsee
d) kuinka vaativaa on vaihtaa?

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kannattaa kattoa tulpan kolot ettei ole vettä tai öljyä täynnä. Aiheuttaa tommosta rytinää vedättäessä juuri keskikierroksilla.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jonzan kirjoitti:Kannattaa kattoa tulpan kolot ettei ole vettä tai öljyä täynnä. Aiheuttaa tommosta rytinää vedättäessä juuri keskikierroksilla.
Täytyy tarkistaa. On kyllä vuosien takaa 156:n osalta kokemusta tuostakin. Se oli juuri rytinää, tämä on enempi sellaista turhautunutta värinää. Mutta kokeillaan puhaltaa kuivaksi ja CRC:tä perään.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Caijo-Romeo kirjoitti:Sparetolta TRW reilu 300e (4 vkon toimitus) tai sit Lauber (hyllystä) satkun halvemmalla. Onnea vaihtoon,muistelisin et oli aika v-mäinen homma.Kuskin puolelta se kuitenkin tulee pihalle kun aikansa äheltää.Ite laittaisin kaikki nivelet ja suojakumit uusiks samalla siihen tankoon.
Kuis paljon paskempi tollanen Lauberi on TRW:hen verrattuna? Notta uskaltaako tollasen laittaa...

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Jonzan kirjoitti:Jäi oma alffa pukeille, tultiin muijan alffalla tänne keskisuomeen. Kaadoin lisää ohjaustehostin-nestettä säiliöön, käynnistin auton ja lorahti samantien pihalle kaikki sieltä kuskin puolen päädystä. Ohjausvaihde vissiin sitten vaihtokunnossa. Mistäs näitä uusia/korjattuja saikaan?
Yksi mahdollinen vikakohta:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=7238
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Jonzan kirjoitti:
Caijo-Romeo kirjoitti:Sparetolta TRW reilu 300e (4 vkon toimitus) tai sit Lauber (hyllystä) satkun halvemmalla. Onnea vaihtoon,muistelisin et oli aika v-mäinen homma.Kuskin puolelta se kuitenkin tulee pihalle kun aikansa äheltää.Ite laittaisin kaikki nivelet ja suojakumit uusiks samalla siihen tankoon.
Kuis paljon paskempi tollanen Lauberi on TRW:hen verrattuna? Notta uskaltaako tollasen laittaa...
Nyt on muutama kilsa takana tuolla lauberin ohjausvaihteella ja tuntuu toimivan. Ainankin tämä yksilö oli kunnostettu TRW ohjausvaihde. Alkuperäinen ohjausvaihde oli myös TRW:n tekele, mutta rattiakselin tiiviste kohta oli erillainen. Lauberilta tulleessa vaihteessa oli tiiviste paljon syvemmällä ja lukittu kunnon lukkorenkaalla, kun taas alkuperäisessä tiiviste oli ihan pinnassa ja eikä siinä ollut mitään lukitusta. Onhan tossa Lauberissa 2v. takuu.

Itse tein vaihdon seuraavasti:

-Kuskin jalkatilan "katto" pahvi pois
-Tulipellistä rattiakselin muovinensuoja pois. Muovi on halkaistu klo. 11 kohdalta, joten sen saa pois akselista nostamalla sitä akselia pitkin ylöspäin kapeampaan kohtaan ja levittämällä. Rohkeampi kaveri levittää sitä halkaisua niin paljon, että se tulee siitä paksummasta kohdasta ulos. Tosin tuntien italialaiset muovit, niin...
-Rattiakseli irti. Vaihteen akselissa on sellainen muovinen ohjain, jota pitää paikallaan lukkorengas. Lukkorengas ei ole missään urassa, joten sen saa lattameisselillä varovasti nitkuttaen pois.
-Tulipellissä oleva metallinenkuppi pois ja sen alla oleva solumuovitiiviste pois
-Auton keula ylös, eturenkaat pois ja kuskipuoleiset sisälokarit pois.
-Pohjapanssari pois
-Etupakoputket pois. Itse otin ne katalysaatorin kanssa pois. Muista Lamdan johto.
-Ohjausvaihteen lämpösuojapelti pois ja ohjausvaihteen takana oleva putki/letku tuki irti.
-Tunkki moottorin alle tukemaan
-Apurungon takimmaiset kiinnitys pultit irti ja etummaisia löystää sopivasti, että runko laskeutuu takareunasta alaspäin.
-Ohjaustehostimen paluuletkussa on kumiletku lenkki hyvin näkyvällä paikalla kuskin puolella. Tästä järjestelmän sai kätevästi tyhjennettyä.
-Banjoliittimillä olevat letkut irti ohjausvaihteesta
-Ohjausvaihteen kaksi kiinnityspulttia irti ja raidetangon päät myös
-Sitten vaan vetää ohjausvaihteen ulos kuskin puolelta
-kasaus päin vastaisessa järjestyksessä :silly:

Itsellä meni aikaa kolme viikoa, mutta se sisälsi "vähän" muutakin. Kyllä tuon saa vaidettua yhdessä pitkässä illassa :wink:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Varmaan helpottuu vähän toi hammastangon vaihto ku otan laatikon samalla irti.

Mites toi kampuran takastefa(3.0), onko eri merkkisissä ollu vuoto-ongelmia vai ostaakko suoraan alkuperänen marmoritiskiltä?

legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Eipä näytä saavan 166:een edes perus alustan osia monimerkkiliikkeistä suomesta, hakusessa siis oli etujouset ja etuylätukivarret. Puhumattakaan, jos on edes joku raja minkämerkkistä osaa haluaa, vaikka niistä ei varsinaisesti kokemuksia olekaan paitsi hinta Suomen ulkopuolella olevista nettipuljuista.

Tuli sitten tilattua kamat Mister autosta. Aika räikeetä mainontaa ainakin harrastaa, -50% melkein kaikista tuotteista mitä kattelin, mut silti hinta ei erityisen halpa ollu.

Saas nähä mitä tulee ja milloin vai tuleeko ollenkaan. :P

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

legza kirjoitti:Eipä näytä saavan 166:een edes perus alustan osia monimerkkiliikkeistä suomesta, hakusessa siis oli etujouset ja etuylätukivarret. Puhumattakaan, jos on edes joku raja minkämerkkistä osaa haluaa, vaikka niistä ei varsinaisesti kokemuksia olekaan paitsi hinta Suomen ulkopuolella olevista nettipuljuista.

Tuli sitten tilattua kamat Mister autosta. Aika räikeetä mainontaa ainakin harrastaa, -50% melkein kaikista tuotteista mitä kattelin, mut silti hinta ei erityisen halpa ollu.

Saas nähä mitä tulee ja milloin vai tuleeko ollenkaan. :P
Originaalit on pirun kalliita. Itsellä meni taannoin yksi jousi poikki niin ostin
karvaa vaille yhden hinnalla madallusjousisarjan...

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jönsson kirjoitti:Ilmamassamittaristako on kysymys.

Kyseessä siis -99 TS, ajettu vajaat 200 000. Vetää kuminauhamaisen tasaisesti alle 3000 r/min. ja kiekaisee kauniisti yli 5000 r/min., mutta siinä välissä on tyhjää. Juuri niillä kierroksilla, millä pitäisi suorittaa ohitukset, on täysin kuollutta. Kierrokset nousevat, kun kevyesti kaasuttaa isovarmaan kärjellä, mutta reipas kaasunpainallus saa aikaiseksi vain pientä tutinaa.

Jos kyse on imamassamittarista, niin...
a) paljonko maksaa
b) mistä kannattaa hankkia
c) missä se sijaitsee
d) kuinka vaativaa on vaihtaa?
Ja ilmamassamittarista siinä oli kysymys. Bosch. 150 e. Työtä 15 min. Taas pelittää.

legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

legza kirjoitti:...hakusessa siis oli etujouset ja etuylätukivarret....
Tuli sitten tilattua kamat Mister autosta....Saas nähä mitä tulee ja milloin vai tuleeko ollenkaan.... :P
Näytti silmämääräsisesti tulleen ihan oikeat osat ja tosiaan 16.päivä torstaina saapui työpaikan pihaan.

Tapahtupa perjantaina ihan mielenkiintonen juttu kun ajelin maantietä 166:lla. Yhtäkkiä tehot katosi ja pääs neljääkymppiä linkuttamaan bussipysäkille, ei mitään varotusvaloja, mutta kierrokset ei noussut yli 2000rpm ja tyhjäkäynti oli nykivää. käynnisti auton uudestaan niin toimi täysin normaalisti!
Pari päivää tota ennen huomasin, että parkkivalot ei pala edessä ollenkaan, mutta mittaristo ei valita palaneista polttimoista. :o: En oo mitään jaksanu vielä tutkia, toivottavasti vaan polttimot palaneet.

onks kellään ollu vastaavaa?

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

3l sportronic sytytti suuttimen merkkivalon ja lämpömittari lakkas toimimasta.Lämmintä tulee ja kulkee normaalisti myös käyntiin lähtee hyvin.Kuinka montaa vikaa mahdollisesti tää suuttimen näköinen valo pitää sisällään?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

legza kirjoitti:Yhtäkkiä tehot katosi ja pääs neljääkymppiä linkuttamaan bussipysäkille, ei mitään varotusvaloja, mutta kierrokset ei noussut yli 2000rpm ja tyhjäkäynti oli nykivää. käynnisti auton uudestaan niin toimi täysin normaalisti!

onks kellään ollu vastaavaa?
On kerran juurikin v6:n kanssa.

Lähdin kotipihasta ja auto tuntui tehottomalta, eikä kierrokset juuri nousseet. Ajoin takaisin pihaan, sammutin ja käynnistin uudelleen ja vika oli poissa. Syy ei selvinnyt. :?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

berliina kirjoitti:3l sportronic sytytti suuttimen merkkivalon ja lämpömittari lakkas toimimasta.Lämmintä tulee ja kulkee normaalisti myös käyntiin lähtee hyvin.Kuinka montaa vikaa mahdollisesti tää suuttimen näköinen valo pitää sisällään?
kymmeniä, testeriin kiinni vaan. Arvaamalla voi vianetsintä tuntua pitkältä :wink:

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

Kiitti täytyy käydä kaverilltestaamassa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Mikä on sopiva tehostinöljy? Säiliö tyhjä ja pitää ajaa korjamolle, pärnäsen korjaamolle?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Valvoline synpower.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Mimmones ton 3.0 kytkimen kuuluu oikeen olla? Mulla kyllä irrottaa hyvin, tarraa hyvin kiinni eikä luistosta ole tietoakaan, mutta polkimen tuntuma on tosi nihkee ja omituinen. Verrattuna vaikka muijan 147:aan. Oon laatikkoa jossain vaiheessa irrottamassa, ni mietityttää vähän toi kytkin. Ei viittis kuitenkaan ihan turhaan uutta ostaa jos tossa ei ole mitään vikaa.

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): MiTo 2009
Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Jonzan kirjoitti:Mimmones ton 3.0 kytkimen kuuluu oikeen olla? Mulla kyllä irrottaa hyvin, tarraa hyvin kiinni eikä luistosta ole tietoakaan, mutta polkimen tuntuma on tosi nihkee ja omituinen. Verrattuna vaikka muijan 147:aan. Oon laatikkoa jossain vaiheessa irrottamassa, ni mietityttää vähän toi kytkin. Ei viittis kuitenkaan ihan turhaan uutta ostaa jos tossa ei ole mitään vikaa.
No mulla tossa 2.0 (ja yhdessä 2.5:ssa, jota kävin koeajamassa) oli sellanen tosi jämy se kytkin, nätisti kyllä toimi....kunnes levis joulun alla. Nyt on ihan eri tuntuma.
Never regret anything that made you smile.

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Moi! Sama vika rahikaisellakin. Tuntuu nihkeältä, jäykältä ja omituiselta vaikka hyvin toimiikin... Vielä... Aivan eri tuntuma kuin esim. faijan 159:ssä.

On siis kolme vaihtoehtoa:
1. Älä korjaa sitä jos se ei ole rikki.
2. Tehdä kytkinremontti. Ja mitä kustantaa esim. Auto Milanossa?
3. Tehdä remontti ja päivittää samalla paremmaksi. Ja onko edelleen työn hinnasta tietoa. Kiitos.

http://www.alfaholics.com/2012/09/gta-l ... lutch-kit/
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
-TTY-
Viestit: 1518
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Kyllähän noihin hintoihin jo samalla päivittää paremmaksikin. Itseä vähän jännittää myös tuleva harrasteyksiköiden kato kun sinivuokkoa odottaa kans keväällä kytkimen avaus ja tarkistus että mikä gremlini siellä kytkinkopassa asustaa. Ja pelkkä paineasetelma kustantaa muutamaa euroa vaille saman kuin tuo GTA-setti. No, itsepä on osansa valinnut. :roll:
e:Ja hinnoista ei mitään tietoa, mutta varautuisin noin 350€-550€ lompakonkevennykseen, näin perstuntumalta. Korjatkoon joku, jos (kun) on moisen rempan teettänyt.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jonzan kirjoitti:Mimmones ton 3.0 kytkimen kuuluu oikeen olla?

Laita privaa jos haluat tulla testaamaan.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Jes. Huomisesta sunnuntaiksi sain tutun hallin käyttöön työkaluineen ja nostureineen. Pitäis riittää kampuran takastefan vaihtoon. Mitäs mä nyt sitten tarvitsen?

stefa ja pakosarjan tiivisteet löytyy. Sitte on purkki loctite si-5980:aa jos vuotaa jostain muualtakin. Ainiin, vaihteistoöljyt menee uusiksi, mitkä kannattaa laittaa?

Tuleeko jotain muuta mieleen?

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Joo tais mennä kytkin uusiks :D Kytkinlevyssä enää joku 0.1mm ni raapii jo niitteihin, ja muutenkin aika halkeilleen näkönen, että ei olis enää kovin kauaa kestäny.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Kuinkas riskihomma on vaihtaa kampiakselin etustefa ilman nokka-akselien lukituspaloja? Onko Tossa alimmassa hihnapyörässä joku kiila/ura tms jotta ei pääse pyörähtämään akselin ympärillä? Jos löysään varovasti hihnan, otan hihnan varovasti pois että nokat ei pyörähdä, hihnapyörä varovasti pois, vaihdan Stefan ja laitan äkkiä kaikki takas Nii että kukaan ei huomaa mitään.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Jonzan kirjoitti:Kuinkas riskihomma on vaihtaa kampiakselin etustefa ilman nokka-akselien lukituspaloja? Onko Tossa alimmassa hihnapyörässä joku kiila/ura tms jotta ei pääse pyörähtämään akselin ympärillä? Jos löysään varovasti hihnan, otan hihnan varovasti pois että nokat ei pyörähdä, hihnapyörä varovasti pois, vaihdan Stefan ja laitan äkkiä kaikki takas Nii että kukaan ei huomaa mitään.
Minä laittaisin aikahyvät merkit viivoittimen ja tussin kanssa noihin kaikkiin hihnapyöriin yms. että varmasti tulee sitten kaikki samoissa asennoissa paikalleen.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Vaikka kuinka varovasti tekee niin tuppaa vaan joku pyörähtämään. :lol: Merkkaat tussilla hihnapyöriin ja hihnaan merkit niin varmasti onnistuu. Tai ainakin minä olen monet kerrat onnistunut vaikka aika tumpelo olenkin.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Joo, täytyypä Se siis vaihtaa. Vuotaa melkeen enemmän ku Se takastefa.

onko 2.5l ja 3.0l samat kytkimet? Tänään ois pakko saada kytkinsetti, ja noi saatavuudet on vähän mitä on...

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Itse itselleni vastaten: Ei käy. 3.0 on kaksoismassavauhtipyörä ja 2.5 on normi.

Sain etustefan vaihdettua. Heitin lukkopihdeillä nokkapyörät toisiinsa kiinni, ni ei ainakaan päässy pyörähtämään. Merkit meni kohilleen ja pyöritin monta kertaa konetta ympäri käsin ja ihan normaalilta tuntu. Tais onnistua. Ainoo toi kireys jäi vähän arvotukseks. Pistin kiristimen samaan kohtaan missä Se olikin.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Kyllä 2-massavauhtipyörä löytyy myös 2.5:sta.Kannattais varmaan laittaa kiinteä vauhtipyörä ja siihen sopiva kytkin esim 156 gta:sta.En tiä kestäiskö perus 2.5 156:n kytkin 3.0:n väännön.Helpottais ehkä osien löytämisessä.Mulla on 166:ssa 156 2.5 vauhtipyörä ja kytkin.Ja uus takastefa mikä sekin vuotaa.Arvaa avaanko uusiks :D
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Tilasin mister autosta 3.0 kytkyttimen. Oli -60% alennuksessa jotain 200€ hujakoilla. Ite jätin sen uuden takastefan nyt siihen lohkon tasalle, kun aikasempi oli jonkun 3mm alle lohkon pinnan. Siltä varalta että huuli on syöny kampuraan jäljen, josta vuotais uudenkin Stefan kanssa.

Vastaa Viestiin