Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Loudlink lienee yleisin vaihtoehto.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

jyrkip kirjoitti:
Savo kirjoitti:Kuskin puolen takarengas oli kulunut näin. Ikävä yllätys. Autossa -30 mm Eibach Pro Kit -jouset. Voiko ne olla kuoleutuneet. Onko takapäässä pystykallistuksen säätöä?
Tutulta näyttää. Tismalleen samalta näytti mun kuskinpuolen takapyörä. Voisko joku virtuaalikorjata nää molemmat etänä? Mikä noista on mersupusla?
Saako liittyä kans etäkorjattavien joukkoon???
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

berliina kirjoitti:Jäi 3l 166:sta käsijarru päälle jonkun aikaa ajettuani sytty abs valo hajoskohan abs anturi takaa lämmöstä.Pystyyköhän sen lukemaan tavallisella laitteella missä vika on ?
Mulla jumittaa myös ja abs pois pelistä, rupeaa toimimaan kun saa jumit veks. niin joo saattaa myös sytyttää känkän kuvan tauluun mutta sekin katoaa iteksee. Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa :lol:
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Albertolli kirjoitti:Loudlink lienee yleisin vaihtoehto.
Ja FM-lähetin halvin.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Aivan. FM-lähettimet ei kiinosta muutamastakin syystä, toki ovat halpoja. Loudlinkkiä vähä jo kattelin, toisaalta aika arvokas laite ottaen huomioon ettei ymmärtääkseni silti edes kappaleen nimiä yms näytä kuitenkaan soittimen näytöllä.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Itsekin aikanaan Loudlinkkiä katselin, mutta laitteen hinta + asentelun vaiva siihen nähden mitä lopun perin saa, ajoi tutkimaan muita vaihtoehtoja. Kasettiadapteri oli yksi huonoimmista ostoksistani ikinä, mutta kahta kiinalaista fm-palikkaa käytin tyytyväisenä useamman vuoden. Loppuajasta alkoi akkujen kesto heikkenemään, mutta tätähän ei kukaan osannut odottaa kuuden euron kiina-elektroniikasta, eihän?
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Minä varmaan istuttaisin sen lähettimen autoon, niin että saa sähköä kun autossa on virrat päällä. Ei tartte miettiä akkukestoa.

Ja jos valmiina ei löydy, niin jatkeeksi (tai oikeastaan edelle) kun virittelee vielä bluetooth-vastaanottimen, ei tarvi pelata piuhojen kanssa luurista soitellessa. Täysin langattomana voi setin työntää piiloon jonkun paneelin alle, kojetaulun sisään tms paikkaan, niin eivät pööpöile rumasti esillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

berliina
Viestit: 1154
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja berliina »

EmmiMaria kirjoitti:
berliina kirjoitti:Jäi 3l 166:sta käsijarru päälle jonkun aikaa ajettuani sytty abs valo hajoskohan abs anturi takaa lämmöstä.Pystyyköhän sen lukemaan tavallisella laitteella missä vika on ?
Mulla jumittaa myös ja abs pois pelistä, rupeaa toimimaan kun saa jumit veks. niin joo saattaa myös sytyttää känkän kuvan tauluun mutta sekin katoaa iteksee. Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa :lol:
Mä olin lähdössä luettamaan vika muistin kokeilin jarruttaa ei apsi toiminut , mutta toisella kertaa painoin lujempaa jarrua alko apsi pelaamaan ja lähti taulusta merkki pois. Vika oli jäänyt muistiin jonka kaveri poisti ja koe ajolla läppäristä näki , että apparin takaj. anturi oli vika merkin sytyttänyt .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

166:ssa sisävalo syttyy vasta kun oven aukaisee? (parkkeerauksen jälkeen, autosta poistuessa)

156:ssa sisävalo syttyy ku avaimen ottaa pois virtalukosta tai oven aukaisee. 166:ssa ei näe mitään sisällä ennenkuin oven aukaisee tai itse laittaa valon päälle, muilla sama?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei taida syttyä, mutta mitäs sielä pitäs nähdä. Tosin en ole tuohon sen kummemmin kiinnittänyt huomiota.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Pitäis syttyä kun kaukkarista aukaisee ovet.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Macela kirjoitti:(parkkeerauksen jälkeen, autosta poistuessa)
Satakuusnelonen kirjoitti:Pitäis syttyä kun kaukkarista aukaisee ovet.
:-D

No, aika mitätön juttu kuitenkin. Pari kertaa vaa pimeessä tallissa koittanu noukkia tavaroita käteen ennen auton oven avaamista.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Savo kirjoitti:Kuskin puolen takarengas oli kulunut näin. Ikävä yllätys. Autossa -30 mm Eibach Pro Kit -jouset. Voiko ne olla kuoleutuneet. Onko takapäässä pystykallistuksen säätöä?
vähän näyttäs siltä että joko "bumerangeissa" tai "mersupuslissa" on väljää/väsymää :(
Katsastuksesta meni läpi. Nelipyöräsuuntauksessa löytyi ylätukivarren sisemmästä helasta väljää. Sitäkö tarkoitit bumerangilla?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Savo kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Savo kirjoitti:Kuskin puolen takarengas oli kulunut näin. Ikävä yllätys. Autossa -30 mm Eibach Pro Kit -jouset. Voiko ne olla kuoleutuneet. Onko takapäässä pystykallistuksen säätöä?
vähän näyttäs siltä että joko "bumerangeissa" tai "mersupuslissa" on väljää/väsymää :(
Katsastuksesta meni läpi. Nelipyöräsuuntauksessa löytyi ylätukivarren sisemmästä helasta väljää. Sitäkö tarkoitit bumerangilla?
Jep, johtuen muodosta:
Kuva

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mites kun tänään irroittelin takaa huopaiset sisäloksut, kun huomasin reunojen repsottavan iskaritolpan poteron kohdilla. Sinne oli kertynyt hiekkaa jonkin verran, mutta ei mitään pahempaa onneksi. Pitäiskö ne laittaa sikaflexillä kiinni koteloon vai leikata repsottavat reunat pois? Onko joku noiden kanssa askarrellut?

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Jos lattia on kostea (ainakin hanttarin puolelta) ja ikkunat vetää huuruun niin onko syynä erittäin todennäköisesti lämppärin kenno?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

on,ja 164 kenno käy sinne ja halvempi myös.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aivan, ok. Ymmärtääkseni melkonen työmaa vaihtaa, kuten luonnollisesti aina juuri ne osat joita itselleni osuu vaihdettaviksi.

Tänään (noin -1C) ei kyllä mitenkään merkittävästi tuntunut lattiat märiltä, eikä mennyt lasitkaan yhtään huurteeseen, mutta viime viikolla (vähä enemmän pakkasta) veti iloisesti kaikki sivulasit lämpimäksi ajon jälkeen sillä aikaa kun auto oli parkissa ja tuntu lattiamattojen alla sisäverhoilu hieman kostealta.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei se kennon vaihto nyt ihan hirveän hankala ole, mutta kannattaa tyhjentää ilmastointi niin ei puoliväkisin tarvitse osia vängätä vaan purkaa järjestään. Sitä onko kone V6:ssa tiellä enemmän kuin dieselissä, en osaa sanoa.
Kennon lähtevät putkinipat on 164 kennossa muistaakseni suorat ja 166 hieman viistot. Suosittelen omaa kennoa ja 50 eurolla sellaisen saa.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Muutama kenno tullut vaihdettua. V6 oli ahtaampi kuin jtd. Ilmastoinninkenno nousee pois tyhjäämättä järjestelmää kunhan irrottaa putket telineistä. Letkuista joustaa sen verran että saa nostettua sivuun.Melkein kaikki pyyhkijän muovin alla olevista käikäleistä pitää purkaa järjestyksessä pala palalta,isot osakokonaisuudet ei tahdo mahtua pois kaukalosta. Sparetolta 166n kenno reilu 20e,omissa autoissa nrf kenno ei oo alkanut vuotamaan tosin vain n.50tkm tullut ajettua 2 eri yksilöllä. Samalla kun kenno on irti,oon liimannut muovisauman kennon alta varoiksi umpeen,jottei vuodon sattuessa pakkasnesteet valu enää mm.airbagin boxin päälle. Suht työläs ja ahdas homma mutta jos on hyvät hermot ja työkalut niin onnistuu.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

EmmiMaria
Viestit: 1172
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Automaatti laatikoista kokemuksia? Mitä tulee ottaa huomioon ostoa harkitsevan?
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Emmin tarkoittama automaatti siis 166 2.4 JTD 20V.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No plussaa tietenkin on jos niitä laatikon elinikäisiä öljyjä on kuitenkin vaihdeltu.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Mulla on tuommoinen 20V JTD automaatti ollut viimeiset reilu puolivuotta ja viitisentoistatuhatta. Samaa AW55-50sn Aisinia joka tuo ymmärtääkseni on löytyy esm. Volvoista, hyvin ne on niissäkin pelanneet, paitsi ei kaikilla. Omaani olen koko omistusajan yrittänyt selvittää mistä öljymäärä tarkistetaan, vielä ei ole onnistunut. Toiminnaltaan ihan kiva, paitsi minen tykkää sen moottorijarrutuksesta, aina kun ite keventäis jo jarrua, laatikko lykkää yhden pienempää. Koeajolla kunnolla kenkää ja joku mukaan joka ymmärtää miten automaatin kuuluu toimia. Testaa manuaali ja automaattipuolen kummatkin.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

jamper
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 22:20

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja jamper »

jyrkip kirjoitti:Mulla on tuommoinen 20V JTD automaatti ollut viimeiset reilu puolivuotta ja viitisentoistatuhatta. Samaa AW55-50sn Aisinia joka tuo ymmärtääkseni on löytyy esm. Volvoista, hyvin ne on niissäkin pelanneet, paitsi ei kaikilla. Omaani olen koko omistusajan yrittänyt selvittää mistä öljymäärä tarkistetaan, vielä ei ole onnistunut. Toiminnaltaan ihan kiva, paitsi minen tykkää sen moottorijarrutuksesta, aina kun ite keventäis jo jarrua, laatikko lykkää yhden pienempää. Koeajolla kunnolla kenkää ja joku mukaan joka ymmärtää miten automaatin kuuluu toimia. Testaa manuaali ja automaattipuolen kummatkin.
Vaihteiston etupuolella mittatikku. Aika pahassa paikassa(ja kuumassa), alapuolelta pääsee parhaiten käsiksi. Tikussa selvä asteikko ja käydessä katsotaan määrä. Kannattaa vaihtaa öljyt kohtalaisen usein, Aisinin omasuositus 20tkm välein. Lisäksi kannattaa katsoa ettei lämmityslaitteen kenno vuoda, jos vuotaa glykolit menee suoraan airbagin ja vaihteiston bokseihin.

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Audi v8:ssa ainankin piti vaihtaa nypäsemättä ja aina välillä tekikin, vaihdon huomas vain mittarista.
Alfa 166 automaattiin vaihto oli aluksi lievä järkytys :mrgreen: Moottori jarrutus tyyliin nenälasiin kiinne, vaihdot selvemmin havaittavissa ja paha väännön puute kaiken lisäksi :-D vai onko kyseisen laatikon ominaisuuksia.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Macela kirjoitti:Jos lattia on kostea (ainakin hanttarin puolelta) ja ikkunat vetää huuruun niin onko syynä erittäin todennäköisesti lämppärin kenno?
Dio Natale kirjoitti:on

Kasteleeko tuo myös kuskinpuoleista jalkatilaa? Koska seki hieman kostea. Jäähdytysnestettä ei myöskää näyttäis häviävän. Etulasit ei huurru mutta kaikki kolme takalasia kylläkin, (vissii koska eteen vaa parempi puhallus) Onko jotai millä pystyis näppärästi erittäin varmasti todentamaan että on toi kenno syynä?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ota keskikonsolin sivusuoja irti apumiehen puolelta niin näät vuotaako kenno nestettä, neste valuu keskellä olevasta saumasta jos jostain vuotaa, samalla kannattaa suojata ohjainlaitteet jollain muovilla.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Kiitän, pikimmiten tsekata toi jos osuis silmiin jotain vuotoa. :)

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Irrotin keskikonsolin sivusta nahkaverhoillun palan (1), mutta tarkoititko tota muovista palaa (2)?
Vaiko ihan vaan se hanskalokeron alla oleva muovisuoja?

Kuva

Kuva

Jokatapauksessa mistään tuolta en ainakaan osannut löytää mitään. Mihinkä pitäis katsoa?

---

Myös esim yön aikana lattia kuivuu aikalailla täysin, ja jo 10-15min ajolenkin aikana sisusta kostuu.

Autossa on kattoluukku josta ainakin ilma suhisee +80:n vauhdissa.

Kuva

Luukusta löysin vedenpostoreijät etureunasta, mutta en muualta. Mistähä vois löytyä ulostulot?

Muuten epäilisin tuon vuotamista sisälle, mutta autolla ei ole juuri vesisateessa ajettu ainakaan yli kuukauteen vaikka märkää säätä on kyllä senkin edestä.
Viimeksi muokannut Macela, 13 Maalis 2017, 21:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuota alempaa tarkoitin, siitä pääsee kurkkimaan ylöspäin ja näkee kennokotelon pohjan. Vielä paremmin sen näkee kuljettajan puolen nahan irroittamalla, nyt kannattaa sitten suojata nuo boksit jollain muovilla varmuuden vuoksi.
Kattoluukun vedenpoistokanavat on vissiin sekä eteen että taakse a ja c pilareista. Takapään vedenpoistoaukot on kattoluukkukompleksin takapäässä, kattoverhoilun alla, eikä näy luukusta. Näin siis toteutettu saabissa, 166:sta ei varmaa tietoa. Tukos jos sitä on voisi olla alhaalla tosin en tiedä mihin kohtaan tulevat, elikä auto seisoo katoksessa/tallissa, jos ei ole ollut sateessa.

Olisiko niin, että auto on seissyt paljon ja kosteutta olisi päässyt kertymään enemmän mattoihin, eikä se pääse kokonaan kuivumaan? Jos tuulilasi ei pahasti huurru, eikä ikkunoihin tule kalvoa, tuskin on kennon vuodosta kyse, myös glykoli haisee varsinkin käynnistyksen jälkeen.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vielä tuli mieleen tuo poistuva ilma, poistoaukko on oikealla takakontissa sähkökeskuksen alapuolella. Nyt en tiedä mistä ilma menee konttiin, onko ilmaventtiilit osin tukossa ja ilman kulku estynyt ja mikä on tuloilman sisäkierron läpän tilanne? Sen näkee kun irroittaa pyyhkijöiden alta muovin niin puhallin ja läppä näkyy. Normaalisti siis ylhäältäpäin imee ilman.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

VMTD kirjoitti:Ei se kennon vaihto nyt ihan hirveän hankala ole, mutta kannattaa tyhjentää ilmastointi niin ei puoliväkisin tarvitse osia vängätä vaan purkaa järjestään. Sitä onko kone V6:ssa tiellä enemmän kuin dieselissä, en osaa sanoa.
Kennon lähtevät putkinipat on 164 kennossa muistaakseni suorat ja 166 hieman viistot. Suosittelen omaa kennoa ja 50 eurolla sellaisen saa.
Tuon kun on kappaan neljä? kertaa tehnyt (ei samaan laitteeseen) niin ei tuo ilmastoinnin tyhjäys pakollinen homma ole, toki nopeuttaa sitä jos saa kennon nätisti edestä pois.
Liekö sitten kutoskoneisissa vähemmän tilaa, kun noissa oli nokalla vain vitonen mutta se kaivo lienee molemmissa saman kokoinen.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kurkkailin kuskin puolelta.

Tuohon on ainaki tiputellu, osittain kuivaa osittain märkää, mutta mistään muualta en näkyvää löytänyt.

Kuva

Kennokotelon sauma vissiin jokin noista ympyröidyistä;?

Kuva

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Olisko se sauma kuitenkin toiseen suuntaan. Laitan tuohon kuvan kennon tilasta ja siinä on mustassa muovikotelossa sauma keskellä, josta se neste valuu alas jos on valuakseen.
Jos kerran punaista nestettä on valunut keskikonsoliin niin vuotaahan se.

Sitten tuossa kuvan alareunassa keskellä on tuollainen soikea reikä, niin siitä valuu kaukaloon mennyt vesi pois, se oli minun autossa aivan täynnä roinaa.
Liitteet
kennokotelo.jpg
kennokotelo.jpg (175.2 KiB) Katsottu 10001 kertaa

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aivan..

On tää mystinen, sen jälkeen kun ne valumajäljet olen pyyhkiny pois niin uusia ei ole tullut (ainakaa vielä). Soitin myös edelliselle omistajalle ja hän sano että kenno olisi vaihdettu jonkin aikaa sitten ja hänen mielestään ei varmasti vuotaisi nyt.

Toisaalta myös jäähdytysnestettä ei vaikuta häviävän yhtään? Glykoli ei tosiaan haise ja jos lattia sieltä täältä melko kosteata niin luulisi paisuntasäiliössä jotain eroa jo näkyvän? Nyt myös tarkemmin seuraten toi lattian kostuminen vaikuttaa sittenkin pysyvämmältä, eli ei täysin kuivu yön aikana kuitenkin ajon jälkeen (ainakin vesikelillä ilman sadetta) ehkä kostuis lisää.

Tarkemmin vaikuttais tuolta, kardaanitunnelin päällä takajalkatilassa sekä vaihdekepin ympäristössä kosteimmat kohdat. Myös kuskin puolella penkin ja ovien välissä erottuvasti kosteampi kohta.
Kuva

:roll: Täytyy tutkia lisää kun saa aikaa ja viittii äheltää tuolla pimeessä hiton ahtaassa tallissa missä juuri ja juuri mahtuu autosta ovi auki.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voi sitten laskea kennon pois laskuista.
Kerää kosteutta ilmasta sisälle, pitäisi olla ovet auki reilusti lämpimässä tallissa viikon, jotta saisi kuivaksi. Laita pari kosteudenpoistajaa sisälle.
Varmaan ilmanvaihdossa puutteita.
Nythän tuloilmakin on kosteampaa kun ilmastointi ei sitä poista.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mites näissä ovet ja niiden tiivistys? Voiko ovea pitkin päästä vesi sisään kuin 159:ssä konsanaan? Noista kartoista arvellen tutkisin ainakin oikean takaoven huolella - laita vaikka imukykyistä liinaa ovipahvin alareunan väliin jumiin ja katso kastuuko se.

Ja jos sinne on pidemmän aikaa vuotanut kosteutta sisään (ja edelleen vissiin vuotaa), on se nyt ehtinyt jo painua aika syvälle ja kuten VMTD sanoi, sitä löytyy sieltä pitkään ja pitäisi antaa kuivua hartaasti. Mainitun tuulettamisen lisäksi voit kalustaa auton aina parkissa ollessa kosteudenpoistajalla (löytyy muualtakin kuin Biltemasta, linkki noin esimerkkinä). Yksistään se ei riitä, mutta tekee osansa. Ja kunhan olet varmistunut, että kosteutta ei ajaessa pääse sisään (esim. sieltä oven välistä), myös pitkät ajomatkat auttavat, kun niiden aikana ilmaa vaihdetaan ja lämmitetään suht. tehokkaasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Tuollainen johto on etupyörän kotelossa apumiehen puolella irrallisena. Mikä lie? Mihkä pitäis kytkee?
Liitteet
Irrallinen johto.jpg
Irrallinen johto.jpg (98.1 KiB) Katsottu 9782 kertaa

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Tuleeko siitä nipusta mistä jarruletkutkin menee? Oisko palojen kulumisen merkkivalon johto.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Todella huono kuva, mutta mikä jäähdytinkenno on uloimmaisena, keskellä autoa? Onko lauhdutin ohjaustehostimen öljylle? Auto oli laskenu lammikon alleen talvisäilössä. Ei ollu moottoriöljyä, ainakin tikun mukaan sitä oli täysi määrä. Ohjaustehostimen säiliö taas oli reilusti vajaa ja säiliön alla oli mielestäni samaa ainetta kun lattialla.

Jontte

Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toisessa ketjussa oli kaverikuva ja öljyn punainen väri ohjaa vahvasti ohjaustehostimen suuntaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Joo, tehostimesta se varmaan on, mutta liittyykö toi jäähdyttimen kenno tehostimeen, vai onko vaan sattunu valumaan sen päälle ja siitä lattialle?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän ohjaustehostimen öljylle jäähdytys on, mutta juuri nyt en saa kuvaa auki, kuinka toteutettu.
E: Eper kuva

Osa nro 1 ohjaa kennoon, mutta nimetty putkeksi. Ei ymmärrä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Eiköhän se toi ole. Täytyy keväämmällä ottaa auki ja katella mistä tuuppaa ulos. Se on tihkuttanu aiemmin tehostimen nestesäiliön liittimistä, niin ei ehkä ole ihan mahdotonta että olis valunu letkua ja putkea pitkin kennolle.

Hemeri
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
Paikkakunta: Parainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Hemeri »

Moi

Lyhyt ja ytimekäs kysymys: vm.2000 airbag boksin sijainti?

Korjaamon mukaan kastunut ja pitäisi lähteä yhdestä purkuautosta irrottamaan.... Mitäs työkaluja tarvitaan mukaan?

Kiitokset jo etukäteen

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vaihdekepin etupuolella. Keskikonsolin sivuverhoilut irti ja purkki on 10mm mutuilla kiinni. Perus meisselisetti ja pikkuräikkä (1/4") ja pitkä 10mm hylsy tais olla sopiva tonne.

Lisäys: Mulla vois olla tohon toimiva bägipurkki joutavana valmiiks irrotettuna. Sen saa halvalla tai ilmatteeks.

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Tuli eilen vaihdettua lämppärin sisäkenno omaan kulkineeseen. Alkuperäinen oli paikallaan, mutta joku siellä oli käynyt aikasemmin kuitenkin. Ei ollut pahasti vuotanut, enemmänkin mehintää. Mutta sitä jäähynesteen käryä ei kyllä kestänyt, etenkin puolilämpösenä käynnistäessä.

Lueskelin tosiaan ohjeita alfaownerista etukäteen, mutta selkiyty aika hyvin kun teki. Luulin että puhaltimenkin kotelo tarttis ottaa pois, mutta sehän saikin jäädä paikalleen. Kylmäaineet oli poistettuna mikä kanssa helpotti, ja tulipahan tehtyä ilmastointihuolto samalla. Aika helppo homma _sisäkennon vaihdoks_, ku ei tarvi kojelautaa purkaa.

Avatar
Macela
Viestit: 2621
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Kattoluukku suhisee. Ideoita?

Nyt eräänlaista kuminauhaa laitettu väliin suhinan estämiseksi, mutta aukasta tota ei sitten voi. Kesäksi haluaisi aukastavaksi ilman suhinoita kiinniollessaan joten jotain täytyis keksiä.

Uus tiiviste ympäriinsä vai onko jotain muita jippoja? Mistä tiiviste, osanumero näyttäis olevan 156020849. Onkohan iso työmaa vaihtaa jos tollasen tiivisteen jostain löytäis?

Vastaa Viestiin